החיים כשיפוץ תמידי. סיכום המחזור השני

בעל הבלוג עובר דירה ומתלונן, אבל יודע שהמצב של מכבי יותר גרוע

 

1. הסיבה שסיכום המחזור עולה כל כך מאוחר היא שביום ראשון עברתי דירה, אבל התהליך של האריזה וההכנה שלקח את כל סוף השבוע (למעט השעתיים שהקדשתי לצפייה במשחק של מכבי דרך איזה לינק באינטרנט) הבשיל לכדי מעבר שלקח שבע שעות בפועל, ולטונה של דברים שאנחנו עדיין עובדים עליהם בבית החדש שלנו, עד שהוא יהיה מושלם. יחד עם התחייבויות העבודה שלי, העובדה שאין אינטרנט בדירה וגם שלא עובר יום אחד מבלי שאני או יעל נחשוב על משהו שאפשר לשפר בדירה החדשה, אך למזלנו אנחנו לא צריכים לנסוע לסכנין או לקרדיף כדי להביא את השיפור המיוחל – מקסימום ליפו או לרחוב הרצל.

2. רובן עטר, לעומת זאת, יודע איך הוא רוצה לראות את הקבוצה שלו. אפשר היה להתרשם מכך בראיון שלו במחצית המשחק מול קרית שמונה – מדובר באדם שמבין כדורגל, רהוט, שמסוגל לראות את החולשות של השחקנים שלו, ויודע להעמיד אותם על הדשא כמו שהוא רוצה. הבעיה העיקרית היא, כך נראה, שרובן לא יודע לבנות קבוצה – כי החוסרים בסגל שלו, והאיכות של השחקנים שיש לו היא לא מספיק טובה למקום שבו מכבי צריכה להיות. ועכשיו אחרי שני מחזורים שבהם הוא נתן פער עצום לליגה (לפני שאתם מגיבים – שימו לב שמתוך 5 אליפויות שמכבי לא לקחה ב-10 השנים האחרונות – 2 מהן (40 אחוז) נקבעו רק בהפרש שערים), הוא חוזר למקצה שיפורים. נו, נראה.

3. אבל יש עוד בעיה שרובן צריך לטפל בה, והיא בעיה מנטלית: מכבי הפכה לקבוצה קטנה, כזו שמשחקת טוב מחצית אחת, ואז הקבוצה הרצינית והגדולה באה ומטפלת בעניינים בצורה קלינית כזו. קרית שמונה אמנם שמחה מאוד מהתוצאה, אבל את השערים שלה היה נראה חגגה במן טבעיות כזו: כאילו ברור מאליו שזה מה שאמור לקרות. ולכן לרובן (וגם ליניב) יש עוד עניין לטפל בו – ה"סייקי" של השחקנים – להזכיר להם מה המדים האלה שהם לובשים אומרים – כי כרגע לא נראה שהם יודעים את זה.

4. מה שמוביל אותנו לשלושת החזקות של הליגה – ידידי טל בן יהודה כתב בצורה נאה על מכבי תל אביב, קרית שמונה נראית חזקה מאוד וה"מפתיעה" היא כמובן הפועל תל אביב – שבונה קבוצה מאוד חזקה ואף הוסיפה את גילי ורמוט השבוע. מה נגיד על הפועל תל אביב, קבוצה שאוהדיה מצפים כל תחילת עונה להישארות בליגה או שיעמום מרכז טבלאי, ואחר כך מתווכחים למה למרות שהם בצמרת הם לא יזכו באליפות? אנחנו נשאל, כולנו ביחד, מאיפה מגיע הכסף הזה? הרי מדובר בקבוצת אוהדים – מאיפה יש לקבוצה עם אמצעים צנועים כאלה כמות כזו של שלמונים? בואו נקווה שהמיזם היפה הזה לא יתפוצץ לאדומים בפנים ושהאוהדים שלהם לא יאלצו להתמודד עם חוזים שצריך לשלם, בלגאנים ויותר גרוע – טורים מעצבנים בתקשורת של "למה קבוצת אוהדים זה דבר שלא יכול להצליח בישראל?" (כן – אני מתכוון אליך אבי רצון)

5. ולקראת פתיחת משחקי מוקדמות גביע העולם בברזיל, אנצל את הנקודה האחרונה כדי לדבר על כל מה שטוב בנבחרת ישראל בכדורגל.

והשיר הבא מוקדש לאוהדי בית"ר ירושלים – בטח יצא לכם כבר לשמוע אותו – ואם לא, אז למה לא?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

מציאות החיים. של אחרים
עבודת קודש

68 Comments

MG 6 בספטמבר 2012

עופר תודה.
בהצלחה עם הפינישים (ואל תשכח אותי…)
אני מניח שהפועל ת"א מתבססים על הכנסות גדולות מאירופה ועל כך שהדירוג שלם (שני בבית) נותן להם סיכוי טוב לעלות ולהרוויח עוד.

ולעניין לשמו התכנסנו – סיכום מחזור 2 מכבי-ק"ש:

הטוב:
1. חילופי המקום בקישור ההתקפי של מכבי והואיל ומדובר על קישור התקפי של ארבעה שחקנים גורמים לכך שמכבי משחקת את הכדורגל האסטטי ביות מאז עונת 2002-2003. פשוט כיף לראות את הקבוצה משחקת התקפה. אליפות השנה לא ניקח, כיוון שהקבוצה לא מאוזנת ונאיבית, אבל מכל קבוצות הצמרת (אם לא מכל קבוצות הליגה) במשחקים של מכבי יפלו הכי הרבה שערים.
2. את המתפרצות של ק"ש צריך ללמד במחלקות הנוער. זיהוי מהיר של החורים בהגנה וניצול מצבים מקסימאלי. ככמה בדיוק מנצחים משחק חוץ, כאשר מגיעים עייפים ממשחק באמצע השבוע. לנדאו זיהה את החולשה החיפאית במרכז השדה והימר על הפקרות באגפים. בצדק הוא החליט שהסיכוי של ק"ש להבקיע במתפרצות דרך האמצע גדול בהרבה מהסיכון שבהכנסות הכדורים של משומר וטאווטחה.
3. לשמוע משחק שלם את יציע ג' זה תענוג. האם זה יישאר כך גם אחרי הפסד/תיקו בב"ש ופיגור נגד אשדוד? נחכה ונראה.

הרע:
1. עטר חייב להתאים את השיטה לשחקנים. אני מבין את הרצון להנחיל שיטה המתבססת על קשר אחורי אחד וחלוץ אחד, אבל תמיר כהן לא מסוגל להחזיק לבד קישור אחורי. זה לא אומר דבר על רמתו של השחקן. גם שוונשטייגר לא יכול להחזיק לבד קישור אחורי והוא בין הקשרים המרכזיים הטובים בעולם. זה קשור לסגנון של שחקן. שאתה עולה עם קשר אחורי אחד, אתה צריך לקחת בחשבון שאתה מוותר על התרומה ההתקפית שלו, אבל מעלה גרזן שנוקט בשיטת האדמה החרוכה במרכז המגרש. תמיר תורם להתקפה יותר מקשר אחורי ממוצע בליגה, אבל זה לא מה שמכבי צריכים. הנ"ל רלוונטי גם לגבי שלומי אזולאי. הוא חלוץ לא רע, כאשר הוא משחק ליד חלוץ נוסף (בין אם הוא החלוץ המרכזי ובין אם הוא החלוץ ה"מצטרף"), אבל לבד הוא לא יכול להחזיק חוד. כאשר אנדלובו יצא בתחילת המחצית השנייה, עטר היה צריך לזהות את שני הכשלים הללו, להוריד לקישור האחורי את גולסה (או להחליפו בבוקולי), להסיט את עזרא לכנף שמאל ולקדם את קטן עשרים מטרים קדימה כחלוץ מצטרף.
2. בישראל בקיץ לא צריך לשחק כדורגל לפני השעה 19:00. השחקנים והאוהדים פשוט סובלים ממזג האוויר. אפילו בליגת האלופות הבינו שיש דברים יותר חשובים מכסף ומשחקים בצפון-מזרח אירופה מתקיימים בשעות מוקדמות משאר המשחקים, אפילו שלא מדובר על שעות צפיית שיא.
3. צ'וצ'אליץ' איטי, אך מחפה על כך באינטליגנציה ומיקום טוב. פילאבסקי סתם איטי ועושה חורים. מכבי חייבים להביא בלם נוסף שישלים את צ'וצ'ליץ'. רואש או קינן יכולים להתאים.

המכוער:
1. כ-10% מהקהל יצא מהאצטדיון טרם שריקת הסיום. אני לא מצליח להבין את התבוסתנות הזו. זו פשוט שערורייה. יש לציין שבין 10% ל-20% מהאוהדים עמדו אחרי שריקת הסיום ומחאו כפיים לשחקנים (משום מה התקשורת טורחת להראות הרבה יותר להראות את העוזבים מאשר את אלה אשר מוחאים כפיים).
2. מעשן שורה מתחתי, מעשן שורה מעלי והפרדת הפלסטיק של יציע הכבוד זה מתכון בטוח לסרטן ריאות עד סוף העונה. יש סיכוי שהמחוקק יתערב לפני ההקרנות?
3. אוהדים שבאים בתלונות לשחר – אתם לא מתביישים? שנתיים ביקשתם את עטר. הוא הביא אותו ונתן לו את התקציב השני בגודלו בליגה. במה הוא אשם. בזה שהוא לא מוכן לזרוק מיליוני אירו על קשר דרום אמריקאי שלא נבחן דקה עם הקבוצה? טענתם שאתם מעדיפים כדורגל אטרקטיבי על חשבון תארים וזה בדיוק מה שקיבלתם, אז נא להגיד תודה ותו לא.

דרך אגב, גברת מזנון – את לא יודעת שצבע המאכל הכי פחות בריא הוא הצבע הצהוב? כשאני שואל אם אין משהו חוץ מלימון, אל תגידי לי לא ואז תפתחי קרטון ענבים אחרי שיצאתי מהתור.

מיקרומאקרו 6 בספטמבר 2012

MG-אני מסכים עם הניתוח שלך ברובו. לדעתי היה צריך להמר על שני בלמים וקשר אחורי סופר מהירים, להעמיד הגנה גבוהה, להמשיך עם קישור מעובה וטכני ולתת מקסימום חופש למגנים. אם נשכיל להביא שחקנים שמתאימים לשיטה אנחנו בינגו. גם ככה אין חלוצים מהירים בליגה, וודאי לא מוסרים איכותיים.

אני מאמין שרובן מבין כדורגל, ועצם הרציונאל שלו להנחיל שיטה התקפית ויוצרת הוא כבר מבורך. בשביל כל אלו צריך מועדון שמייצר שיטה עקבית ומאמין בדרך שלו, ולצערי אנחנו עדיין לא שם.

MG 6 בספטמבר 2012

שתמצא 2 בלמים וקשר אחורי סופר מהירים (שגם יודעים קצת כדורגל) תנסה להאביק עם השורה הראשונה של הקבוצות בעולם על שירותיהם.

יעל 6 בספטמבר 2012

אני מוחה, בוא ניסע לקרדיף.

MG 6 בספטמבר 2012

:) נראה לי שכדאי לך למהר.
עוד חודשיים כבר יהיה אפור כהה.

ויכסלפיש 6 בספטמבר 2012

עמית פרלה התעניין ביחסי הללי-עטר אז אם לא קראת יש את זה

http://www.the7eye.org.il/Gatekeeper/Pages/040912_What_Putin_would_say.aspx

אריאל גרייזס 6 בספטמבר 2012

אהבתי את נקודה חמש..

טרנטה 6 בספטמבר 2012

תהנה מהדירה החדשה. גם המיקום החדש בטבלה הולם אתכם מאד. זכור כי הטבלה לא משקרת.
לא ראיתי את המשחק שלכם נגד ק"ש כי אני לא צופה בכדורגל ישראלי שאינו מכבי. ממה שראיתי מכם נגד מכבי לא התרשמתי כלל (גם לא ממכבי דרך אגב, אבל עלינו בהמשך). ככל שאני רואה אתם קבוצה מוגבלת ולא הכי חכמה. שבעים נבדלים ולא מול הגנת הברזל של גרנדה מילאן. מעט מדי נסיונות לניצול יתרון ברור (ורד מול זיו), יותר מדי קטן. היחיד שנותן לכם משהו הוא עזרא המוכשר. בקישור – הפקרות. תמיר כהן גם בשיאו לא היה מסוגל להחזיק מרכז מגרש לבד. נגד מכבי הוא לא היה כזה גרוע, אבל אין לו בכלל עזרה. ההגנה – רק תמשיכו כך. מזכיר הגנה של מכבי תל אביב. כל התקפה כמעט גול. אולי אתם רוצים את אבי סטרול? ישתלב נהדר…
עכשיו אתם צריכים להיות שמחים, כי יותר גרוע לא תוכלו להיות.
ולעניין מכבי – קצת לא יודע איך לאכול את הגארסיות. מצד אחד – גם נגד חיפה וגם נגד נתניה יצאנו עם נקודות ממשחקים שבשנים עברו לא היינו לוקחים. נגד חיפה אפילו נתנו כמה דקות טובות של כדורגל יפה ויעיל. היו דקות של מעבר יפה מהגנה להתקפה, משחק צירופים, ואפילו ההגנה נראתה טוב. שוער דבש. מצד שני – בשני המשחקים הקישור היה חלש מאוד וההתקפה מבולבלת. כמות הדקות הטובות לא מספיקה. נראה שללא שיפור גם לנו לא יהיה מה למכור מול קבוצות טובות יותר.
מה שלצערי מביא אותי למסקנה שמי שתזכה השנה באליפות היא האחות הבכיינית והמכוערת. יש לה סגל טוב בהרבה משלנו, ויכול להיות שאפילו יהיה לה מאמן בשל הנסיבות הלא ממש משמחות (והחלמה מהירה לניצן שירזי). יבכו כל הדרך אל התואר…

MG 6 בספטמבר 2012

טרנטה, המשחק מבוסס קטן לא נובע משיטה מובנית, אלא מפחד של שחקנים אחרים מהכדור (כולם חוץ מקטן ועזרא לא באים לקבל את הכדור ונבהלים ברגע שבטעות הגיע אליהם לרגל*.
לגבי הפסקה האחרונה שלך – מסכים בצער רב (חוץ מהחלק על שירזי – לזה אני מסכים בשמחה).

אזי 6 בספטמבר 2012

מעניין להשוות בינו לבין אפקט נמני.

שחקן שמצד אחד אתה רוצה אותו משחק פחות, כי הוא כבר לא יכול לתת 90 דקות ברמה גבוהה.
מצד שני כשהוא לא על המגרש, שחקנים משקשקים.
מצד שלי, כשהוא כן על המגרש, תמיד מוסרים רק לו.
וחוזר חלילה.

MG 6 בספטמבר 2012

בדברים הללו אני מאמין בחינוך דרך הרגלים.
רובן צריך לעצור את האימון כל פעם שורד או גולסה לא נמצאים באופציית מסירה מקסימום 10 מטרים מהכדור בטווח שבין 25 מטרים משני השערים. אם לפחות אחד מהם עונה על הדרישה – בסדר. אם שניהם לא באזור – רדו ל-20 (או סיבוב מסביב למגרש – לא באמת משנה). קטן ועזרא כבר עושים זאת בסדר, כך שאם 4 שחקנים יעשו זאת, בכל רגע נתון שהכדור בין 25 ל-25 יהיה שחקן זמין למסירה נוחה.

ג׳נובי 6 בספטמבר 2012

העניין הזה יהפוך ליותר קריטי ממה שהוא היה עד עכשיו עם ההבאה של דמאו שמשמעותה שאחד מהשניים (ורד או גולסה) יפתח על הספסל.

MG 6 בספטמבר 2012

לא בטוח. יכול להיות שתמיר לא יפתח.

טל בן יהודה 6 בספטמבר 2012

מסכים על כל מה שנאמר בנקודה 5.
הייתי גם רוצה להוסיף באותו נושא

איציק 6 בספטמבר 2012

הרחבת יתר על המידע.

איציק 6 בספטמבר 2012

* מידה

פרלה 6 בספטמבר 2012

עופר – יכולת לקרוא לנו לעזור ואז הטור היה עולה שלשום וכולנו היינו מרוויחים.
ויכסלפיש – תודה.
מכבי? רובן? הרגתם אותנו.
רק אחרי 3 ימים הצלחתי להביא את עצמי לראות את התקציר.
איזה בזבוז.
אפילו בין השיויון לפיגור יכולנו להשחיל שלישיה.
וכשקן יצא גם הסכוי הזה הלך.
אני חושב שעיקר הבעיה בראש ולא ברגליים.
כשקבוצה "גדולה" נקלעת לצרות, הבעיה המקצועית מקבלת ערך מוסף מנטלי. כל ספיגה אצלנו היא קטסטרופה שהופכת לטראומה.
קבוצות עם אגו פחות רגיש, וקרית שמונה מצליחה לשמר זאת, פשוט ממשיכות לשחק.
בגלל הבעיה המנטאלית אין ברירה וחייבים לשחק עם קשר אחורי הגנתי לצד תמיר כי ורד/קטן/עזרא וכל חלוץ שהוא בכלל לא מעורבים כשהכדור בחצי שלנו.
צוצאליץ – קטן – עזרא בגול עשו מהלך פשוט וחכם.
כמה נמתין עד שצוצו ישחק קצת ליד תמיר?!
שנה טובה

Sooner 6 בספטמבר 2012

למה אוהדי הפועל בטוחים שהם בדרך לשעמום מרכז טבלאי או למאבק על הירידה? אי אפשר לענות ברצינות על השאלה הזאת, לפחות לא אחד לאחד, מכיוון שאני, לתפיסתי 'אוהד הפועל', לא באמת חושב שהקבוצה הזו, או לחילופין קבוצות דוגמתה בשנים האחרונות, תאבק נגד הירידה (למרות שגם זה קרה לנו פעמיים בשמונה השנים האחרונות, אז אולי אנחנו צודקים?) או אפילו תסיים במרכז הטבלה (זה לא קרה לנו באותו פרק זמן). זה עדיין לא אומר שאני חושב שניקח אליפות. לקחנו כאן אליפות אחת ב12 השנים האחרונות. אז זה שאתה ואוהדים של קבוצות אחרות בטוחים כל שנה שהפועל תיקח אליפות, זה עדיין לא עושה את זה נכון, ובטח שזה לא עושה את זה יותר נכון מאוהדי הפועל שמודעים לבעיות ולחוסרים של הקבוצה שלהם לפחות כמוך. הנתונים בצד של הפסימיים. אתה רואה בהפועל תל אביב אלופה, או מועמדת לאליפות ("מועמדת" גם כן, מועמדת שזוכה פעם ב12 שנה זה 'מועמדת' שלוקחים ברצינות?) בגלל פחדים שנובעים מהעובדה שאתה מסתכל עליה מבחוץ. בוא תתקרב ותן מבט רציני יותר. הקבוצה הנוכחית טובה ביחס לליגה המגעילה שיש כאן, אבל עדיין, הגנה (גם אם הבלם החדש יתברר כבינגו) אין לה, היא נופלת ממכבי בעמדת השוער, הקישור האחורי שלה לא קיים ולא נוסיף מילה על הטלטלה שעברה בשבוע האחרון.

Sooner 6 בספטמבר 2012

למעשה, מאז 2003 רצתי לאליפות, אבל באמת, בדיוק פעם אחת יותר ממספר פעמים שנלחמתי על הישארות בליגה.

אזי 6 בספטמבר 2012

אני מתחילת העונה קורא כתבות על כמה שהפועל קטנה ומסכנה ואיך חיפה הביאו את המאמן הגדול בתולדות המדינה ומכבי גנבו את הפטנט של ברצלונה על הטיקי טאקה ומהיום ברצלונה תאלץ לשחק 4-4-2 עם הגבהות מהאגפים.

כבפועל, להפועל יש שניים מהחלוצים הכי טובים בארץ. קישור התקפי מהטובים בארץ,הגנה לא פראיירית בכלל ושוער שהתברר שהוא די טוב.

אני לא מכיר אישית יותר מדי אוהדי הפועל, ולא יודע או מתימר לדעת מה אתם חושבים, אבל העיתונות הציגה את הפועל בערך בסדר גודל של בית"ר ירושלים.
רק אחרי שני הנצחונות שלכם, התחילו כתבות שבעצם אתם קבוצה טובה, כפי שפורסם לראשו ב________ (השלם אתר כאן).

בקשר למאבק על אליפות, הכל תלוי מה ההגדרה שלך למאבק. כבר כמה שנים שאתם מסתובבים סביב המקום השני

Sooner 6 בספטמבר 2012

אם אתה קורא למה שהיה בתקופת גאידמק או שנה שעברה מאבק על אליפות, אז באמת שהגדרות זה עניין מאוד יחסי.
הגנה לא פראיירית? צורה מעניינת להגדיר את ההגנה של הפועל.
הפועל קבוצה טובה במונחי ליגת העל, בטח עכשיו עם החיזוק האחרון, אבל כותב הפוסט השתומם איך בקיץ אוהדי הפועל ראו בעצמם מועמדים לירידה או למאבק במרכז הטבלה. אם אני מבטל את הגוזמאות שהוא חטא בהם בתיאור הבינוניות שחזו אוהדי הפועל לקבוצתם, ולאחר שהסברתי שאם ככה הם העריכו בעשור האחרון אז רוב הזמן הם לא ממש טעו, מה הם היו אמורים לחשוב עד לפני שבוע, כשבהרכב היו שחקנים כמו סלים טועמה, יגאל אנטבי, ג'ון פנטסיל חסר הרצועה ובהגנה מור שושן ובאדיר? זו קבוצה שיכולה לקחת אליפות?

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

אז זו הייתה גוזמה או לא גוזמה? שמע, אתה מכיר בדיוק את אותם אוהדי הפועל שאני מכיר, ואתה יודע איך הם חושבים. ממה שאני זוכר אתה צדיק בסדום שמאמין שהקבוצה צריכה להתמודד כל שנה על אליפות. אני חושב שאתה צודק לחלוטין, ואני גם מפחד מהפועל.

MG 6 בספטמבר 2012

עופר, תחזור בך תכף ומיד!
מפחד? מהפועל?
בוא נשאר שחצנים ונחזור עם הזנב בין הרגלים.
זה הרבה יותר מתאים לנו מאשר לפחד.
חוץ מזה, אתה לא מאמין? אייל גולן אמר לי שמי שמאמין לא מפחד.

*לשם הבהרבה מדובר על תגובה הומוריסטית.

אגב, איזה כיף לך שיש לך כרטיס ליציע העיתונאים בוסרמיל המצ'קמק הזה.

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

טוב שאתה מזכיר לי על המשחק – אני אטפל בזה ביום ראשון.

ניב 6 בספטמבר 2012

חחחח נו באמת העליבות של לקרוא לקבוצה שלך "מכבי", אפילו אוהדי חיפה בעצמם יודעים שאומרים מכבי מתכוונים לצהובים. מצטער לנפץ את האשלייה שלך שאתם נקראים מכבי אבל זה לא ככה.
בקשה לפעם הבאה כדי שלא אצטרך להיכנס לטור חסר תועלת על מכבי חיפה, תרשום את שמכם האמיתי ולא "מכבי" יום טוב

Sooner 6 בספטמבר 2012

מבין כולם, פרוסנר, אתה סובל הכי הרבה מהשת"פ עם ערוץ הספורט…

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

לפחות הוא סיים את זה ב"יום טוב".

שאול 6 בספטמבר 2012

ניב, אל תיקח את זה אישית. ככה זה בחיפה. להפועל חיפה הם קוראים הפועל ולמכבי חיפה – מכבי.
נכון שלאוזן מגוש דן זה מאוד צורם. כשאני קורא את הכתבות של פרוסנר ואני לא עירני במיוחד, אני לא מבין איך הוא כותב על חיפה, ואז באמצע הפיסקה הוא עובר לדבר על מכבי… עד שאני קולט שזה מכבי חיפה ולא תל-אביב…
מצד שני, יכול להיות שלחיפאים זה צורם באותה מידה שכשאנחנו אומרים מכבי, אנחנו מתכוונים לתל אביב. אגב, אני מכיר כאלה שכשהם אומרים בית"ר, הם מתכוונים לבית"ר ת,א.רמלה….

אזי 6 בספטמבר 2012

לחיפאים אין זכות שיצרום להם כלום!
שיגידו תודה שאנחנו קוראים אותם!

(הייתי חייב…)

MG 6 בספטמבר 2012

אזי צודק.
החיפאים האלה באמת חוצפנים.
גם רוצים ללכת לישון מוקדם וגם לעייף אותנו עם כל מיני כינויים מבלבלים.
אני מציע לסרטן את כולם באמצעות בתי זיקוק ומפעלים כימיקלים.

אזי 6 בספטמבר 2012

:)
LIKE

MOBY 6 בספטמבר 2012

MG
שכחת את מיכל האמוניה………….

פלד 6 בספטמבר 2012

כאילו שיש בית"ר אחרת…

בני תבורי 6 בספטמבר 2012

סעיפים 2 ו – 3 נכתבו על ליברפול.

איציק 6 בספטמבר 2012

עכשיו נשאר רק שמכבי חיפה תלבש אדום :-)

MG 6 בספטמבר 2012

איציק, בתגובה אחת אתה מתקן לעצמך שגיאת כתיב ובתגובה אחרת מלביש אותנו באדום. על זה נאמר: "מאיגרא רמה לבירא עמיקתא".

איציק 6 בספטמבר 2012

זהו סיפור חיי :-) :-(

אריק 6 בספטמבר 2012

אני מצטער אבל רובן לא מאמן. פנה לדיוניי עם תומר בעניין מהעונה הקודמת ותראה שכל הבעיות כבר מופיעות בחיפה. הלוואי ואתבדה

MG 6 בספטמבר 2012

אני גם לא תופס מרובן את גדול המאמנים עלי אדמות, אבל אני חושב שאתה מחמיר איתו.
לא זכורה לי עונה בה הוא נכשל, אבל זכורות לי לא מעט בהן הוא הצליח.
אם היית צריך למקם את הקבוצות שלו לפי חומר השחקנים או התקציב השנתי, אזי שהיית מדרג אותו כמעט תמיד מתחת למקום בו הוא סיים בתחילת השנה.
צריכים להיות יותר מדי צירופי מקרים ומזל, ע"מ שלא יהיה לו חלק בכלל בהישגים של הקבוצות אותן אימן.

אזי 6 בספטמבר 2012

כל פעם שאתה כותב 'אזי' אני מתבלבל :)

השאלה שמעניינת אותי, זה אם יש דבר כזה מאמן של קבוצות קטנות ומאמן של קבוצות גדולות.
ההגיון אומר לי שכן.
מעניין אם רובן יכול להיות רק מאמן של קבוצות קטנות…

MG 6 בספטמבר 2012

אני אנסה להיגמל…
שמע, הוא די הצליח בבית"ר (מנטליות של קבוצה גדולה).
יכול להיות שבשלב זה של הקריירה (או בכלל) קבוצה בסדר גודל של מכבי חיפה גדולה עליו (יכול להיות גם שלאו), אבל לכתוב שהוא לא מאמן זה קצת קיצוני (חוץ מזה שיש לו תעודה וזה באמת מה שקובע – לא? אם לא, אני צריך לבדוק האם אני עונה להגדרת רו"ח).

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

אריק – אני מראש כתבתי שאני לא רוצה את רובן במכבי. אבל כרגע הוא המאמן שלי, אז אני מנתח אותו בצורה קרה ונטולת סנטימנטים. אני גם מאמין שלא ממש משנה מה מאמן עושה במקום אחד, כי הוא יכול להיות אדיר במקום אחר. ניר קלינגר הוא הדוגמא הטובה ביותר לכך בעיני.

Sooner 6 בספטמבר 2012

קלינגר הביא להם אליפות. עד שזה יקרה שוב, שינשקו את האדמה שהוא דרך עליה.

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

לא על זה – אני מדבר על זה שקלינגר לקח אליפות במקום אחד – אבל לא הצליח כל כך אחר כך. גוטמן למשל קפץ מדרגה ברגע שהוא לקח אתכם את הדאבל – כי זו הייתה האליפות השנייה שלו.

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

על אותו משקל, אני טוען שאלישע לוי היה צריך לקבל את העונה שעברה – כי אסור לפטר מאמן אחרי שהוא לקח אליפות. פשוט אסור.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

גוטמן הצליח בכל מקום בו נתנו לו לעבוד.

תולעת 6 בספטמבר 2012

מה הפריע לו לעבוד בקפריסין?

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

תומר זה אולי נכון ואולי לא. אבל בסופו של דבר סופרים אליפויות – גוטמן לקח אליפות בהפועל תל אביב, והנסיבות לא משנות. אותו דבר בדיוק עם אלישע – היה לוקח את האליפות של 09/10, שמו היה נכתב בספרי ההיסטוריה וגוטמן אולי לא מגיע ולוקח את הפועל לליגת האלופות.

אבל לאולי אין מקום בכדורגל עצמו ובבדיקת ההיסטוריה. אח שלי עד היום בוכה על הפסילת גול החוקי של יעקובו נגד אא"ק אתונה. אוהדים ירוקים לנצח כנראה ידברו על הקיזוז. אבל גוטמן לקח אליפות וזהו. וזה מה שזוכרים וזה בסופו של דבר מה שמשנה.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

תולעת, מי אמר שהוא נכשל בקפריסין? אולי כן ואולי לא, שנינו לא עקבנו אחרי הליגה הקפריסאית.
עופר, לגוטמן יש שתי אליפויות ושלושה גביעים בלי לאמן את מכבי חיפה, מכבי תל אביב ולסיים עונה בבית"ר (נראה לי שכולנו מסכימים שהעזיבה שלו את בית"ר אומרת יותר על הכדורגל הישראלי מאשר עליו). זה רזומה מרשים ועדיין אצל גוטמן לא צריך להסתכל על השורה התחתונה, אפשר לראות שהקבוצות בהן הוא עבד, כשהוא עבד, היו פשוט קבוצות טובות. אני זוכר את הזלזול באליפות של הפועל חיפה, אבל גם בפרספקטיבה של יותר מעשור אחרי, זו הייתה אחת האלופות הראויות והטובות ביותר ובליגה מאוד איכותית.

MG 6 בספטמבר 2012

תומר, הוא אחלה מאמן, אבל בשלוש השנים שהיו לו עם השחקנים הכי טובים בליגה, הוא השיג אחוזי הצלחה פחות טובים משל אלישע לוי, שעבד במערכת הרבה יוצר לחוצה ועם פחות פרגון מהקהל.

איציק 6 בספטמבר 2012

עזבו, לא מבין מאמן טוב, לא טוב. גוטמן עשה גביע עם הפועל באר-שבע, זה כמו לגלות את החלקיק האלוהי עם גביע קוטג'. אין דברים כאלו.

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

הסיבה שהשורה התחתונה משנה לדעתי הרבה יותר בולטת אצל גוטמן, כי אני מאמין שלקבוצות שלו הייתה בעיה מנטלית מאוד קשה – חוץ מהפועל היה קשה לכל הקבוצות שלו להיות פייבוריטיות. אבל זה לא באמת משנה – נכון שהוא מביא משהו אחר – משנה סדורה של איך לשחק, שיטת משחק מאוד מובנית ומשמעת טקטית (מדהים ללכת לאימון של קבוצה של גוטמן ואחר כך לראות איך הקבוצה עומדת על המגרש), ועדיין כל זה לא שווה אם הוא לא מביא אליפויות ותארים.

בוא ניקח את פפ גווארדיולה – אולי המאמן שהשיג הכי הרבה תארים בהכי מעט זמן – לא משנה כמה ברצלונה הייתה משחקת יפה – אם לא הייתה לוקחת תארים לא היו סופרים אותה במאזן הקבוצות הגדולות בהיסטוריה – כמו ברזיל 1982, כמו דינמו קייב של רברוב ושבצ'נקו (אולי קבוצת הכדורגל הכי אנדר רייטד שיצא לי לראות בימי חיי, והיא הגיעה לחצי גמר ליגת אלופות).

MG 6 בספטמבר 2012

איציק, אתה גדול.
התזמון שלך לעומת זאת נוראי.
כמה שבועות אחרי שאני מגיע לוסרמיל אתה חוזר לארץ.
חבל, נראה שהפסדת את הקפה המובטח.

תולעת 6 בספטמבר 2012

כמו שאתם נישקתם את האדמה שקשטן דרך עליה?

Sooner 6 בספטמבר 2012

מבריק! אותה סיטואציה בדיוק.

תולעת 6 בספטמבר 2012

אה, אתה מנסה להגיד שאין לי מושג איך זה היה להיות אוהד הפועל בזמן שקשטן אימן אותה? וואלה.

Sooner 6 בספטמבר 2012

קשטן אימן את הפועל 4 שנים שלמות, ועקרות, לאחר האליפות היחידה שהביא לה. הוא חזר אליה פעמיים נוספות והמשיך להצעיד אותה בגאווה אל המקום השני. באחת מהן, זאת אומרת, באחרת הוא, בצדק, לא סיים את העונה. מה אתה אומר, שהיה לך קשה להיות אוהד מכבי מול הפועל של קשטן? נכון, הוא ניצח אתכם לא מעט פעמים. גם גיא לוזון ניצח אתכם. גם שייע. גם גוטמן. גם שום. גם אלי כהן. קשטן לא המציא את זה. זה כבר הקטע שלכם, להפסיד לנו. לא הקטע של קשטן לנצח אתכם.

עופר פרוסנר 6 בספטמבר 2012

תולעת – שימי לב רק למה שסונר כתב – "עד שזה יקרה שוב, הם צריכים לנשק את האדמה שהוא דורך עליה".

כשקשטן הגיע בפעם השנייה להפועל תל אביב, היה כבר מאמן שלקח אליפות מאז זו שלו. ולכן, זו לא אותה סיטואציה.

בתור בעל הבלוג – אני מטה את הכף לטובת סונר ומטיל עלייך קנס: השתתפות בפוסט אורח באחד מסיכומי המחזור הקרובים!

תולעת 6 בספטמבר 2012

כתבתי "אוהד הפועל", מה הקשר לניצח אותנו? לדעתי בתקופת קשטן הייתה הפעם היחידה בהיסטוריה שקבוצה כלשהי בתל אביב עשתה סוויפ על השנייה בדרבים בליגה.

מי שלא היה בבלומפילד (והיו הרבה שלא היו – ממוצע הקהל הכי נמוך של מכבי מזה שני עשורים) בשנים שאחרי האליפות אז אין לו מושג וחצי מושג כמה רע היה ועדיף שלא יקשקש. בשום תקופה שאחרי לא שיחקנו כדורגל זוועתי ומיואש כמו אז ולא הייתה שום סיבה שקלינגר יהיה אהוב או מוערך. אתם במצב השחצנות היום הייתם מעיפים דבר כזה אחרי שעתיים, אליפות או לא. למען השם, שרקתם בוז לקבוצה שלכם בדקה עשירית כי לא הבקיעה רביעייה. קצת צניעות.

סתם אחד 6 בספטמבר 2012

בקשר לנקודה 3, שוב תודה רבה לאלישע לוי המהולל שהפך אותנו
לקבוצה קטנה עם מנטליות של קבוצה קטנה.
את הנזק שאלישע השאיר יקח לעטר הרבה זמן לתקן.

תומר חרוב 6 בספטמבר 2012

דווקא מחצית כן מחצית לא זה תסמין ברור של קבוצת עטר. בהזדמנות אני אנסה לתת לחיפאים המהלכים בינינו סקירה על רובן.

MG 6 בספטמבר 2012

אלישע, במשך 3 שנים רצופות השיג את אחוזי ההצלחה הכי גבוהים בליגה, העפיל לליגת האלופות והיה רחוק מרחק פנדלים מהעפלה נוספת.
בשל הזיכרון הקשר בארצנו, נעשה לו עוול.
את כל הנ"ל הוא השיג ללא השחקנים הכי טובים ובלי התקציב הכי גדול בארץ.

סתם אחד 7 בספטמבר 2012

את מה שאלישע השיג בשנתיים הראשונות שלו, הוא הרס במו ידיו בשנתיים האחרונות שלו.
ההעפלה והכמעט העפלה לליגת האלופות הן באדיבות פלאטיני,
גם הפועל ת"א העפילה בקלות וגם קריית שמונה כמעט העפילה.
אחוזי ההצלחה בליגה היו גבוהים זה נכון, אבל לעובדה שהליגה גדלה ל-16 קבוצות היתה תרומה רבה לכך.
המנטליות הקטנה שאלישע הנחיל לקבוצה היתה אפילו בעונות הטובות שלו – האמירות שלו על הסתפקות בכיבוש מועט של שערים ("לא נהיה חזירים" מה שעלה לנו באובדן אליפות בהפרש שערים), חוסר היכולת
של הקבוצה לכבוש יותר מ-3 שערים במשחק באליפות האחרונה,
והשיא היה בשנה שעברה, קריסה טוטלית ודווקא בעונה שבה שחר נתן לו להביא הרבה שחקנים.
ואפרופו ליגת האלופות, אלישע גם הודח מול מינסק והצליח לעוף בליגה האירופית מבית שמתאים לאינטרטוטו.
ואני אפילו לא מדבר על העובדה שאלישע הרס שחקנים כמו
טוואטחה, גאדיר, גולסה, ורד שבהתחלה היו טובים אצלו ורק הלכו אחורה.
ואני כבר לא מדבר על הכדורגל הזוועתי ועל תיפקוד חלוצים באגף
במקום בשפיץ (ד"ש מתומר חמד).
הוא השאיר אחריו אדמה חרוכה ואנשים אומרים שנעשה לו עוול, מדהים.

MG 7 בספטמבר 2012

כמה דברים:
1. למה באדיבות לפלאטיני, כי הוא רוצה שליגת האלופות תחזור להיות של האלופות? דווקא ריאל/ברסה שמסיימות במקום השני צריכות להגיד תודה, כיוון שבאמצע שנות ה-90 הן היו הולכות לגביע אופ"א. פלטיני עושה צדק על חשבון כסף ונותן לאלופות הזדמנות להיות בגביע שעד לפני כ-15 שנים היה בלעדית שלהן (זולת האלופה המכהנת).
2. זה מצחיק שאת ליגת האלופות הוא שהיג בזכות פלאטיני, אבל את האליפות לא הפסיד בגלל לוזון, אלא בזכות עצמו בלבד. טוב שאתה עיקבי בטענות שלך…
3. בליגה האירופאית הוא דורג 3 בהגרלה וסיים 3 בבית. אמנם בית לא קשה, אבל אפשר לחושב מי אנחנו…
4. אני רואה בקביעות את מכבי חיפה מסוף שנות ה-80. לעולם לא היה מאמן שנתן במה וקרדיט (כולל שרף) לכל כך הרבה צעירים ושחקני בית. הם הרסו לעצמם את הקריירה בו רגליהם.
5. ד"ש מתומר חמד זה כולל את זה שהוא חלוץ פותח בליגה הספרדית? חמד היה מצויין באותה עונה ובלי אלישע הוא עדיין בנצרת עילית או בני יהודה.
6. אני קונה מרובן ב-4 השנים הקרובות את התפוקה של אלישע.
7. אלישע מאמן בסדר ולא יותר מזה, אבל כן – נעשה לו עוול. כפיות הטובה של האוהדים היא בזיונית.

סתם אחד 7 בספטמבר 2012

1. צדק או לא, בזכות השיטה של פלאטיני יותר קל להעפיל. זו בדיוק הנקודה.
2. את האליפות לוזון לקח, אין ספק. הנקודה שלי היתה שהוא השריש בקבוצה מנטליות קלוקלת ומנוגדת לאתוס ההתקפי של מכבי חיפה, מה שגרם בסופו של דבר לכיבוש מעט מדי שערים ולמנטליות הלוזרית של היום. גם התעלמת מחוסר היכולת לכבוש יותר מ-3 באליפות האחרונה
ומהעובדה שבליגה של 16 קבוצות ש-4 מהן שייכות לליגה הלאומית
ועלו רק באדיבות לוזון, יותר קל לנצח הרבה משחקים.
3. לא רק שהבית לא היה קשה, היינו בעמדת העפלה. היה לנו יתרון של 4 נקודות על סטיאווה בתום המחזור השלישי והיינו צריכים 2 נקודות משני משחקים נגד לרנקה וסטיאווה כדי לעלות. אבל לוזרים
מפסידים דברים כאלה. וד"ש למינסק.
4. אני רואה את מכבי חיפה משנת 90. נכון, זה באמת הרבה צעירים בהרכב, רק חבל שלא היה מאמן שיודע לכוון אותם וללמד אותם.
הם לא הרסו לעצמם את הקריירה, החוסר במאמן הרס אותם. אפילו ארבייטמן השתפר רק בזכות העבודה עם מזרחי.
איזה שחקנים צעירים אלישע קידם בקבוצות אחרות? כלום.
5. קראת את הראיון שהיה לפני שנתיים עם חמד? הוא כל העונה עבד קשה וחיכה לקבל צ'אנס מאלישע. חמד גם היה מועמד לעזוב בינואר באותה עונה. בהתחלה כשהוא שיחק, אלישע כהרגלו ביזבז אותו באגף. רק כשדבאשווילי נפצע חמד עבר לשחק בשפיץ, ובאורח פלא מאותו רגע הוא התחיל לכבוש. חמד חייב את הקריירה שלו לשחקן שפצע את דבאשווילי…
6. אני קונה מרובן את אותם תארים שאלישע השיג, לא את הכדורגל הזוועתי הזה. ואתה יודע מה? מצדי שלא ניקח אליפות, העיקר
שנחזור להיות מה שהיינו פעם – קבוצה התקפית שהיריבות שלה
משתינות מפחד כבר באוטובוס בדרך לחיפה.
7. אלישע מאמן בינוני להחריד. הגיע לו קרדיט על השנתיים הראשונות ולא יותר. הנזק שהוא עשה כאן בשנתיים האחרונות הרבה יותר גדול.

MG 6 בספטמבר 2012

טוב, אני חושב שעטר יקשיב לי ועכשיו בטוח שתמיר כהן לא יפתח בב"ש או בכל משחק אחר בחודשים הקרובים.
עכשיו אני מודה לו שהוא היה גרוע בשני המשחקים הראשונים, כך שהבאנו מישהו במקומו.
במצב אחר, היתה פה סוג של קטסטרופה.
ותודה לגוסטבו בוקולי שסרב לעבור לסכנין ועל הדרך לא השאיר אותנו חצי עירומים.
וברצינות – אני ממש מרחם על תמיר. אלת המזל לא מאירה לו פנים.

amitpros 7 בספטמבר 2012

נו…
תענוג…
אני מבין שגם עכשיו,שהפסדנו פעמיים רצוף,הפתרון הוא לפטר את אלישע….

וברצינות
בהרכב הראשון של מכבי חיפה יש יותר מדי שחקנים בינוניים-אפילו בקנה מידה ישראלי-וכאלה שלא משחקים בתפקיד.
ולמרות שעטר עד עכשיו מאוד לא מרשים בניהול המשחק שלו,ולמרות הסגל החלש,צריך לתת לו צ'אנס ובעיקר לראות האם הוא יצליח לעשות מגולסה וורד שחקני כדורגל או לא.

נ.ב
אני מבין שכרגע נפתרה בעיית ה"לשחק עם דמאו ליד תמיר כהן"
בלי קשר שהוא לא ממש הרשים מאז שהגיע למכבי,תמיר כהן סובל מחוסר מזל משווע.

פרלה 7 בספטמבר 2012

אל תשכח את טענת "סתם אחד" על ההרס של השנתיים האחרונות (במהלכן אלישע לקח אליפות…).
הוויתור על האליפות והזדמנות לצ'מפיונס לטובת כדורגל עטרקטיבי לא מובנים לי וראויים ל"גינוי".
הכדורגל היפה מאד של אלי כהן אינו מספיק.
בזכרון האישי שלי, אז הפסדנו אליפות כשכדור שלג שבעט יעקובו במדי כפר סבא, הביא לשיויון אחת, כשקייסי שימש בלם במקום אריק שעלה לו החום.
http://maccabi-haifafc.walla.co.il/?w=/29/@game

Comments closed