המשפחה

כשאתה לא מופתע

פעם אמר לי אראל סג"ל כשדיברתי איתו לכתבה שעשיתי שבית"ר תצטרך להיפטר מהלה פמיליה כדי להפוך לקבוצה נורמלית. כי למרות שהם "הכי נאמנים", הסביר סג"ל, "הם גם הכי מסוכנים לקבוצה".

עכשיו במשך שנים אני כותב כאן על תופעות בזויות של אוהדים, מכל הקבוצות אגב, ותמיד כל מיני מגיבים מסבירים לי למה אני לא יכול לכתוב על קבוצה X כי אני לא כותב גם על קבוצה Y. אז קודם כל, אני מעריץ את האנשים האלה – כי צריך מידה ענקית של עצימת עיניים כדי להתגונן כל כך יפה – אבל הנה, מה כבר יש להגיד עכשיו.

ואם זה בכלל טעות? והמשטרה סתם אומרת? טוב, אם זה רק חשדות אז הכל בסדר. בני טובים.

 

לא גאון, יסודי ואמיץ
והרי התחזית - יואב ויכסלפיש

42 Comments

עכו"ם 6 ביולי 2014

צודק וחוץ מזה יופי שחזרת.

אופיר 7 ביולי 2014

התמונה ששמת מספרת את הסיפור: הכל בוער.

Bob 7 ביולי 2014

אני קצת באפלה פה כי כנראה אני לא קורא במקומות הנכונים, אבל הבנתי מהפוסט שלך שהרוצחים הם מלה פמיליה, הבנתי נכון ואם אפשר קישור לאיפה שזה כתוב אני אשמח
ועכשיו בתור אוהד עבר של בית"ר עם קשרים משפחתיים ארוכים לקבוצה:
אני ומשפחתי מתעבים את מה שנהיה מה הקבוצה הזו, אין שום קשר לבית"ר או לערכים שאליה היא הוקמה, נתנו למיעוט פושע, אלים וחסר דרך ארץ להשתלט על קבוצה. אני אישית מחרים את כל מה שקשור בה וזו הסיבה העיקרית לכך שהתנתקתי מכדורגל ישראלי, כי אין לי קבוצה לעקוב אחריה והכדורגל הישראלי כל כך משמים שאם אין לך קשר רגשי לאיזו קבוצה אין טעם לעקוב אחריו.

איציק אלפסי 7 ביולי 2014

Bob, בדיוק בשביל אנשים כמוך הקמנו את בית"ר נורדיה ירושלים:
https://www.facebook.com/BetarNordiaJerusalem

פורנוהוליק 7 ביולי 2014

איפה קישור לידיעה שהרוצחים מקושרים ל"משפחה"?
יש ביסוס לזה?

glen 7 ביולי 2014

על הנושא האקטואלי אין למ מה לאמר כי אני כנראה לא יודע.
אבל לא הבנתי למה אתה מעריץ אותם ויותר נכון מה הרוח שמביאה להתבטלות הזאת ולא רק אצלך?
הגישה הזאת של דבר גם על x ולא רק y רק לשם איזה איזון איפה שאין היא גישת הלוזרים. בספורט ובעניינים האחרים. כשאני שומע ממישהו שכפוף לי משפטים כאלו על נושאי עבודה טריביאלים ברור לי שהוא לוזר ושלא אנקוף אצבע לקדם אותו. אלו אנשים שמבינים שאין רק שחור ולבן (שלב אלף בתבונה) אבל עדיין הם עיוורי צבעים.

גיא 7 ביולי 2014

נראה לי שהציניות של פרוסנר חמקה ממך.

יוסי מזרחי 7 ביולי 2014

פרוסנר יקירי.
אחת הצורות של גזענות היא הכללת קבוצות שלמות תחת סטיגמה.
מה שעשיתה הוא מעשה של גזענות, למרות שאין לי ספק שלא התכונת לזה .מה שנגזר מכך, הוא שצריך להזהר באמירות ובכתיבה מהשרוול.
.
מה שקרה הוא אסון לנו כיהודים ולנו כאנשים שמדינתם היא מדינת חוק על אף כל הקשיים.
גם אצלנו לצערנו הקשה מנשא, גדלים גידולי פרא אלא שאצלנו זו לא תרבות אלא כשלון בחינוך, באכיפה, בהשתלטות קיצוניים ואנשי שוליים על חלקים בחברה, מסתם אנשים ועד שולחן הממשלה,ומה שכתבתי כאן, מתיחס אלינו כחברה ישראלית בכללותה.
.
עכשיו, עם כל הסלידה והגועל מאותה לה-פמיליה אנשיה ומאפיני ההתנהגות שבהם, אסור למי שלא יהיה להטיל מום בכלל אוהדי בית"ר, אחד כמוני למשל. לאפיין את כולנו יחד או כמו הפושעים האלה, זה כמו להגיד שכלל אוהדי הפועל תל אביב הם אוהבי גרמניה של שנות השלושים, כי כמה מהם שרים ומתנהגים כך, וסליחה מהציבור הגדול של אוהדי אמת של האדומים.
זה מה שעשית וזה לא מאוחר להתנצל כי אתה מפספס את העיקר ואת הכוונה הנכונה שלך.
.
תופעת לה פמיליה היא בעיה קשה. היא לא תיפתר דרך האגודה והרוב הדומם. זה ענין לרשויות שאולי מתעוררות למציאות חדשה. לך תאמין להם…
ועדיין עם על הסלידה, יתכן שאחד הרוצחים או הסייענים (שדינם בעיני הוא כשל רוצחים מהסוג הנקלה ביותר,וחבל שהמקסימום אצלנו הוא מאסר עולם)
הוא גם מ לה-פמיליה, כמו שהוא גם נניח גר בירושליים ואולי אפילו גם שרת בצבא.
תתעורר פרוסנר כי את המלחמה הזו ננצח רק אם נהיה הגונים ונחרצים, לא אם נהיה תגרנים בשוק. במגרש זה הם ינצחו אותנו. אותנו.

בני תבורי 7 ביולי 2014

יוסי,
הגונים ונחרצים אלה ד"ר איציק אלפסי וחבריו למיזם של בית"ר נורדיה שהפכו גם אותי לאוהד, לא של הקבוצה אבל של הרעיון והדרך.

עידן. 7 ביולי 2014

יוסי- הכל טוב ויפה. באמת, מסכים עם הרעיון שלך לחלוטין.

רק מה, בין מה שיחסת לפוסט לבין מה שבאמת נכתב בו אין שום קשר.

איפה אתה רואה האשמה של ואיפיון של כל אוהדי ביתר כפושעים?

יוסי מזרחי 8 ביולי 2014

עידן,
זה ענין של הבנת הנקרא.
קראתי והבנתי בדיוק את מה שרצה הכותב להגיד,גם אם לא במישרין.
ועניתי לו בלי משחקי מילים או רמזים.

אריק 7 ביולי 2014

שוב פעם הפועל? ברצינות, יוסי? עד מתי? פרוסנר דיבר על לה פמיליה לא על אף אוהד אחר. אגב, ריבלין כן דיבר וגם אלפסי. על מה אתה מזדעק?

גיא זהר 7 ביולי 2014

יוסי, ברור שמירב האחריות לגבי הטיפול בלה פמיליה היא על הרשויות. אבל הלגיטימציה לפעילות של הצדיקים האלו היא תמיכה בשתיקה של עשרות אלפים מאוהדי הקבוצה ( קראת פוסטים וטוקבקים לאחרונה), שיתוף פעולה אקטיבי של הנהלת הקבוצה וגם לא מספיק הבעת סלידה מהתופעה של הרוב הדומם. אם הם לא היו מרגישים תמיכה, לא בטוח שהיו פועלים. גם יגאל עמיר הודה שהיה צריך לגיטימציה לפעולותיו. אוהד אמיתי פועל כמו אל פסי ומתנתק מהקבוצה הזו. עובדה שהארגון הזה צמח על הקרקע הפוריה של ביתר, לא ניתן להתעלם מכך.

שמעון כסאח 7 ביולי 2014

כל אחד ושתיקותיו.

אוהד 7 ביולי 2014

לא הבנתי איפה ניתן למצוא את הקישור שעושה פרוסנר בין הרוצחים להיותם חלק מלה -פמיליה? איפה זה הוזכר? אשמח לקבל קישור

עופר פרוסנר 7 ביולי 2014

אוהד – אכן לא עשיתי קישור.

עופר פרוסנר 7 ביולי 2014

למעשה גם לא כתבתי על רוצחים. כל אחד יכול לעשות כל קישור שהוא רוצה על דעת עצמו.

אוהד 7 ביולי 2014

הבנתי. הסבטקסט מתוחכם מאוד..
+1

אנדר 7 ביולי 2014

מאוד מתוחכם. זה כלל לא פשוט לא להגיד שום דבר משמעותי ובכל זאת, להשמע אינטליגנטי, פילוסופי ועמוק.
בעצם… אופס, זה בלוג של אנשי תקשורת ישראלית עם קונוטציה שמאלנית מובהקת? אה, זה דווקא די פשוט

אנדר 7 ביולי 2014

***שכחתי את הכי חשוב. להשמע מהורהר. כמעט חילול הקודש מצידי

עופר פרוסנר 7 ביולי 2014

אנדר – יפה לך. הכנסת לי. מקווה שזה מרגיש טוב.

אנדר 7 ביולי 2014

עופר, אין צורך במגלומניות או ילדותיות. בימים כתיקונם מעניין אותי כקליפת השום 'להכניס לך' או לכל אדם אחר, אז תאר לך בימים אלו.
בחרתי להעביר את המסר שלי בדיוק בצורה בה אתה בחרת.

אביאל 7 ביולי 2014

עופר – הכתיבה הכביכול כללית ובטח התגובה שלך קצת מצחיקות, היתה שמועה או מה שזה לא יהיה שרוצחי הנער הערבי בשועפט משתייכים בחלקם ללה פמיליה.
גם אם זה נכון אז מה ? האם בכל רצח בודקים את את מי הרוצח אוהד ? או שהוא משתייך למועדון אוהדים ?

מזכיר לי את התקשורת הזרה בכל מה שקשור לרצח של ישראלים ופלסטינים – אם ישראלי נרצח ע״י פלסטיני יש אולי כותרת בעמוד העשירי זה ברגע שישראלי רצח פלסטיני זה מקבל את השער. פשוט פרפרזה של כלב נשך אדם זה לא מעניין וההפך כן.

MG 7 ביולי 2014

קשקשן.. מה שעצוב זה שאתה מאמין בזה.

אם תביא דוגמא ל״כותרת בעמוד העשירי״ אני מצביע למי שתרצה בבחירות הבאות.

אביאל 7 ביולי 2014

MG – במקרה היום שמעתי בסדר עולמי, ברשת ב׳, בין שלוש לארבע – את חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב מביא נתונים מדויקים על העמודים של הלה פיגארו ושל הלה מונד בנוגע לאזכורים של אירועי הרצח השונים, שלא נדבר על שלא דיווחו בכלל על רצח שלי דדון.

כנס לטור הדעות של הניו יורק טיימס – תכתוב ישראל או פלסטין, תגיד לי איפה ובמה מתמקדים.

רוצה עוד ? כנס לגארדיאן – http://www.theguardian.com/world/israel תגיד לי כמה כתבות יש על הנער משועפט, על שלי דדון או על רצח שלושת הנערים.

אני יכול להמשיך עד מחר אם תרצה.

עופר פרוסנר 7 ביולי 2014

אם הדבר שחשוב לך זה מה נמצא באיזה עמוד בעיתון – אז אני מניח שטיעוניך חשובים.

אביאל 7 ביולי 2014

קודם כל זה חשוב, דעת הקהל העולמית חשובה, העולם הוא חשוב וצריך לקחת אותו בחשבון.

שוב כמקרה שמאל קלאסי, במקום שתתייחס לתגובה שלי התייחסת לאנלוגיה, למה לעזאזאל זה משנה האם הרוצחים היו שייכים ללה פאמיליה ? אם הם היו שייכים למופרעיםמסיתיםגזענים של הפועלמכביחיפהשעריים הפוסט הזה היה נכתב ? כנראה שלא.

עופר פרוסנר 7 ביולי 2014

או – אז פה אתה טועה. אין מקום לאנלוגיה, אין עניין של דעת קהל, אין עניין של קבוצות אחרות. יש גופות.

אביאל 7 ביולי 2014

אבל שוב תענה, למה זה משנה אם הם מהלה פמיליה ? ותענה בכנות, האם היית כותב את הדברים אם הם היו ממועדון אוהדים אחר ?

עופר פרוסנר 7 ביולי 2014

כשיהיו דיווחים על ארגון אוהדים אחר שחשוד ברצח – נדבר. אני מתעסק עם מה שיש ולא עם מה שאולי. ולמה כל כך קשה לך עם זה? אם אתה חושב שאין בעיה עם לה פמיליה – אז תכתוב את זה. אם אתה חושב שיש – מה אכפת לך מארגונים אוהדים אחרים?

אביאל 8 ביולי 2014

אתה שוב סותר את עצמך, האם ראשי הלה פמיליה שלחו את הרוצחים ? האם הם רצחו בשם הארגון ?
זה בדיוק מה שאתה עושה, האם בדקת את כל יושבי הכלא ובדקת האם הם משתייכים לארגוני אוהדים ? אני מניח שלכל ארגון אוהדים יש חברים בכלא.

גל ד 7 ביולי 2014

היתה איזה שמועה על כך שפלסטינאים רצחו שלושה נערים יהודים, אבל באמת לא נתקלתי בזה בכלל בתקשורת.

אוהד 7 ביולי 2014

כנראה שאתה לא היחיד שעושה קשר כזה
http://sports.walla.co.il/?w=/157/2762188

wazza 7 ביולי 2014

אביאל אני לא מתוחכם מספיק כנראה כדי להבין לחלוטין את הפוסט הזה אבל נראה שהוא הוציא ממך בדיוק את מה שהוא רצה ואגב אני אוהד את אותה קבוצה כמו פרוסנר

אביאל 8 ביולי 2014

יש הבדל גדול מאוד, אני האחרון שיגן על אנשי הלה פמיליה שהרסו והורסים לי את הקבוצה, רק לא הבנתי אם פרוסנר מתכוון לזה שארגון הלה פמיליה שלח את הרוצחים, אם אין הוכחה כזאת – מה זה משנה בכלל את מי הרוצחים אוהדים או אם הם משתייכים לארגון אוהדים ? האם ליד כל כתבה על רוצח, אנס, גנב מציינים את מועדון האוהדים אליו הוא משתייך ?

עופר פרוסנר 8 ביולי 2014

אביאל – זה עניין של תפיסה: מבחינתי אני רואה את הלה פמיליה כארגון שמתפקד כמקום שבו תפיסות גזעניות ואלימות רוחשות. הפוסט לא דיבר על בית"ר, הפוסט דיבר ספציפית על לה פמיליה. ועל זה שאף אחד לא עושה כלום כדי להפסיק את פעילות הארגון הפושע הזה. ועל זה שכשיש תרבות שבה ערכים מסוימים הופכים נורמטיביים – כאלה שאולי לא כדאי שיהפכו נורמטיביים – עלולים לקרות דברים נוראיים.

אבל שוב, יכול להיות שאני רגיש מדי.

כסיפוביץ 7 ביולי 2014

לא הבנתי אם יהיה שידור מחר או לא?

פורנוהוליק 7 ביולי 2014

בקיצור – פוסט מטופש שעושה צחוק מהקוראים ומהווה בזבוז זמן מוחלט
לא כל מי שכותב בקצרנות מעביר מסר חד וברור כמו דורפן

bhr 7 ביולי 2014

עופר,
אני חייב להודות שלא אהבתי.
על אף הסלידה מלה פמילייה יש בכל זאת מרחק ללשרוף ילד בעודו חי. חזקת החפות היא אחד העקרונות היותרת מתקדמים ופחות מתלהמים והפוסט שלך לא עושה שירות עם הנושא.

עופר פרוסנר 8 ביולי 2014

אז עדיף לחכות שמישהו באמת ימות? אני פשוט מנסה להבין? בעיני זו גישה נוראית – והיא זהה לגישה שנותנת לגיטימציה לכך שמדינה דמוקרטית נותנת לתושביה לספוג טילים במשך שמונה שנים כי "עדיין לא קרה שום דבר".

ושוב, יכול להיות שאני רגיש מדי.

bhr 9 ביולי 2014

גם אני חושב שלה פמליה יגמר ברצח. אבל זה לא אומר שאתה יכול לקשור אותם לרצח הזה בלי שום ביסוס. ההגזמה לא משרתת את הנושא.

Comments closed