עצלות

לא ברור מה מחלקת הסקאוט של מכבי ת"א בעצם עושה

Sofo

 

אז מכבי מגששת עכשיו שוב אצל סופו. קצת מרגיז, אני חייב להודות.

יכול להיות שאיש מאנשי מכבי לא צפה בסופו משחק העונה במדי פנאתינייקוס?

כי אם כן, הם היו נוכחים לדעת שהבחור שיחק העונה בממוצע כ-12 דקות למשחק ותרם ממוצע של 7.8 נק' ו-2.3 (!) ריב' ביורוליג (ומספרים כמעט זהים בליגה היוונית). לשם השוואה, יוגב אוחיון סיים עם ממוצע ריבאונדים גבוה משלו (2.7) ביורוליג.

וזה לא שסופו התדרדר פתאום בעונה האחרונה. הרי בעונה שלפני כן, השנייה שלו במכבי, הוא בעיקר הפריע. מלבד הפציעות הטורדניות שפקדו אותו, היווני העצום היה פשוט אנמי על המגרש ונזקק לבייביסיטר צמוד מחוצה לו, כולל פינוקים וחופשות מיוחדות שאף שחקן אחר לא קיבל. לצד החוזה הכבד שלו, לא מעט אוהדי מכבי מילמלו "ברוך שפטרנו" כשהתעופף מכאן. ועכשיו מכבי רוצה להחזיר אותו.

ולמה זה? כי מחלקת הסקאוט הכושלת שלה עצלנית. אוהבת לחפש מתחת לפנס. לחזור שוב אל המוכר. זה יכול להיות טוב עם חבר'ה כמו הנדריקס או לנגפורד. או ג'ורדן פארמר אם יתחשק לו לוותר על המון כסף כדי לתרום שוב לעם היושב בציון (אולי עוד כמה שנים). אבל זה עובד פחות עם בחור שיקבל שוב מיליון דולר לעונה כדי להחזיר הרבה הרבה פחות. קצת כמו שחקני הרכש הכושלים של פנר-אולקר בעונה החולפת – באטיסט, אנדרסן ורומיין סאטו שקיבלו מיליונים ותרמו קדחת.

וזה מרגיז, כי כשחושבים על זה, מחלקת הסקאוט של מכבי על גלגוליה השונים (עוד מתקופת דני גוט) לא ממש הביאה שום דבר. אף כישרון דרום אמריקאי לוהט שחמק מתחת לרדאר (תשאלו את החבר'ה של קאחה לבוראל ויטוריה איך הם עשו את זה במשך שני עשורים), אף כוכב מקבוצת יורוקאפ עלומה או פליט NBA מתוסכל שטומן בחובו פוטנציאל אירופי בלתי ממומש. ההברקה היחידה היתה אולי עם ריקי היקמן בעונה החולפת.

הכשרונות הצעירים היחידים שכן הגיעו, טוב נו, לא צריך לפרט עליהם יותר מדי (אהלן ג'ף פוט, דארקו פלאניניץ', מלקולם תומאס). בזמן שקבוצות "קטנות" בהרבה ממכבי – בתקציב ובמוניטין – מגלות כוכבים כל הזמן (גראן קנאריה הספרדית, פרטיזן בלגראד, רוב קבוצות הצמרת הצרפתיות), הצהובים, שמשוועים לסקאוטינג יעיל עקב חוסר היכולת שלהם להתחרות בתקציבים של אריות אירופה – נופלים שוב ושוב בקטגוריה הזו. וכשכבר מגיע איזה קירק פני, מילאן מצ'באן או אפילו גל מקל – חונקים לו את הביטחון ולא נותנים לו הזדמנות אמיתית לפרוח.

כי למה בעצם, אם אפשר שוב לשלם מיליון דולר לשחורציאניטיס. אז הוא ימכור עוד כמה חולצות בחנות המועדון. אבל על הפרקט הוא לא יצדיק גם חצי מהמחיר שלו.

רק לשם השוואה, שימו לב לסקאוטינג של ג'ף רוזן ואנשיו במכבי חיפה ולחלק מהשחקנים שנחתו אצלם בשנים האחרונות במחירים מצחיקים: דבון ג'פרסון, דורון פרקינס, שון וויליאמס, דונטה סמית, פט קלאת'יס. אולי כדאי שג'ף רוזן יהיה הג'נרל מנג'ר של מכבי ת"א.

Perkins
פרקינס וג'פרסון בחיפה. רכש נהדר וזול יחסית.

 

ואם רוזן בכל זאת יוותר, אז אני מודיע כאן, באופן רשמי, לאנשי מכבי ת"א: קחו אותי לתפקיד. מבטיח לעבוד קשה, לחרוש את המועמדים בכל הליגות הגבוהות והנמוכות, במזרח ובמערב אירופה, בדרום ובמרכז אמריקה, בניו זילנד ואוסטרליה, אפילו בקנדה. אעקוב אפילו אחרי הליגה הלבנונית. במקביל, אשים לב לגבי פוטנציאלים אובדים ואבודים ב-NBA, בליגות הפיתוח ובקולג'ים (למרות חוסר הנסיון והבוסריות של רוב שחקני המכללות המגיעים לאירופה), אסע למחנות הקיץ בטרוויזו ובלאס וגאס ואגבש רשימות של פוטנציאלים אמיתיים, זולים, פחות מוכרים לקבוצות הגדולות והעשירות ובעיקר – כאלו שיכולים להצליח ולפרוח בכדורסל האירופי באופן כללי ובמכבי ת"א בפרט.

עד אז, שיהיה לכם בהצלחה עם שחורציאניטיס ופפאלוקאס.

 

 

כדורגל שפל
וויין רוני לאן

75 Comments

יוגב 26 ביוני 2013

אלון, מעולה. צודק לגמרי.
סופו מעבר לשיא וגם בשיאו – אף פעם לא יכל לשחק יותר מדי דקות ולא תרם בריבאונד ביחס למסה ולמימדים שלו.
הסקאוט של מכבי חלש עד לא קיים.

ירושלמי 26 ביוני 2013

וויל ביינום?
דאור פישר?
דייוויד בלו?
וויצ'יץ'?
אפילו הייתי מכניס את בנו אודריך לרשימה.

גם שחקנים כמו פרקינס, פארגו, איידסון ואפילו פארקר וסמית נחשבים לעסקאות מצויינות.
יש סקאוטינג טוב, הבעיה היא בסבלנות.

רועי 26 ביוני 2013

אחלה פוסט – מאחל לך להיות הסקאוט של מכבי, בטוח תועיל יותר ממה שיש שם עכשיו…

אורן 26 ביוני 2013

אלון-כיף לקרוא!

דיטקה 26 ביוני 2013

כל מילה בסלע. צודק באלף אחוז.

אחד שיודע 26 ביוני 2013

נו באמת.. סופו לא טוב?
אם נכפיל את ה2.3 ריבאונד שלו ביחס לדקות שהוא מקבל – אז אם היה מקבל 30 דקות בערב היא לוקח 6 ריבאונד, ברגע שיש לנו את ג'יימס כסנטר ל25 דקות +- סופו הוא המחליף המושלם שלו ל15 דקות שנשארו. זה הדקות שסופו יכול לשחק. וכשהוא משחק אותם הוא הסנטר הטוב באירופה. בלי ספק בכלל.

דיטקה 26 ביוני 2013

הסנטר הטוב באירופה? הוא אפילו לא הסנטר הטוב ביוון. אפילו לא הטוב בפנאתינייקוס. הצחקת אותי.
יצא לך גם לצפות בו משחק או שרק הסתכלת על תמונות שלו בעיתון?

יובל 26 ביוני 2013

+1

c web 26 ביוני 2013

ואם תוסיף לו גם חצי מטר גובה אז בכלל הוא ישלוט ביורוליג…
הבעיה שהוא לא יכול לשחק 30 דקות בערב לאורך תקופה. גם בעונת השיא שלו במכבי הוא כשל בסוף בגלל שממש נגמר לו האוויר בריאות בסוף העונה
אני בכלל לא מתייחס לכך שאתה לא יכול להכפיל את התפוקה שלו אם ואתה מכפיל את הזמן שהוא משחק. זה אידיאלי אבל לא נכון
הסנטר הטוב באירופה ל 15 דקות מהספסל בשביל מיליון דולר? בעיניי זה לא רווחי ולא חומר לקבוצת כדורסל טובה

איציק 26 ביוני 2013

אם נחלק את מספר הריבאונדים בייחס למשקל שלו, תקבל את אחד הריבאונדרים הכי גרועים.
חלאס, הוא קיבל 12 דקות כי לא היה ראוי ליותר, ולא ביגלל שקיפחו אותו. אם היו נותנים לא עוד 12 דקות אז היו צריכים אחרי זה לתקן את השקע בפרקט במקום שהוא עמד ולא היה לו כוח לזוז ממנו.

שי 27 ביוני 2013

מכבי צריכה להביא סנטר שיוריד את ג'יימס לספסל, הוא שחקןמדהים בעיניי שנותן מאתיים אחוז וממצה את עצמו הרבה מעבר למה שחשבתי שיוכל, אבל בכל זאת.
לכן סופו לא מתאים. אם ג'יימס היה מתאים, סופו באמת היה בחירה טובה.

ענבר 26 ביוני 2013

אלון, מעולה.

צ'ינג צ'ונג 26 ביוני 2013

אלון,
טור מעולה.
מאחל להתקבל להיות הסקאוט..
אם בטעות הם לא יבחרו בך, הם מוזמנים לפנות לסקאוט של בני הרצליה/השרון.
כל ההברקות הכי גדולות הגיעו משם.
אבל אתה יודע איך אומרים "כשנלחמים על הלחם אפשר לעשות ממנו פרנץ' טוסט.."
מכבי יותר בקטע של קוראסון.. ישן..

מאיר 26 ביוני 2013

אלון שלום!
קודם כל אחלה כתבה
שנית שכחת מכמה שמות שמכבי הביאה ויצאה איתם גדולה כמו אנתוני פרקר ודווין סמית אבל אתה צריך להבין שלמכבי אסור!! ליפול עם זר מסוים ובמצב שאתה מתאר היא יכולה ליפול על 3 זרים לא טובים ואז היא תצטרך להחליף באמצע העונה דבר שיפגע בתקציב וביכולת!
דבר נוסף מה רע בכל השחקנים שמכבי הביאה אחרי שניצחו אותה כמו פרקינס ארנולד פישר פארגו צורציץ ועוד תחשוב גם על זה

מתן גילור 26 ביוני 2013

ההברקה הכי גדולה היתה נייט האפמן.
אני בספק אם קיים פרשן בישראל שהכיר את השם הזה לפני שהגיע למכבי ת"א.

איציק 26 ביוני 2013

תזכיר לי בבקשה מי גילה אותו, נדמה לי זה היה דני פדרמן, לא…

איציק 26 ביוני 2013

קצת לפניו היה אולסי פרי, והוא זכה במשרה בגלל קרואסון שלא אכל :-)

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

מתן, צודק!

איציק 26 ביוני 2013

אלון, בהצלחה עם המועמדות.
אם לא תתקבל אני מוכן להיות המועמד הבא (לתפקיד הסקאוט ולא למסקנה בסוף).
אני לא בטוח במה שאני כותב, אבל עד כמה שאני מבין, מחלקט הסקאוטינג הנוכחית מתמקדת יותר בלבצע סקאוטינג על הקבוצות היריבות ולנתח אותן. היא פחות מתמקדת באיתור מועמדים מבטיחים. בזה מתמחה דנילה וזה תפקידו העיקרי, בשביל זה הוא רב עם דויד בלאט כל הזמן.
לכן אם הבנתי אותך נכון, אתה מועמד להחליף את דנילה כבנו של דויד פדרמן :-)

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

איציק, ראשית, אין לי בעיה להחליף את דני פדרמן. גם אקבל החלטות יותר טובות וגם מנהל הבנק שלי יהיה מאוד שמח.
לגבי מחלקת הסקאוט – מעקב אחר היריבות וניתוחן זה בדיוק התפקיד של עוזרי המאמן. בשביל זה גם יש שניים מהם. מחלקת הסקאוטינג צריכה (במצב תקין ומקצועי) לאתר שחקנים ומועמדים לקבוצה.

איציק 26 ביוני 2013

תאורטית אולי אתה צודק, אך בפועל אני זוכר עוד מימיו של דני גוט, מחלקת הסקאוט היתה עורכת את הוידיאו של הקבוצות היריבות ואת הניתוחים שלהם. לכן תכנה את זה איך שאתה רוצה, בפועל מחלקת הסקאוט של מכבי כבר שנים מנתחת יריבות יותר מאיתור שחקנים.
אולי צריך מחלקת סקאוט נוספת לאיתור שחקנים :-)

מכולת 26 ביוני 2013

כמו כולם אלון אני מאחל לך הצלחה להגיע לתפקיד..
דיוויד בלאט התראיין כבר כמה פעמים העונה וטען שמה שמונע ממכבי להגיע לפיינל פור זה שכל שנה מחליפים סגל. זה ההסבר לסגל הבינוני משנה שעברה (שיהיה אפשר להשאיר שחקנים) ולרצון לחזור לשמות מוכרים שמבין כולם אני ממש מקווה ששראס יחזור. בפרט אני חושב שסופו באמת לא מתאים למכבי אבל הוא סנטר יורוליג לגיטימי. השאלה מה האלטרנטיבה..

יוסי 26 ביוני 2013

הנדריקס (במקום סופו), שון ג'יימס וטיוס מתחת לסלים זה בהחלט מספיק (ביחד עם פאוור פורוורד קלעי דוגמת קלאט'יס מחיפה).
מה שיותר מדאיג אותי הוא הקו האחורי, ובעיקר עמדה מס' 2 שכרגע היקמן החביב נמצא בה לבדו, כשהוא אמור להיות בכלל שחקן מחליף!
בהצלחה למכבי…

מכולת 26 ביוני 2013

מסכים עם כל מילה.. בגלל זה אני בעד שאראס שיסדר שם קצת את העניינים במה שהיה פשוט כאוס טוטאלי שנה שעברה (ומה לעשות עד היום בלאט לא הראה שהוא יכול לבנות משחק התקפה קבוצתי מסודר) ועוד מס' 2 ברמה ואם אלון צודק אז רוב הסיכויים שלא נראה אחד כזה

בינתיים סתם מישהו שהתלהבתי ממנו
http://www.youtube.com/watch?v=rSch3vxJKUI

שיחק בשטרסבורג והוא FREE-AGENT

יוסי 26 ביוני 2013

האמת? אם חושבים מחוץ לקופסה אפשר להחזיר את כספי ולבנות הרכב גבוה… אבל בהרכב גבוה חייבים רכז טבעי טוב (לא היקמן, אתה לא מתאים), אולי בובי בראון שהיה מעולה השנה והוא אתלט כמו שבלאט אוהב.

גיל שלי 26 ביוני 2013

אני בעד להחתים את בארי ליבוביץ, הוא היה רכז יותר טוב משאראס וגם זה לדפוק עוד מכה להפועל, רק ליבוביץ ואם הוא לא פנוי אז אולי מוריס צ'יקס מעוניין, גם את דליבאסיץ' אפשר לבדוק

אלעד 26 ביוני 2013

התשובה טמונה בין מה שכתבת, כנראה לא התרכזת מספיק. מחלקת הסקאוטינג של מכבי ת"א ה-י-א מכבי חיפה. ובני השרון. והפועל ירושלים. הן מביאות לארץ את הזרים המוצלחים, וכשמכבי בוחנת אותם במשך עונה וסובלת מנחת כפיהם, היא מכפילה את שכרם ומביאה אותם אליה רק כדי לייבש אותם על הסםסל. העיקר שלא יפריעו.

איציק 26 ביוני 2013

מאז ביטול חוק וינפרי זה מקובל בכול הקבוצות, כך שזה היה סתם לקנטר. למה ממכבי ללא לקחו את צ'ורה לירושלים למשל (לא ישירות אך הסקאוט בוצע בארץ)…

אלעד 26 ביוני 2013

לגיטימי, בטח שלגיטימי. אני עדיין לא מבין איך הקבוצות האלו מצליחות להביא זרים תותחים בכלום כסף, ומכבי מוציאה מיליונים על כל מיני קיינר-מדלי ולוגאנים למיניהם.

משיח 26 ביוני 2013

הוצאת לי את המילים מהפה, וזאת הבעיה של מכבי שהקבוצות המוזכרות (וגליל שכחת) לא מביאות שנה קודם שחקנים מספקים טובים….

אלעד 26 ביוני 2013

אחי אתה לא יודע שמחלקת הסקאוט של מכבי נמצאת בכל הליגה הישראלית..?
ברור שהם בונים על זול יותר וקרוב יותר..

אלעד 26 ביוני 2013

אלעד מתגובה 13, השם שלך כבר תפוס ע"י אלעד מתגובה 12, למרות שכתבנו אותו דבר :)

מיכאל 26 ביוני 2013

אלון לראשות הממשלה…

טל בן יהודה 26 ביוני 2013

אלון,

אני חיכיתי להחתמה רשמית כדי לרשום (כמעט) בדיוק את אותם הדברים.

אבל בכל זאת, כמה תוספות (חלקן שמעת כבר :) )

– כשסופו שיחק, כתבתי כאן לא מעט שאני לא לגמרי מבין את האהבה שמורעפת על השחקן הזה מהקהל. לטעמי הוא היה אחד הגרועים בקבוצה בעונתו השנייה במכבי, ושמחתי שעזב.

אם הוא רק ידע לעשות שני דברים, הוא היה שחקן ענק-עצום-אדיר:
1. להוציא כדור כשהדאבל טים מגיע
2. להימנע מעבירות טיפשיות על הגארד של היריבה באזור החצי (עבירות שגורמות לאוהדים לתלוש את השיערות מהראש).

הבעיה היא שאם היה יודע לעשות לעשות את אלה, הוא לא היה במכבי, אלא כנראה ב-NBA. אז קיבלנו את מה שקיבלנו, שחקן שלא מוכן ללמוד כדי להפוך את עצמו לבלתי עציר.

ובכל זאת, הנה 2 סיבות למה הגעתו לא תהיה קטסטרופה:

1. ברוב הקדנציה הראשונה, סופו פתח בחמישייה. אני חושב שלקבל 10-15 דקות מחליף מסופו, כשג'יימס הוא הסנטר הראשון שלך, זה לגמרי לא רע. איך אומרים, not too bad…

2. מכבי ת"א כדורסל היא מאד ייחודית, כמעט ללא השוואות בעולם היום (אולי היאנקיס וריאל מדריד, בטח יש עוד כמה). הלחצים האדירים והמנטליות של המועדון, הם דברים שלא כל שחקן מסתדר איתם.

בהחתמה של סופו אתה מקבל מישהו שכבר מכיר את הכל והתמודד עם הדברים. אין שום תקופת הסתגלות, יתרון גדול מאד במכבי ת"א סל.

זה לגבי סופו.

לגבי הסקאוטינג, כבר שמעת ממני. אבל בכל זאת, אני חושב שטיפה החמרת. אולי מחלקת הסקאוטינג לא פגעה, אבל מכבי כן הביאה "מציאות": אנטוני פארקר, באסטון ונייט האפמן הם שניים, אני חושב שגם וויצ'יץ' נופל בקטגוריה הזו, שכן הוא הגיע למכבי בגיל מאד מאד צעיר (ואז גם הושאל לעונה אחת ללימוז'). אבל ייתכן שאני טועה לגביו. אני מניח שאחרים יעלו כאן עוד…

אין ספק שהם גם מחמיצים המון…

בני 26 ביוני 2013

הוא הושאל לוילרבאן

איציק 26 ביוני 2013

אתה צודק, כנראה שלטל קשה להבדיל בין וויצ'יץ' לגיא לוזון :-)

איציק 26 ביוני 2013

ולי בין צרפת לבלגיה :-(

זיק 26 ביוני 2013

סופו זכה לאהבת הקהל בגלל מה שעשה בעונה הראשונה.
כמעט עד סיומה הוא נתן עונה חלומית, כשהוא נלחם על כל כדור והשתטח על הרצפה כמו אחרון הגמדים.
הייתה כלפיו המון סלחנות בעונה השנייה, כי הקהל די הבין את המורכבות שלו כאדם.
אפשר לומר עליו הרבה דברים, אבל אי אפשר לומר שהוא לא נתן את הלב כששיחק במכבי.

יריב 27 ביוני 2013

אני לא מומחה, אבל נראה לי שאנטוני פארקר, באסטון ונייט האפמן הם דווקא שלושה…

דץ 26 ביוני 2013

לאחר קריאת הכתבה ( הנכונה והמצוינת ) והתגובות הגעתי למסקנה קצת עצובה. מכבי הצליחה בשנים האחרונות לגרום לקהל שלה ( אנחנו ) לשאוף לבינוניות. אמירות כמו ג'יימס הוא סנטר מצוין מגוחכות בעיניי. אתם באמת יכולים להשוות את ג'יימס החביב מאוד לשאר הסנטרים הטובים באירופה??? אתם יכולים להסביר לי איך הנדריקס שכשל בעונה האחרונה יעזור למכבי? ועוד דבר שקשה לי להבין בדומה לאלון, למה כל שנה שמות שהיו במכבי עולים שוב ושוב? שם כמו פארגו ( ואני מתעלם מהעניינן ההתנהלותי סביבו אלא רק בהיבט המקצועי ) אני יכול להבין. הוא היה כוכב פה ולא הצליח בליגה הגדולה אז לגיטימי להחזיר אותו כי כנראה הוא לא ירד ברמתו. אבל כל שאר השמות? מה נסגר???
בקיצור אני חושב שהשאיפה לבינוניות התלטה עלינו ואני קורא את כולם לסדר!!!

איציק 26 ביוני 2013

ודאי שאפשר להשוות בין ג'ימס לסנטרים הטובים באירופה. הוא לא יצא טוב מזה, אבל בהחלט ניתן להשוות. אני חושב שלמכבי היה ברור שג'ימס יהיה סנטר מחליף והאירועים גרמו לו להפוך לסנטר פותח. בגלל זה מכבי צריכה להשאיר את ג'ימס (הוא סנטר מחליף איכותי) ולהביא סנטר רציני נוסף (וויצ'יץ' לא נחשב). אני לושב שאם דני יסכים לזוז קצת לטובתו של וויצ'יץ' אז יש סיכוי ש"גנבות" מהעבר יחזרו. מה שכן, זה שוב לא יהיה בגלל מחלקת הסקאטינג כי אם בגלל מחלקות אחרות.

משה 27 ביוני 2013

למיטב הבנתי וויציץ' המליץ למכבי על פלאניניץ'. אם זה נכון עדיף שיתמקד בהחלפת המנורות.

מאשקה 26 ביוני 2013

אלון, אחלה טור.

איתמר 26 ביוני 2013

+1

MOBY 26 ביוני 2013

אתה מוכן לעזוב את הקבוצה שלי בשקט?
בסוף משהו בתל אביב עוד יקרא את הטורים הללו….

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

Moby – אני תופר עכשיו את העסקה של הבאת קלאת'יס למכבי.

MOBY 26 ביוני 2013

קשרנו אותו עם שרשרות עגינה. המפתח אצל יו"ר הועד.
כל בוקר אני ממתין להודעה שהחתימו אותו בציפיה מלווה בחשש עמוק. איזו מכבי תעשה זאת. ההיא עם הבנק או זו עם החוזים הכפולים.

אלון רייכמן 27 ביוני 2013

:-)

עידן. 27 ביוני 2013

השאלה איך ג'ף רוזן יוכל להשאיר אותו לעוד עונה כשהוא כבר לא יוכל לשלם לו בשחור מתחת לשלוחן.

תומר 26 ביוני 2013

תקנו אותי אם אני טועה, אבל דני גוט לא הביא לכאן את באסטון, האפמן ואפילו אנתוני פארקר במחירים מגוכחים?

איציק 26 ביוני 2013

על זה יוסי בנאי שר "היו ילדים וזה היה מזמן…" חוץ מזה עד כמה שאני זוכר אלו יותר הבאות של בלאט מאשר של גוט אבל יתכן ו…

אריק 26 ביוני 2013

עוד לא היה למכבי מערך סקאוטינג בזמנו, גוט הצטרף בסוף השושלת הזו. האפמן ובאסטון היו החתמות של בלאט, פארקר היה של גרשון (בלאט רצה את מרקוס בראון).

אלעד 26 ביוני 2013

דני גוט הוא לא מושתל של הפועל י-ם בכלל? תמיד מול מכבי הייתה לו מוטיבציה בשמיים. היו זמנים…

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

זה לא היה דני גוט.

רביב 26 ביוני 2013

קצר, קולע ומדוייק לגמרי!

אריק 26 ביוני 2013

מסכים לגמרי (וזה לא קורה לעתים קרובות בטורים פה).

יש סיכוי שזו לא המחלקה שמפשלת, אלא ההנהלה שחושבת יותר על מנויים ופחות על כדורסל, ולכן בוחרת להתעלם מהמלצות כאלה ואחרות (תעיד על כך העובדה שמכבי החתימה כבר לפחות 3 שחקנים רק בגלל שהמון מגיבים חסרי מושג קראו לה להחתים בהתלהבות).

כך או כך, אני לא יודע מי נמצא כרגע במחלקת הסקאוטינג של המועדון, אבל גם אני חושב שהייתי עושה עבודה יותר טובה. לכל הפחות, הייתי פוגע ביותר מ-1 מ-567.

המאמן 26 ביוני 2013

אולי הוא התבגר…

איציק 26 ביוני 2013

הוא השמין

גואל 26 ביוני 2013

אלון ידידי,
אני לא יכול לחלוק עליך יותר.
קודם כל – כרגע נראה שזה ספין של סוכן, לא יותר מזה ולכן להסיק מכאן מסקנות לגבי מחלקת הסקאוטינג זה מרחיק לכת.

שנית – סופו יכול להיות הברקה. למכבי אין כסף לקרסטיץ', גייסט וכנראה שגם לא לפןל דיוויס ואלכס מאריץ'. אופציה אחת היא לחפש שחקן צעיר ובלתי מוכר ולהתפלל לנייט האפמן (פעמים אחרונות שעשו את זה כשלנו). אופציה שניה היא ללכת למה שכן מוכר ולנסות להוציא ממנו יותר. כמעט 8 נקודות ב 12 דקות זה מטורף! אין במכבי שחקן אחד כזה. נכון סופו מוגבל ל 20 דקות ולכן ל 14-15 נקודות אבל גם זה המון.

אבל, וזאת הנקודה העיקרית, ההחלטה להחתים את סופו, אמיצה או מפגרת, הברקה או התרסקות היא של ההנהלה ולא של מחלקת הסקאוטינג. זה ששמו של סופו עלה לאוויר יכול לנבוע כאמור מסוכנים שעושים ספין אבל גם מזה שההנהלה רוצה שחקן מוכר ואהוד 0על חלק מאהודים). אם סופו יהיה במכבי הצלחה שלו תךהיה הצלחה של ההנהלה ודיוויד וכשלון שלו יהיה כשלון של ההנהלה ודיוויד (וליתר דיוק ולמרבה הצער כפי שקרה לאחרונה ההצלחה של ההנהלההכשלון של דיוויד) בכל מקרה לא אני ולא אתה לא יודעים אם אין מועמד שמחלקת הסקאוטינג הציעה והוחלט ללכת על סופו. אתה מניח שאין כזה. אלא אם כן אתה יודע דברים שאני לא (ואני דווקא כן שומע דברים מבפנים) ההנחה שלך לא מבוססת בעליל.

יואב מ 26 ביוני 2013

הי גואל

צריך לזכור שסופו מקפיד להיעדר מהמגרשים בממוצע כחודש-חודשיים לפחות כל עונה, כך שזה הימור גדול מדי לקבוצה חסרת עומק כמו מכבי.

עוד דבר, גם בהנחה האופטימית ביותר שסופו לא ייפצע, וייתן תפוקה ל15 דקות במשחק, אני עדיין לא רואה איך מכבי מרשה לעצמה לשלם כ600-700 אלף דולר לסנטר של 15 דקות במשחק.

במיוחד בתקופת הפדרמנים.

לדעתי זה עוד ספין בשביל למכור מנויים.

גואל 26 ביוני 2013

יואב סופו זה הימור, לדעתי הימור גדול מידי אבל הימור אפשרי.
אני לא תומך נלהב שלו, הנקודה שלי הייתה והיא עדין שבהחלטה להחתים שחקן כ"כ מוכר שיודעים בדיוק מה הוא יכול לתת שהוא בסדר וכמה הוא הרסני שהוא לא בסדר אין למחלקת הסקאוטינג נגיעה בדבר.
הנגיעה היחידה שעשויה להיות לה היא בכך שהיא לא מציעה חלופות טובות. האם זה המצב או לא, אין לי מושג.

קובי 26 ביוני 2013

לאלון-

כתבה ממש מצוינת!! ואני רוצה לציין עוד כמה עובדות שדילגת עליהם.

1.מכבי שיחררה את סופו בעיקר בגלל שהחוזה שלו היה מגיע למיליון דולר אם היה נשאר. וכשהוא חתם בפנא' הוא הסכים להתפשר על 600 אלף בלבד. אז נשאלת השאלה למה החכמים של מכבי לא ניסו להגיע איתו גם לסכום הזה????

2.מכבי יכלה להחתים את טיוס בעונה שעברה ב- 200 אלף ואפילו פחות. ובמקום זה היא החתימה את תומאס ב- 350 אלף!!! מי החכם שעשה את זה???

3.משום מה יש לי רושם שראשי מכבי פשוט לא הבינו מספיק את סגנון המשחק של בלאט. וזה הסיבה שהם כל הזמן ניסו לדחוף לו שחקנים. וזה מסביר גם למה הם העדיפו לוותר על מקל. ולהחתים את רוט שבלאט מראש לא רצה בכלל. ההיגיון הפשוט אומר ששחקן משלים שמקבל קצת דקות. ממילא לא יהיה קלעי או מנהל משחק גדול. אז עדיף כבר להתמקד בהגנה שהיא הבסיס של בלאט ובזה מראש ידענו שמקל עדיף!!!!

4.מכבי החתימה את הנדריקס לשנתיים השביחה אותו והוא ברח. החתימה את פרקינס לשנתיים והוא רצה לברוח [לפני שנפצע..]. וכנ"ל לגבי פארגו לנגפורד ועוד רבים…. אז נשאלת השאלה למה עכשיו כשהאריכו להיקמן את החוזה בשנה. לא פתחו אותו והאריכו בעוד שלוש שנים לפחות???? למה הם מחכים??? שבסוף השנה מכבי תשביח גם אותו והוא יברח לקבוצה שתיתן לו 1.5 מיליון דולר???? איפה השכל?? כבר עדיף לשחרר אותו ולהחתים במקומו את טרייס רייס לשלוש שנים!!!

מכולת 28 ביוני 2013

כמה דברים.. היקמן כבר לא בגיל של להשביח..
ומקל לא היה מוכן לבוא למכבי בתפקיד של רוט והוא אמר את זה כבר כמה פעמים לתקשורת..
מה שכן ההחתמות לשנה של כל שחקן באמת לא עוזרות ליציבות של הקבוצה
ואין ספק ששחקנים כמו םארגו פרקינס וג'יימס אפשר מלכתחילה להחתים ליותר שנים כי מכבי היא קרש קפיצה עבורם (בעצם פארגו היה חתום לשנתיים כזכור..)

איל 26 ביוני 2013

פוסט עם מסקנה ברורה ונכונה, אבל הדרך בה הגעת אליה קצת בעייתית.
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מעולה. שהוא על המגרש הוא מקל על כל ארבעת השחקנים שמסביבו וגם בהגנה חל אצלו שיפור משמעותי בשנים האחרונות.
שנה שעברה הוא היה לנטל רק בגלל הפציעה הטורדנית בברך, השנה שניתן לו קרדיט בתחילת העונה הוא גם היה פנטנסטי במדי פנא..
בקיצור, טיפול נכון ושימוש מושכל בסופו זהו דבר שלא יסולא בפז.
ובקיצור – להחתים!
בכל הנוגע למערכת הסקאוט הכללית של מכבי, אני מסכים איתך לחלוטין.

קובי 26 ביוני 2013

צודק 100%
אבל אל תדאג, בסוף עוד ילכו על התגליות הגדולות בליגה שלנו – רק לחשוב על אפי ברינבום ועל מה שהוא הביא למכבי…

משיח 26 ביוני 2013

נקודה שלא עלתה מספיק זה שגם כאשר מוחתמים שחקנים צעירים טובים אין סבלנות במערכת הצהובה להבשיל את השחקנים.
אז סבלנות לצעירים עם פוטנציאל וחוזה ארוך אין,
כסף לשחקנים בשלים מהטופ אין, אז הולכים על שחקנים בינוניים בשכר מלא וככה זה נראה. וכל עוד לא נופלים מקבוצות המשנה (שאר הליגה הישראלית) פארגויים ופרקינסים נשארים עם מנדלי ולוגן

נ.ב. קלאיטיס כלכך סגור רק שהוא עוד לא יודע את זה
http://www.youtube.com/watch?v=hTugfAjhTZw

המלוח 26 ביוני 2013

איזה יופי.
יאללה, שהחודש וחצי הזה יעבור מהר!

אלכס 30 ביוני 2013

+1

JOSH 26 ביוני 2013

אבי אבן הוא בערך האיש הכי מיותר בפיירול של מכבי.

דובילרו 26 ביוני 2013

רשום שמחלקת הסקאוט של מכבי עוקבת אחרי הרכז של באיירן מינכן, לדעתי יש מצב שחבורת העבמ"ים הזו עקבה אחרי קבוצת הכדורגל והתרשמה. לא בטוח (לאור התוצאות) שיודעים להבדיל שם בין כדורגל לכדורסל…

ילו+ 26 ביוני 2013

היי לכולם

אני לא מתפלא על כלום במכבי,העונה האחרונה..היא עונה שהייתה מאופיינת,בלחפש את השחקן הזול..שאולי דווקא במכבי יפרח שוב..זה בסדר לקחת סיכון על שחקן מסויים כמו היקמן,אבל לוגאן היה כמעט בסוף הספסל של פאו.

מכבי מחפשים בזול שלבסוף עולה ביוקר! לא רצו להוציא כסף על רכש הגיוני וטוב,ולבסוף הגיעו כמה פלופים.כמו מלקום תומאס,שרמדיני,פלניניץ,מדלי שהיה טוב בספרד,ופה לא מצא את מקומו.

ראשית אין למכבי סקואטינג כך נראה,אבי אבן הסקאוטינג?? לא נראה לי..אולי חובב קומיקס בעיסוקו??!!! :-))
אין עליו פיקוח,הוא לא מביא תגליות למכבי,ההפך רק פלופים עוד ועוד..והמצחיק שהוא נשאר במערכת..וגור הועזב…מעניין מאוד??

מכבי בדרג הבינוני בתקציב באירופה,לא מסוגלת לבנות קבוצה טובה ואטרקטיבית,מבזבזת את כספה,בלי באמת להביא את השחקנים הנכונים,אין כמעט קבוצה שלא טועה,רק שאצל מכבי זה כבר הפך לדבר שבשיגרה עוד פלופ ועוד אחד ועוד ועוד…

כל קבוצות הליגה בישראל כמעט,הביאו זרים יותר טובים ממכבי!!!
והזרים הללו עלו להם כמו תקציב הקפה במכבי בנוקיה.
מצחיק כמה שזה כואב!!!

מכבי לא מוציאה כספים גדולים,ולמרות זאת לא בודקת כמו שצריך מי זה הזר שמגיע,מה ולמה..מאים לנו סרטון מכל שנותיו,ערוך וכאשר הוא משחק מול ילדים,ואומרים וואווו איזה תותח מגיע!!!! צחוק בלתי נגמר..זה מה שזה!!

מכבי חייבת לשנות גישה,אחרת באמת שאין טעם להוציא את הסכומים הללו,שיתנו לרוזן להביא להם את הזרים,או לי-ם,ראשל"צ וכו'…וכך יחסכו מליונים והקבוצה תיהיה לא פחות טובה,אלה יותר טובה בהדרכת בלאט..דוגמאות דונטה סמית'..איפה למכבי יש שחקן כזה??? הופסון?? דאנקן?? הקרנף?? אפילו סמואלס שחקן יותר טוב מהרבה זרים שהיו במכבי…ועוד ועוד בלי סוף…

בקשר לסופו..זאת בדיחה רעה שלדעתי הגיעה מכיוון פדרמן..כך הוא חושב שהאוהדים יהיו מרוצים,ויקנו מנויים.
אז סופו לא יתן כלום,רק עולה המון כסף,ובאמת שלא יתרום,בעמדה שהיא תמיד הכי בעייתית במכבי!
לדעתי מכבי חייבת להחתים את פול דיוויס,סנטר מצוין,שיודע לקלוע מ-3 היטב.
בעמדה 4 הייתי מביא את לאמפה במקום ליאור(למרות שכואב לי שככל הנראה הוא עוזב) גם פיזי,וגם יודע לשחק היטב מתחת לסל,וגם איום מ-3!!! אם לאמפה לא פנוי?!..אז שחקן בדמותו מבחינת אלמנטים במשחק.
אפשרי גם 4 קשוח וחזק,כמו דורסי! הקרנף! סמואלס! גיסט מצויין מפאו…

מבחינת רכזים..הייתי מחתים את נעימי,שחקן מהיר וקלעי טוב,ובהחלט יכול לתת הרבה למכבי! חייבים להביא רכז זר ברמה הכי גבוהה שיש! זה לב הקבוצה!!!ובמידה ואכן נעימי יגיע,אז אפשרי שחקן כמו לנגפורד שהוא 1-2 סקורר אמיתי וחודר נפלא.

מקווה מאוד שהילדים במכבי,למדו לקח,מהעונה החולפת והפעם יבנו סגל טוב מאוזן שיכול לתת שואו לקהל,ולהצליח!

כולי תקווה…:-))

יוסי 27 ביוני 2013

מסכים עם רוח הדברים, אבל בכל זאת כמה תיקונים:

1. בעמדה מס' 4 (פאוור פורוורד) חשוב מאוד שיהיה לפחות קלעי אחד. אין מה לעשות, זה מה שהולך היום באירופה.

2. אם הבנתי נכון, הצעת כך:
או נעימי ואוחיון ב-PG והיקמן + לנגפורד-הבא ב-SG; או אוחיון וספאנוליס-הבא ב-PG והיקמן לבדו בעמדה מס' 2.
אז ככה:
לגבי שני רכזים ישראלים נעימי ואוחיון, זה יכול להסתיים כפי שהסתיים השנה, נעימי מיובש ואוחיון מנהל בלית ברירה. מצד שני, נעימי יכול פתאום לפרוח ואז מכבי יכולה לשכוח מכל הצרות ולטוס לפיינל 4.
לגבי היקמן לבדו ב-SG, זה לא ילך, מה גם שלא יישאר כסף להנחית לידו מישהו נוסף בעל שם.
אני בעד ההצעה הראשונה.

3. אף אחד לא מדבר על הנדריקס. אול-אראונד מעולה מתחת לסל שפרח במכבי לפני שברח. אחרי העונה הרעה במילאנו הוא כבר לא כזה יקר ויש לי הרגשה שאם הוא יחזור לקדנציה שנייה במכבי הוא יצליח.
ביחד עם PF קלעי (קלאט'יס מחיפה, שיבוא כבר), יש למכבי קו קדמי אתלטי, זול והכי חשוב, מסוגל לייצר נקודות במגוון דרכים, בין אם אלה שלשות של קלאט'יס, חדירות של הנדריקס או מסירות והטבעות של טיוס וג'יימס.

יהיה קיץ חם (מדי).

toms store 27 ביוני 2013

Hi there, I read your blog regularly עצלות | חי על כדורים. Your writing style is awesome, keep it up!

קובי 28 ביוני 2013

לגמרי לא ברור לי מאיפה בא הזילזול ביובל נעימי????

השחקן הזה פתח ב-ים לפני אוחיון. הוא יכול לשחק בשתי עמדות 1-2. ניהול המשחק שלו הרבה יותר טוב משל מקל ואוחיון ביחד. ולראיה מספר האיבודים האפסי שלו. רק בהגנה הוא קצת אבל ממש קצת נופל מהם. וזהו!! ועם כל הכבוד למה שמקל עשה בחיפה גם נעימי היה יכול לעשות איתם את זה!!!!

Comments closed