משחקים במלחמה

מה הקשר בין הטילים בדרום וכדורגל?

.

.

.

.

.

.

.

.

ביום שישי משפחתי היקרה החליטה לציין את יום הולדתי ה-32 במסעדת 'בלזאק' הנפלאה באשדוד (ממליץ בחום). לא שיערתי שמישהו, בטח לא ממשפחתי, יטמון לי מלכודת ביום חגי.

אבל סיפור שהיה כך היה: הגענו למסעדה ב-19:00, רק ב-22:00 סיימנו עם הקינוחים. ואיך שסיימנו לחגוג וללקק נשמעה אזעקה. הייתה קצת מתח באוויר, כמו סרט אקשן רק על אמת ושאתה משתתף בתור ניצב. ואחרי 15 שניות התחילו הבומים. ספרנו שישה כאלה, שלושה חזקים יחסית שגרמו לרעד קל.

איך שנגמרה מתקפת הטילים הזו, אחי הבכור וזוגתו לקחו את שתי הילדות הקטנות שלהם, נכנסו לאוטו כדי לחזור הביתה לתל אביב. ההורים שלי ליוו אותם לאוטו. נשארתי לבד, אז נחשו מה – המלצר החמוד הגיש לי את החשבון!

נו בטח מישהו במשפחה צילצל לאיסמעיל הנייה בדיוק בתזמון מושלם כדי לתזמן את תרגיל העוקץ הזה.

טוב, אפשר להירגע. אבא חזר לשלם וגיליתי שטילים זה מקרב לבבות: בשולחן לידנו ישבו חבורה של עולים מרוסיה ואוזבקיסטן שאכלו טוב ושתו (וודקות) עוד יותר טוב. התחברנו וצחקנו הרבה.

בהזדמנות זו אני רוצה לפנות בקריאה נרגשת לחמאס: היום הולדת שלי נגמר. אפשר לסיים את מופע הזיקוקים לכבודי. תודה רבה, נתראה בעוד שנה.

***

חבר הפייסבוק שלי עומר שפילשר, שאחראי לכמה הברקות (למשל: "להיות כתב ספורט בישראל זה כמו להיות כתב מלחמה בשווייץ") כתב בזלזול מה על מערכת 'כיפת ברזל': "כיפת ברזל היא הצלחה ענקית. יירטה 28 רקטות מתוך 120 שנורו לעבר יישובי הדרום… תושבי הדרום נאלצו להתמודד עם 92 רקטות בלבד!".

מיהרתי, כאילו שאני רגיל לכך, להגן על מערכת הביטחון. הסברתי לעומר ולשאר העוקבים את מה שאולי לא מובן. 92 רקטות היו הבעיטות מחוץ למסגרת. כמו ששוער לא אמור לעצור בעיטות שעפות לשמיים או לכיוון דגל הקרן. אבל עם 28 הבעיטות שהיו למסגרת מערכת כיפת 'לב יאשין' ברזל התמודדה יפה. נכון, טילים על אשדוד זה בעצם בעיטות מחוץ לרחבה – מטווח של 25-30 מטר – ששוער ברמה גבוהה חייב להתמודד איתן בהצלחה. כמה שערים אתם רואים את בופון או קסיאס מקבלים מטווחים כאלה?

לעומת זאת גראדים על אזור שדרות ויישובי אשכול זה כבר בעיטות מתוך הרחבה, אבל הגראד הוא בעל טכניקה של קשר אחורי שאנחנו מכנים 'נגר'. במקרה שלנו יש גם חלוצים שיענו להגדרה: משהו כמו  יובל אבידור או אורן ניסים. בעיטות שלומיאליות ולא מתוחכמות ששוער טוב אמור להתמודד איתן למרות זמן תגובה קצר יחסית.

עידן מלכה (שום קשר לסמי מלכה) הוסיף בתגובה בפייסבוק שכל טיל של מערכת כיפת לב יאשין עולה 50 אלף דולר, לעומת גראד שעולה מקסימום בלחץ 1,000 דולר.

וזה בדיוק העניין. אתה שם שוער כמו קסיאס או בופון להתמודד מול חלוצי מכבי טמרה. לא כוחות.

ואתם יודעים משהו? אחרי שצה"ל חיסל את ראש ועדות ההתנגדות, הושגה מקדמה גדולה במשחק החוץ לקראת הגומלין בדרום הארץ. אז בעצם הצד הישראלי לא נזקק למאמץ גדול מדי. רק לשמור על ערנות, לשמור על שער נקי.

חלוצי מכבי מטרה (סתם) בפעולה (מתוך וויקיפדיה)

***

עמיתי אביתר לנג התלונן בפייסבוק על כך שלא הציבו עדיין מספיק מערכות כיפת לב יאשין בדרום.

צריך להסביר: זה בגלל הפייר פליי הפיננסי של ממשלת ישראל שרוצה לגרום לציבור להאמין שהיא נכנעת לתכתיבי הצדק החברתי. אבל בפועל אתם יודעים איך זה אצלנו – משלמים בשחור למי שלובש שחור. הכסף הגדול הולך לבלמים עצלנים שלא נדרשים להתאמץ ולתרום. וכשמקבלים חוזה כזה גדול, הופכים לאגואיסטים, לא חושבים על הקבוצה. ואז נמנעים מלתרום, לשרת ולעבוד.

החרדים הם קרלוס טבס של המדינה. סליחה, טבס תרם בעבר. החרדים הם אנדי קארול של ישראל.

מסקנה: ביבי וברק ציון שלוש. אז מי יכול להחליף אותם – מאמן בקנה מידה אירופי בתקציב סביר שישים דגש על הגנה מבלי לספוג. חברים, אין לנו במה להתבייש – יש לנו את אברם גרנט. הנה תראו איך בשני משחקיו הראשונים בלבד הוא הצליח לייצב את משחק ההגנה של פרטיזן בלגרד! ספג שער בודד בשני משחקים. אל תזלזלו. אם תגידו לי שהוא מאמן אימפריה והוא שיחק מול קבוצות קטנות, חלשות ולא מתוחכמות עם תקציב נמוך, אז אני אגיד לכם  שזה בדיוק כמו לאמן את ישראל מול החמאס. לא ככה?

אין טוב מגרנט להוביל טקטיקה כזו של עקיצת חיסול מבוקש בהתקפה מתפרצת ואז לרדת לבונקר כשמדי יוצאים לגיחה כדי לפוצץ מחסן תחמושת או חוליות משגרים.

אבל בעצם כשחושבים על זה לעומק, גרנט הוא לא פתרון אולטימטיבי, אני מודה. כי לתקשורת גרנט תמיד מסביר ומתעקש שהוא משחק התקפי. מילא לשקר, אבל חבל להרוס את ההסברה הישראלית בעולם. בשביל זה כבר יש את ליברמן.

משחק, מלחמה.

מערכת כיפת לב יאשין בפעולה (מתוך ווקיפדיה)

***

נ.ב – מילה אחת ברצינות: ליבי עם קבוצות הדרום. זו בושה ושערורייה שניסו בכלל לקיים  משחק בבאר שבע בין מכבי בא"ש לאום אל-פאחם וכמו כן את המשחקים של אשדוד, הפועל בא"ש ושאר הקבוצות הדרום שהגיעו אחרי לילה של טילים ואזעקות וללא שינה, היה צריך לדחות. אני מבין את לחץ הזמנים לפני הפלייאוף, אבל אתם יודעים – יש את העניין הזה בחיים שנקרא חיי אדם והעניין הזה בספורט שנקרא פייר פליי.

בעצם מה אנחנו מבינים בזה ובזה?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

"דה באזר" בפייסבוק

ליגת שוקי ההון: המחיר של למשוך זמן
KONY - 2012

No Comments

rondi 11 במרץ 2012

מעולה!!!

בואו נהיה כנים – כיפת 'דודו אוואט' ברזל במקרה הטוב…

והבעיה היא שבליגה המקומית זה אולי לא כוחות, אבל ספק אמיתי אם זה יספיק מול רונאלדו שכנראה יהיה ברשות האיראנים במקודמות המונדיאל הבא…

רפאל 11 במרץ 2012

המציאות מוכיחה שהיא לא פחות הזויה מהשילוב של לב יאשין וגרנט בנושאים בטחוניים/מדיניים.
לייק לפוסט, דיסלייק גדול למזרח התיכון.

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

מדהים אותי ההתייחסות הזאת של התקשורת לכיפת ברזל. כותרת ראשית היום ב"ישראל היום" – "מכסח הגראדים!". וואלה, איזה כיף, יש לנו מערכת שפוגעת בגראדים באוויר. עזבו ש-200 אלף ילדים לא למדו היום. עזבו את זה שמיליון איש צריכים להתעורר באמצע הלילה ולרוץ לחדר אטום בגלל אזעקות, עזבו את ההפסד של מיליארדים למשק כי הורים צריכים להישאר בבית עם הילדים, עזבו שילדים גדלים בחרדות, כמו בימים "הטובים" של קרית שמונה – אבל היי, אנחנו לפחות פוגעים בחצי מהטילים באוויר. כבוד לביבי!

רן 11 במרץ 2012

יש לך פתרון יותר טוב?

אתה כבר יודע איך מונעים מהגראדים האלה לעוף מלכתחילה?

200 אלף לא למדו היום כי זו מדינת ישראל. הקימו אותה בשכונה קשה מאד. אין הרבה מה לעשות עם זה.

עפר ויקסלבאום 11 במרץ 2012

אריאל,
כיפת ברזל היא הצלחה ישראלית פנומנאלית.
פיתוח ישראלי שמצליח לאתר, לאכן, לשגר ולהשמיד טילים שמאיימים על עיר בריבונות ישראלית.
היא מופעלת רק נגד טילים שנופלים על ריכוזי אוכלוסין ( ולא ב" שטחים פתוחים ", כך שאחוז היירוט – מעל 90 – נחשב ללא אח ורע בעולם! )
בהחלט מקור לגאווה ישראלית.
איש לא שוכח את רבע מליון הילדים, ואת ההורים והקשישים ששגרת חייהם הופרה, אבל זה הפתרוןהטוב ביותר, כרגע.
המיליארד שהושקע בה הוא כאין וכאפס לעומת מיליארדי השקלים שהמדינה היתה משלמת כפיצויים וכתשלומי העברה למשפחות הנספים והפצועים, לולא היתה המערכת פעילה.
ואיך בדיוק קשור ביבי לעניין?
אנחנו וילה בג'ונגל, והקניבלים רעבים…
וטור נפלא, לוינטל.

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

זה לא פתרון, זאת עבודה בעיניים. הנזק של הטילים האלו הוא בכלל לא הפגיעה הפיזית. כל המטרה של טרור זה לשבש את שגרת החיים – ואת זה הטרוריסטים מצליחים לעשות עם או בלי כיפת ברזל.
למעשה, אם החבר'ה בעזה רוצים בכך, הם יכולים להשבית מיליון איש במשך חודשים, עם טפטוף גראדים ואין שום דבר שנוכל לעשות לגבי זה. כיפת ברזל היתה אמורה לשמש אותך בתור לברג' להביא איזה שהוא פתרון, במקום היא הפכה לתירוץ למה לא צריך לפתור את זה, בדרך זו או אחרת.
הו, הקיפאון, החבר הכי טוב של הממשלה הנוכחית

פולדש 11 במרץ 2012

נכון ועצוב. יפה אמרת.

סימנטוב 11 במרץ 2012

hear, hear

עפר ויקסלבאום 11 במרץ 2012

סימנטוב וגרייזס,
כמי שהעביר את רוב שירות המילואים שלו ( כולל " עופרת יצוקה " ) , ברצועה, כמי שעקב וראה איך הרצועה הופכת ממקום לא סימפטי – קצת אבנים , בכת"ב פה ושם – לאט לאט, למה שאנחנו רואים ושומעים היום, כמי ששמע יותר מדי הערכות והרצאות קמ"ן, אני יכול לומר לכם שאין פתרון.
צריך להפנים את העובדה הזו.
מבצע צבאי לא ייערך, כנראה, כעת, בעיקר משיקולים של מדיניות החוץ מול מצרים.
וכשייערך, הלחץ לסיים אותו יהיה רב, והוא , כנראה, שוב יסתיים לפני שהחמאס יוכה מכה אנושה.
וגם אם החמאס יסולק, ואפילו אם הפת"ח בגיבוי פקחים זרים ובחסות האו"ם, ייכנסו לרצועה, הפלגים השונים ימררו את חיי השליטים הישנים – חדשים, והפצמ"רים והסקאדים יחזרו להיירות.
אז כן – כיפת ברזל היא שסתום שנועד – כדבריך – להקל על המדינאים לקבל החלטות, אריאל, אבל עם יד אחת קשורה מאחורי הגב, מול עולם אנטישמי ונגוע באינטרסיים כלכליים ( נפט, בעיקר ) הקושי לעשות משהו מעבר למה שנעשה כיום, גדל מיום ליום.
נצטרך להקיף עצמנו בגדרות, למגן הכי טוב שאנחנו יכולים ( חביבה עליי במיוחד ההגדרה של רן, רעי כאח לי – " חפיר עם תנינים " ), לצאת מדי פעם ל " ענבי זעם 2 " או " עופרת יצוקה 3 " ובעיקר בעיקר, לקוות לטוב

סימנטוב 11 במרץ 2012

עפר כמי שחיי בדרום בשיגרה הזאת ה hear, hear זה לך…
אין לי אשליה לגבי היכולת שלנו למגר עד תום בסופו של יום "החברה" האלה לא רק שלא מכירים בנו הם גם לא כ"כ מכירים הפלסטין מבחינתם האדמה הזאת שייכת לווקף

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

עפר, אני מסכים שכרגע לא מסתמן פתרון. מה שמשגע אותי זה חוסר החתירה לכל סוג של פתרון. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאין עם מי לדבר, כולאים 2 מיליון איש מאחורי גדר בלי עתיד ובלי תקווה ואז מאשימים אותם שהם רוצים לפוצץ אותנו.
אם מסתכלים על השטחים היום, עם כמה שהימין רוצה לצמצם את זה, נבנית שם היום מדינה קטנה. נתנו לראשות הפלסטינאית שקט וכסף והפלא ופלא – אתה רואה שקט מהצד ההוא. אז ניסינו את הפתרון של תקיפה בעזה כמה פעמים, כמו שאנחנו רואים זה עבד ממש יופי.
אז אולי נחשוב על משהו אחר?

באבא ימים 12 במרץ 2012

אריאל מה אתה מציע?

אופיר 11 במרץ 2012

באמת מבאס, אבל מה הקשר לביבי, הוא הביא אותנו להתיישב במזרח התיכון?

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

לא, הוא החליט להרוג איזה מזכ"ל ארגון בעזה כדי שיפסיקו לדבר על אירן.

אופיר 11 במרץ 2012

אריאל, לא צריך להסחף עם הקונספירציות, ואני לא הולך להזיל דמעה על ההוא שחוסל – כן ירבו. בעסה לדרומיים (אחי גר שם) אבל אני באמת ובתמים מאמין שנמנע פיגוע. לא רוצה לחזור לשנות ה-90 העליזות של הפיגועים.

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

הסתכלת על רצועת עזה בזמן האחרון? היא מוקפת בגדר גבוהה שמסביבה הרבה טנקים. איומים בפיגועים זה בדיוק זה – איומים. אין לעזתים שום יכולת להוציא פיגוע אמיתי מעזה, מקסימום לירות קסאמים או לעשות פיגוע מתוך סיני.
אז הנה, הם יורים קסאמים, הצלחה גדולה החיסול הזה.
ברור שלא מזילים דמעה על ההוא שחוסל אבל אני שואל את עצמי אם מישהו טורח לבדוק את העלות-תועלת כל פעם שמדליקים את הגזרה עם חיסול זה או אחר. אפשר לחשוב שמדובר באיזה רב מרצחים שחיסול שלו יפסיק פיגועים. הלך אחד, יבוא אחר במקומו

אופיר 11 במרץ 2012

לפי הפרסומים הכוונה היתה לבצע פיגוע מסיני.
למה לא להסתכל על מבחן התוצאה – כמה פיגועים (רציניים, א לה דיזינגוף סנטר) היו בשנים האחרונות? אתה באמת מאמין שהם הפסיקו לנסות?

Comm 11 במרץ 2012

אריאל, זה בדיוק מה שניסו למנוע, פיגוע נוסף כמו שהיה בגבול מצרים לא מזמן.
ראש הארגון שחוסל ניסה להוציא לפועל פיגוע מתוך סיני (שנשלטת עכשיו ע"י הבדואים לחלוטין – גם הם מתחילים להתקרב לטרור, אם כי רק בגלל הכסף)
זאת מכה קשה לארגון הזה וסביר להניח שהיא מנעה את הפיגוע הנ"ל.
האם זה שווה את המחיר? לא יודע.

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

אופיר, אין פיגועים בגלל שיש גדר גבוהה. בשטחים לא מחסלים אף אחד וגם משם בקושי יש פיגועים, ואלו שיש הם בתוך השטחים כי רק לשם המחבלים יכולים להגיע.

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

אני מבין שאתה חבר קבינט.

ניר 12 במרץ 2012

"כדי שיפסיקו לדבר על אירן"? חשבתי שהוא בעצמו דיבר, באריכות, על אירן רק יומיים קודם באמריקה? זה משפט כל כך מקושקש שאפילו לקונספירציה הוא לא היה מתקבל.

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

ביבי ? ביבי ??

השמאל הביא טילים על ישראל וביבי אשם ?

אופיר 11 במרץ 2012

איזה טילים השמאל הביא על ישראל?

פולדש 11 במרץ 2012

ככל שידיעתי משגת, הפעם האחרונה שהשמאל היה בשלטון הייתה בשלהי 2001.

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

אוסלו וכו'

אריאל גרייזס 11 במרץ 2012

זה נכון, אוסלו שם 2 מיליון פלסטינאים בעזה.

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

שם נשק

ניר 12 במרץ 2012

היציאה מעזה היתה כמוב עניין של אידיאולגיה חירותניקית. רק אל תספר לדיוויד לנדאו ואמנון אברמוביץ' את מי הם אתרגו בטעות.

צור שפי 11 במרץ 2012

אני חושב שצריך לתת קרדיט לאמיר פרץ, המושמץ מכל שרי הביטחון שלנו – נגד התנגדות מערכת הבטחון (ובמיוחד חיל האוויר) הוא דחף את הפרוייקט הזה בכל הכח ובמשך כל היממות האחרונות (שרק ימשיך הנס הזה – טפו טפו) לא שמעתי מכל הפוליטיקאים והגנרלים מישהו שהיה הגון מספיק להזכיר את זה.

יריב 12 במרץ 2012

איזה יופי שמדי פעם יש מישהו בעל השפעה שחי בשדרות ולא בקיסריה או במגדל בת"א…

צור שפי 11 במרץ 2012

נ.ב. מזל טוב עמית.
+ אם הורידו לנו 3 נקודות אתה יכול אולי להגיד שאתה רק בן 29.

עמית לוינטל 12 במרץ 2012

תודה, צור.
קרדיט לעמיר פרץ נכון. הראשון שזיהה את גודל הבעיה…
הוא הרוי הוג'סון של הפוליטיקה הישראלית

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

לא מעייף אתכם להאשים את החרדים בכל תחלואי המדינה ?

זה כל-כך ברלין 1933, לא אופנתי עד אימה.

עפר ויקסלבאום 11 במרץ 2012

אסף,
חבל שאתה מונע כל אפשרות לדיאלוג אמיתי איתך, בהשתלחויות הפראיות שלך בכל מי שדעתו מתונה מדי עבורך, קופץ כנשוך נחש כל פעם שהשם " ביבי " נכתב, מגן על מי שלא ממש צריך הגנה, עושה השוואות מקוממות ( ברלין 1933 ? הגזמת, חביבי, בענק! ) ובעיקר דורך על העצבים החשופים של חלק מהמגיבים פה.
חבל, כי רואים שאתה משכיל ורחב אופקים.
קח אחורה חצי צעד, ותתחיל מחדש.

פולדש 11 במרץ 2012

מצטרף. ראיתי אותך מנהל דיונים ענייניים. תעשה מאמץ.

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

עפר,

מרתיח אותי שבכל דבר מאשימים את החרדים. יש לי ים ביקורת עליהם, אבל הם לא אשמים בכל תחלואים של המדינה הציונית.

השנאה עליהם עוברת כחוט השני כמעט בכל בלוג עאן. מילא שזה הופך את האתר לפלורליסטי כמו צפון-קוריאה, אבל הצביעות, או הצביעות. אם היו מעיזים להאשים את הערבים באחוז בודד ממה שמאשימים את החרדים, כולם היו מגיבים פה בחמת זעם, ובצדק.

אסף THE KOP 11 במרץ 2012

עליהם = כלפיהם
עאן = כאן

ברק 12 במרץ 2012

מסכים עם אסף. יש פה אינסטינקט להאשים את ביבי בכל מה שזז כמו שיש פה אינסטינקט להאשים את לוזון בכל מה שזז. לפעמים כשאתה מנסה להבין למה אתה שומע תשובות כמו, ככה כי הוא מגעיל כזה ומזיע כל הזמן

ירון 12 במרץ 2012

וואו חברה (אסף וברק), הבלוג הזה מתחיל להסתבך… אני אתכם לגמרי :-)

טל 12 11 במרץ 2012

כיפת ברזל היא הצלחה כבירה,אבל אני מניח שתושבים בדרום הארץ הנמצאים בטווח הרקטות,פחות מתלהבים ממנה.

בס"ד אנדי קארול עוד יבקיע הרבה שערים.

אני מקווה שהחיזבאללה לא מתכננים מסיבת אליפות לק"ש ואני לא רוצה לחשוב בכלל על טורניר בינלאומי.

פולדש 11 במרץ 2012

איזה ביצוע של ליאונל… מעניין איך עמיר הגיב.

יואב בורוביץ' 12 במרץ 2012

ג'ף באקלי וונאבי. במובן הטוב.

MOBY 12 במרץ 2012

אריאל גלעד שליט ושני חבריו מודים לך על השכחה, אכן נעים פה בתוך הטנק ומאחורי הגדרות.
גם כביש 10 ו-12 מנסים לשכנע כי אין כמן גדר.

אריאל גרייזס 12 במרץ 2012

עם כל הכבוד לגלעד שליט, אם צריך ללכת אחורה לאירוע שקרה לפני שש שנים, כנראה שבאמת צריך לחפש מאיפה.
לגבי כביש 12 – סע שם עכשיו, תראה איזה גדר בנו שם.
אני לא אומר שלא יכולים להיות פיגועים אבל אפילו הפיגועים שיצאו מהרצועה מאז שיצאנו משם – שליט וההוא בכביש 12 הם נזק מזערי (ואני לא מזלזל בחיי אדם חלילה) לעומת שבוע אחד של הפצצות כאלו. אולי אף אחד לא נהרג בהן (עדיין. אם כי נהרג פועל זר, אבל אותם הרי אף אחד לא סופר) אבל חיי מיליון איש נעצרים. זה נזק הרבה יותר גדול מאשר פיגוע ספורדי פה או שם פעם בחמש שנים

אד הורטון 12 במרץ 2012

בהחלט אחד ההזויים. שליט הוא "נזק מזערי". כל הסיפור עכשיו התחיל כי כמה מאלף הנזקים המזעריים של שליט תיכננו מגה פיגוע (בלי לזלזל בחיי אדם, כן?). גם מי שתמך בשחרור שליט ואפילו במחיר גבוה מזה ששולם לא חשב שזה נזק מזערי אלא נזק אסטרטגי עצום ששווה את מחירו.
לדעתי, זו גם הסיבה שטענותיך כנגד כיפת ברזל מוטעות. הישיבה בבית, כמו הישיבה שאני זוכר ממלחמת המפרץ וכמו שדור ההורים והסבים זוכר מפעמים אחרות, היא המעשה האזרחי הנכון משום שהוא נועד להגן על האזרחים ולאפשר לצבא לעשות את תפקידו (וכמובן שאפשר להתווכח על מהו תפקידו). כל הנזק של הישיבה בבית ואפילו הנזק הרכושי הוא כאין וכאפס לעומת הנזק הפוט' בחיי אדם שהרקטות הללו גרמו בעבר. לי אין ספק שההצלחה, ולו החלקית, של כיפת ברזל גורמת לתיסכול רב בקרב ארגוני הטרור משום שהיא מפירה את המשוואה בינם לבין ישראל וגורמת לכך שישראל מכה קשה וסופגת מעט יחסית, בטח ביחס לסיבובים קודמים.

עופר 13 במרץ 2012

סליחה?
אני מעדיף ישיבות בממ"ד ועצירת החיים כל יום על פני אדם אחד הרוג. ואני בטוח שגם הוא (ההרוג) וכל אחד ממכריו מעדיפים.

אופיר 12 במרץ 2012

אריאל, רק כדי שאני אוודא שהבנתי: גם אם אכן היה מתוכנן לצאת פייגוע מסיני, כזה שהפעולה לכאורה הצליחה לסכל, עדיף היה לתת לו להתבצע ולא למנוע כי המחיר של ירי הטילים גדול יותר?

matipool 12 במרץ 2012

טור מעולה ושנון .

מאשקה 12 במרץ 2012

אני שמאלנית, לוחמת שלום בארבעים השנים האחרונות,
קיבוצניקית בדרום עובדת האדמה.
סופגת את האזעקות, לילות ללא שינה, ירי הטילים ( שטחים פתוחים ) ויכולה לכתוב פוסט בעצמי על הנעשה כאן בדרום.
וגם לפתוח חידון:
ע"פ עוצמת שימעת הבום – מהו בום של טיל ומהו בום של כיפת ברזל ? :)
אסכם את זה במשפט אחד – שוב חוזר הניגון.
כמה מנגינות שכאלה אפשר עוד לספוג ?
ובלי ציניות, תודה לכל אלה שמחזקים אותנו.

מנקסון 12 במרץ 2012

בהמשך לפוסט,
ממליץ לכם לקרוא את הספר מלחמת 90 הדקות.
בספר מתוארת סיטואציה בה החליטו לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני במשחק כדורגל.
המפסיד עוזב את המדינה.
הספר מנתח כיצד יתנהל המשחק , היכן, מי יהיו השופטים, האם במשאל עם לאשור הפתרון יצביעו גם ערביי ישראל, האם מותר לפלסטינאים תושבי מדינות ערב לשחק בנבחרת פלסטין, האם מותר ליהודים תשובי חו"ל לשחק בנבחרת ישראל.
לאן יועברו המפסידים
מעניין לראות כמה הפתרון הזה דומה לכל הצעת פתרון אחרת.
ובחזרה לפוסט, האם מותר להביא שוער עבר למשחק ……

בLINדר 12 במרץ 2012

אם במקום כדורגל היו אומרים שחמט או שייט אולי הייתי מסכים. אבל גם לראות 90 דקות כדורגל של ישראל מול נבחרת ערבית וגם להעביר את המדינה אחר כך? דאבל טראבל! האבנט דה ג'ואיש פיפל סאפרד אינאף?

פולדש 12 במרץ 2012

ספר גאוני. איתי מאירסון הניח מראה מול הפנים של העם היושב בציון. הבעיה איתו היא שהוא יותר מדי גאוני, כך שאנשים לא מסוגלים לקבל את שנאמר בו.

ירון 12 במרץ 2012

הבעיה שלנו זה שאנחנו כ"כ חסרי סבלנות שאנחנו האויבים הכי גדולים של עצמינו… כמה משגרים (לא קאסמים) יש לג'יהד ולחמאס? על כל שלושה טילים שהם יורים אנחנו מורידים להם משגר, ולהביא חדש מלוב לוקח קצת זמן. במקום להילחץ מכמה ימים (מבעסים) בבית עם הילדים ולתת למערכת הבטחון להתיש את המחבלים, מתחילים אצלינו להילחץ מייד… הרי ברק סרב לחיסול ממוקד שהיה מונע את הפיגוע האחרון בערבה ועל כך מערכת הביטחון זעמה והעיתונאים הראשימו, אז עכשיו כשהחליטו לחסל לפני הפיגוע זה גם לא טוב.

אסף THE KOP 12 במרץ 2012

אמול ראיתי בערוץ ההיסטוריה כיתד כוחות הברית הביסו את היפנים לאחר שגרמניה כבר נכנעה.

הרעיון בכללי היה לגרום ליפנים להבין שהם אינם עוד אלה השולטים על גורל ארצם, מה שגרם להם להבין שעדיף להיכנע.

כל עוד האוייב המוסלמי יחשוב שהוא אדון לגורלו לא יהיה איתו שלום. לא שאני חושב שהגיע הזמן לשלח בהם אטום, אבל בסופו של דבר גם זה יקרה ולא בידי היאהוד.

פולדש 12 במרץ 2012

אי-דיוק היסטורי.

א. הביסו אותם בגלל שהיו כוחות ביפן שסירבו לקבל את הכניעה של גרמניה כאיתות והמשיכו לפעול נגד מטרות אמריקאיות באוקיאניוס הפאסיפי.
ב. האמריקאים ניסו למזער את ההשפלה, גם במעמד טקס החתימה על הכניעה וגם באי-הדחת הקיסר הירוהיטו, שהתחיל לבנות את המדינה מחדש.

אסף THE KOP 12 במרץ 2012

לא ברור לי מה אי-הדיוק ההיסטורי.

היפנים נלחמו, והתכוננו להגן על יפן מפני פלישה אמריקאית. הם אפילו ניסו לברר עם הרוסים האם יאותו להיות בני-בריתם (הם לא ידעו באותה עת שכוחות הברית הגיעו להסכמה עם הרוסים על חלוקת יפן ביניהן).

בימים שקדמו להפצצות האטומיות, האמריקאים שיטחו את טוקיו, בהפצצות הקובנציונאליות הגולות בהיסטוריה (יותר מדרדזן), אבל יפן לא נכנעה. רק לאחר נגאסאקי, יום אחרי הירושימה, היפנים הבינו שהם לא אדונים לגורלם ונאותו לחתום על הסכם כניעה.

לגבי האמריקאים – חלקם דווקא רצו לשפוט את הירוהיטו כפושע מלחמה, אולם לאור תמיכתו במקארתור, שהבין כי הריגתו של הקיסר תזיק לאינטרס האמריקאי, הוא לא נועמד בסופו של דבר לדין.

פולדש 12 במרץ 2012

התבלבלתי בקריאה של ההודעה שלך. חשבתי שהיה כתוב בשורה האחרונה "יפן" במקום גרמניה.

כמובן שאתה צודק לגבי סדר האירועים שהצגת.

אסף THE KOP 12 במרץ 2012

אריאל,

רק ככה, בסיל לסבר את האוזן, הגילוי הנאות ושאר ירקות.

האם אתה גר בטווח הטילים העזתיים ?

אסף THE KOP 12 במרץ 2012

בסיל = בשביל

ניר 12 במרץ 2012

לא מבין למה זה קשור.

אסף THE KOP 12 במרץ 2012

אותי זה מעניין.

moses 13 במרץ 2012

ואתה מן הסתם גדלת בטוקסטט ומנהל פאב מחוץ לאנפילד בימים אלה.

Comments closed