גדוּלה

הבלוג היה בטדי וזה מה שהוא ראה שם

IMAG0153

תראו, אני אתחיל באזהרה: אני בטח לא מבין בכדורגל כמו דורפן או כמו לוינטל, ויתכן שלא כמו הרבה מהמגיבים כאן. אבל כן ראיתי המון כדורגל. בהמון מקומות בעולם. ואני מנסה לספור את הרגעים האלה ואני אתן לכם את מקצתם ברשימה הבאה

ריאן גיגס ומנצ'סטר יונייטד נגד מכבי חיפה באולד טראפורד

רוביניו בסאנטוס נגד דפנסור ספורטינג בליברטדורס באורוגוואי

אריאל אורטגה בניואלס נגד ריבר פלייט

זלטן איברהימוביץ' ורונאלדו בדרבי המילאנזי

פייר ואן הויידונק בנבחרת הולנד נגד צ'כיה (אופציונלי, אבל עדיין אני מחזיק ממנו את אחד החלוצים האדירים ביותר שראיתי)

אולי יש עוד כמה, כן, אבל האפקט היה אחד: לחזות בגדולה. לחזות בכדורגל עילי, מהסוג שאתה לוקח עימך לכל החיים, ולפעמים מוציא אותו מהזיכרון כדי להשתמש בו כשצריך, כאילו היה פנקס רשימות שטמון במגירה.

וביום שלישי בטדי, ב-90 הדקות שהובילו לזכייה של ספרד באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21  ראיתי גדולה.

פופ ודנקן - מאמנים שיודעים לאהוב
הטורניר לזכר טל: יאללה בוריס!

33 Comments

זורק מילה 19 ביוני 2013

כן, אבל הטיקי טקה זה כדורגל משעמם,כדורגל של בונקר התקפי והנעת כדור אין סופי ולא תכליתי שמרדימ את הצופים,ואחוזי החזקת כדור זה בכלל פאסה ולא אומר כלום,והשופטים תמיד בעד נבחרות וקבוצות ספרדיות, והנבחרת הזו כמו הנבחרת הבוגרת של ספרד בכלל באו מהליגת פח הספרדית,שזו הליגה הכי משעממת ולא תחרותית בעולם.

Udi 19 ביוני 2013

לא בטוח שאני צריך להגיב לזה, אבל זה ממש לא דומה לטיקי טקה של בארסה איך שספרד הצעירה שיחקה כל היורו.

matipool 19 ביוני 2013

זה לא היה טיקי טקה .
מהיום אמרו טיקי טוטאל או טוטאל טקה ( הזכויות שמורות לאבי מלר ) .

אזי 19 ביוני 2013

אל תשווה בין איך שהנבחרת הזאת משחקת לבין איך שנבחרת ספרד או ברצלונה משחקות.

יוסי מזרחי 19 ביוני 2013

זה לא היה אותו טיקי טקה מושמץ. בסיגנון ההוא, החזקת הכדור היא העיקר ובמה שספרד הראתה בטדי יש שילוב של כדורגל אמיתי עם טיקי טקה.

זורק מילה 19 ביוני 2013

חחח,חזק.מה זה בדיוק "כדורגל אמיתי" ?מושג שהמצאת כרגע?גלה לנו גם מה זה כדורגל אמיתי…

הטיקי טקה מושמץ רק כי הוא פירק את כל אירופה לרסיסים.ממתי בארסה הייתה כזו דומיננטית?ממתי נבחרות ספרד בכל הגילאים היו כאלה דומיננטיות?

מה שנבחרת ספרד עשתה היום לנבחרת איטליה,זה מה שבארסה עשתה ליונייטד פעמיים בגמר צ'מפיונס,מה שנבחרת ספרד הבוגרת עשתה לנבחרות גרמניה ואיטליה. ובכלל מה שהכדורגל הספרדי המושמץ עושה ליתר עולם הכדורגל מאז קיץ 2008.

ZORC 19 ביוני 2013

נו, זורק מילה, מה לא ברור, שילוב של כדורגל "אמיתי" של אוהדי מנצ'סטר= שתי פנדלים

רק שאלה בטדי, בניגוד לאלה באולד טראפורד היו אמיתיים…

דון נאפולי 19 ביוני 2013

גם הכדורגל האנגלי (AKA להגביה כל כדור לתוך הרחבה) "פירק את אירופה לרסיסים" פעם, זה לא אומר שחייבים לאהוב אותו.

זורק מילה 19 ביוני 2013

כן?מתי בדיוק הנבחרות האנגליות פירקו כל מה שזז ברמת הנבחרות בעולם הכדורגל?הנבחרות האנגליות שלטו ללא עוררין בכל הגילאים בכדורגל העולמי כמו שנבחרות ספרד מפרקות את כל העולם מזה חצי עשור?מעולם לא.זכו במונדיאל אחד,ביתי,לפני 50 שנה.המשכיות משהו?נאדה.

מעולם לא טענתי שמישהו חייב לאהוב כדורגל ספרדי.אבל לקרוא כל פעם מחדש כאן בדה באזר עד כמה הטיקי טקה לא יעיל (לא יעיל באמת?!?!),וכמה החזקת כדור של הספרדים ברמת הקבוצה (בארסה) וברמת הנבחרות הספרדיות לא רלוונטי(לא רלוונטי באמת?!?!),ועד כמה ההצלחה באה רק בעזרת שיפוט,ובכלל שהליגה הספרדית היא ליגת פח זה מגוחך בלשון המעטה.אבל אתם מוזמנים להמשיך לעשות מעצמכם צחוק.

עופר פרוסנר 19 ביוני 2013

זורק – אני לא סובל את הכדורגל של בארסה ולא את הטיקי טקה. אבל אם אני צריך להבדיל בין שתי הנבחרות, אני חושב שיש שני שחקנים שמראים את ההבדל בין הטיקי טקה ה"רגיל" לזה שראיתי בטורניר (והייתי בכמה משחקים של ספרד) – הראשון זה איירמאנדי והשני זה מוראטה. תראה, כדורגל סבלני זה מצוין, והתחושה שאני מקבל כשאני צופה בברצלונה במשחקים גדולים היא תחושה של "אנחנו הולכים להתיש את היריב ואז נראה לו כבר". שוב, רק במשחקים גדולים. במשחקים קטנים הם מכניסים כמה שערים שהם רוצים וזה בסדר זה עניין אחר.

הנבחרת הזו, שכל המשחקים שלה בטורניר היו מן הסתם משחקים גדולים (זה טורניר של חמישה משחקים), רוצה לקרוע את היריבה שלה. לקרוע אותה. הם רוצים עוד ועוד ועוד. אם אני צריך להגדיר את זה בצורה שאני מקווה שיבינו – גם הסבלנות שלהם היא לא סבלנית. שני השחקנים האלה דוחפים כל כך חזק קדימה, שזה פשוט מדהים. ובלי קשר, יש דברים שצריך לראות מהמגרש ולא מהטלוויזיה – רק אז מבינים גדולה אמיתית מהי – אבל שוב זו רק דעתי. מה שכן, חבל על התגובות שמתווכחות – כתבתי פוסט מפרגן ואתה פשוט החלטת לא להתייחס לנושא שלו ולדבר על משהו לא קשור.

זורק מילה 19 ביוני 2013

צריך לראות מהמגרש….אוקיי,הייתי בכל המשחקים של ספרד ביורו הזה,הייתי בכל משחקי נבחרת ספרד ביורו 2012 והייתי בערך בכל חיי בלפחות 50 משחקים של בארסה בליגה הספרדית ובצ'מפיונס ליג.

התגובה הראשונה שלי הייתה צינית,ואם לא הבנת עדיין (כנראה שלא) אז היא נכתבה רק כי הסכמתי עם כל מילה שלך בפוסט.הנבחרת הצעירה הזו גדולה מהחיים,כמו שנבחרת ספרד הבוגרת גדולה מהחיים,כמו שבארסה גדולה מהחיים.

אתה יכול,וזה יותר מלגיטימי,לנסות למצוא שוני בין הנבחרת הצעירה ששיחקה כאן,לבין הנבחרת הבוגרת של ספרד ולבארסה,הוא פשוט לא קיים.הדבר שמשותף לשלושתן שהן משחקות טיקי טקה (הנבחרות הספרדיות רק בשנים האחרונות),למעשה כל נבחרות ספרד כיום,בכל הגילאים משחקות טיקי טקה.הנבחרת הצעירה הספרדית ניצחה גם בטורניר הזה 1 – 0 קטן בשני המשחקים הראשונים,אז יש משחקים שהכל מתפוצץ כמו אתמול וכמו בחצי ויש משחקים שלא.וגם בארסה התפוצצה וקרעה במשחקים הכי גדולים שיש:שישיה לריאל,חמישיה לריאל,רביעיות למילאן-ליון-באיירן-ארסנל והרשימה עוד ארוכה.גם לתת שלישיה ליונייטד בגמר על אדמת אנגליה זה לקרוע.יש לך זכרון קצר או סלקטיבי.

עופר פרוסנר 19 ביוני 2013

זורק – למה להתווכח אבל? למה במקום להגיד "וואלה תודק, הייתי בכל המשחקים ככה וככה וככה" אתה כותב "העיקר אלה שמנסים למצוא ככה וככה" זה סתם מתריס והורס את הדיון, שהיה יכול להתפתח כאן. רק תחשוב על זה.

זורק מילה 19 ביוני 2013

אני לא מתווכח עם אף אחד כאן,רק מציב כאן ראי.

עופר פרוסנר 19 ביוני 2013

כן – אבל במקום לכתוב: "כן, אבל הטיקי טקה זה כדורגל משעמם,כדורגל של בונקר התקפי והנעת כדור אין סופי ולא תכליתי שמרדימ את הצופים,ואחוזי החזקת כדור זה בכלל פאסה ולא אומר כלום,והשופטים תמיד בעד נבחרות וקבוצות ספרדיות, והנבחרת הזו כמו הנבחרת הבוגרת של ספרד בכלל באו מהליגת פח הספרדית,שזו הליגה הכי משעממת ולא תחרותית בעולם" – אפשר לכתוב משהו קצת פחות שנקרא כאילו הוא יוצא מהמקום הכי פאסיב אגרסיב בעולם.
יש מראה ויש להיות פולני ולהרוס כל סיכוי לדיון. אלא אם אתה לא רוצה דיון ורק להתחיל ויכוח של "אני צודק" "לא, אני צודק".

matipool 19 ביוני 2013

זורק – כשהדון מנאפולי כותב "הכדורגל האנגלי" הוא התכוון בעיקר לקבוצות האנגליות ( אני מניח ) .
אתה בטח זוכר את סוף הסבנטיז ועד אמצע האייטיז ( עד האסון המקולל בהייזל ) את השליטה האבסלוטית של הקבוצות האנגליות טרום חוק בוסמן ( לא רק ליברפול ) .
מי יודע עד מתי השליטה הזו הייתה ממשיכה לולא ההרחקה מאירופה .

Yair 20 ביוני 2013

איך היינו יודעים שהוא היה בכל משחקי נבחרת ספרד ממלחמת העולם הראשונה וב50 מתוך 48 משחקים של ברצלונה בעונה שעברה אם הוא לא היה מתווכח על נושא שבו הוא מסכים איתך לגמרי? עכשיו גם אנחנו יודעים שהוא צודק.

amitpros 19 ביוני 2013

כל מילה.זכינו לראות בישראל את הנבחרת עד גיל 21 הגדולה ביותר לפחות מאז שאני התחלתי לראות כדורגל, נבחרת שמסוגלת כבר היום להגיע לשלבים הגבוהים של כל טורניר

יניר 19 ביוני 2013

כנראה אחד המשחקים הטובים שנראו בארץ אי פעם

תהיו מציאותיים 19 ביוני 2013

הייתי בטדי היה משחק נחמד (2 פנדלים).
נראה לי שלוזון השפיע עליכם ונסחפתם קצת עם ההתרגשות…

ניתאי 19 ביוני 2013

מסכים. נבחרת עם אחלה התקפה וקישור סה"כ, באמת ברמה גבוהה. אבל הגנה חלשה. אגב, גם ההגנה של האיטלקים הייתה חלשה מאוד היום. הגול השני (וגם הראשון)… אצלנו היו הורגים את שני הבלמים.

Udi 19 ביוני 2013

עופר ספרד באמת נבחרת ענקית וממש כייף לצפות בה. אבל גם צריך להגיד את האמת שספרד היא הנבחרת היחידה מהגדולות שבאה ליורו הזה בשביל לזכות ולא בשביל "להריץ שחקנים". היא היחידה שזימנה את כל השמות הכי גדולים שלה לטורניר. הרי אם באיטליה היה את באלוטלי ואל שארווי זה היה נראה אחרת. ואם לגרמניה היה את רויס וגצה. ואם לאנגליה היה את ווילשר וולבק וצמברליין. ואם ואם ואם אבל בכל זאת…

נדב 19 ביוני 2013

לאיטליה הבוגרת אין ממש חלוץ טוב מבאלוטלי ואולי אפילו מאל שאראווי.
גם לגצה ורויס יש בהחלט מקום בבוגרת הגרמנית.

Udi 19 ביוני 2013

לא אמרתי שלא. הכל עניין של סדרי עדיפויות, גם לאיסקו טיאגו ומונטויה יש מקום בבוגרת.

תוהה בדרכים 20 ביוני 2013

לא ברור על סמך מה אתה קובע שיש להם מקום. הרי טיאגו לא משחק בברצלונה מספיק ובנבחרת יש אותם שחקנים + חאבי מרטינז ואלונסו.

היחידים בנבחרת הספרדית שיש להם מקום בנבחרת הבוגרת הם דה חאה וואולי אינגו מרטינז(הבלם).

אזי 19 ביוני 2013

אפילו נבחרת ישראל לא באה עם כל התותחים שלה :)

אסף THE KOP 19 ביוני 2013

לגבי גרמניה ואיטליה אתה צודק.

לגבי אנגליה – גם עם רוני ובייל הם היו לא היו עושים דבר. שיעקפו קודם את מונטנגרו.

תוהה בדרכים 20 ביוני 2013

לא הבנתי למה אתה כולל את אנגליה בגדולות. צ'מברליין? עוד שחקן שנופח מעבר לכל פורפורציה ואם היה ספרדי היה משחק בלבנטה ואף אחד לא היה שומע עליו.
ווילשר מוכשר אבל לא שווה הרכב ראשון בספרד הצעירה.

האמת היא שנבחרת ספרד עד גיל 21 יותר טובה מאנגליה הבוגרת.

ומה גורם לך לחשוב שזה היה נראה אחרת עם בלאטולי ואל שרוואיי? אולי המפגש בין הנבחרות הבוגרות?

היחידים שבאמת היו יכולים לתת קרב לספרדים הם הגרמנים, למרות שרויס ספציפית מבוגר מידי. מצד שני, עצם העובדה שחסרונם של שלושה שחקנים מוריד עד כדי כך את הרמה של הנבחרת, מראה שחסר להם עומק.

סימנטוב 19 ביוני 2013

מסכים עם כל מילה…

גיל מזימבבואה 19 ביוני 2013

אני לא מבין איך אפשר לא לאהוב את את מה שספרד עשו אתמול? כשניגמר המשחק אתמול אמרתי לחבר שישב לידי ביציע שגם ברצלונה וגם ניבחרת ספרד היו מפסידות לניבחרת הספרדית של אתמול.
גילוי נאות – אני גם לא מחסידי הליגה הספרדית ובעונה אני רואה רק את הקלאסיקו.
חוץ מזה לאחר יותר מעשור הייתי בירושלים, נהניתי מכל רגע. עיר נהדרת. סטיקיית חצות, מוסד!!

שי 19 ביוני 2013

היה נהדר ואכן הורגשה גדולה. אישית רק הצטערתי שלא היה ליד אינסינייה עוד שחקן בקליבר שלו, כדי שהאיטלקים יוכלו לתת פייט. הוא שיחק מכל הלב ובסוף המשחק גם לקח את ההפסד הכי קשה.
זה, ושהספרדים דילגו על הפינה שלנו באיצטדיון בהקפת הניצחון. דה חאה לא יודע לבוא כשקוראים לו?!

wazza 19 ביוני 2013

כותבי דה באזר שימו לב: מעתה בכותרת של כל פוסט שאתם מעלים יש לשלב התוודות על כך שכדורגל יש רק בספרד וקטלוניה ועל כולנו לסגוד למסי/רונאלדו, תודה מראש

אסף THE KOP 19 ביוני 2013

פרוסנר, פרוסנר…

מי שלא צפה בגדולתה של ליברפול 77-84, לא ראה גדולה מחייו.

צר לי עליך אחי פרוסנר, צר לי על שגדלת לעולם של משיחי שקר ספרדיים.

Comments closed