סבלנות

הטעות הכי גדולה של הפועל ירושלים תהיה לפטר את גרינברג. זה הזמן להוכיח שהמועדון הזה עשוי מחומרים אחרים

Greenberg

 

עוד לא יבשה הזיעה מגופייתו של יותם הלפרין ברוממה, וכבר רעשו הדיווחים כי בראד גרינברג לא ימשיך בירושלים.

מה לא אמרו כאן על גרינברג בשנתיים האחרונות: שהוא לא שולט בכוכבים שלו, מאמן כמו בקולג'ים – עם דגש רב מדי על יסודות במקום על טקטיקה, הוא טוב מדי, מנומס מדי אחרי הפסדים במקום להפוך שולחן בחדר ההלבשה, מתייחס יותר מדי לביקורת של התקשורת, לא מתייחס מספיק לביקורת של התקשורת, מתעסק יותר מדי עם השופטים, מקפיד להגיע תמיד עם עניבה בצבע הקבוצה שלו במקום לנהל כמו שצריך את המשחק (כאילו שיש קשר בין הדברים), נותן לשחקנים שלו יותר מדי חופש על הפרקט, אמריקאי מדי.

בזמן שכל זה נאמר, גרינברג לקח כאן אליפות היסטורית עם קבוצה שהיא לא מכבי ת"א, והוליך העונה את הליגה במרבית שלביה עם קבוצה אחרת, ששיחקה את הכדורסל הכי מהנה שנראה כאן השנה, תוך שהיא מחברת אליה חזרה את האוהדים האדומים ממלחה, אחרי עונה מקרטעת ומבאסת למדי לפני שנה.

הוא הגיע עם הקבוצה לפיינל 8 ביורוקאפ אחרי כמה שנים רצופות בהן מאמנים בכירים כמו קטש ודרוקר עושים בושות מול נמושות שספק אם ירושלים האמינה שתפסיד להן אי פעם ולא מצליחים לעבור אפילו את שלב הבתים הראשון.

הוא חבט במכבי ת"א בביתה עם ניצחון בהפרש היסטורי, החזיר לחיים את יותם הלפרין, פגע בול עם הזרים שלו בתקציבים קטנים יחסית והגיע לסדרת חצי גמר הפלייאוף מול חיפה בלי שני שחקני חמישייה חשובים, עוד שניים פצועים וקבוצה שסחבה את עצמה על האדים של האנרגיות, הודות לאופי המיוחד של שחקניה והמחוייבות שלהם כלפי מאמנם וכלפי המועדון.

אני לא יודע אם הדיווחים העקשניים על סיום דרכו של גרינברג בירושלים אכן נכונים. מהמועדון לא יצאה שום הודעה רשמית עד עתה.

בכל הראיונות עמו לאורך העונה (וגם בראיון מיד בתום המשחק אתמול) אורי אלון חזר והדגיש שמדובר על תוכנית לטווח ארוך. מעין תכנון תלת שנתי שמטרתו להחזיר את ההתלהבות והניצוץ למלחה העונה (מטרה שבהחלט הושגה) ובעונה הבאה, עם המעבר לארנה, להתחזק משמעותית, להגדיל את התקציב ולאיים על כל התארים המקומיים, כשהשאיפה היא להצליח להשתלב ביורוליג בשנה השלישית.

אלון סיפר שהקבוצה בהחלט עומדת במטרות עד כה, גם אחרי האכזבה מהשתלשלות העניינים בסדרה הנוכחית מול חיפה, ומעוניינת לשמור על השלד הקיים כדי לחזק אותו. בלי מהפיכות גדולות ובלי לשבור את הכלים.

כאן להערכתי, מגיע המבחן הגדול של ירושלים.

האם היא מתמסרת לרחשי התקשורת הנשכנית, הצהובה, צמאת הדם ומשחררת את גרינברג כדי להנחית כאן מאמן ישראלי אחר (בין המועמדים שהוזכרו – קטש, שנכשל טוטאלית בירושלים שנתיים רצופות, ארז אדלשטיין שעבר תקופה לא קלה במלחה והצהיר פעם כי לא ישוב לשם לעולם), או לומדת משהו ממכבי ת"א כדורגל ונוהגת באיפוק ובמקצוענות.

בירושלים החלו לבנות משהו יוצא דופן העונה. גיבשו שלד ישראלי, הביאו זרים שהם קודם כל בני אדם, מאמן עם תרבות אימון מהמדינה שיודעת כדורסל טוב יותר מכולם ושאיפות לטווח ארוך, במקום חשיבה קצרת מועד שרואה רק מעבר לסיבוב הקרוב.

אחרי שנים בהן אוהדי ירושלים הורגלו לראות את הקבוצה שלהם מתחלפת כמעט כולה בכל קיץ, הונחו יסודות בריאים ונבנה סגל יציב וטוב שיכול להמשיך כמעט כולו – אם יוקצו לכך המאמצים והמשאבים הנכונים, עוד שנה ואף שנתיים יחד.

למרות האכזבה מהתבוסה אמש בחיפה – לירושלים יש בסיס נהדר. עם החלפה של זר אחד (דופרי) ואולי זר נוסף עקב אילוץ (דאנקן) וחיזוק במקומות הנכונים – היא תוכל להתמודד על האליפות בעונה הבאה.

הטעות הגדולה ביותר תהיה להילחץ, לעשות צעדים דרסטיים ולהפוך שוב את כל הקבוצה בקיץ.

 

410851
הבסיס כבר קיים. רק לחזק במקומות הנכונים.

 

רבים נוטים לפרש את הקרדיט הגדול שנותן גרינברג לשחקניו, הפרגון שלו אליהם אחרי כל משחק (ניצחון או הפסד) והנינוחות שלו מחוץ לכותלי המגרש כחולשה.

לטעמי, טוב יעשו חלק מהמאמנים כאן – ובעיקר חלק מהפרשנים ואנשי התקשורת כאן, אם ילמדו ממנו משהו. על צניעות, כבוד ליריב, ובעיקר כבוד לשחקניו ולמועדון שאותו הוא מייצג.

וטוב תעשה ירושלים אם תאטום את אוזניה לרעשים הטורדניים שבחוץ, תאמין בדרכה המקצועית (והמקצוענית) ותסגור כבר עכשיו עם גרינברג על מימוש האופציה עמו לא לשנה, כי אם לשנתיים נוספות.

כל מהלך אחר, יהיה חזרה לימי דני קליין/גאידמק/אגייר עם היד הקלה על כפתור הפאניקה – זו שהותירה את ירושלים נטולת תואר אליפות עד עצם היום הזה.

 

מרפרשים את עמוד הבית
פילים בקנה - יוחאי שטנצלר

74 Comments

גיל שלי 3 ביוני 2014

מסכים לגמרי, אני תחת התחושה הלא נוחה שכל הקמפיין הזה מתוזמר בין מאמנים שחושקים בתפקיד הזה, ובין אנשים בתקשורת ששמחים לשתף פעולה ולהפיץ את הידיעה כדי שאחרי זה יהיה להם מקור מצויין.
זה ממש עצוב שאי אפשר להאמין לשום דבר שקוראים, הכל זה אינטרסים. אם להנהלת ירושלים יש שכל, הם ילמדו את השיעור שמכבי תל אביב כדורגל העבירה לכולם, בכל הנוגע להתנהלות מול התקשורת

אלון רייכמן 3 ביוני 2014

גיל, בדיוק.
כאן מגיע המבחן הגדול שלהם. בוא נראה אם יעמדו בו.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

לפי מה שהבנתי דונטה סמית והוא לא ממש מסתדרים. האם יש פה שיקול נוסף של הנהלת ירושלים ?

אלכס 3 ביוני 2014

כן… הוא ממש לא הצליח לשלוט על דונטה בסדרה הזו.
:)

אלון רייכמן 3 ביוני 2014

יניב, איך העניין עם דונטה קשור לעונה הזו?

גל ד 3 ביוני 2014

קשור לעונת המלפפונים הזו.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

בוא נגיד שירושלים עם דונטה ואדלשטיין על הקווים חזקה בעיני מגרינברג וחיזוק שגרתי – ספקולצית קיץ שגרתית

רועי 3 ביוני 2014

על איזה סגל יציב וטוב, ואיזה בסיס נהדר מדובר ?

רייט שחקן טוב מאוד, האם הוא נשאר ?
דאנקן לפי דעתי אובררייטד בטירוף, אבל נניח רגע לזה.
מה שאר היסודות הטובים והבסיס ?

אלון רייכמן 3 ביוני 2014

רועי, דאנקן אוברייטד?
אם כבר – הוא כנראה אחד השחקנים הכי אנדרייטד באירופה בשנה האחרונה…
לגבי הבסיס – הלפרין, אליהו, אריאל, מנקו, מעיין, קיצ'ן, ברייסי רייט (שחקן יורוליג לכל דבר), דאנקן, פראחוסקי (ואולי גם כדיר שחוזר אוטומטית מהשאלה) – מהווים יופי של בסיס להמשכיות.
הייתי מביא פורוורד מגוון יותר במקום דופרי ועוד גבוה (אולי ישראלי) טוב יותר במקום גרין ואולי מוסיף עוד שחקן כחיזוק בעמדה 3. וכמובן, משאיר את גרינברג לעוד שנתיים.
המשכיות זו מילת המפתח כאן – שאל את סיינה, ברצלונה, ריאל מדריד ואולימפיאקוס.

רועי 3 ביוני 2014

סליחה ? הכי אנדרייטד באירופה ? על סמך מה ?
נכון שבליגה כל פוסט אפ שלו מסתיים בשריקה הזויה לפאול ששחקני פנים טובים ממנו חולמים לקבל, אבל חוץ מזה לא מפיל אותי, חסר אגרסיביות הגנתית (כמו כל הפועל ירושלים).
אנחנו פשוט לא מסכימים על איכות השחקנים.
לא לגבי הלפרין, בטח ובטח שלא לגבי ליאור אליהו.
קיצ'ן לא עשה דברים שלא ראיתי מגארדים זרים אחרים בליגה.
לגבי רייט אנחנו מסכימים, שוב, שאלתי אם הוא נשאר לעוד עונה.
פראחובסקי – גם לא נפלתי.
את כדיר הייתי מחזיר במקום אליהו.

ואתה בטוח שאתה רוצה להביא את ריאל מדריד כדוגמא להמשכיות טובה בעמדת המאמן ? :)

יוספיהו 3 ביוני 2014

אם רייט נשאר, אז הוא קיצ'ן והלפרין זה בסיס נהדר בקו האחורי.

בתוספת סנטר פותח ומחליף טוב לדופרי, וקיבלת 5 שחקנים נהדרים.

אם תצרף את את אליהו, ואת אריאל ומנקו שצברו זמן פרקט העונה , תקבל שמינייה טובה מאד.

ולקינוח, בהנחה שההנהלה של י"ם באמת תעמוד בהצהרות ותגדיל עוד יותר את התקציב, אני מניח שיגיעו עוד 2 שחקני רכש ברמה טובה.

רועי 3 ביוני 2014

תסתכל על שחקני הקו האחורי של 5-6 הקבוצות שסיימו ראשונות (לא כולל מכבי) –
בחיפה יש לך את רוט ורודריק.
בהפועל ת"א לימונד וקרלון בראון.
באילת את אפיק ניסים ווייט.
בנס ציונה טפירו ונואלס.

אולי פרט לנס ציונה עם נואלס, אני לא רואה יתרון של הלפרין+קיצ'ן על שום קו אחורי של שאר הקבוצות.

יוספיהו 3 ביוני 2014

אם תוסיף את רייט, תקבל 3 קומבינציות נהדרות בעמדות 1-2.

כל העניין כאן הוא המשכיות, בהנחה שתתממש בי"ם.

כי בכל הקבוצות שציינת, רוב הסיכויים שהצמדים האלו לא יישארו, ובעונה הבאה הן יתחילו בחיפוש חדש.

רועי 3 ביוני 2014

השאלה מה הסיכויים שרייט ישאר.
בלעדיו הצמד הזה לא נותן לירושלים יתרון משמעותי על שום קבוצה בליגה.

כולם מדברים על המשכיות, שזה יפה, אבל המשכיות צריכה להיות עם משהו שעובד, לא המשכיות בכל מחיר לשם ההמשכיות.

יוספיהו 3 ביוני 2014

מדויק מאד.

להתפרקות בסדרה נגד חיפה צריך לתת משקל רב, אך לא כזה שיטה את המאזניים כשמסכמים את כל העונה, בהתחשב בעובדה שמדובר בקבוצת ניהול חדשה וסגל חדש.
בשורה התחתונה, י"ם חזרה להיות גורם משמעותי בליגה, החזירה את הקהל למלחה, והצליחה באירופה.

לדעתי י"ם צריכה לשקול למנות את גרינברג לGM ולהביא מאמן ליגה שיעבוד תחתיו.

יוסי מהאבטיחים 3 ביוני 2014

למה GM? הוא שכח לאמן?
הדבר היחיד שאין לגרינברג זה המצרך הכי מבוקש בספורט- זמן לעבוד.

רק מהמחשבה על חזרה של קטש או דרוקר אני מתחלחל. האמת, הייתי שמח גם אם אדלשטיין יישאר בהפועל. אני אוהב אותו שם, וקצת פחות אצלנו.
ירושלים צריכה עכשיו שקט, עבודה ומספר 3 טוב.

אלון רייכמן 3 ביוני 2014

יוסי, לגמרי.

היסטוריון של ספורט 3 ביוני 2014

אני זוכר מה כתבת על מכבי לפני מילאנו .שם טעית וגם כאן.
גרינברג נכשל לא במבחן התוצאה אלא במבחן הדרך.
עוד כשהוא ניצח ב 28 בנוקיה חזיתי לו כישלון טוטאלי בפלייאוף .
מדוע ? כי הוא נכשל טוטאלית במבחן הדרך !
מה הכישלון ? אי שיתוף צעירים.
זוכר את הויכוח בין בלאט להנהלת מכבי ?
גם שם בלאט לא שיתף צעירים ניטש על כך ויכוח גדול אבל…בלאט היה הגון מקצועית ועמד על כך שאין לו צעירים מספיק טובים ובשלים ולכן הוא לפחות לא שחרר את פניני /לנדסברג לטובת אלטיט והררי.
גרינברג כן שחרר !!!!!
הוא שחרר את קולמן והוא שחרר את רוזן והוא שחרר את כדיר מדוע ?
כי הוא נתן לכולם להבין שהוא ישתף את אראל /מנקו ואף מעיין.
בפועל הוא לא שיתף אף אחד מהם …אלא כאשר אליהו גמר את העונה ולא הייתה לו ברירה ונתן כמה דקות לאראל.
זה מקומם מאד מכיוון שאראל היה בסדר גמור לאורך כל העונה.
גם לפני הפלייאוף כששאלו את גרינברג למה קיצרת את הרוטציה ?
הוא ענה שהישראלים הצעירים לא מספיק טובים.
אך במשחק השלישי לא הייתה לו ברירה כאמור ואראל הראה שזה לא נכון וזו פחדנות !
ובכלל אם הצעירים לא טובים אז למה שחררת את הטובים ?????
.שורה תחתונה גרינברג מאמן טוב שיוכל למצוא לעצמו ג'וב אחר למבחן הדרך של ירושלים הוא לא מתאים.
אלון בהחלט צריך לגלות סבלנות אבל הסבלנות צריכה להיות כלפיי הסגל כלפיי הלפרין ,אליהו וחלק מהזרים וכלפיי הצעירים.
לסגל הזה צריך להוסיף כמה שחקנים עם "סכין בין השניים "
כאלו שכבר היו במצבים כאלו וניצחו (ויש מספיק כאלו כולל ישראלים).

אלון רייכמן 3 ביוני 2014

היסטוריון, אתה קצת טועה ומטעה.
"למה שיחררת את הטובים"? קולמן ורוזן לא מספיק טובים לרמות האלה.
גם אדם אריאל ורפי מנקו עדיין לא שם, אבל אותם כן כדאי לשתף כי הם דור העתיד ורוצים לבנות אותם כשחקנים.
גרינברג אכן העניק להם דקות אבל כשהמשחקים הפכו לקריטיים – הוא הלך עם השחקנים הטובים יותר שלו (כי הם פשוט טובים יותר).
זה עניין של השקפה – האם מועדון רוצה לתת יותר זמן פרקט לצעירים שלו כדי לטפח אותם – גם על חשבון תוצאות בטווח הקרוב, או ללכת עם השחקנים הכי טובים כדי להשיג כמה שיותר ניצחונות (ואולי אף להשאיל את הצעירים לאיזו עונה בקבוצה בה יקבלו יותר דקות).
גרינברג ניסה לשלב ועובדה שעכשיו – שופטים אותו קודם כל לפי התוצאות.

היסטוריון של ספורט 3 ביוני 2014

אלון תודה .
למה אני טועה ומטעה ?
1. כתבתי זאת באריכות במקום אחר שההבדל יהיה בישראלים .
2. קבוצות שהיו להם 4 ישראלים ומעלה הצליחו ( אילת חיפה וירושלים ).
לירושלים היו 2 וחצי שחקנים ( גרין ).
3. התפלגות הדקות והתלות של ירושלים באליהו והלפרין גדולה משמעותית מכל קבוצות הליגה .
אילת למשל תלויה הרבה פחות בניסים וכדיר גם חיפה לא תלויה כ״כ ברוט ויבזורי
.
4. ניחא אם הצעירים לא בשלים אז תביא כמה שחקני רוטציה שמסוגלים לשחק 15 -20 דקות מבלי שהמאמן יפחד בירושלים זה לא קרה …זאת אומרת הביאו שחקני רוטציה רק שחררו אותם.
5. להגיד שגרינברג ניסה לשתף צעירים זה פשוט לא נכון הוא לא ניסה בטח לא בפלייאוף . להגיד שהם פחות טובים זה כמו להגיד ששחקן מחליף פחות טוב משחקן חמישייה זה נכון תמיד ( כמעט ). מה לעשות שהכדורסל מנצחים עם המחליפים ?
זה מתמיה במיוחד לאור זאת שהצעירים נתנו תפוקה במיוחד אראל ולמעשה כל פעם ששחקן ספסל קיבל קרדיט הוא החזיר כולל גרין .
לסיום אמרת עניין של גישה גישתו של גרינברג נכשלה כליל . ניכר שהוא איבד את דרכו ושהסגל לא מיצה את יכולתו בשלבים המכריעים בעונה .

ישי 3 ביוני 2014

העבירות בסדרה
כשראיתי את שלושת המשחקים הראשונים היה נדמה לי שהשיפוט הוא ממש לטובת ירושלים – כל רגע שורקים עבירה לחיפה. חשדתי בעצמי שאני צהוב אני נהנה לראות את הפועל (ירושלים/ת"א) מבריזים שוב, ולכן אני קצת בעד חיפה – אז הלכתי לבדוק סטטיסטיקה.
במשחק הראשון נשרקו לטובת ירושלים 13 (שלוש-עשרה!) עבירות יותר מלחיפה, במשחק השני 5 ובשלישי 8. בממוצע כמעט 9 עבירות יותר למשחק. גם במשחק הרביעי שרקו לחיפה יותר עברות (למרות הביתיות), אבל רק 2 יותר. הממוצע בסדרה הוא 7 עברות יותר לחיפה בכל משחק.
אפשר גם להשוות את זה לממוצע העברות של הקבוצות – בעונה הסדירה חיפה ביצעה בממוצע 2.9 עבירות יותר מירושלים, וסחטה חצי עבירה פחות. אם נחבר את הנתונים (וזו לא הדרך הנכונה לשקלל) נצפה שישרקו לחיפה 3.5 עבירות יותר, אבל זה לא מה שקרה.
אגב, 13 עברות יותר במשחק זה דבר שלא קרה כל העונה הסדרה. ההפרש הכי גדול של עברות היה 12. גם 8 עברות זה דבר די נדיר – לפי מה שבדקתי בעונה הסדירה רק ב-31 משחקים נשרקו יותר מ-5 עברות (כך ש-8 עברות ומעלה זה כנראה קורה בערך ב-5% מהמשחקים בלבד). יש לשים לב גם שאפילו בשני המשחקים הביתיים שרקו לחיפה יותר עבירות (5 במשחק השני זה הפרש לא קטן).
הפרש כזה גדול של עברות יכול להיות כמובן תוצאה של המציאות – חיפה פוצצו וירושלים ליטפו, אבל כפי שכבר כתבתי לא ראיתי שחיפה עשו יותר עברות, וזה גם לא הממוצע הרגיל של הקבוצות. ייתכן גם שהממוצע בעונה הסדירה הוא בגלל שופטים פחדנים שחוששים משריקות לא מאוזנות, ואילו בפלייאוף באים השופטים הכי טובים, אבל שוב זה לא כל כך נראה לי.
מה דעתכם?

יוסי מהאבטיחים 3 ביוני 2014

שכמו שכתבת, זו דרך שגויה להסתכל על זה.
לדוגמא, קבוצה בפיגור תעשה הרבה יותר עבירות כדי לעצור שעון או מומנטום. ירושלים היתה בפיגור רוב הסדרה, כולל שני משחקי בלו אאוט.

חוצמזה, שריקת פאול היא מפלטו של השפן. שופט טוב דווקא ייתן למשחק לזרום כי הוא בטוח יותר בעצמו.

הקייס לא מחזיק מים לצערי

ישי 3 ביוני 2014

"ירושלים היתה בפיגור רוב הסדרה" זה לטובתי. אם לא הבנת, השופטים שרקו הרבה יותר עבירות נגד חיפה.

אורן 3 ביוני 2014

השיפוט היה לצד אחד בלבד(חוץ מהמשחק האחרון).שנים טענתי שהשופטים של מכבי,ועדיין לא יצא לי לראות שיפוט כמו הסדרה.וזה לא רק העבירות.זה כל שריקת ספק הלכה לצד אחד(שוב חוץ מהמשחק האחרון).פשוט מבאס לראות ככה משחק.אתה מרגיש שמשהו לא תקין קורה פה(גם אם זה לא במכוון).

דוני דארקו 8 ביוני 2014

אפשר בכלל להשוות בין האגרסיביות של חיפה לזו של ירושלים? מה זה משנה הפרש העבירות, כשחיפה פוצצה בכל מהלך התקפי (לגיטימי) של ירושלים, כשמנגד ההגנה של ירושלים לא הייתה קיימת?

אורן 3 ביוני 2014

אלון,
כל מאמן מתעסק בשופטים.גרינברג אובססיבי.זה פשוט נראה נורא.
ממש רואים שהצוות המקצועי מיואש ממנו כבר(שלא נדבר בכלל על זה שהשיפוט ברוב הסדרה היה נטו ירושלים).אם הייתי אוהד ירושלים הייתי רוצה שירחיקו אותו.שמונים אחוז מהזמן הוא רק צועק על השופטים.לזכותו יאמר שהביא שחקנים אינטילגנטים.לחובתו-שום שימוש נכון בהם.שום משחק התקפה מסודר,והכי חשוב -שום אינטנסיביות בהגנה.ביי פאר הקבוצה הכי רכה בארץ ומצד שני ,הכי מוכשרת.

יאיר אלון 3 ביוני 2014

אני איתך ב-100% רייכמן, לא יכלתי להסכים יותר. ואני בכלל לא אוהד הפועל ירושלים רק רוצה בטובת הליגה הישראלית.
לצערי נראה שהפור כבר נפל וגרינברג כבר בחוץ.

מהשניה הראשונה שהגיעה קבוצת הרכישה להפועל אמרתי שהמבחן להצלחה או לכישלון שלהם יהיה בסבלנות, ומתי צריך סבלנות? כשלא הכל הולך לפי התכנית.
משברים ואכזבות יש בכל קבוצת ספורט השאלה אם אתה יודע לראות מעבר אליהם את התמונה הגדולה ולקבל את ההחלטה הנכונה ולא האימפולסיבית. כפי שזה נראה (וגם אם גרינברג יתפטר, שיגידו לו לא מקבלים את ההתפטרות) לא משנה כמה כסף הם ישקיעו ואיזה אולם יהיה להם הצלחה עקבית לא תהיה בירושלים… כי הניהול אוי הניהול פשוט לא עולה מדרגה.

MOBY 3 ביוני 2014

בסדרה הזו השופטים עשו הכל שחיפה לא תנצח.
חיפה שומרת חזק יותר (בעצם חיפה להבדיל מירושלים שומרת…).
מציק לי לחיפה עולה ומתעסקים עם המאמן של היריבה (אם מפטרים אותו ירושלים היא שכונה, נקודה).
יש סיפור, צוברוביץ ודונטה כמעט הלכו מכות צוברוביץ לא היה נוכח בחגיגות הנצחון הוא נעלם לחדר ההלבשה. כתבים טובים בודקים מה היה ולמה (ברור שהולך שם משהו). אין לנו כתבים טובים. צהוב בלבד.
צוברוביץ חשוב מול סופו וטיוס והחדירות של רייס. אם משהו לא טוב הולך שם זה יפגע בסיכויי האליפות ולא משנה מה דונטה יעשה.
ירושלים היו חייבים להוביל ברבע הראשון בדו ספרתי. משזה לא קרה כבר היה ברור לאן המשחק הזה הולך.

אלכס 3 ביוני 2014

אתה יודע איך אני רואה את זה? בחיפה אין (עדיין) עסקנים שקשורים בטבור לתקשורת. במצב כזה אתה רואה מה התקשורת שווה בלי אינפוזיה של צהוב. אין כתבות לעניין, אין סיקור, ובגלל שאין "סקופים" אין בכלל מידע בנושא חוץ מ- "חיפה עלתה לגמר. גורם במועדון:גרינברג בדרך הביתה. מי יהיו המחליפים? בואו לגלות"

עודד 3 ביוני 2014

למה אתה חושב שקורה משהו בין צ'וברוביץ' לדונטה? דווקא נראה שהם די מסתדרים – https://www.facebook.com/photo.php?v=10152156675573457

MOBY 3 ביוני 2014

אז אני שמח לראות. מהיציע זה נראה רע.
ואח״כ לא ראיתי את צוברוביץ בחגיגות.
כפי שאמרתי לצוברה יש תפקיד חשוב מאוד אם אנחנו רוצים ריפיט.

אלון רייכמן 3 ביוני 2014

לגבי צ׳וברביץ׳ ודונטה – מדהים איך אף כתב לא הרחיב על מה שהלך שם, כשבטלוויזיה ראו בבירור שהם מקללים אחד את השני ועוד רגע זה עלול לגלוש לעימות פיזי. גם אני ראיתי שצ׳וברביץ׳ נעלם מהפרקט בזמן החגיגות. מה שכן, וזה קצת מוזר – קראתי בשני מקומות שונים שצ׳וברביץ׳ שפך דלי של מים קרים על הראש של דונטה בחדר ההלבשה בסיום החגיגות (כנראה כסוג של חגיגה או הוקרה לשחקן הכי טוב בקבוצה) כך שאני כבר מבולבל. יכול להיות שהם הספיקו להשלים במהלך החגיגות? אולי הוא בכלל שפך עליו את המים מתוך כעס? מוזר שאף כתב לא עלה על זה ולא הרחיב על הסיפור הזה.

עודד 4 ביוני 2014

אלון, תכנס ללינק שפרסמתי פה למעלה

MOBY 4 ביוני 2014

עודד, עדיין מעניין על מה אפשר לריב כשהמשחק גמור. האם דונטה מנסה להפוך את צ׳וברה לשחקן טוב יותר? הרי יש לו עוד מקום רב לשיפור. או שזה משחקי אגו? לא ידעתי לצוברה יש אגו…. אולי תיסכול על השופטים ודונטה מחזיר אותו לתלם?
פרנקו הוציא את צ׳וברה הרבה מדי מוקדם, למה? זה השחקן שעליו חייבת להיות בנויה נבחרת ישראל. ואם מלוא הכבוד לגרין צ׳וברה עושה המון דברים שלא רואים בסטטיסטיקה. יחד עם המון שטויות וחוסר תשומת לב (פשוט מרחף לו שם בגבהים). ועדיין אני לוקח אותו איתי לפני גרין (גם הצעיר מהספסל של תל אביב) בכל קבוצה שלי (מצד שני התולעת נמצאת אצלי ברשימה לפני בארקלי מלון

עודד 4 ביוני 2014

לצערי לא ראיתי את המשחק ביום שני, אבל בשאר המשחקים שראיתי באמת הייתה ביניהם איזשהי מתיחות..לפי דעתי דונטה פשוט מהשחקנים האלו שבזמן המשחק לא מסוגלים לשמור שום דבר בבטן והם הרבה פעמים ממש מראים את הכעס שלהם כלפי שחקנים אחרים (לא רק צ'בורוביץ')..לא בטוח שהיחסים ביניהם מחוץ למגרש כאלה קודרים. בהנחה ששניהם שחקנים מקצוענים, אני מתאר לעצמי שהם יודעים להשאיר את העצבים על הפרקט ולהתנתק מזה כשהם יורדים לחדר הלבשה. נקווה שיעלו בטירוף בראשון ורביעי..

איציק 3 ביוני 2014

אני מעתיק תגוב מפוסט אחר (כיוון שאני מעתיק תגובה שלי, אז זה חוקי אני מקווה :-) ):
הנהלת ירושלים תפקדה לא רע, אך ביותר מידי פעמים נתפס ההוא שמדבר (לא זוכר את שמו אך הוא כל הזמן מדגיש שהוא הוציא הרבה אקזיטים), מדבר שטויות, וגם אם דיבר דברים שיתכן ונכונים דיבר בצורה שקשה לקחת אותו ברצינות.
גרינברג הוא מאמן של שחקנים שאוהבים ומסוגלים לקחת אחריות. הוא נותן מסגרת ובתוכה חופש לביטוי. הוא לא פריק קונטרול. העניין הוא שבירושלים השחקנים בורחים מאחריות ברגעי האמת… במיוחד שני הכוכבים שרצו להיות במכבי, אך הוכיחו שוב שזה לא מקומם.
הזרים, סך-הכל סבירים. היו יותר טובים ופחות טובים בחלקים שונים של העונה אך,הם בטח לא נפילה. הפציעה של פראחוסקי די שיבשה לירושלים את הפלאי-אוף.
הישראלים הם נפילה של ירושלים, ובמיוחד של הנהלת ירושלים. להביא שני בחורים נחמדים ומובילים בעיני עצמם היתה טעות בכסף ענק. אליהו הוכיח שהוא פשוט רוצה כסף בלי להתאמץ. עם מה שקרה לו עם מכבי, ציפיתי שהאיש ישאיר כל טיפת זיעה בהגנה כדי להוכיח שטעו; ציפיתי שלא יצא מהאולם כדי לשפר קליעה לפחות מחצי טווח (ראה דוגמא של אחד בלייק גריפין), אבל כלום, מה שהיה, זה מה יש. עוד נפילה זה הצעירים. בתחילת העונה הם שיחקו, ושיחקו טוב, אך ככול שהעונה התקדמה, לא נתנו להם דקות. העניין הוא שכשהם כבר קיבלו דקות, הם נתנו תפוקה, אך המשיכו לסמוך על הלפרין שהתאדה. זה לא המצב של מכבי שבו הצעירים לא קיבלו דקות בהתחלה, אז לא ברור מה הם יכולים והם לא מוכנים. בירושלים הצעירים היו מוכנים.
אם לסכם, ירושלים הוציאה מעצמה את מה שהיא היתה צפויה, לא יותר ולא פחות. טובה כשלא חשוב, נופלת כשהכסף על השולחן. זו הקבוצה וזה מה שקיבלנו. לא כישלון ולא הצלחה, you get what you see.

מכאן זו התוספת שלי:
אם לסכם, גרינברג צריך קצת למתן את ההתקפות על השופטים, אבל להשאר בקבוצה. מה שכן צריך זה לחזק במקומות הנכונים (במיוחד באיזור המפשעה של הכוכבים הישראלים).

the bird 3 ביוני 2014

יפה מאוד איציק ,
מסכים עם על מילה !
מסתבר שלפעמים אתה כותב לא רק על L.A (למרות גריפין) (:

גל ד 3 ביוני 2014

"החזיר לחיים את יותם הלפרין" די כבר עם גניבת הדעת הזו. יותם הוא בדיוק אותו שחקן שהיה מאז ומתמיד. מי שמכיר אותו כתב כבר בינואר שאת הכסף סופרים במדרגות.

משחקים טובים בעונה הסדירה היו לו גם תחת כל מאמן אחר.

בני תבורי 3 ביוני 2014

הפועל ירושלים נכשלת שנה אחר שנה כי בונים שם קבוצות בשביל לנצח את מכבי ת"א. כשיבנו שם קבוצה כדי לקחת אליפות, זה יקרה ולדעתי עם הבעלים החדשים הם בדרך הנכונה.

איציק 3 ביוני 2014

אם אתה מנצח את מכבי בזמן הנכון אז שני הדברים פחות או יותר זהים. מכבי חיפה, חולון, גליל, כולן ניצחו את מכבי, כולן זכו באליפות. כלומר, אם יש לך קבוצה שיכולה לנצח את מכבי (לא בעונה הסדירה כי אם בפלאי-אוף או משחק הגמר) אז יש סיכוי טוב מאוד שתיקח אליפות. הם אף פעם לא בנו קבוצה שתנצח את מכבי כי אם קבוצה שתוכל לגנוב משחק למכבי, וזה יכול לקרות לכל קבוצה, אפילו שלא בנתה במיוחד קבוצה לשם כך. האם הם בדרך הנכונה? צריך לראות האם לקראת השנה הבאה יהיו שיפורים או מהפכות. מהפכה, והכל שוב נזרק לפח.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

אי אפשר לבנות ב20 מיליון שקל בדרך שגרתית קבוצה שתנצח מכונה כמו מכבי .
והפועל ירושלים בונה כבר שנים מכבי תא מוחלשת -חוזרת על הטעויות של מכבי בלי העוצמה שלה.

האסטרטגיה הנוכחית של ירושלים -״סגל ישראלי שווה למכבי״ לא מספיק כדי לקחת פה אליפות – והוא מריח משיקולים של שגעון גדלות -ננצח את מכבי במגרש שלה ויחד עם הארנה ואולי יורוליג נעקוף אותה .

כדי לנצח את מכבי צריך חמישיה חזקה מאוד (אין לירושלים) ומאמן שיודע לעבוד עם סגל מקוצר מעבר לחמישיה .

איציק 3 ביוני 2014

מה שתארת שהם עושים, זה בטח לא דרך לנצח את מכבי. זה לגנוב משחק פה ושם. כדי לנצח את מכבי צריך אורך נשימה לכמה שנים וכל שנה לבצע תיקונים קטנים. לרכוש את הלפרין ואליהו זה בדיוק מה שלא צריך לעשות. לשמור על 2-3 זרים, להביא משהו במקום גרין, להביא ישראלי טוב בעמדא 1 או 2, ולבנות על הצעירים (כמובן לשחרר את אליהו ולהשאיר את כדיר, מוגבל עבל פחות, כל שנה משתפר ולא רך). שנה הבאה עוד שינוי קטן. 3-5 שנים זה אורך רוח וביקורת שיפורים (לא רק במובן של הישגים), זה מה שצריך.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

לא מדויק .
כדי לקחת פה אליפות צריך קודם כל שאליפות זו מטרה .
ירושלים רק הקטינו ציפיות.
אחרי שירצו באמת לקחת אליפות הם צריכים להחליט שבנקודה מסוימת (כי אי אפשר בהכל) הם צריכים להיות טובים לפחות כמו מכבי – זה יכול להיות בקו האחורי (ואז לפחות 3זרים צריכים להיות שם) או בדיוק הפוך בצבע.
זה יכול להיות דרך הגנה או התקפה ואז להחליט שבונים קבוצה ובוחרים מאמן לפי זה -אבל אם אתה בונה קבוצת הגנה חזקה אתה לא מביא את הלפרין ואליהו ושם את גרינברג כמאמן .

שיחליטו קודם שהם רוצים באמת אליפות ואז שיחליטו מה הדרך האסטרטגית להגיע לשם ואז שילכו לבנות סגל ומאמן .

וזה יכול לקרות עוד הרבה יותר מהר.

אם צעירים ודיבורים על אורך רוח ויציבות הם ימשיכו להגיע לאותם מקומות -רק אם יותר שבחים על התנהלות .

איציק 3 ביוני 2014

הפוך, בדיוק, הפוך. אליפות לא צריכה להיות מטרה. האליפות תגיע אם מעצמה אם הדרך תהיה נכונה. המטרה צריכה להות למשל, קבוצת יורוליג ראויה. בהתאם לבנות קבוצה, ואז לחפש היכן אפשר להיבדל ממכבי כדי לפגוע בנקודות החלשות. אליפות או אלטרנטיבה למכבי זו הדרך לכישלון. כיוון שנניח וישיגו את המטרה, זה יהפוך להישג חד-פעמי שיכול לפרק קבוצה במקרה הרע או סתם להשקיעה אותם לבינוניות. כשיש יסודות, רק אז אליפות יכולה להפוך למטרה. כלומר, לא לנצח את מכבי, כי אם לזכות באליפות. זוכר, למכבי תל-אביב בכדורגל היה פעם מאמן, קארלוס גרסיה? שיט, הוא שוב שם… הוא אמר שהוא מוכן להפסיד את כל הדרבים ולקחת אליפות (לא שהיתה לו התנגדול לנצח בדרבי). זו המחשבה הנכונה. לא מסתכלים על משחק בודד, ואפילו לא על עונה בודדת, כי אם על המכלול. חייבים נקודות ביקורת, אך צריך שתהייה דרך ומטרה ראויה.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

הפוך בחזרה .
אתה בחיים לא תהיה כוח אירופאי מוביל בלי שתפרוץ דרך בזירה המקומית .
כל הערכים היפים ודיבורי המכלול והדרך הם לא יותר מדיבורים נעימים לאוזן של מי שלא רוצה להתמודד היום ודוחה הכל לעתיד רחוק מעין .
אליפות לא תגיע מעצמה והמורה לא יבוא כשהתלמיד מוכן.

ההמצאה של ירושלים שהיא תהיה קבוצת יורוליג בלי להיות אלופה ישראלית -היא לא פחות גרועה מהשריון של מכבי -אלא שהם לצערי לפחות מספקים את הסחורה.

כדי לפרוץ דרך לא מספיק לדבר ולא מספיק שיש ניהול רגוע וכסף וגב ניהולי וארנה יפה -צריך לשים יעד של פריצת דרך בטווח מיידי.
זה מה שעשה גולדהאר וזה מה שלוני לא הבין .

איציק 3 ביוני 2014

הפוך על הפוך, על הפוך… אתה מחפש אינסטנט וזה לא עובד. היורוליג זו אחלה מטרה, כיוון שהיא אומרת הרבה דברים, מתקנים, ניהול, שחקנים, פלטפורמה לשנים רבות. האליפות כבר תגיע. ההבדל ביני ובינך זה שאתה כמו התלמיד שלומד למבחן, שופך חומר וחמש דקות אחרי המבחן שוכח הכל. אני אומר, לימוד, הבנה, הפנמה, יישום. ואז אתה יכול להיבחן היום, מחר, עוד חודש, אתה מוכן, חזרה קצרה ויופי. יותר חשוב, אתה גם מוכן לשלב הבא, כי יש לך את כל הנדבחים מלמטה שצריך. אצלך, בו ניקח אליפות אחת ואחרי המבול. אצלי בו נבנה קבוצה שכל שנה תילחם על אליפות, אם השנה לו אז זה יהיה בשנה הבאה, אני מוכן לכל שנה.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

מי מבין שנינו מחפש פתרון אינסטנט.

אני שטוען ששנתיים של הצוות החדש (הראשונה כבר בוזבזה) זה מספיק כדי להתמודד על האליפות המקומית או אתה שמבקש 5 שנים לזירה המקומית אבל מציע לקפוץ ישר ליורוליג (קבוצה שהשנה לראשונה מזה הרבה זמן הגיעה לרבע גמר יורוליג).

איציק 3 ביוני 2014

אני ממש לא מציע לקפוץ לשם כי אם לשים יורוליג כיעד, שיגדיר את ההשלכות. האליפות כבר תגיע כנראה בדרך, ושנתיים זה ממש לא הרבה זמן. שנה ראשונה לדעתי ממש לא בוזבזה. היא לא מוצתה עד הסוף. נעשו טעויות כמו החתמת פליטי מכבי (כאלו שהיו או רצו להיות). אבל יש קהל, יש אולם בדרך, יש צעירים, יש זרים טובים (בחלקם), יש ישראלי בכיר שחוזר (כדיר) ויש מאמן שצריך לתת לו יותר משנה.

omer 3 ביוני 2014

אלון, תחת החוק הרוסי, הבסיס הישראלי של ירושלים לא מספיק טוב לקבוצת צמרת.

הלפרין, בניגוד לאפיק ניסים, לימונד ורוט הוא לא שחקן מוביל. אולי מבחינת כישרון הוא לא פחות מוכשר מאף אחד מהם אבל באופיו הוא תמיד יהיה שחקן משלים, לטוב ולרע. אם אתה משאיר את הלפרין, צריך פרט אליו 2 ישראלים מובילים אמיתיים.

אליהו השנה המשיך במסורת שלו- לעשות יותר נזק מתועלת לקבוצה בה הוא משחק ולקבל חוזה מנופח תוך כדי. אמרתי את זה בעבר ואמשיך לטעון זאת- השחקן הכי אוברייטד בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי. ב2 המשחקים הראשונים, לא משנה על מי הוא שמר, חיפה תקפה אותו וקלעה כמעט בכל פעם.

גרין בצד היורד של הקריירה כבר שנים רבות. גם בשיאו הוא שחקן מאוד מוגבל.

לירושלים יש 3 זרים שהיא צריכה לשמור עליהם: רייט, דאנקן וקיצ'ן. דופרי צריך ללכת. בקשר לפראחובסקי- צריך לבדוק את מצבו הבריאותי כי הוא נוטה להיפצע לא מעט.

אדי מרפי, בהופעת סטנד אפ אגדית, טבע את הביטוי: what have you done for me lately?
ובכן, גרינברג בפלייאוף לא עשה הרבה עבור ירושלים. הוא נכשל טוטאלית בכל משחקי ההכרעה של הקבוצה השנה.
חיפה, קבוצה שפחות או יותר שווה בכישרון שלה לירושלים הביסה אותה 3 פעמים (לא סגור מה היה ההפרש במשחק 2, אבל זה הרגיש מהרבע השני כמו תבוסה) בדרך לסדרה מאוד חד צדדית. ההבדל הכי גדול בין הקבוצות היה המאמן. בעוד פרנקו מפתיע (רנדל על רייט למשל) ומגוון, גרינברג נשאר חסר אונים ולא מגיב. מה שהכי בלט היה שלא היה שום שינוי בין הגישה ממשחק 1 ל2 וזה אחרי שהוא חטף 30 הפרש בבית בפלייאוף!!
הצבע של ירושלים היה טיילת לאורך כל הסדרה. כל פיק אנד רול פירק את ההגנה עם חילופים אוטומטיים עצלניים בהגנה של י-ם. רוב ההתקפות היו בשיטת דאנקן/רייט נגד העולם. הקבוצה נראתה לא מאומנת בעליל.

אורי אלון חדש בתחום הכדורסל. השנה, כמו רוב הבעלים החדשים, הוא שילם שכר לימוד. הוא טעה כשהחתים שמות ישראליים גדולים במקום שחקנים ישראליים טובים, מעט מדי שחקנים עם אוריינטציה הגנתית ולזה נוסף מאמן שלא מתמחה בהגנה.

דרך וסבלנות הן לא סיבות לא לתקן טעויות והשנה נעשו בירושלים לא מעט טעויות.
ההחתמה הראשונה של ירושלים בקיץ צריכה להיות של דן שמיר או פרנקו לטווח ארוך. הם מאמני ההווה והעתיד של הכדורסל הישראלי. איני יודע אם וכמה תארים הם יביאו, אבל אפר לומר בביטחון שאיתם ההגנה של ירושלים לא הייתה נראית כ"כ מזעזע בפלייאוף הזה.

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

מסכים עם הרוב למעט הצוות המקצועי.
הצוות של נס ציונה כולו בעיני נכון להם הרבה יותר .
אדלשטיין גם עדיף כרגע על שמיר ופרנקו (אין קרבה…)

יוסי מהאבטיחים 3 ביוני 2014

הצוות של נס ציונה לא עשה עדיין דבר מעבר לשנה טובה בנס ציונה.
שמיר כבר היה בירושלים, ללא שום טביעת אצבע ניכרת.
אדלשטיין ופרנקו זזים כל שנה-שנתיים בין קבוצות, וזה בדיוק מה שירושלים לא צריכים. מאמן שיבוא עם הרבה רוח, יקשקש על עבודה קשה, יסתכסך אם מישהו (אדלשטיין) או סתם לא ילך לו למשך 3 משחקים ויזרקו אותו.
עם כל הכבוד- החתמתם מאמן, תנו לו לקצור פירות בשנה השניה. אחרת שום דבר לא שווה.

יוסי מהאבטיחים 4 ביוני 2014

עם

היסטוריון של ספורט 5 ביוני 2014

+1000 הכל נכון ובנוסף צריך שחקנים עם סכנים בין השיניים .
כמו אפיק נסיים (שיוכל לעשות זאת מהספסל).
בנוסף גרינברג לא הגיב גם ליבזורי ששבר שיאי קריירה על ירושלים.

דור בלוך 3 ביוני 2014

מסכים מאוד, כאוהד מכבי איזה כיף לגלות שהפועל ירושלים עדיין לא נפטרה מהרגליה הרעים

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

איזה הרגלים רעים ? מכבי כדורגל מחליפה מאמן כל שנה כבר שנים . כל מקרה והסיטואציה שלו .

יניב פרנקו 3 ביוני 2014

חיפה לוקחת אליפות מחליפה מאמן ומגיעה שוב לגמר
ירושלים נכשלת -לוקחת את המאמן של חיפה -נכשלת שוב והמסקנה שאסור לה לחזור על הרגליה הרעים .

אם גרינברג לא מספיק טוב כדי להישאר בחיפה אחרי הצלחה היסטורית למה זה לא לגיטימי להחליף אותו .
ההרגל הרע אם כבר הוא הנאיביות .

היסטוריון של ספורט 5 ביוני 2014

+1

נועם 3 ביוני 2014

אפשר להוסיף בסוגריים (X2) אחרי העובדה שהתקשורת צהובה.
די מביך לשמוע את פיני משתלח בגרינברג לאורך כל העונה. מסכים לגמרי שירושלים צריכה להשאיר אותו. הזכרון הקצר של התקשורת גורם לגעגוע מסוים (ותמוה) לימי דרוקר וקטש.

איש הפח 3 ביוני 2014

הבעיה המרכזית היא שהפועל ירושלים מאמינה לספין שההפסד בחצי הגמר הוא כישלון. זה שהם אומרים שהם רוצים להאבק על האליפות לא עושה אותם מועמדים לאליפות.
קבוצה שמציבה אל הלפרין, אליהו וגרין כשחקנים מובילים לא יכולה ברצינות להיאבק על האליפות, יש סיבה ששלותם כבר לא במכבי, וגם שהיו במכבי לא היו שחקני מפתח (למי שלא זוכר את התקופות ששרף וגרשון סיפסלו את אליהו).
בעונה הרגילה שלא כל משחק חשוב אז הכישרון שלהם היה משמעותי, אבל בפלייאוף, כשהקבוצות התחילו להתייחס למשחקים ברצינות התבררה האמת הכואבת לגבי איכות הסגל של ירושלים. את חולון הם בקושי עברו, ולדעתי גם מול אילת הם לא היו מצליחים יותר מדי.
תנו לגרינברג סגל טוב ותראו איך מעמיד קבוצה טובה, תנו לו את הלפרין ואליהו ותראו איך הוא מובס בחצי הגמר

MOBY 3 ביוני 2014

שהאדומים יתעסקו עם אלטרנטיבות ואנחנו נתעסק עם ריפיט.
שוב עמוד שדרה ג׳ינג׳י עומד למבחן. האם ישבר שוב?
יהיה כיף בשבוע הבא. אח״כ השממון של המונדיאל…
אך אם רק היו סדרות. הספסל שלנו פחות משפיע בשני משחקים הצהובים עוד עלולים לגנוב לנו את האליפות.
עמית? עכשיו כבר מותר להגיד…. אמרנו לך. יבזורי……

אילן 3 ביוני 2014

להגיד אדלשטיין (או ג'ינג'י) בנשימה אחת עם תכנית ארוכת טווח זה לצחוק בפני ההסטוריה. מה לאדלשטיין ולאימון קבוצה מעבר לעונה אחת?

אסף .ג. 4 ביוני 2014

כרגע סיים קדנציה של 3 שנים בהפועל ת"א במושגים של הכדורסל שלנו זה חצי נצח…

אנונימוס 4 ביוני 2014

וראית איך זה נגמר מצדו. יש סיבה לכך שהוא לרוב לא מחזיק מעמד כ"כ הרבה זמן בקבוצות

יוני דניאל 3 ביוני 2014

פוסט נהדר, מאמן עם אישיות נהדרת ותורת כדורסל אחרת ממה שאנו רגילים לראות במחזותינו. צריך לקבל עוד צ'אנס ולהמשיך עם הבנייה בירושלים

גיא זהר 3 ביוני 2014

ירושלים לא עשו לי את זה רוב השנה. רכים מדי. לא מת גם על גרינברג. אני הייתי משאיר את קיצ׳ן ומוותר על דנקן ורייט למרות שסולידי ומנסה להמר על בלו בחוזה עתק וגם על דונטה בחוזה גבוה. ברור שהדבר יפרוץ את מסגרת התקציב. הקבוצה הזו צריכה ביצים. דן שמיר שהביא שני גביעים לירושלים וכמעט אליפות היא אופציה טובה. וניסים וחנוכי אחלה רכישות.

אסף .ג. 4 ביוני 2014

באמת פוסט נהדר,חסר לי רק דבר אחד התייחסות לצד המנצח…
חיפה מנצחת ועולה שנה שנייה ברציפות לגמר (תזכירו לי כמה קבוצות שהן לא מכבי ת"א עשו את זה לאחרונה),פרנקו הצליח להביא את הקב' שלו לשיא בזמן תוך שהוא מוציא את המקסימום שלו מהשחקנים:
יבזורי בעונת שיא,צוברביץ' ממשיך את ההתקדמות שלו(אפרופו קידום השחקן הישראלי),מורן רוט חוזר לרוץ על הפרקט ומתאושש מעונת הייבוש במכבי,פרנקו אפילו מצא את הדרך להתמודד עם מקרה הראש של דונטה סמית בצורה נאה לאורך העונה…
אפרופו דאנקן השחקן הכי טוב בסדרה הזו היה המספר 4 בצד השני בריאן רנדל שכבר מראה פה כמה עונות את היכולות שלו ועליו באמת אפשר להגיד שהוא אנדרייטד.

אנונימוס 4 ביוני 2014

אני דווקא חושב שרנדל זוכה להערכה אדירה. לא במקרה הוא עבר בכל קבוצות הצמרת בארץ מלבד מכבי. ולא במקרה הוא לא עבר במכבי, כי כולם (כולל מכבי) מעריכים אותו בדיוק כמות שהוא – שחקן נהדר, עם נטייה לפציעות.

bhr 4 ביוני 2014

+1
ירושליים היתה בכמה שנים האחרונות בית קברות למאמנים ושחקנים. השנה יצאה מזה. חלאס עם קוצר הרוח.

מאשקה 4 ביוני 2014

כל מאמן שאין לו קבוצה לאמן כרגע, מכניס את שמו לבורסת השמות לאמן את הפועל ירושלים, עושה זאת דרך התקשורת שהוא מכיר את אנשיה וגם מפרשן בה, הראשון פיני גרשון, השני ארז אדלשטיין. בראד גרינברג הוא מאמן עם קבלות של אליפות, וכמה נצחנות על מכבי ת"א בשנתיים שאף מאמן ישראלי אחר לא עשה. זה שהוא מאמן זר ולא בקליקה של המאמנים הישראלים המחוברים לערוץ 5, הוא סופג ביקורת עוינת מהתקשורת גם שאימן בחיפה, וגם העונה בירושלים. הקנאה של המאמנים הישראלים שהוא בא מבחוץ ומצליח.
כשהפועל ת"א לא רצו להחתים בחוזה חדש עם ארז אדלשטיין אחרי שחזהו נגמר העונה, מיד התערב בנושא זה פני גרשון חברו של ארז בתקשורת ( יציע העיתונות, ומחצית המשחק במלחה נגד מכבי חיפה ), ופיזר רעל נגד הנהלת הפועל ת"א בכול פינה, למי שרצה לשמוע ולמי שלא. וכך גם עכשיו עושה התקשורת עם גב של מאמנים אחרים נגד בראד גרינברג.
אני בעד שבארד גרינברג יישאר לאמן בהפועל ירושלים, כמו כל מאמן הוא עשה שגיאות וגם הרבה דברים טובים לקבוצה. הוא מאמן שיש לו דרך וידע גדול, הוא אנושי ויודע לדבר עם השחקנים, והם מחזירים לו באהבה במשחק.

משיח 4 ביוני 2014

הבעיה שלי עם ירושלים העונה היא רכות הגנתית, חסרה קשיחות הגנתית כתוצאה מהאופי של השחקנים, בהנחה שיותם וליאור הם הישראלים הטובים ביותר הזמינים ואכן זה המצב לפחות הזרים צריכים להיות קשוחים יותר ואדישים פחות.

נ.ב. – גרינברג צריך להישאר

D! 4 ביוני 2014

נו באמת, איזה פוסט מטופש
תתביישו שאתם נותנים לבן אדם במה בשביל לכתוב דבר כזה

סבלנות
אם לצטט דעת גדולים (ממני): פחחחחחחחחחחחחח

קובי (מכביסט) 5 ביוני 2014

לאלון :
קראתי את הפוסט הנהדר שלך (כרגיל). וקראתי גם את התגובות שלך. ויש לי שתי הערות (או הארות…),

1.לדעתי הבנאדם שיודע לתקן את הטעויות הכי טוב . זה אותו אחד שנכשל בהם. ולכן אני תמיד מבואס כשמפטרים מאמן טוב ומוכח אחרי שנה כושלת. הרי זה האבסורד הכי גדול. כי הוא כבר מכיר את הסגל ויודע בול מה צריך להחליף ולשפר.

אבל אז כבר אין לו צ'אנס. כי מגיע המחליף (בד"כ מאמן קנאי וסכסכן שחתר תחתיו!) מחליף את הטוב ומשאיר את הגרוע. ואז במקום לשפר את הקבוצה הוא הורס אותה שבעתיים. שזה בעצם מה שעשתה הפועל ירושלים עד היום!!!
מסקנה- חובה להשאיר את גרינברג. (אבל אם הוא בסוף יפוטר אדלשטיין הוא בינגו!),

2.לגבי הסגל של ירושלים לעונה הבאה (אני סקאוט לא? חח). אורי אלון וחבורת הבעלים החדשה. הציבו את הכניסה ליורוליג כערך עליון מבחינתם. סביר להניח שהם לא התכוונו להיות "בשר תותחים" שמה. אלא להיות קבוצה חזקה שמסוגלת לתת הצגות. גם מול קבוצות הביינים כמו באיירן מינכן אפס אנאדולו ויטוריה וכו'. עכשיו תסתכל על הסגל שלהם שוב ותחשוב אם זה הגיוני. אין יכולת קליעה. אין אתלטיות. אין עומק. ואין שום גיוון.

בעמדות הגארד הלפרין וקיצ'ן חלשים מאוד התקפית ורייט לבד לא מספיק. בעמדת הסמול ברור שאת דופרי צריך להחליף. אבל אף מאמן לא יסמוך על מנקו ביורוליג. לכן עם כל הרצון הטוב הם צריכים סמול ישראלי טוב אחר. בעמדת הפאוור אליהו דווקא טוב מאוד. בגלל שבמכבי הוא תמיד בלט מול החלשות. שאותם ירושלים תצטרך לנצח ולא את החזקות. אבל עדין חייב לצידו פאוור שיודע לתת הגנה ולקלוע משלוש. עמדת הסנטר פראחוסקי וגרין כבדים וחייבים לצידם סנטר סטייל טיוס. שיתן אתלטיות מהירות ויכולת לעשות חילופים בהגנה,

אז לסיכום אם ירושלים רוצה לבנות סגל טוב (וזול) ליורוליג זה מה שהיא צריכה :
1.קיצ'ן. הלפרין.
2.רייט. יבזורי.
3.הניקאט (2.03). בן רייס.
4.הארפר (2.08). אליהו (2.07).
5.פראחוסקי (2.13). גרין (2.06). רוזפלט (2.04),
זה סגל מגוון. חכם. קלעי. גבוה. אתלטי. ישראלי. וזול במונחי יורוליג!!!

אלון רייכמן 5 ביוני 2014

הי קובי,
תודה על התגובה המפורטת.
לגבי הסעיף הראשון שלך – אני בהחלט חושב שגרינברג צריך לקבל צ'אנס נוסף וראינו לא מעט מקרים של מאמן שבעונתו הראשונה במערכת העסק קצת חרק ולאחר שהוא קיבל הזדמנות (הי, אלישע לוי בבאר שבע זו דוגמא קלאסית) הוא פרח עם הקבוצה בעונה השנייה שלו במועדון.

לגבי הסקאוטינג – ראשית, ירושלים לא משחקת כל כך מהר ביורוליג (ובטח שלא בעונה הקרובה) כך שהיא עדיין לא צריכה לבנות סגל ליורוליג. אבל גם ליורוקאפ צריך סגל חזק, וראינו שהקבוצות שמגיעות לשלבים המכריעים שלו הן קבוצות יורוליג לכל דבר (או כאלה שנשרו מהיורוליג) כך שבהחלט צריך סגל טוב.

מסכים איתך שחייבים סמול פורוורד טוב יותר מדופרי (עם קליעה) וחיזוק אתלטי בעמדת הסנטר (אני מבין שכבר וויתרת על דאנקן).
יהיה מעניין לראות מה יעשו בפן הזה בירושלים – בין אם המאמן יהיה גרינברג או מישהו אחר.

קובי (מכביסט) 6 ביוני 2014

כדי להצליח ביורוליג הדבר הכי חשוב לקבוצה ביינונית (בעיקר. לא רק…) זה "המשכיות". ולכן אם ירושלים תכין את הסגל שלה שנה אחת קודם. היא תגיע כבר מחוברת ושוטפת ליורוליג. ותצליח ליצור רצף של ניצחונות. אבל אם היא תביא שחקנים רק אחרי שהיא תעלה ליורוליג. זה מאוחר מדי והיא תשלם על חוסר החיבור הזה במזומן!!!

Comments closed