הקרב הכי מרתק של השנה. טקטית ואסטרטגית

מוריניו נגד מומי זפרן בכדורסל

  

תום ת'יבודו הוא ז'וזה מוריניו של הכדורסל…

יש כזו מוסכמה אצל אנשי הכדורסל: ככל שהרמה האתלטית של השחקנים גדולה יותר, ככה הם משחקים פחות מסודר, פחות "מאומנים". תראו איך תרגילים משורטטים על הלוח יוצאים לפועל בדיוק של ריקוד בלט בכדורסל נשים אירופי לעומת האלתורים והווירטואוזיות – שלעתים נולדים ומתפתחים מתוך תרגילים – ב-NBA.

אבל.תראו מה קורה לנו בסדרה המבטיחה בין שיקגו למיאמי: בצד אחד יש את הקבוצה הכי מאומנת בליגה, ומגיע קרדיט ענק לתום ת'יבאדו ולג'ון פקסון שהביא אותו ובנה איתו את הקבוצה. אתה רואה את שיקגו. אז נכון שיש את היכולת האישית של דרק רוז הנהדר ולואול דנג האנדרייטד, אבל הסיפור הגדול של השוורים היא הקבוצתיות: הספסל החיוני והאיכותי. כשאתה רואה את ההתעלות של השחקנים המשלימים שיודעים איפה להיות ומה לעשות, את ההליכה לריבאונד התקפה והתיאום הקבוצת יאתה חייב לפרגן למאמן העונה ת'יבודו (בעונתו הראשונה כמאמן ראשי! זו שערורייה!). 

אבל זו דווקא ההגנה – תחום ההתמחות הראשי של ת'יבודו – שאתה רואה את הגדולה של המאמן. זה נראה לעתים כאילו שיקגו משחקת עם שישה או שבעה שחקנים בהגנה. מעבר להגנה האישית הנהדרת של שחקנים כדנג או ג'ואקים נואה, זה בעיקר החיפוי, העזרה, התיאום. הכוכב של היריבה מקבל את הכדור בתרגיל אופייני של אחד על אחד. ועומד: הוא חושב וחושב וחושב. מאיפה אני הולך לפרוץ את החומה הבצורה הזו? 

לפרוץ את הגנת שיקגו היא המשימה כנראה הכי קשה העונה הזו ב-NBA. 

*** 

בצד השני מר "ידע תיאורטי" אריק ספולסטרה. המאמן הצעיר בליגה. טוב, הגזמתי. לא בדיוק מאמן. מילא שכל טיים אאוט שלו נלקח באיחור של 3 דקות, ומילא זה שהוא לא חושב איך לעצור ריבאונד התקפה של שיקגו, יש להיט שלו שלושה תרגילים: לתת את הכדור ללברון ולהתפלל, לתת את הכדור לווייד ולהתפלל, ושווייד ימסור ללברון. בשורה התחתונה מדובר בקבוצה של 2 וחצי שחקנים. 

כריס בוש הוא די רכיכה ואינו עונה להגדרה של סופרסטאר. יש לקבוצה הזו רק שחקן וחצי – ג'יימס ג'ונס ומריו צ'אלמרס (החצי) – שיכולים לתפוס יום של קליעה מבחוץ (וזה קורה להם פעם בסדרה בערך). כל השאר שממה. מייק ביבי מבייש את צעירותו והוא באמת קטסטרופה בשני הצדדים. כמוהו כל היתר, פרט לג'ואל (-מוזס סולומון) אנתוני המשתדל שלפחות נילחם על ריבאונד. אבל במיאמי הכל מקרי. תנו להם לשחק מתפרצות ומשחק מעבר – זה הצ'אנס היחיד שלהם כי שם לא צריך תרגילים ומאמן. 

כמובן שהביקורת היא לא רק על ספולסטרה אלא גם על פט ריילי שלא הביא שחקנים משלימים שמשדרגים את הקבוצה, ובראש ובראשונה גארד קלעי מצוין (מייקל מילר ואדי האוס זה לא זה) שיעמוד בפינה לכל עזרה שבאה על הכוכבים ויצלוף.   

בקיצור זה מסר למנחם לס: היי מנחם, קנה גופיה ויש לך מקום כשחקן שישי. אברהמי אגב בחמישייה. כי את הדקות של מנחם בגילו צריך לחשב היטב. 

*** 

אבל כמובן אסור לזלזל בלברון ובווייד. לכן זו סדרה עצומה: בצד אחד – הכי קבוצה של כוכבים נטו. בצד השני הכי קבוצה של מאמן. מי ינצח? ויותר חשוב מזה – בעד מי אתם? זה יאמר עליכם ועל ההעדפות שלכם הרבה. 

אחד וחצי
אז תדעו שגם אנחנו אימפריה בטניס
תחרות רובינשטיין (היום ה-8): תדברו על אריק. והרבה!

No Comments

שי בריק 19 במאי 2011

אנחנו (כמו תמיד בעד) הטובים.

שי בריק 19 במאי 2011

אנחנו (כמו תמיד בעד) הטובים.

וולטר סובצ'ק 19 במאי 2011

בהתחשב בשלושת הפחדנים שהתאגדו בפלורידה, אני לא רואה דרך שבה הצוות המסייע שלהם מעתה ועד הודעה חדשה לא יהיה מורכב מצעירים בינוניים ולא עקביים לצד וותיקים מעבר לגבעה. זה יספיק להם לכמה אליפויות כי כמות הכשרון של לברון ו-וויד היא פשוט אדירה.

יאללה שיקגו, או אוקלהומה, או דאלאס.

יריב 19 במאי 2011

כבר שינו את החוקים? אין 5M$ אקספשן לעונה? איך קבוצות כמו הלייקרס ודאלאס, שנמצאות 50%-100% מעל התקרה באופן קבוע מחתימות שחקנים? (כמובן, אף אחד לא יודע מה יהיו החוקים החל מהשנה הבאה, לא באמת)

אשך טמיר המקורי 19 במאי 2011

כאן זה לא וייטנאם, יש כאן חוקים!
צריך פשוט לשרטט קו בחול!

מארק בלינדר 19 במאי 2011

מצטער אבל אני לא מסכים עם רוב מה שכתבת על ההיט וקשה להאשים אותי בחיבה יתרה להיט (או לשום קבוצה מהמזרח למעט הנטס). ההיט משחקים אולי את ההגנה הכי טובה בליגה למעט שיקגו (בעצם הלייקרס משחקים את ההגנה הטובה ביותר כבר שלוש עונות רק שהשנה החליטו לשחק הגנה רק 12 דקות בממוצע). כתבת בעבר שוייד ולברון שחקני הגנה מעולם – זה לא נכון. הם חוסמים טוב וחוטפים אבל ראיתי מספיק שחקנים עוברים אותם בקלות בדרך לסל. אבל, ההיט משחקים הגנה קבוצתית מצויינת עם מלכודות – זאת טביעת אצבע של מאמן שיודע איפה החולשות שלו. בדרך הם מצליחים גם להחביא את החולשה של ביבי בהגנה.

הטענות שלי כל השנה על כך שההיט לא יקחו אליפות הם לאו דווקא בגלל חוסר כשרון בהיט אלא בעיקר בגלל שלוקח לקבוצה זמן להתחבר וגם בגלל שבהתקפה וייד ולברון משחקים אותו דבר והרבה פעמים בניגוד להורות של ספואלסטרה. אני לא מאמין לרגע אחד שההחמצות של לברון עם הבאזר כשהוא זורק לבנים 2 מטר מאחורי קשת השלוש היו בגלל שספו' אמר לו לזרוק ככה.

בחצי הראשון של העונה ההתקפה שיחקה סטטי וגם זה לא היה בגלל ההוראות של המאמן. ברגע ששחקנים התחילו לזוז בלי כדור מיאמי נכנסו לזון וסיימו מקום 3 בליגה אחרי שהם כבר היום במקום החמישי או אולי אפילו השישי ממש לפני היישורת האחרונה.

להיט עדיין יש סיכוי גבוה מאד לקחת אליפות. שיקגו, עם כל ההתלהבות אחרי הנצחו הראשון, עשו בסה"כ מה שהם היו אמורים לעשות – לשמור על הבית. שום דבר בסדרה הזאת לא גמור.

הבעיות האמיתיות של ההיט הם בגובה ובאופי של חלק מהשחקנים שלה. אולי ההיט לא היו צריכים להכנע ללברון שרצה את זיגי איתו בנסיון לתת לו אליפות לפני הפרישה. אולי הם היו צריכים לחפש סנטר אחר אבל אין מבחר כזה גדול בשוק.

לברון ובוש צריכים עדיין ללמוד לתת 100% כל המשחק.

את בעיית הגובה ההיט יוכלו לפתור כבר בקיץ (שיחפשו באירופה איזה 2.15 שיודע לתפוס ריבאונד – זה יספיק). בוש צריך ללמוד מגאסול איך עושים את השינוי הדרוש להיות שחקן יותר פיזי כמו שפאו היה ב2009 ו2010 אחרי ההפסד לבוסטון ב2008. ולברון? בסופו של דבר אני חושב שהוא יתבגר. זה לא אומר שההיט יקחו 6 אליפויות או אפילו אחת אבל הם הולכים לדבר מאד חזק בשנים הבאות.

בקשר לספסל – מי ישב על הספסל של הלייקרס חוץ מאודום בשנתיים האחרונות? פארמר, וולטון, וויצ'יץ' ובראון. לא משהו לכתוב עליו הביתה (אלא אם כן אתה גר רבע שעה מהפרודנשיאל סנטר בנוארק)

מארק בלינדר 19 במאי 2011

"זאת טביעת אצבע של מאמן שיודע איפה החולשות שלו" – הכוונה היא באיפה החולשות של הקבוצה שלו

יריב 19 במאי 2011

העובדה שהם שומרים אחד-על-אחד בינוניים לא אומרת שהם לא שחקני הגנה טובים. הגנה, כמו כל המשחק, זה עניין קבוצתי. לדעתי הם תורמים הרבה באספקטים האלו (לברון במיוחד).

מארק בלינדר 19 במאי 2011

אני יכול להסכים לטובים, אבל לא למעולים. אין ספק שההגנה של מיאמי עובדת כמו שצריך.

אלעד 19 במאי 2011

אי מתקשה להסכים איתך בקשר להגנה שלהם. ברור שיש להם 2 אתלטים מדהימים שכשהם מייצרים לחץ הם מכסים לבד חצי מגרש. אבל ההגנה שלהם רחוקה מלהיות עקבית. למעשה, הרושם שמתקבל שהיא עובדת כמו ההתקפה ומבוססת על אלתורים של שחקנים.
אם אני ההיט והחלטתי שבהתקפה יהיו לי רק שניים וחצי שחקנים, אני מביא סביבם עוד 9 נגרים ספציאליסטיים להגנה (כמו שהיה בזמנו סביב אייברסון בפילדלפיה), ומאמן שמתמחה בהגנה (באסה – ת'יבודו כבר תפוס)

ג'ו 19 במאי 2011

מסכים עם אלעד.
תנאי הכרחי להגנה טובה הוא סגירה לריבאונד. מתי ראיתם מישהו במיאמי סוגר לריבאונד? (ולא צריך לדעת להקפיץ בשביל זה)

גיל 19 במאי 2011

כמובן שבעד שיקאגו אבל בסך הכל מיאמי לא כישלון השנה. לא ציפיתי מהם שיקחו אליפות אלא שיתחילו להראות ניצוצות. הבעייה איתם שבגלל שיש להם שניים וחצי שחקנים הלחץ עליהם כל כך גדול שכמעט בלתי אפשרי לעמוד בו. כשמשהו משתבש הם מייד עוברים לשחקן אחד על אחד וזה יכול להוביל אותך רק עד לגבול מסוים של הצלחה.

אורי 19 במאי 2011

חמש וחצי דקות לתוך המשחק, 8-8, וזה מריח כמו בלוו אאוט.
מדהים כמה שיקגו שולטים בהיט, גם עם אחוזי קליעה של גבינת קוטג׳

יריב 19 במאי 2011

כשיש לך אחוזי ריבאונד של חמאה, קשה להפסיד.

שניר 19 במאי 2011

לוינטל , חשוב גם לציין את הגנת המעבר המצויינת של הבולס ,
שזה בעיקר מרשים מכיוון שהם הולכים חזק לריבאונד התקפה!

עידו 19 במאי 2011

אני מקווה שהמסר שיצא מהסידרה הזו יהדהד בכל רחבי הליגה ויעצור את הסחף של רדיפה אחרי התאגדות של סופרסטארים שישחקו אחד עם השני ולא יתחרו אחד בשני.
קבוצה זה סוג של בית.
הדרך שבה היא נבנית חשובה ועולה אלף מונים על מבחן התוצאה, (הדברים נכתבים בתחילת המחצית השניה, מיאמי ביתרון שתיים) יש להניח יסודות בראים ונכונים, לאזן בין כל חלקי הפסיפס שלבסוף מגדיר ומייצר קבוצה.
אני יכול להמשיך עוד ועוד, להרחיב על חשיבות הספסל (ע"ע דאלס) עבודת צוות, כמה שחקנים נוגעים בכדור בהתקפה,חיפוי וכו'.
בקיצור, אם למישהו יש את הכתובת של לברון, אשמח לשלוח לו מטאטא ואולי גם איזה מאמן לראשונה בהיסטוריה המקצוענית שלו, שבאמת יאמן אותו ויעזור לו להפוך לשחקן שלם יותר וטוב יותר, יכול לעזור.
נ.ב
מישהו יכול להתחייב על זהות המאמן של מיאמי בעונה הבאה ?

יריב 19 במאי 2011

להתחייב לא, אבל אני מעריך שזה יהיה אריק ספואלסטרה.

לוינטל 19 במאי 2011

אתם רואים את המשחק. איי רסט מיי קייס מה שנקרא.
לברון מנצח את המשחק בסדרה אדירה של מהלכי אחד על אחד. אבל מדהים שביבי התחיל לעשות הגנה.
והאסלם חזר בלי להודיע לאף אחד

לוינטל 19 במאי 2011

יופי. יש לנו סדרה

עידן 19 במאי 2011

בהחלט. הלב עם שיקגו, אבל הראש רוצה לראות סדרת קלאסיקה של שבעה משחקים. 1:1 זה טוב לנו.

IDO 19 במאי 2011

איזה קייס בדיוק?

בתוצאה 73:73 מיאמי פשוט הרימו את כיפת הברזל שלהם ועשו הגנה מהסרטים, זה מה שניצח את המשחק, לא שום סופר סטאר.

לוינטל 19 במאי 2011

סופסוף מצאו פתרון הגנתי. והאמת גם נהנו מהמון שטויות של שיקגו.
ובצד ההתקפי הריצו תרגילים מתוחכמים. לתת ללברון ולהתפלל

IDO 19 במאי 2011

לא צריך לתת ללברון שום כדור… הוא לוקח ריבאונד בהגנה ועושה סל בהתקפה.

והמספרים של לברון(29) וייד (24) ורוז (21) זה יותר מספרים של ארואסטי מאשר של דורנט או נוביצקי…

יריב 19 במאי 2011

יכול להיות שזה קשור גם לכך שגם לשיקגו וגם למיאמי הגנות טובות בהרבה מלדאלאס ואקלהומה? חוץ מזה, אני לא מאמין לרגע שדוראנט או נוביצקי יסיימו את הסדרה עם ממוצע 35 למשחק (אבל 30 נשמע סביר למדי, בעיקר אם הסדרה תהיה קצרה באופן מפתיע). בגמר המזרח אני אופתע אם יהיה שחקן שמגיע ל30, אני לא שם כסף אפילו על 25 לאף שחקן שהוא לא רוז, וגם הוא רק בגלל שיקרה מה שיקרה הוא יזרוק את ה 20 זריקות שלו.

אלעד 19 במאי 2011

לא לזלזל בהגנות, אבל הרבה פעמים מדובר בהתקפות גרועות ולא בהכרח הגנות טובות. התקפה של בידודים הרבה יותר קל לעצור, היא לא מאלצת אותך לחשוב ולעשות התאמות. אתמול אוקלהומה שמרו לא רע על נוביצקי, הוא פשוט לא היה מסוגל להחטיא. ואפילו נוביצקי לא מסוגל לעוד יום קליעה כמו שהיה לו אתמול.

יריב 19 במאי 2011

זה מה שאמרתי על הממוצעים. לגבי התקפות חלשות/הגנות חזקות גם בעונה הרגילה לשיקגו היתה ההגנה הטובה בליגה, למיאמי החמישית בטיבה, דאלאס שמינית ואוקלהומה 15 (ספיגת נקודות לפוזשן). כמובן, אפשר לטעון שבמזרח ההתקפות חלשות יותר ולכן זה פשוט משקף את ההבדל בלוחות המשחקים (חמש ההגנות הטובות בליגה היו שיקגו, בוסטון, אורלנדו, מילווקי ומיאמי).

יריב 19 במאי 2011

אגב, אף שלצערי לא ראיתי את המשחק של דאלאס ואוקלהומה, ואני ניזון רק מתקצירים, רואים בתקצירים לא מעט מהלכי כניסה שלו לסל, וכמובן שחצי מהנקודות שלו הוא עשה מקו העונשין (שמעתי ששיפוט מפוקפק כל כך לא נראה מאז הגמר ב2006).

אלעד 19 במאי 2011

מתפתחת סידרה כמו בשנות ה-90 המדכאות. משחקים של 75-80 נקודות לקבוצה, וכל סל הוא לידת עכוז.

מנחם לס 19 במאי 2011

לוינטל, הקשקושים שלך על ספואלטרה והשלוש דקות אחור בטיים-אאוט, רק מראים לי שבכל ימי חייך לא ראית משחק כדורסל אמיתי, ואין לך מושג על מה אתה מדבר. למה שלא תישאר בכדורגל?

חננאל 19 במאי 2011

מנחם,
שטיפת המוח שלך בנושא ספואלטרה לא עובדת על כולם. אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן.
בכל דיון(או ויכוח) בפוסטים שלך ושל אחרים אתה מהלל אותו, להערכתי (ולהערכת רבים אחרים שאני קורא כאן) פשוט לא בצדק.
הבנאדם מאמן לא רע, לגיטימי בנ.ב.א. אבל לא הרבה יותר מזה. לקבוצה שלו המון חסרונות (בעיקר במה שנוהגים לכנותבמילה המכלילה "אימון": תיאום, תרגילים, טביעת אצבע של מאמן..).
גם אנחנו פה בארץ הקודש רואים את המשחקים, ולפי התיאורים שלך זה נראה כאילו ראינו משחק אחר לגמרי.

מאיר 19 במאי 2011

מנחם, יכול להיות שאתה ראוי להיכנס לספר השיאים של גינס בתור הטרול המבוגר ביותר בעולם – שווה בדיקה.

מנחם לס 19 במאי 2011

הבעייה הגדולה של ספואלטרה שהוא לוקח טיים-אאוטים מהירים מדי. לא מחכה שניה. אין אחד שלא מדבר על זה – וזה ברור לכל בעל עין בכדורסל: אם ראית איך זרק את צ'אללמברס אחרי שגיאה, מיד טיים אאוט והוא מחוץ למגרש עד סוף המשחק. זאת פעם שנייה שאתה טוען שהוא לוקח טיים אאוטים 3 דקות באחור. מאיפה בא לך המשפט הלא נכון הזה? ב-ד-י-ו-ק ל-ה-י-פ-ך!!!

צור שפי 19 במאי 2011

אולי הוא רואה את המשחק ב-Delay
:-)

לוינטל 19 במאי 2011

מנחם, ראיתי העונה מספיק פעמים את מיאמי לצערי. כי רק אותה שידרו בארץ כל שבוע.
יכול להיות שהיית על קרוז בזמן הסדרה מול בוסטון, כשבוסטון ברחה למיאמי במשחק השלישי והוא חלם ולא הגיב.
אתמול באמת היה שיפור סופסוף

אני רק שאלה 19 במאי 2011

למה יש לי את ההרגשה שמרבית קוראי הבלוג לא התחילו לשנוא את בוסטון, גארנט וריי אלן כשאלה התקבצו כדי לזכות בטבעת?
נכון שאין הקבלה בתפקידים אבל גארנט פי מליון יותר משמעותי ממה שבוש אי פעם יהיה וריי אלן לא פחות סופרסטאר מוייד לטעמי.
קיצר – צביעות…

ולוינטל –
שיהיה לכם בכיף עם האוליגרך התימני…עוד תתגעגעו למשה סיני.
לא רוצה לרמוז ממה האיש עשה את הונו אבל שים לב שכל קיץ הוא נוסע לקולומביה לבחון שחקני חיזוק. אם זה עבד למרדונה אז אולי גם אצלכם!

matipool 19 במאי 2011

אני חושב שאם לברון היה נשאר עד גיל 32 בקליבלנד ומנסה לעשות הכל שם ולא מצליח , אף אחד לא היה כועס עליו אם היה עובר למיאמי .
גארנט ואלן הגיעו בגיל מאד מבוגר וכבר קצת אחרי השיא שלהם בנסיון אחרון להשיג משהו .
גם הצורה בה לברון עשה את המעבר , קוממה עליו רבים .
אין כאן עניין של צביעות .

אשך טמיר המקורי 19 במאי 2011

מה קשור צביעות?
זה עניין אישיותי
אלן, גארנט ופירס הם גברים;
לברון ילד כאפות מעצבן שמאוהב בעצמו (רק שאי אפשר להביא לו כאפות כי הוא הכי גדול והכי חזק.)
שנאתי אותו גם כשהיה בקליבלנד.
ווייד ת'כלס בסדר.
וכל החבורה שמסביבם (מינוס אדי האוס התותח ופלוס "המאמן" = הפלקט = הרווק עונה 7)מרגיזנים מעצבנים.

ג'ו 19 במאי 2011

בסופו של דבר כל השחקנים בNba מאוהבים בעצמם, אבל אצל לברון זה כבר מוגזם. ב"מבחן הטוויטר" הוא נכשל – הכינוי שהוא בחר לעצמו הוא kingJames. מעניין מה פרויד היה אומר על זה.

אגב טוויטר, מעניין לראות את ההודעות של לברון, וויד ובוש. אצל לברון ווייד הציוצים מורכבים מקיצורים ומשפטים שבורים שאי אפשר באמת להבין, בעוד שאצל בוש הציוצים הם משפטים מנוסחים היטב.

מנחם לס 19 במאי 2011

הנה דוגמא לחוסר הידע המשווע של גולשים כאן, שזורקים משפטים מצוצים מהאצבע על ימין ועל שמאל, ואיש לא מבקר אותם, אז הם ממציאים עוד ועוד הזיות: לברון נתן לעצמו את הכינוי KING JAMES? הכינוי הזה ניתן לו עוד בתיכון ע"י מאמנו קית' דמברוט. גולשים כמו ג'ו שממציאים דברים מורידים את רמת התגובות לאן שהיא הגיעה.

מנחם לס 19 במאי 2011

ג'ו, אתה ממשיך להמציא דברים.
הטוויטר שלהם מרכבים "ממשפטים שבורים"? כן? אולי תביא דוגמאות? אני קורא את הטויטר שלהם, והם מנוסחים הרבה יותר טוב מהעברית שלך.

ג'ו 19 במאי 2011

מנחם, מה לעזאזל אתה רוצה ממני?

בקשר ללברון – נכון, הכינוי שלו ניתן לו ע"י אחרים, אבל אפשר ללמוד משהו מזה שהוא בוחר להשתמש בזה. אני לא רואה את ג'ורדן קורא לעצמו אלוהים.

אלעד 19 במאי 2011

אלן לא התקבץ בבוסטון. הוא נשלח לשם בטרייד שבשעתו הרים הרבה גבות. רק אחר כך, כשגם גארנט הגיע (גם בטרייד, ואחרי שמיצה עצמו עד תום במינסוטה) המהלך עשה יותר שכל. אין הרבה קווי דמיון למהלך המתוכנן שנעשה ע"י הטריו של מיאמי.

מנחם לס 19 במאי 2011

ישנן כל כך הרבה שטויות בתגובות, שאפילו לא אתייחס אליהן. אבל אני חייב להגיב על תגובה אחת: לא מספיק שאתם בהולי לנד חוזים באותו משחק שאני חוזה בו. צריך גם להבין מה שרואים.

אשך טמיר המקורי 19 במאי 2011

ואולי אם מסתכלים ממש מקרוב זה מעוות את הפרספקטיבה

Comments closed