אני מאשים! רק את עצמי :(

כל יום אני בודק מה התאריך של הדרבי החיפאי. וכל יום אני אני מתאכזב מחדש. אבל רק אני האחראי לכך.

608-03010761

הקוראים של הבלוג הזה יודעים בוודאי, כמה הדרבי של חיפה חשוב לכותב שורות אלה. חשוב? כן, חשוב. זה המשחק שאני הכי מצפה לו מתחילת כל עונה, דואג מאוד לקראתו ועושה תכנונים כדי שלא יקרה מצב שבו אצטרך חס וחלילה להחמיץ דווקא אותו. אני הולך לכל משחק שאני יכול, אבל הדרבי – אתם יודעים, זה הדרבי. בשבילי הוא היה ונשאר המשחק האובייקטיבי והלא קשור, גם בעונות כמו העונה שבהן מכבי כנראה לא תתחרה על תואר האליפות.

 

רצה הגורל ואני לומד העונה קורס בימי שני בערב, ובאמת עד כה לא יצא לי לפספס משחק בגללו – אפילו המשחק מול מכבי תל אביב יצא במקרה על פגרה בקורס עקב חול המועד סוכות, כך שבאמת טפו טפו, הכל היה בסדר.

 

נחזור רגע לדרבי – הוא יצא במחזור הבא. מיד אחרי משחק שלנו באירופה, מה שאומר שלא נשחק בשבת. אבל מתי כן נשחק? אז בשבוע האחרון אני משתדל להיכנס כל יום לאתר ההתאחדות לכדורגל (גילוי נאות: עבדתי בעבר כספק של ההתאחדות לכדורגל) ומקווה למצוא שם מתי יהיה המשחק. נכון להיות, שבוע ויומיים לפני פתיחת המחזור, אין זמנים למשחקים.

 

לא אלאה אתכם בכל הטרוניות הרגילות (איך אפשר לתכנן, למה רק כדורגל כי בתיאטרון זה לא היה קורה, בגרמניה יודעים שישה שבועות לפני, בארה”ב אפשר לקנות כרטיס למשחק האחרון של העונה חודש וחצי לפני שהיא מתחילה), רק אגיד שאם אני מבין נכון את העניין הזה – מי שאשם זה אני.

 

ולמה אני אשם? אני אשם כי אני נותן לזה לקרות. אני ואנשים כמוני, שהולכים לכל משחק של הקבוצה שלהם, כאלה שיש להם מנויים או כאלה שפשוט קונים כרטיס לכל משחק, או כאלה שלא משנה מה, חייבים את הפיקס שלהם לכדורגל. יש כאן במגיבים כמה כאלה. אנחנו האשמים. אנחנו שממשיכים ללכת כל הזמן, אנחנו שנמשיך ללכת, אנחנו שנותנים למי שזה לא יהיה (ובאמת שזה לא מעניין אותי מי זה) לעמוד מעלינו עם הזין שלוף ולנער את טיפות השתן האחרונות.

 

העניין הזה מכעיס אותי יותר מכל עניין אחר שקשור לכדורגל ישראלי מסיבה אחת: לא צריך פה לשנות כלום, לא צריך כאן כסף ולא צריך כאן חזון ולא צריך כאן מוח חריף במיוחד ולא צריך כאן ניהול ספורט ייחודי ולא צריך כאן איזה איש מיוחד שישב בראש הפירמידה ויכופף אנשים אחרים ויפעיל פוליטיקה.

 

כל מה שצריך להגיד – אנחנו מפרסמים את המשחקים תמיד 15 ימים לפני תחילת המחזור. זהו. זה מה זה פשוט. ואז, לפרסם את התאריכים האלה. ואז הכל יהיה בסדר. נשבע לכם, זה לא כ-ז-ה מסובך.

 

ולא, אני לא יודע למה באמת זה לא קורה. בטח לא עכשיו כשאין שום הסכם עם הטוטו. הרי גם הקבוצות צריכות להיערך למשחקים עם המשטרה, ולהדפיס כרטיסים וכל זה – אז רק השעות והימים של המשחקים לא מפורסמות? ולמה הקבוצות ממשיכות לשתף עם זה פעולה? מה האינטרס שלהן? שאנשים כמו אח שלי הגדול שהיה לו מנוי לא יקנה יותר כי הוא לא יודע באיזה ימים המשחקים?

 

אקיצר – אנחנו אשמים. זו לא קריאה להחרים. זו לא קריאה לעשות משהו שונה. אנחנו לא באמת מסוגלים. אבל הלוואי שיום אחד יחליטו כל אירגוני האוהדים בארץ להחרים איזה משחק גדול – לא לקנות לו כרטיסים -או  אפילו מחזור שלם – שלא יבואו אוהדים בכלל. ואז כל מיני פרשנים יגנו את האוהדים, וישכחו שזו העבודה שלהם, והם מקבלים על זה כסף, ולא משלמים על זה.


בכל מקרה. זהו. זה נורא מעצבן אותי. והייתי חייב להוציא קצת החוצה. עכשיו שמישהו יגיד לי מתי לעזאזל הדרבי.

דברים שלמדנו בשבוע 6
מקצוענות בתחת שלו

39 Comments

ארז (דא יונג) 18 באוקטובר 2013

נתקלתי בדיוק באותה בעיה בביקור הנוכחי שלי בארץ.

אין לי שום מושג למה אפילו כשיש פגרת נבחרת של שבועיים צריך לחכות 4 ימים לפני המחזור כדי לפרסם את לוח המשחקים (הרי הטבלה לא תשתנה ומשחקים לא יהפכו מעניינים יותר או פחות במהלך הפגרה).

כי ככה, זו בדיוק התשובה. כי אפשר וכי הם לא חייבים לתת דין וחשבון לאף אחד (בטח שלא לצרכני המוצר שהם מנסים לשווק).

מיקו גוטליב אהלן סבבה 18 באוקטובר 2013

אנחנו במאבק מול ההתאחדות, האוהדים ממשיכים להגיע וההתאחדות ממשיכה לנסות לגרום להם לא לבוא. הרי ללא אוהדים, מי בדיוק הולך לקלל את לוזון?

למשחק של בית"ר ביום שני, התחילו למכור כרטיסים לפני שפורסמו יום ושעת משחק.
שעת המשחק של בית"ר מול הפועל חיפה הוזזה פעמיים ביום המשחק. מעניין אותי אם לוזון היה מסכים לדבר כזה ביומן הפגישות שלו.

Amir A 18 באוקטובר 2013

רגע, אתה רוצה לומר לי שהקבוצות לא יודעות באיזה יום הן משחקות? האימונים לא צריכים להיבנות לקראת המשחק? להגביר את האימונים ככל שהמשחק מתקרב וכדומה? איך אפשר להתכונן ברצינות למשחק אם אתה לא יודע מתי הוא?

אריאל גרייזס 18 באוקטובר 2013

לא נעים להגיד, אבל מגיע לכם

מתן גילור 18 באוקטובר 2013

בעונה שעברה, אחרי ביזיון רמה"ש-ר"ג, פרסמת בפייסבוק שאתה לא מתכוון ללכת למשחק ושלדעתך כל אוהדי מכבי צריכים להחרים אותו.
כתבתי לך שגם אם יהיו 100 אוהדים, אני אנופף לך מיציע האוהדים ליציע העיתונאים. אז לא היו 100, אלא 150. וכן, נופפתי לך מיציע האוהדים ליציע העיתונאים.
אם אנחנו לא מסוגלים לוותר על משחק חסר חשיבות, באצטדיון, סליחה מגרש, שמבזה את הצופים, ועוד משלמים על כסף, אז על דרבי נוותר?
עופר, אנחנו לקוחות שבויים. לא משנה מה יעשו לנו, נמשיך להגיע. האם האשמה בנו? גם. האם יש סיכוי שאי פעם נחרים משחק כדי שזה ישתנה? אני מכיר אותך ואתה מכיר אותי ושנינו יודעים שאין סיכוי בעולם.
אז במושבה שמור לי מקום ובדרבי במחצית כרגיל.

ומשהו על ראשי הבתים במונדיאל – http://bit.ly/15NnEUd

יניב - אדום עולה 18 באוקטובר 2013

פרוסנר לקראת כל מיני פרסומים על הדרבי החיפאי אבקש להודיע באופן ברור שהפועל יש רק בתל אביב

מתן גילור 18 באוקטובר 2013

התכוונת רק בניקוסיה :)

אדם בן דוד 20 באוקטובר 2013

:)

איציק 18 באוקטובר 2013

אני חושה שאתה לא צודק. למה מראש להטעות את קהל האוהדים. הרי גם אם יודיעו שבועים מראש, ברגע האחרון יזיזו בלי לשאול אותכם. תהייה עוגמת נפש, תכננתם לוז והזיזו לכם. ככה, לא תכננת, לא שינית. הכי טוב…

משיח 18 באוקטובר 2013

מאמין שזו הסיבה האמיתית שלא מפרסמים. חובבני

דגש 18 באוקטובר 2013

קודם כל גם אם אתה לא מחרים את המשחקים, יש הרבה אחרים שהעובדה שהם לא יכולים לתכנן מראש מונעת מהם להגיע, ולכן העדר הידיעה המוקדמת כן פוגע בהכנסות.

אבל זה לא שבהתאחדות אומרים:
"נפרסם את תאריכי המשחקים מראש?"
"לא, למי אכפת מהאוהדים, הם יבואו גם ככה."

בהתאחדות לא ישבו ובדקו איך אפשר להגדיל את כמות האוהדים או הרייטינג, איך אפשר לעבוד בצורה מסודרת או מה הכי טוב לקהל. הם פשוט מתנהלים בצורה חובבנית ומסכנה. אם תחרים אותם לא תשפיע על שום דבר כי גם הם לא מסוגלים לעזור לעצמם. פשוט יבוא אחד פחות וזהו. פרסום המשחקים מראש הוא רק תוצאה אחת של התנהלות כושלת של גוף מנותק וחלש.

איציק 18 באוקטובר 2013

דגש,
זה ממש לא יחודי לכדורגל, ואדגים זאת:
בשנת 2002 גרתי שנה בשוויץ עם משפחתי ורציתי לתכנן טיול. לשם כך ביררתי זמני רכבות דרך האינטרנט. לא היתי בתוח האם מה שאני בודק היום יהייה תקף בעוד מספר שבועות. עברתי בתחנת רכבת וביררתי. קיבלתי תשובה שהם מתחייבים על שעות הנסיעה רק עד שנתיים מראש ומעבר לכך הם לא יכולים להתחייב.
ב-2003 חזרתי לארץ ואימי היתה צריכה להגיע מבאר-שבע לרופא בביניימינה. שוב נכנסתי לאתר ובררתי רכבות מתאימות. ליתר ביטחון התקשרתי לרכבת ישראל לברר האם הלו"ז המפורסם תקף לשלוש השבועות הקרובים. התשובה שקיבלתי שהרכבת לא יכולה להתחייב לזמן כזה ממושך קדימה.
זה ההבדל בקטנה בין חשיבה בארץ למקומות אחרים.

סתם אחד 18 באוקטובר 2013

ובנאדו התחייב להביא חלוץ, אז מה?

איציק 18 באוקטובר 2013

רק כשהשוויצרים מתחייבים יש לזה כיסוי לטוב ולרע…

עופר פרוסנר 18 באוקטובר 2013

אז בוא אני אפתיע אותך: בהתאחדות לכדורגל עובדים אנשים טובים מאוד. ולא חובבניים.
ובגלל זה יותר מעצבן אותי.
בהתאחדות יש ראש מחלקת שיווק מצוינת, ויש אחראי ליגות מקצועניות מקצועי מאוד, ובאופן כללי האנשים שם עושים את מה שהם עושים מסיבות חיוביות וטובות – הם רוצים שיותר אנשים יגיעו למגרשים.
בגלל זה – הדבר הזה כל כך משגע אותי.

איציק 18 באוקטובר 2013

כמאמר המרן אייל ברקוביץ', אתה פסול לעדות :-)
ברצינות, אם מה שאתה אומר זה נכון, זה אפילו חמור יותר. הם אנשים טובים, עושים דברים מסיבות חיוביות וטובות, וזה מה שיוצא להם…

דגש 18 באוקטובר 2013

עופר, אז כנראה שמה שהפך את הגוף הזה לחלש ומנותק הוא הראש.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 18 באוקטובר 2013

אם הם אנשים חכמים, אז הם שמים זין על האוהדים.
אם הם לא שמים זין על האוהדים, אז הם טיפשים.
אין שום סיבה הגיונית שלא יודיעו על תאריכים של משחקי כדורגל שנה קדימה כאשר הקבוצות הישראליות יודעות מה יהיה איתן באירופה.

יוני (המקורי, מפעם) 18 באוקטובר 2013

חודש אחד בלי לקנות תנובה. חודשיים בלי ללכת לכדורגל. תלך למשחקים בליגות נמוכות כמו שאתה אוהב.

פורד פרפקט 18 באוקטובר 2013

ועם מקצוענות כזו אתה מצפה להגיע ליורו או למונדיאל? תבחר אתה…

איציק 18 באוקטובר 2013

לאברבנל

פרלה 18 באוקטובר 2013

אם ארגון האוהדים של חיפה יארגן חרם ואנשים יתחייבו בשמם לא להגיע אני אתחייב גם כן.
עופר, דווקא אתה בצומת התקשורתית שיכולה לטרטר בנושא זה עד בוא המשיח ולוח המשחקים חודש קדימה.

גיסנו 18 באוקטובר 2013

בהתאחדות לא מסוגלים להחליט גם אחרי פתיחת העונה איזו קבוצה תשחק באיזו ליגה, אז לצפות שידעו מראש איזה משחק יהיה באיזה יום ובאיזה שעה?

חוצמזה, קביעת שעות וימי משחק מראש לא משפיעה על השגת כרטיסים ליציע הכבוד ליד פלאטיני, בלאטר ואנגלה מרקל ידידתו משכבר הימים, אז איזה סיבה יש להשקיע בזה?

וכן, אם יש שם אנשים טובים שיודעים את העבודה – אז כנראה שהכל בא מלמעלה, והקהל הוא רק קלף מיקוח שאפשר להתלונן נגדו במקרה של כשלים וכשלונות. אחרת איזה סיבה יש לדרוש 100 שקל לכרטיס למשחק חסר חשיבות נגד צפון אירלנד כשגם ככה לקהל יש בטן מלאה על הנבחרת?

יואב 18 באוקטובר 2013

פוסט מדויק ונכון.
זה יכול להוציא אנשים, סליחה – אוהדים, מדעתם.
אי אפשר לתכנן חופשה , ארוע חברתי וכו׳ בין אוגוסט למאי.
במסגרת הסיפורים של המגיבים לפוסט, לי יש זכרון קטן משנת 97 ממחזור חג המולד ומשחק בין טוטנהאם לסאוטהמפטון (רוקט רוני נגד הקוסם), בחוברת המשחק היה כתוב מי הקוונים, ומי מהם יחזיק איזה דגל (חלק, שני צבעים),
וירוץ על איזה קו.
נשמע מפגר, אבל בהחלט מהדברים הקטנים שפשוט עושים לנו טוב..
אגב, אם כל הכבוד לפוסט המצוין, בין השורות , בעמודי העיתונים (ולא בספורט) אפשר היה לקרוא השבוע איזה עסקן מרשות השידור שאמר שימי שני יהיו ימי ספורט, ב1900 כדורסל, ב 2100 כדורגל ,
אז אם אתה סבור שהדרבי שלכם הוא משחק מרכזי, תודיע למרצה שאתה חולה באותו יום (את זה תוכל להודיע לו 10 ימין מראש..)

עופר פרוסנר 18 באוקטובר 2013

אז זהו… שמכבי תל אביב משחקת נגד סכנין – גם אחרי משחק באירופה. ומדובר במשחק בין מקום ראשון למקום רביעי, כששתי הקבוצות עוד לא הפסידו העונה. אובייקטיבית זה משחק יותר טוב מהדרבי החיפאי.

יואב 18 באוקטובר 2013

אני מניח שאם מכבי ינצחו את רמה״ש וחיפה לא ינצחו במושבה, אז חוץ מזה שאני ממש אשמח,
ערוץ 1 יבחר לשדר את הדרבי בשני, כי הוא יחפש עניין (ואולי גם את הראש המורם של בנאדו..)

גיסנו 19 באוקטובר 2013

בדרבי חיפאי יש יותר פיקנטריה, מה גם שאם מכבי חיפה לא תנצח את פ"ת ובמיוחד אם לא תכבוש – אז מפלס הלחץ יעלה עוד קצת, ותוצאה לא טובה בדרבי תביא את התקשורת לציד מכשפות ועריפת ראשים, ובמישור המקצועי עלולה להביא לשינויים מקיפים במכבי חיפה בדגש על הצוות המקצועי.

גם השבוע למשל משחק בין ב"ש לק"ש הוא יותר מעניין מקצועית אבל מושך הרבה פחות רייטינג (וריח של דם וסקנדלים) מאשר הפועל ת"א-בית"ר.

יואב 19 באוקטובר 2013

לא זוכר מה רצית שיהיה, אבל עכשיו הודיעו שהדרבי ביום ראשון ב- 2000 בצ'רלטון..
מה שכנראה גורם לזה שמכבי ביום שני נגד סכנין..

עופר פרוסנר 19 באוקטובר 2013

זה מצוין לי. אבל איפה הודיעו?

יואב 20 באוקטובר 2013

אינשטיין הודעה במהלך השידור.
מקורב לי (ולא לאף גורם אחר), מסר לי שהוא מעריך שזה ענייני שיזרוע, שרוצים שבחיפה הוא יתחיל כמה שיותר מוקדם (מיד אחרי הדרבי), ובבלומפילד (שהוא לא הבית של האדומים), הוא ייגמר כמה שיותר מאוחר (אין לי מושג מה ייעשו עם בני יהודה – רעננה, אולי בשכונה..)

עופר פרוסנר 20 באוקטובר 2013

הפעם היחידה שאני זוכר שהיה שזרוע בחיפה היה לפני הרבה מאוד שנים, כשמכבי חיפה הייתה צריכה לארח את פרטיזן בלגרד בהרצליה.
לא נראה לי הגיוני, אבל אולי.

ירוק גאה 18 באוקטובר 2013

מסכים עם כל מילה.
ובינינו גם לי קשה (למרות כל הביקורות והכעס) לא ללכת למשחק של מכבי. אפשר להגיד שהאהבה שלי למכבי גוברת על השנאה להתאחדות ולעסקונה שבה.
אממה, המחאה הקטנה שלי היא שאני לא הולך למשחק של הנבחרת (כנראה שנמשיך גם כאן באיצטדיון עופר (אהבת את הרמיזה…???) כי זה ישירות קשור לנבחרת. גם לחצאי גמר (גמרים אני לא מסוגל להפסיד) אני נמנע רק בגלל שזה הפגע הזה באיילון. למרות שאחרי שנה שעברה אמרתי no more ramat gan for me

שלומי 19 באוקטובר 2013

לא לקנות כרטיסים משול למשחק רדיוס. מענישים את מי שלא צריך וכולם מפסידים. חבל.

עופר פרוסנר 19 באוקטובר 2013

שלומי – לדעתי אתה טועה מסיבה אחת: אין לנו בתור אוהדים אופציה אחרת להפגין את הכח שלנו בפני עוולות. הגישה הזו של "להעניש" מישהו, היא טעות. אנחנו לא "מענישים" אף אחד. אנחנו מחליטים שאם הדבר הזה שאנחנו כל כך אוהבים יורק עלינו בפנים ומעדיף לעשות מאיתנו צחוק – אנחנו לא מוכנים לשתף עם זה פעולה. ככה זה עובד. אף אחד לא עושה לאף אחד טובה כאן.

דניאל 19 באוקטובר 2013

ומה קורה בכדורסל? המנהלת המיותרת החליטה שמשחקים מרכזיים ישודרו ב18:45 ביום שני. מהם המשחקים המרכזיים? הם יחליטו כמה ימים מראש. למה בשעה כל כך מוקדמת? האם יספיקו האוהדים להגיע? זה לא משנה למנהלת, החזון שלהם: שהצופים ישבו בבית עם בירה ופיצוחים ויראו את המשחק. אין צורך להגיע למגרש.
וגם משחקים לא מרכזיים, המנהלת תוכל להזיז בהתראה של שלושה ימים.

עופר פרוסנר 19 באוקטובר 2013

דניאל – אני לא מתייחס לכדורסל הישראלי כ"ספורט" אמיתי. זה תחביב למשוגעים לדבר.

אזי 20 באוקטובר 2013

אתה אומר שאנחנו אשמים כאילו שלא בוכים כבר כמה שנים שקהל לא מגיע למגרשים. מישהו עושה עם זה משהו?
לא.
לאף אחד לא איכפת.
גם אם נפסיק להגיע – לאף אחד לא יהיה איכפת.

עופר פרוסנר 20 באוקטובר 2013

אזי – קהל מגיע למגרשים. אם לא יבוא אף אחד – ובארבע הגדולות יגיעו 200 איש לחמישה משחקים רצוף, ידברו. יותר מזה – זה יהיה הנושא שפותח את כל מהדורות חדשות הספורט ויציעי העיתונות וכל זה.
יש כח. צריך ביצים ושכל ישר והימנעות מהתמכרות כדי להשתמש בו.

אזי 20 באוקטובר 2013

זה לא המנעות מהתמכרות כמו שזה לא מאורגן.
אם אני ואתה נחליט שאנחנו לא הולכים למגרשים, יקחו שנים עד שעוד ועוד אנשים יחליטו שהם לא הולכים.

מה שצריך זה לארגן את האוהדים שבבת אחת לא יגיעו למשחקים.
אני לא חושב שאני או אתה עד כדי כך מכורים שלא נוכל לפספס משחק מול איזו רעננה אקראית לטובת מטרה מסויימת.

דרבי לעומת זאת, לא תצליח לגרום לאוהדים לפספס גם אם תבטיח מנוי חינם לעונה הבאה.

Comments closed