נחוצה כאן ועכשיו: סופר-ליג אירופית

ליגת האלופות רק עושה חשק לליגת על אירופית

המסקנה העיקרית מהיומיים האלה של ליגת האלופות הן שהגיע הזמן כבר להתקדם ולכונן את הסופר-ליג האירופית: ליגה שתכלול את כל הקבוצות החזקות ביבשת, ותדאג לסדר לנו מפגשים שנתיין בין מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד, במקום שהן ייפגשו לראשונה אחרי פאקינג עשור שלם. ועוד מפגשים גדולים ומרתקים מהסוג הזה.

זה מרתק ונפלא וכיף, זו בעצם פסגת הכדורגל. אז למה לא לעשות ליגה כזו?

במיוחד השנה. תראו מה קורה לנו: פברואר, שלושה חודשים לסיום העונה, מנצ'סטר יונייטד שהבטיחה אליפות אנגליה מתמודד עם ריאל מדריד שוויתרה על אליפות ספרד. שחטאר שהבטיחה אליפות אוקראינה מתמודדת עם דורטמונד שוויתרה על אליפות גרמניה. רוב הליגות כבר סגורות, אז המפגשים בליגת האלופות הפכו להיות על כל הקופה. למה שאריות היבשת לא יקיימו ליגה של 10/12/14/16 קבוצות שיפגיש את כולן נגד כולן. במקום זה נקבל הגרלת נוקאאוט שתפגיש רק חלק קטן מהן עם חלק קטן אחר.

כשבצרפת יש מועדון על אחד בלבד כמו פריז סן ז'רמן זה זועק במיוחד, אותו דבר אפשר לטעון לגבי שחטאר דונייצק בליגה האוקראינית שקטנה עליה בכמה מידות ובבונדסליגה כשבאיירן חזקה ונמצאת הרבה מעל כולן. נדמה שהליגות המקומיות הפכו לפארודיה בחלק מהליגות.

זו העונה הכי כיפית ומרתקת מזה שנים רבות בליגת האלופות: שחטאר ודורטמונד מלהיבות, פ.ס.ז' בנתה אימפריה, יובה חזרה לעצמה, בארסה וריאל ויונייטד ובאיירן וכו'. נו, בחיאת. לא מגיע לנו שכולן ייפגשו עם כולן ושהטובה ביותר באמת תנצח?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

מאכזב ומדאיג
הרוס מהיסוד

No Comments

סרינה וולנטינה 14 בפברואר 2013

לא. זה ישעמם , יהרוס את הליגות המקומיות ויגדיל פערים כלכליים.

חברי הטוב משכבר הימים 14 בפברואר 2013

צודק לגמרי.
הקסם של המפגשים האלה זה דווקא בגלל שהם באים פעם בעשור.
תראה מה קרה לשחיקת המותג של הקלאסיקו.

רונן דורפן 14 בפברואר 2013

ידידי – יש לי מלוא הסימפטיה לטיעונכם ותמכתי בהם עד 2009 בערך. הליגות המקומיות כבר נהרסו. צריך לראות מה עושים עכשיו.

no propaganda 14 בפברואר 2013

צריך לתקן אותן :)

איציק 14 בפברואר 2013

בצבא תיקנו דברים באמצעות בעיטה. שילמדו אותם לבעוט :-)

matipool 14 בפברואר 2013

הגבלות כספיות / תקרות שכר / פייר פליי – יו ניים איט .
בלי זה , יונייטד תמשיך לשלוט באנגליה עם עקיצות מדי פעם של צ'לסי ( עד שיימאס לרומן ) או סיטי ( עד שיימאס לשייח'ים ) ואני אזכה לראות עוד אליפות של ליברפול רק אם מיליארדר כלשהו יקנה אותה .
ברצלונה וריאל מדריד ימשיכו לשלוט בספרד בגלל חלוקת הכסף מהטלויזיה ומחיקת חובות וכך בהתאם גם בליגות הגדולות האחרות ( אולי מלבד גרמניה שגם שם מסתמן שהולכת להיות שליטה של באיירן מינכן בשנים הקרובות ) .

בוריטו 15 בפברואר 2013

נוקאאוט בספטמבר עד דצמבר שבסופו נשארות 6 קבוצות
ליגה של 6 קבוצות בין פברואר למאי.
גמר בין 2 הראשונות בבית של הראשונה

סרינה וולנטינה 14 בפברואר 2013

ליגת האלופות הרסה את גביע אופ"א, את גביע המחזיקות, צמצמה את מספר הזוכות בליגות המקומיות ל 2-3 במדינה והרסה את התחרותיות גם בהן.
כמה נזק תעשה סופר-ליגה? ובשביל מה? כדי שמפגשים בין ריאל ויונייטד יהפכו למאוסים כמו מפגשי ברצלונה-ריאל 6 פעמים בשנה? כדי שלצופי הטלוויזיה יהיו יותר מפגשים בין ענקיות ופחות משחקי טוטנהאם-אברטון או לאציו-רומא?
הליגות המקומיות רונן לא הרוסות. אולי הספרדית. הן רק משוועות לתיקון עיוותים. לאפליה מתקנת, להגבלות מסויימות, לחלוקת הכנסות גם ממשחקי ליגת האלופות. להתנהלות פחות ביזנסית ויותר ספורטיבית במטרה להגדיל את ההתעניינות והמתח.
סופר ליגה זה רעיון נורא. הכדורגל לא שייך לבטטות הכורסא. הכדורגל שייך לאוהדים שהולכים למגרשים. לא רק לאוהדי מיניין קבוצות על. יש מאות ואלפי קבוצות ברחבי היבשת שהאוהדים שלהן רוצים ומשוועים לקצת נחת מדי פעם. איפה הימים שקבוצות כמו איפסוויץ, ווילה, אברטון, QPR, דרבי, היו מתחרות וזוכות באליפות? וורונה, פארמה, סוסיאדד, לה קורוניה, וולנסיה… החזירות של קומץ הגדולות השכיחה את העידן ההוא, ועכשיו רוצים לתת לקבוצות המילארדרים האלה פרס נוסף בדמות ליגה שתיתן להן עוד הכנסות?

matipool 16 בפברואר 2013

כל מילה סרינה , כל מילה .

מתי 14 בפברואר 2013

יונייטד לא פגשה את ריאל עשר שנים, אבל זאת דווקא הייתה אשמת ריאל יותר מאשר אשמת המפעל. שש שנים הבלנקוס לא עברו את השמינית ויונייטד מצדה פגשה בפרק הזמן הזה את כל הגדולות האחרות. יש לי פחות בעיה עם שלבי הנוקאאוט שבהם יש תחרותיות אמיתית ואפילו בארסה של גווארדיולה זוכה "רק" ב-2 גביעים מתוך 4. מה שדורש תיקון דחוף הוא שלב הבתים וקשה לראות איך זה נעשה בלי לשנות את הפורמט של ליגות לאומיות.

אבי 14 בפברואר 2013

הפערים ההולכים וגדלים לא משאירים שום אפשרות אחרת מלבד לנוע לכיוון הזה. המודל האמריקני צריך לשמש השראה.
השאלה היחידה היא כמה זמן העסקנים האירופאים יצליחו לבלום מהלך כזה.
כאשר המועדנים הגדולים ישבו יחד ויחליטו שזה הכיוון זה יקרה.

אסף רביץ 14 בפברואר 2013

אני כמובן בעד, יש כל מיני דרכים לנסות לארגן את זה. הבעיה היא ששנים אומרים שזה יקרה בקרוב ובינתיים זה לא נראה באופק. אז בינתיים אפשר לשנות בתוך המבנה הקיים- במצב הנוכחי אין שום צורך ב-20 קבוצות בליגה אם מקסימום 3-4 מהן מסוגלות להתמודד על אליפות וכל השאר מפנטזות על מקום חמישי. אפשר להקטין את הליגות ל-14 קבוצות ואת 12 המשחקים שהתפנו להביא לליגת האליפות וליצור שלב טופ 16 סטייל היורוליג של השנה- שני בתים של 8 קבוצות שכל אחד מהם הוא ליגה של 14 משחקים, ארבע הראשונות עולות לרבע גמר.

הקורא בפוסטים 14 בפברואר 2013

עונה מקומית עם סיבוב אחד (סטייל ארגנטינה) עד ינואר.
המשך עונה במספר גביעים אירופיים לפי הדירוג(מקומות 1-10) ושאר הקבוצות שסיימו נמוך מזה בסיבוב נוסף על הירידה.
יתרונות:
לא מפסידים את היריבויות המקומיות.
קבוצות בינוניות עשויות/עלולות לזכות באליפות כי הליגה קצרה ובמומנטום אפשר להפתיע.
קבוצה גדולה משחקת כבר באותה עונה באירופה ולא עונה אחרי זה שכל כוכביה נמכרים.
קבוצות קטנות עדיין משחקת את אותו מספר משחקים על מנת לא לאבד הכנסה.

איציק 14 בפברואר 2013

יש הרבה אמת בכתוב, אך זה מסוכן ללכת למהלך כזה בלי לבדוק קודם את השלכותיו, לכן צריך לעשות פיילוט על משהו קטן יותר לפני שקופצים לזה. הפיילוט הכי טוב הינה היורוליג, מועדון כמעט אקסקלוסיבי של הקבוצות הבכירות בכדורסל, אשר מדברות מזמן על תהליך זה ובקשר רציף עם ה-NBA כמודל לחיקוי חלקי. הכסף שם קטן בהרבה וכך גם הסיכון. היורוליג והצ'מפיונס ליג צריכות להתאחד לעיניין. הצ'מפיונס יכול לתת גב כלכלי ליורוליג כדי להקטין את הסיכון. אם זה ילך, אחרי הסקת מסקנות אפשר יהייה להעביר את המודל גם לכדורגל.
הבעייה היחידה, לכבוצות הכדורגל של המדינות הקטנות, כמו ישראל, גומרים את החלום. אין להם סיכוי פעם בכמה שנים להתמודד מול הגדולות ולהתבשם מריחם של הסלב. אני לא אומר זאת בציניות כי אם ברצינות גמורה. תראו השנה איך מכבי תל-אביב מדברים. הם לא מדברים על אליפות, אך כל פעם מדברים על להגיע לאירופה. אליפות הינה כמובן היעד העיקרי, אך אירופה זו הרמונטיקה והחלום. ליגה אירופית תהרוס חלום זה במדינות רבות.

כסיפוביץ 14 בפברואר 2013

אני לא מסכים שהעונה הזו מרתקת.
ליגת האלופות היא משחקים כמו אתמול ולכן גם התחילה אתמול במובן מסוים.
הבעיה שזה מתדרדר משנה לשנה וכך גם הליגות המקומיות מתות כבר בינואר.

סופר ליג זה פתרון מצוין לאוהדים אבל באמת יהרוג עוד את הליגות המקומיות.
פורמט שישלב נכון את הליגה המקומית עם האירופית בשילוב תקרות שכר יחזיר את הקסם בערבים כאלה שהפכו להיות נדירים.

בקיצור, ללמוד מהאמריקאים.

נועם 14 בפברואר 2013

דווקא בתור מישהו שיודע שהבונדליגה קיימת ועוקב אחריה הבקשה שלך תמוהה בעיני. אתה יודע כמה הליגה הזו הפכפכה ומעניינת, ובטוחה שאתה גם יכול לנתח מה הביא אותה למצב אותה לעומת הליגות האחרות (חוק ה%(+1, חיוב בהשקעה בפיתוח נערים, השגחה מאוד צמודה על ההוצאות הכספיות וכו').

יש משהו בליגות המקומיות שבחיים לא תוכל לקבל בליגה אירופאית, וזה היריביות שלדעתי אין מה לעשות – הן הופכות את המשחק להרבה יותר מרתק. זה לא חייב להגיע לפסים של אלימות ושנאה תהומית, אך אין דבר שמאחד יותר משאר שנאה משותפת לאותו גורם. היריביות הביאו למשחקים מרתקים ולהווי כדורגל משני הצדדים. (וכשזה נעשה בחוכמה וחוש הומור אני אפילו יכולה להחמיא לקבוצה השניה, וללכת לחשוב על דרך טובה להחזיר להם).

כמובן שבכמה שנים של ליגת-על אירופאית, יווצרו יריביות בסופו של דבר, ועדיין לדעתי הן לא יצליחו להעפיל או להתחרות אפילו בריאל-ברצלונה, שאלקה-דורטמונד, יונדייט-ליברפול וכו'.

שאול 14 בפברואר 2013

ומי קובע את 16 הגדולות? איפה המסורת? איפה הסיפור סינדרלה? איפה החזק מול חלש? איפה הרומנטיקה? איפה פיורנטינה? רומא? איפה טוטנהאם? ליברפול? איפה ולנסיה? אתלטיקו? ליון? וכו'…
דברים משתנים כל הזמן. המסורת והמסורתיות עד כמה שהם בעייתיים הם ששומרים על הכדורגל מנזקי הזמן. תמיד אפשר להאחז בהם כשקשה.
הכי קל האינסטנט להסתכל על המצב בנקודת הרגע הזה ולהחליט החלטות בומבסטיות. "עכשיו מצוין – בוא נעשה שתמיד יהיה עכשיו" – זה לא עובד ככה. הבילד אפ המטורף לשלבי הנוקאוט לא היה קיים אם היינו מקבלים משחקים כאלה כל חמישי בערב.
בצרפת יש מועדון על אחד? תזכיר לי מתי המועדון על היחיד הזה זכה פעם אחרונה באליפות צרפת (רמז – תחילת שנות ה90 של המאה הקודמת).
לפני חמש שנים הייתה מעצמה אחרת שזכתה באליפות 7 פעמים רצופות.
אם אז היינו עושים סופר ליג – היית צריך ללכת עד למקום ה16 בליג 1 כדי לגרד משם את פ.ס.ז' (אותה מעצמת על יחידה היום).
בידוד כזה של קבוצות רק יחזק עוד יותר את השליטה של הכסף והמיליארדרים המזדמנים של הענף. הקבוצות שבפנים יהנו מכל הרווחים בעוד שהקבוצות בחוץ ינמקו ופשוט יעלמו לאט לאט.
"להתקדם"? צריך להתקדם ביחד. עם הראש יברח לגוף – זה הסוף של שניהם.

עדי אבני (הרבי מיעוטו) 14 בפברואר 2013

הכל כאן ועכשיו, בלי הסתכלות על המחר, בלי הסתכלות על כדורגל כתופעה מקומית הרבה לפני גלובלית, בלי התחשבות ברוב אוהדי הקדורגל שאוהדים קבוצות על סמך שיקולי איזור מגורים/ דת/ לאום/ פטריוטיזם. תוך כדי מתן אישור גורף לקפיטליזם חזירי ואולי גרוע מזה- פריצות (מהמילה פריץ) מודרנית, בלי להביא את החמלה והשיויוניות שמאפיינת את יתר הדעות (הפוליטיות, הכלכליות, האזרחיות) שלך. אני רוצה את המנה שלי עכשיו, ושימות העולם.
אבל אפילו לשיטתך זה מסורבל. אם זה היה נכתב לפני 4 שנים, הרי מאנ סיטי ופ.ס.ז' בחוץ וליון, לדוגמה, בפנים. אם זה נכתב בתחילת שנה שעברה גם מלאגה בפנים, לא?. הרי גם את האוליגרכיות החדשות משרתת השיטה המתבססת על הליגות המקומיות, ובלעדיה הם לעולם לא יוכלו להגיע למועדון היוקרתי של שלבי ההכרעה בצ'מפיונז. הרי אם המועדון היה סגור הוא היה מונע כניסת נובורישים חדשים כמו אלו מפריס, לא?

matipool 14 בפברואר 2013

גם +1 .

סרינה וולנטינה 14 בפברואר 2013

1+

ג'וני 14 בפברואר 2013

הבעיה שבכדורגל האירופי אין מספיק קבוצות גדולות
יש את ברצלונה ו… זהו
נכון שאפשר להגיד שיש את מנצ'סטר יונייטד צ'לסי באיירן ריאל וכאלה אבל הבעיה שהן לא יציבות ולפעמים הן בעצמן מציגות כדורגל ברמה של הכדורגל הישראלי.

ריאל מדריד זאת קבוצה שמפסידה אפילו לקבוצות פח גמו גיחון חטאפה וכאלה וזה כבר לא נחשב להפתעה ולאט רק היא אלא כל הקבוצות הבכירת בענף.

מה שטוב למפעלים יותר איכותיים כמו היורוליג והN.B.A לא מתאים לכדורגל שהרמה שם ממש נמוכה .
אפילו קבוצה חובבנית כמו אפואל ניקוסיה מסוגלת להעפיל לרבע גמר ליגת העלובות ולא רק היא.

אייל 14 בפברואר 2013

תגובה של ילד בן 6… "יש רק את ברצלונה"

אפואל ניקוסיה אגב, הגיעה לשלב הנוקאאוט אך ורק בגלל שלב הבתים הבזיוני.

אתה מחפש את הסיבה לרמה הנמוכה? 32 קבוצות (שחלקן סיימו במקום ה-4 בליגה המקומית) הן ממש לא "ליגת האלופות"

מתי 14 בפברואר 2013

איך אתה לא משתעמם מעצמך?

כסיפוביץ 14 בפברואר 2013

אני אגיב לגוני גם כאן באותה תגובה.
איזה אוסף של שטויות.

עדי אבני (הרבי מיעוטו) 14 בפברואר 2013

הכל כאן ועכשיו, בלי הסתכלות על המחר, בלי הסתכלות על כדורגל כתופעה מקומית הרבה לפני גלובלית, בלי התחשבות ברוב אוהדי הקדורגל שאוהדים קבוצות על סמך שיקולי איזור מגורים/ דת/ לאום/ פטריוטיזם. תוך כדי מתן אישור גורף לקפיטליזם חזירי ואולי גרוע מזה- פריצות (מהמילה פריץ) מודרנית, בלי להביא את החמלה והשיויוניות שמאפיינת את יתר הדעות (הפוליטיות, הכלכליות, האזרחיות) שלך. אני רוצה את המנה שלי עכשיו, ושימות העולם.

אבל אפילו לשיטתך זה מסורבל. אם זה היה נכתב לפני 4 שנים, הרי מאנ סיטי ופ.ס.ז' בחוץ וליון, לדוגמה, בפנים. אם זה נכתב בתחילת שנה שעברה גם מלאגה בפנים, לא?. הרי גם את האוליגרכיות החדשות משרתת השיטה המתבססת על הליגות המקומיות, ובלעדיה הם לעולם לא יוכלו להגיע למועדון היוקרתי של שלבי ההכרעה בצ'מפיונז. הרי אם המועדון היה סגור הוא היה מונע כניסת נובורישים חדשים כמו אלו מפריס, לא?
לדעתי השיטה הנוכחית איננה אופטימלית, אבל היא כן נותנת איזשהו פתרון לכל הסוגים של מועדוני הכדורגל- הסינדרלות המקומיות, המתעשרים החדשים, המועדונים המקומיים שגדולים על הליגה שלהם, המועדונים הגדולים שנכשלו והגדולים שהצליחו. לכולם ישנה אפשרות כלשהיא

ניק 14 בפברואר 2013

התגובה שלי בסוף נראת כאילו העתקתי ממך.. כתבתי אותה לפני שראיתי את התגובה שלך… כל מילה בסלע חבר

או 14 בפברואר 2013

הסגידה התקשורתית ל"מפגשים גדולים" כבר מזמן המאיסה את עצמה.
סופ ליג אירופי יראה כמו הסיבוב השלישי בליגת העל.
כל שבוע משחק עונה.
כל משחק "על כל הקופה".

באותה מידה אפשר לקיים מונדיאל כל שנה, כי 4 שנים זה יותר מדי זמן מכדי לחכות לראות את נבחרת גרמניה מרסקת את ארגנטינה שוב.

זה אומר שהרומנטיקה שבמפגש חד פעמי בין שתי קבוצות גדולות תיעלם לחלוטין. כמו גם זאת שביכולת של קבוצות קטנות להפתיע ולהכריע.

בטורניר שאינו מבוסס נוקאאוט, פורטו מעולם לא היתה מסוגלת לזכות ומוריניו לא היה הופך ל"מיוחד", מונאקו לא היתה מגיעה לגמר ופטריס אברה לא היה מגיע לאולד טראפורד ואפילו ראול לא היה זוכה לרשום עוד כמה שערים למאזן האירופי שלו בשאלקה.

חוץ מזה, אסור לשכוח שליגת האלופות היא לא רק שלבי הנוקאאוט המתקדמים.
לחלק גדול מהקבוצות זה סיבוב חד פעמי באצטדיונים בהם חלמו לשחק ולאוהדיהן הזדמנות של פעם בחיים לנסוע בעקבות קבוצתם.

אופיר 14 בפברואר 2013

ציון 100 על התגובה הזו.
בוא לכאן יותר.

תומר חרוב 14 בפברואר 2013

אני לא מבין את הכמיהה הזו למפגשים מסודרים מראש של הקבוצות האלו. אם כבר מסתכלים לארה"ב, צריך לקחת את מה שבאמת עושה שם את העבודה- תקרת שכר. כל השאר זו סמנטיקה חסרת משמעות. והרי אף אחד לא אומר שם: היי, עד 2008 הסלטיקס והלייקרס לא נפגשו למשחק פלייאוף כעשרים שנה וזה לא בסדר.

matipool 14 בפברואר 2013

גם אתה וגם שדמי שמים את אותו שיר בהפרש של יומיים ?
שיר גדול ואחד האהובים עלי מאותו עשור . יוחזרו האייטיז .

אופיר 14 בפברואר 2013

סופר-ליגה כזו רק תיצור מערכת עם משוב פנימי שתלך ותעשיר את הגדולות ותייבש את הבינוניות והקטנות.

מה שצריך לעשות זה להיפך: חוזי שידור כמו באנגליה שייבשו את בארסה וריאל ויחזירו אותן לגדול האמיתי שלהן (גדול אך סביר). היה מטורף אתמול לראות את פערי האיכות בין השחקנים של הקבוצה הטובה ביותר בפער ניכר באנגליה, לבין מועדון שמתנהל כמו צה"ל: בלי שום צורך לתת דין וחשבון על ההוצאות שלו.

ניק 14 בפברואר 2013

פער מטורף? לא יודע על איזה פער אתה מדבר… אולי כשם נטו צאבי אלונסו נשמע יותר נוצץ ממיקל קאריק ואנחל די מאריה נשמע יותר נוצץ מדני וולבק, אבל לא ראיתי יותר מדי פערים ביניהם אתמול

אופיר 14 בפברואר 2013

במחצית הראשונה זה היה נראה (למעט השער של וולבק) כמו שתי קבוצות מדרגים שונים.

גיל 14 בפברואר 2013

ממש לא נכון. היה יתרון קל לריאל באחזקת הכדור, אבל במצבים מסוכנים למנ'סצטר היו אותו מספר כמו לריאל וזה מה שקובע.

אופיר 14 בפברואר 2013

מדהים הקונצנזוס כאן נגד הדעה המובעת בטור.
עוד לא אבדה תקוותנו.

D! בארץ הקודש 14 בפברואר 2013

לא עמית, ממש לא – רעיון גרוע.
מה שכן, הרעיונות הישנים שעלו תחת דה-באזר לגלוליו השונים, של אירופה מרוכז בחודשיים שאחרי הליגה בהחלט כן!!

רבלינו 14 בפברואר 2013

זה פשוט
יש ליגת על אירופית 24 קבוצות עם 4 יורדות לליגה המקומית ו 4 עולות לליגת העל
קבוצות כמו מאנ סיטי ופ.ס.ז' יעלו מהליגה המקומית בזכות הכסף

ניק 14 בפברואר 2013

יש בעיה קטנה עם הליגה האירופאית הזאת- לפי מה נקבע מי יהיהי שם? אז ברור שמנצסטר, ברסה, ריאל, ביירן וכאלה כן.. אבל מה נגיד על פ.ס.ג'? אתה אומר שמדובר במועדון העל היחיד בצרפת, שזה מאוד בעייתי כי הם לא זכו באליפות כבר מספר דו ספרתי של שנים. אז פתאום יש להם כסף והרבה אז זה הופך אותם ליותר טובים מנניח ליון שלקחה איזה 5 אליפוות רצופות לפני כמה שנים והשגיע תוצאות יפות בליגת האלופות?
ואם מחר המימון שלהם יגמר אז מה נעשה? האם ההשתתפות צריכה להיות רק לפי הכסף שיש לך בבנק? או לפי ההישגים? ואם לפי הישגים אז איך ימדדו הישגים אם לא תהיהי ליגת אלופות (כאילו איך נמדוד הישגים לקבוצות שלא בליגה האירופאית החדשה)…

אמיר 14 בפברואר 2013

בגלל שהליגות המקומיות הגדולות כל כך גדולות קשה להגדיל ולהרחיב
את ליגת האלופות לכדי ליגה אירופית בעלת 30 משחקים נוספים לכל קבוצה. (במקרה של ליגה של 16 קבוצות) או 14 משחקים + פליאוף במקרה של חלוקה ל2 בתים של 8. גם היום קבוצות משחקות יותר מידי משחקים
בשנה והשחקנים נפצעים הרבה עקב כך.
האופציה הכי טובה היא דבר ראשון להקטין את כל הליגות הגדולות ל16 קבוצות ולא יותר.
לעשות יותר משחקי מוקדמות בליגת האלופות כאשר ה-"16" גדולות
ביחד עם עוד 4 קבוצות שיעלו ממוקדמות, יתחלקו ל4 בתים של 5 קבוצות, כל קבוצה תזכה ל8 משחקי בתים כאשר המקום הראשון יעלה לחצי גמר או 2 הראשונות לרבע גמר.
ככה נקבל יותר משחקים גדולים, ופחות קבוצות קטנות בשלבים המאוחרים.

יונתן 14 בפברואר 2013

אולי באמת לא צריך לחפש את הרעיונות המהפכניים והבומבסטיים, אלא אפשר לנסות פתרון ביניים, שכן כולל שינוי עמוק. כמו שהציעו כאן, הרעיון של היורוליג במתכונתה השנה הוא מעולה.

והנה ההצעה שלי:
קודם כל לבטל את הקשקוש הזה שמחלק את המוקדמות לשני מסלולים, של האלופות ולא. צריך להיות טורניר מוקדמות במתכונת קצת שונה (כאן מקומכם לעזור לי לפתח את הרעיון), שבסופו, יחד עם קבוצות שמעפילות אוטומטית, יהיו 48 קבוצות שיחולקו ל16 בתים בני 3 קבוצות. לכל בית תהיה אמנם פייבוריטית ברורה (בסופו של דבר אנחנו כן רוצים שהקבוצות הבכירות יגיעו לשלב הבא), אבל זה גם יאפשר למכבי ת"א, ז'לגיריס, הלסינקי ודומיהן לראות את מסי/רונאלדו/זלאטאן מגיעים לארצם. יהיו שישה שבועות של משחקים, וכל קבוצה תשתתף בארבעה מתוכם.

הקבוצה הראשונה מכל בית תעפיל לשלב הבא. האם יש חשיבות למקום שני/שלישי? לא יודע, תלוי במה קורה עם הליגה האירופית או מה שזה לא יהיה.
למה בכלל ליצור בית כזה שבו רק הראשונה עולה? כדי לבטל את המצב המגוחך היום שבו או שהקבוצות הבכירות נדפקות עם בית מוות, או שאין שום עניין (אמיתי!) בבתים שאליהן הן מוגרלות. ארבעה משחקים אמורים להבטיח שאם יש פערי איכות הם באמת ישתקפו (מה שלא תמיד קורה בשיטת נוקאאוט), ומצד שני לא תהיה מריחה גדולה מדי כמו שיש היום.

בשלב הבא, שיהיה שלב החגיגה האמיתית של ליגת האלופות (או איך שתרצו לקרוא לזה), נחלק את 16 הקבוצות לשני בתים בני 8 קבוצות. כאן נקבל מדי מחזור משחקים גדולים שישביעו את תאבוננו לכדורגל בין הקבוצות הטובות ביותר. כולן כמובן ישחקו אחת נגד השניה פעמיים, סה"כ 14 משחקים לכל אחת.

הלאה – ארבע הראשונות עולות לרבע הגמר. אפשר אולי לשקול אפשרות של להצניח את מקומות 5 ו6 (או רק אחת מהן) לליגה האירופית בשביל שבמחזורים האחרונים עדיין יהיה לכל הקבוצות על מה לשחק, ועל הדרך גם להפוך את השלבים המתקדמים של הליגה האירופית ליותר מעניינים.

נחזור לרבע הגמר – יהיה משחק אחד. כמו בNFL. לא הוגן מספיק? יכול להיות, אבל אין לנו אפשרות ליצור אוטופיה. כל המפעל הזה נראה לי אחלה של פשרה ובסופו של דבר כמו שביקשנו – אנחנו, הצופים, נקבל משחקים אטרקטיביים והרבה דרמות. יש לי תחושה שזה לא יפגע בהכנסות של הקבוצות, אם כבר ההיפך.

לגבי חצי הגמר – כאן אני לא בטוח מה צריך להיות. שני משחקים? משחק אחד? אולי פיינל פור מרוכז?
לגבי הגמר חבל להכביר במילים.

העניין הבעייתי כביכול עם השיטה הזאת הוא עודף המשחקים. גם אם חצי הגמר יהיה משחק אחד, עדיין מדובר ב8-10 משחקים יותר לכל קבוצה. יש לי כמה הצעות לפתרונות:
קודם כל, הגיע הזמן לעשות סדר עם הנבחרות הבינלאומיות. כל הצורה שבה הדברים מתרחשים כרגע היא לא רצינית ונטולת מחשבה. משחקי הידידות האלה, שמתקיימים פעם בחודשיים, הם מגוחכים. צריך לבטל אותם, ובאופן כללי אם כבר הזכרנו את הכדורסל, אולי כדאי בכלל להעביר את כל טורניר המוקדמות לקיץ בצורה מרוכזת. אם נבטל את כל משחקי הידידות של הנבחרות (ובשאיפה גם את המשחקים הרשמיים) ניצור עוד קצת מקום למשחקי האקסטרא.
בנוסף, נבטל, או לפחות נצמצם את פגרת החורף. מעבר למנוחה של שחקנים, אני לא רואה סיבה אמיתית לקיים אותה.
הצעה נוספת ולא סותרת – דרישה מכלל הליגות (או לפחות הבכירות שבהן, ששולחות יותר מנציגה אחת לליגת האלופות) להפוך את מפעלי גביע הליגה לטורנירי קדם עונה, או לחלופין להוציא מהן את הקבוצות שמשתתפות בליגת האלופות. אמרנו רפורמה? אז עד הסוף.

תום 14 בפברואר 2013

בקיצור לוינטל, ניסיון טרולינג חלש מאוד.

אריק 14 בפברואר 2013

מצד אחד מה שאתה אומר כמעט מובן מאליו ונכון. מצד שני אני נהנה מספרס נגד ניוקאסל הרבה יותר מאשר מפסז נגד יובה למשל. לא יודע אם אני עם לוינטל או אופיר ושות'. גם וגם.

מאורק 14 בפברואר 2013

על סופרליג מדברים המון זמן, אז רק תחשבו על זה ככה
אם הייתה מוקמת סופרליג לפני 3 שנים, לא היינו רואים משחק נהדר כמו שחטאר-דורטמונד, יובנטוס ופ.ס.ז. לא היו חוזרות לקדמת הבמה וסביר להניח שאף אחד לא היה הופך את סיטי למועדון שהוא היום.
סופר ליג תמחוק את כל כדורגל המועדונים (ובטח תפגע אנושות גם בנבחרות) וכך נישאר רק עם הקבוצות שמסוגלות לשלם "כרטיס כניסה", שזה בעצם מעגל סגור כי מי ישקיע בקבוצה שלא נמצאת כבר בתוך העסק הזה?

שחר 15 בפברואר 2013

הפתרונות הראלים לצמצום הפערים הם לדעתי:

1.חוזה שידורים אחיד לכולם (כמו בליגה האנגלית)
2.תקרת שכר (בדומה לנ.ב.א)
3.תשלום גבוה יותר לקבוצות עבור טיפוח כישרונות לאורך השנים,וגם
כתלות בהישים עתידיים.
4.הגבלת מספר השחקנים בסגל הרחב(מיושם בליגה האנגלית)
5. שותפות ציבורית/פרטית (כמו בליגה הגרמנית)
6.מס "הצלחה" – הקבוצות שמשתתפות במפעלים בין לאומיים יחויבו לשלם חלק מהכספים שהם מקבלים לקבוצות הליגה שלהם מהמקום ה-8 ומטה.
7.מס על מכירת מרצ'נדייס שיחולק בין שאר הקבוצות מהחלק האמצעי של הטבלה ומטה.

הערה:הפיירפלי שפלטיני יישם יקבע את המצב כיום וימנע צמיחה של קבוצות עלית חדשות.

שלו 15 בפברואר 2013

יוחזרו גביע אופ"א וגביע המחזיקות.
יוחזר גביע אירופה לאלופות במתכונתו האמתית, אלופות.
בגביע האלופות ישתתפו אלופות המדינות ואלופת אירופה מהעונה החולפת, וזהו.
פחות כסף לקבוצות, מצוין.
הליגות המקומיות יחזרו להיות יותר שוויוניות, הכסף (הלחם והחמאה) יגיע מהליגות ולא ממפגשי ראש בראש של הקוזקים, כל עונה.
וכאן מספיק לראות שש קלאסיקו בעונה לא צריך יותר מזה.

אמנון 15 בפברואר 2013

מצחיק לראות את הכדורגל המודרני, שהוא כמו שעטנאז פרנקנשטייני בין שני דברים שמתנגדים אחד לשני כמו שמן ומים.
מצד אחד, המסורת-לידס מול יונייטד, ניוקאסל נגד סנדרלנד, כדורגל שמגיע מתוך הקהילה ומתוך הליגה המקומית. ומצד שני, המסחריות, השואו טיים, הכסף הגדול. יונייטד-ריאל. במילה אחת, גלובליות.
כולנו בתגובות שומרים כאן בקנאות על אותה קהילתיות שכביכול קיימת היום בכדורגל, אבל היא מזוייפת. היא תעתוע. כי כמו שכתבו פה יפה, הסיכוי היחיד של איזו קבוצת שוליים להצליח זה רק אם איזה מיליארד יקנה אותה. אחרת הסיטי היו ממשיכים להתלהב מאייל ברקוביץ' ולחלום על להתמודד שווה בשווה מול יונייטד. המסורת לא יכולה לנצח את הכסף הגדול בעצמה.
אבל כל מי שאוהב פה מסורת, צריך לשאול את עצמו שאלה אחת-כמה פעמים התיישבתם לצפות במשחק זניח, נגיד ווסט ברומיץ' נגד אסטון וילה. אז אם אנחנו כקהל לא נותן גושפנקא כלכלית לחשיבות של אותו כדורגל לעניים, איך אנחנו יכולים להתלונן כשהוא גוסס?
דבר אחד ברור-את השעטנעאז הזה צריך להפסיק. לבחור. או, או. אחרת זאת סתם בדיחה אומללה .

עודד 18 בפברואר 2013

אנחנו אולי לא ישבנו לראות את אסטון וילה אבל אני בטוח שלא מעט מתושבי בירמינגהאם ישבו.
כדורגל המועדונים הוא לא רק המועדונים הגדולים שמעניינים את כל העולם (אמרת גלובליות) אלא גם כל השאר שמזינים את האהבה למשחק של כולנו.

wazza 15 בפברואר 2013

שוב אני מזכיר הבן של פלאטיני הוא היועץ המשפטי של החברה שמחזיקה בפסז'

גל יעקבזון 16 בפברואר 2013

חלוקה מאוד קלה, ליגת סופר אירופה עם 20 קבוצות:

יונייטד, ריאל, ברצלונה, באיירן, יובה, סיטי, פ.ס.ז׳, צ׳לסי, דורטמונד, ארסנל, שחטאר, מילאן, אינטר, אתלטיקו מדריד, פורטו, ליברפול, טוטנהאם, נאפולי ועוד שתי קבוצות לבחירתכם.

הליגה הזאת עובדת כמו ליגה לכל דבר 19 מפגשים כולם נגד כולם בית וחוץ.
במקביל, מתנהלות הליגות המקומיות כהרגלן מינוס הקבוצות שבליגות האלה, ואז כמו החלוקה שיש כרגע לליגות לכרטיס למוקדמות ליגת האלופות, הכרטיסים האלה נהיים מומרים לכרטיס למוקדמות לליגת על הזאת, אשר אליה יעלו מתוך הליגות המקומיות 4 קבוצות שיגיעו הכי רחוק ויעלו על חשבון ה4 קבוצות שסיימו בתחתית ה20 הגדולות בליגת העל.

רעיונות שפוסלים את זה?

דורביץ' 16 בפברואר 2013

אוקיי….

למה עכשיו אתלטיקו מדריד ולא דפורטיבו לה קורוניה? למה שחטאר ולא דינמו קייב? למה אין אף מועדון מרוסיה? למה נאפולי ולא רומא? למה ליברפול שבקושי נכנסת לטופ 10 באנגליה? ומצד שני, איך אתה תוכל להשאיר אותה בחוץ – כאחד המועדונים הגדולים באירופה?

הבעיה הכי גדולה, שלא ראיתי שהוזכרה כאן, היא הניתוק מהקהילה ומהאוהדים.

כי כדורגל התחיל והיה משחק עממי, כזה שהאוהדים (המקומיים) היו אחד מהדברים החשובים לקיומו של כל מועדון כדורגל, בליגה הראשונה או בליגה הרביעית. בעולם שבו הכסף מדבר גם ככה נעשו אינסוף פעולות כדי להרחיק את האוהדים המסורים מהמגרשים, בין אם זה באמצעות שיווק אגרסיבי של המועדונים בחו"ל, העלאת מחירי הכרטיסים במאות אחוזים ופתיחת שערי הקבוצות לשחקנים, בעלים ומנג'רים זרים מכל העולם, אתה רוצה לשחוק את שרידי החיבור הזה בין מועדון הכדורגל לעיר או לשכונה אותה הוא מייצג?

מחיר של כרטיס למשחק חוץ באמירייטס עולה 62 פאונד. זו עלייה של 700% ב-20 השנים האחרונות. תוסיף לזה עוד טיסה כל שבוע לפי הפורמט שלך, ותגלה שישארו לך מעט מאוד אוהדים אמיתיים שמסוגלים ללוות את הקבוצות. תיירים וליגת אול-סטאר שיעשו בNBA, לא בכדורגל האירופי.

שחר 16 בפברואר 2013

מה קורה עם היורדות? לאן הם חוזרות? ואל חשבון איזה קבוצות?

Assaf 19 בפברואר 2013

דווקא העונה הליגה האנגלית מוכיחה את עצמה. כן יונייטד לקחו אליפות בינואר. אז מה?
כמעט כל משחק שאני צופה מרגש אותי. אני אוהד ליברפול שרוף אבל גם משחקים של קבוצות אחרות גורמים לי הנאה.
סתם דוגמא:
ניוקאסל – צ'לסי משחק ענק
טוטנהם – יונייטד – אדיר!

ליגת אלופות? אני לא רואה את החרא הזה עד הגמר. זה פשוט משעמם. כי תחרות צריכה קונטקסט. כמו שאני לא יכול להתרגש מניצחון (או הפסד) של ליברפול מול זניט לדוגמא. זה פשוט לא מעניין. אבל ליברפול – סיטי חיכיתי שבוע למשחק.

Assaf 19 בפברואר 2013

ועוד דבר – בדקתי עכשיו את הליגה הצרפתית שהכרזתם עליה כמתה. פער 3 נקודות בלבד בין פסז לליון. ואני מוכן להתערב שפסז לא לוקחים אליפות

מוריס 19 בפברואר 2013

אפשר להבין איך אתה כותב בפראבדה של הקפיטליסטים, אין לך עניין ברומנטיקה, סיפורים מרגשים וכל הדברים שבגללם אנחנו אוהבים כדורגל. מבחינתך, מי שיש לו כסף והילדים אוהדים אותו עכשיו הוא טוב. ילדותי

Comments closed