פחדנים

כמה מילים על כדורגלנים קטנים, ואנשים אפילו עוד יותר קטנים.

2809111

 

"אם להיות כן, מעולם לא חיבבתי את אוהדי מנצ'סטר יונייטד יותר מדי. ברוב המקרים מדובר בציידי תהילה חסרי מושג, המנסים להוסיף אלמנט כלשהו של הישגיות לחיים חסרי המשמעות שלהם, על ידי קפיצה על עגלת ההצלחה של מועדון ספורט מוביל".- רוי קין, קפטן מנצ'טסר יונייטד לשעבר ואחד מסמליה הגדולים.

אז נכון, רוי קין הוא בערך הדבר הכי רחוק מפוליטיקלי קורקט.

יותר בכיוון של בריון עם פה גדול ופתיל קצר ואצבע קלה על הגליץ' עם הסטופקס קדימה.

הוא היה כסחן, אגו-מניאק, אחד שהלך הכי רחוק שאפשר בשביל הניצחון והקבוצה שלו, ויש שיאמרו (ובצדק) פסיכופט לא קטן.

אבל הוא היה גבר. והוא היה נאמן למועדון שלו. והוא לא פחד מכלום. בטח שלא להגיד את האמת לאנשים בפרצוף, גם אם היא כואבת כמו מכה בביצים.

 

asasa

***

בכדורגל הישראלי אין היום שחקנים סטייל רוי קין.

לא במנהיגות ובקשיחות, ובטח שלא באופי וביכולת לעמוד על מה שהם מאמינים שהוא צודק.

בכדורגל האלים והגזעני שלנו, האחרונים שניתן כנראה לצפות מהם לבשורה חדשה הם מיטב כדורגלנינו, חלקם אלימים וגזענים בעצמם.

בשבוע שעבר, יזמה הסתדרות השחקנים פעולת ריכוך בעקבות אירועי הדרבי האלימים.

היא שיגרה מכתבים אל 14 הקפטנים של קבוצות ליגת העל, וביקשה שיחתמו על ביטול האדום הלא מוצדק לזהבי וקיום משחק דרבי חוזר.

מבלי להיכנס יותר מדי לנפתולי העניין, המטרה היתה אחת – לנסות להרגיע את הגזרה ולשדר לכיוון זהבי המותקף קצת קולגיאליות מקרב חברין השחקנים.

הרי היום זה הוא – ומחר זה יכול להיות כל אחד מהם.

ארבעה קפטנים סירבו לחתום על המסמך – שי אבוטבול מהפועל ת"א, יוסי בניון מחיפה, אליניב ברדה מב"ש וחאלד חלאיילה מסכנין.

ולמה שיסכימו באמת. הרי יש כאן מאבק על האליפות, ושתלך לעזאזל מכבי תל אביב וערן זהבי יחד איתה.

מה מעניין עכשיו פיוס וקריאה לרגיעה. יש פה נקודות ליגה על הפרק.

1760977-5

 

למה לו ליוסי בניון, מר טפלון, להתלכלך עכשיו ולהסתבך בטעות עם הקופים הירוקים. עוד יאשימו אותו שהוא עוזר למכבי בטעות.

אמנם יוסי איש עקרונות כשזה נוגע לענייניו ולכבוד ולאגו שלו – אבל במקרה הזה, לא כדאי להרגיז את האוהדים.

שי אבוטבול הוא בכלל סיפור מדהים. שחקן שתבע את המועדון שלו פעמיים, איים לעזוב אינספור פעמים, תקף ברחוב אוהד שהקניט אותו (והודה בכך ואף הורשע), וקיבל כפרס את סרט הקפטן.

לפני שנה נדמה היה שקם צדיק בסדום. אריאל הרוש, אז שוער בית"ר ירושלים – יצא פומבית נגד לה פמיליה בתקופת סדאייב וקדאייב והחליט להילחם בגזענים הרדודים שמוציאים שם רע למועדון.

בתמורה, הוא זכה לגידופים וקריאות נאצה, לעומת שבחים ומחמאות מהפרשנים והתקשורת.

אבל גם הרוש, מסתבר, לא באמת עשוי מהחומרים הנכונים – ושנייה ורבע אחרי שכל העסק הוא התפוצץ הוא נלחץ. הסתבר שזה היה גדול עליו. הוא נפגש לסולחה עם אותם בבונים ו"פתח איתם דף חדש".

הם בתמורה, זכרו לו חסד נעורים וכיבדו אותו – שוב, במטר גידופים ונאצות כשביקר בטדי לפני שבוע ומשהו במדי נתניה.

כי מי שהולך לישון עם פשפשים – שלא יבוא אחר כך בטענות שהם עקצו אותו בתחת.

ואם אבוטבול, שרץ בדרבי כדי להגן על האוהד האידיוט שפרץ לדשא ותקף גם הוא את זהבי – חושב שהאוהד הזה יזכור לו את זה בעתיד, הוא או טיפש או סתם תמים.

באוקטובר שעבר, שי אהרון, קפטן הפועל קטמון, גילה אומץ והראה קצת תעוזה כשתקף את שחקני בית"ר בשיא פרשת השחקנים הצ'צ'נים וקרא להם פחדנים, על כך שנטשו את אריאל הרוש לבד במערכה והעדיפו לשתוק.

אמר וצדק בכל מילה.

כי שחקני בית"ר האפסוסיים העדיפו לדאוג לעצמם ולא להסתבך עם האוהדים הפסיכיים שלהם. לעמוד לצד חבר לקבוצה ולהישיר מבט לגזענות ולאלימות זה לא באמת בשבילם.

תראו מה קרה לקורנפיין שניסה להילחם בגזענות ובאלימות וזכה לאיומים על חייו ועל חיי משפחתו.

את האופי הם מעדיפים להשאיר למישהו אחר.

**

מהטמה גנדי, אמר פעם: "הרבה אנשים, בעיקר טיפשים ובורים, ירצו להעניש אתכם על כך שאתם אומרים את האמת, על כך שאתם מדייקים בעובדות, על כך שאתם עומדים על שלכם. אף פעם אל תתנצלו על כך שאתם צודקים, או מקדימים אותם בכמה שנות אור מבחינת החשיבה. אם אתם צודקים ואתם יודעים את זה – דברו בקול רם, אפילו אם אתם מיעוט של אדם אחד. האמת היא עדיין האמת".

בינתיים, עד שיימצא פה השחקן שיגדל זוג ביצים ולא יחשוש לעמוד לצד האמת שלו – גם אם זה מתנגש עם דעת ההמון המתלהם, תנו לי עוד איזה גליץ' של רוי קין עם הסטופקס. הוא אולי כסחן, אבל לפחות לא צבוע ופחדן.

 

 

2f66eaa7db6d6037b6bfe646c8fa8a1c

 

 

 

 

ליגת שוקי ההון - סטטיסטיקות ושחיקת הזמן
יומן אליפות של הפטס - ביי (סיכום חצי עונה)

83 Comments

יואב 9 בנובמבר 2014

קינו לבלבלב

עידוקוליס ליפשיץ 9 בנובמבר 2014

פחחח.

א', ממתי במכבי חיפה סופרים את האוהדים?
לא כששחר הולך למשחקי מכבי ת"א כדורסל, לא כשהוא דחף להעברת משחק האליפות 2003 לר"ג, לא כשהביאו את תמיר כהן, ג'ובאני רוסו, בנאדו (אחרי שהיה בבית"ר) והרשימה כמובן עוד ארוכה, לא כשהשאיל עוד ועוד שחקנים להפועל חיפה, בקיצור שחר וצ'יזיק כבר שנים ארוכות שמים קצוץ על מחאות (עלק מחאות, שילמדו מאוהדי הפועל ובית"ר איך מזיזים עניינים..) של הקהל שלהם.

ב' – "הרי היום זה הוא – ומחר זה יכול להיות כל אחד מהם."
מחאלד חלאיילה אתה מצפה להלך המחשבה הזה? מישהו אי פעם הפגין סולידריות עם סכנין (שאלה רטורית, אל תחפשו אותי פה..).

באותה המידה, אגב, אפשר להחזיר את הטענות שנה אחת אחורה- איפה היו כל הקפטנים בליגה כשאריאל הרוש קיבל אבנים, נאלץ להתבנקר זמן ארוך בחדר הלבשה מול המון זועם ובקיצור – ספג אלימות פיסית לא פחות קשה מערן זהבי?
אה סליחה, אם זה לא קורה בדרבי התל אביבי אין צורך לעשות "דקת הזדהות", "מברק קפטנים", "לעצור את הליגה", "לשנות את החוקה" ו"לקבל גיבוי מלא וברור מכל גורם, בנפרד, בהתאחדות".

כסיפוביץ 9 בנובמבר 2014

מילה על האבוטבול הזה.
האיש רץ להגן על הבהמה שהסתובבה לה במגרש וחיפשה להרוג.

ולגבי כל השאר. מה אתה מתפלא?

עידוקוליס ליפשיץ 9 בנובמבר 2014

לא יודע, לא השתכנעתי שהוא תקף את זהבי.
יש כל כך הרבה צדדים לבלאגן שהיה שם, כבר מנסים להכניס סיפורים ואשמים איפה שאין.

טרנטה 9 בנובמבר 2014

לא תקף. רצה לחבק. פחחחח כמו שאתה אומר.

עידוקוליס ליפשיץ 10 בנובמבר 2014

טוב, טרנטה, שכנעת אותי.

אר 9 בנובמבר 2014

אפשר להגיד על אבוטבול הרבה דברים רעים ורובם נכונים, הוא לא רץ להרביץ לזהבי. הוא הרחיק אותו בזמן שהוא רואה את המאבטחים רצים למתקיף. לגבי האדום, כל הרעש של מכבי נועד בין השאר להסיט את תשומת הלב מעוד דברים. האדום לא מוצדק אבל בחייאת….
נדרשת פעולה כללית מצד השחקנים להראות שהיריבות היא ספורטיבית בלבד. זה כן וכמה שיותר מהר. והם כולם מפחדים. תראה מה קורה פה לאנשי ציבור שמביעים את עמדתם.היינו שמחים לשניים שלושה צדיקים.

אנונימוס 9 בנובמבר 2014

אני מבקש לא להפריע עם עובדות פה

צור שפי 9 בנובמבר 2014

כסיפוביץ,

1. החוליגן צריך ללכת לכלא לכמה שנים.
2. אבוטבול הוא חרא וכמו שכתוב כאן, עבריין מורשע.
3. ואחרי שאמרתי את זה – הבהמה חיפשה להרוג? תנסה את זה בקצת יותר חוסר פרופורציה, לדעתי תתקשה.

אורן 9 בנובמבר 2014

אלון,
אני אוהב שאחרי זה אתה מציג את עצמך כמאוזן.
חשבת אולי שאבוטבול וורמוט לא אוהבים את תנועת הפיו פיו לאוהדים ורואים בזה דבר מתסיס?
לא ראיתי את השחקנים האמיצים בצהוב שיודעים לגנות את הפיו פיו.
הייתי רוצה לראות אם אוהדי מכבי אם דור מיכה ,למשל, היה עובר להפועל ועושה פיו פיו לאוהדי מכבי.ברור שאין פה שום סיבה לאלימות אבל בהחלט יש פה התססה ,ובעיניי אתה מיתמם אם אתה אומר שלא.
אני חושב שזהבי הוא לא הדמות להזדהות איתה על מקרה שהיה חובה להזדהות איתו.אגב,איפה אותה אמנת שחקנים היתה כאשר אוהד מכבי תקף את קדאייב.חבל שלא כתבת אז טור לזה.אבל עזוב-אתה תמיד אובייקטיבי(אבל אחלה טורי כדורסל-מה קורה עם זה ?כבר מחזור שישי).

דני המאמן 9 בנובמבר 2014

אין לי שום בעייה שמיכה, זהבי או כל כדורגלן אחר ממכבי יעבור להפועל ויעשה בנג בנג, בום בום או פיו פיו.
רק אצל אוהדי הפועל שכטר, ורמוט וכל אחד ששיחק חמש דקות באדום הוא סמל.
מ ג ו ח ך.
מי שלא משחק במכבי זכותו לעשות ככל יכולתו על מנת להצטיין וזכותו לחגוג.
לא זוכר שאוהדי מכבי קיללו ורדפו את ג'ון פנסטיל או דני בן דיין ולהזכירך שגם מיקי ברקוביץ וארל ויליאמס שיחקו באדום ולא קרה כלום.
אוהדי הפועל פשוט איבדו כל כיוון ועל דף האולטרסאונד רשום מיקי ברקוביץ הצהוב שיש לשנוא.
אין מילים.
פני אוהדי הפועל כפני אבוטבול הפושטק.

אורן 9 בנובמבר 2014

הפוך דני המאמן,
פנסטיל ובן דיין לא התגרו בקהל שלכם.
מספיק לראות איך התנהגתם לדגו כאשר שיחק אצלכם כי הוא איים עך המעמד של נמני.

דני המאמן 9 בנובמבר 2014

פיו פיו זה התגרות איך בדיוק?
צריך להיות טיפש כדי להעלב מזה.
מה שעשו לדגו הוא בושה וחרפה וביזיון של אוהדי מכבי אבל אף אחד לא ניסה להכות אותו.
אה שכחתי, הוא לא עשה פיו פיו.
פויה ערן.

אלון רייכמן 9 בנובמבר 2014

אורן, אני כן מאוזן. תאמין או לא.
אוהד מכבי שתקף את קדאייב הוא אידיוט. וצריך לבעוט אותו למעצר.
כל אוהד שתוקף שחקן צריך להיענש בחומרה. נמאס כבר מהאלימות המגעילה הזו. אנשים שכחו שזה ספורט, לא מלחמה.
אוהדי מכבי אלימים גרועים כמו אוהדי הפועל אלימים או אוהדי בית"ר אלימים או אוהדי חיפה אלימים. אלימות היא אלימות.
לא מזמן גם כתבתי טור על האידיוט ההוא – אוהד בית"ר מלה פמיליה שקורנפיין תבע אותו אחרי שאיים עליו ועל אשתו.
אין לי כוח כבר למטומטמים האלה, לאלימים האלה, לגזענים האלה.
צריך להחמיר בענישה – ולא משנה אם זה צהוב, אדום, ירוק או טורקיז בהיר. לא מעניין אותי בכלל איזו קבוצה.
תאמין לי שבהקשר הזה, אני מעל זה. אני הכי מאוזן בעולם.

אורן 9 בנובמבר 2014

היי אלון,
ראשית שמח שהתייחסת.
שנית הייתי שמח שפעם אחת תכתוב טור כזה כשאוהדי מכבי עושים דברים כאלה(היו לך מספיק הזדמנויות-טועמה,ראדי,קדאייב ישמחו לספר לך).איכשהוא זה לא הפריע לך מספיק כדי לכתוב טור כשזה קרה אז,אלא יותר פשוט כשזה קורה לאחרים(ושום מילה שלך על מסיתי האלימות כמו גרסיה).
אם היית מאוזן-היית מבין שהתנועה של זהבי מתסיסה,שגרסיה קרא לאוהדים לרדת וההתנהגות של קרויף שערורייתית.כשאתה ויוזמי המכתב בכלל לא מתייחסים לזה-אל תתפלא אם לאנשים קשה להזדהות עם מקרה חמור כל כך שמעורבים בו אנשים שקשה להזדהות איתם.
האירוע הזה מספיק חמור כדי שכל הגורמים ידעו שהם עשו טעויות(אפילו אם זה לא בר השוואה).

רועי 10 בנובמבר 2014

כן, תנועת הפיו פיו היא שגרמה לעבריין מורשע לרדת לכר הדשא ולתקוף את זהבי, לא חלילה פרובוקציה מתוכננת של הקהל הנפלא בארץ.
אני תוהה אם אתם מאמינים לעצמכם כשאתם אומרים את זה.

גל ד 10 בנובמבר 2014

אורן, זה פיו פיו. אני והחברים שלי היינו עושים את זה אחד לשני כשהיינו בני חמש. תתבגרו.

אזי 10 בנובמבר 2014

אורן, לא יודע אם יש פה איך, אבל תדפדף בדה באזר לתקופת תחילת העונה.
תמצא כמה טורים של אוהדי מכבי נגד האוהדים שקיללו את ראדי, ובכל טור כזה, תמצא כל אוהד מכבי שאי פעם הגיב באתר, טוען שצריך להעיף את האוהדים האלה לקיבינימט ושהם לא חלק ממכבי תל אביב.

כמו כן תגיע למשחקים של מכבי בבלומפילד.
בכל שיר שיוצא מכיוון שער 11 עם איזושהי אמירה גזענית (בדרך כלל כלפי טועמה) – עשרת אלפים שורקים בוז.
בכל פעם שראדי או רייכרט נוגעים בכדור ומאתיים מטומטמים שורקים בוז, עשרת אלפים איש מוחאים כפיים.

בשנים האחרונות אוהדי מכבי מאוד ביקורתיים כלפי עצמם.

אנונימוס 9 בנובמבר 2014

גילי ורמוט יחתום השנה את שנתו השביעית בהפועל ת"א

omer 9 בנובמבר 2014

שחקנים בכל העולם חוגגים עם הפיו פיו. רק בישראל זה התרסה (אוהדי הפועל ת"א פשוט מגוחכים, נותנים אחלה פייט לאוהדי בית"ר).

במקום להתמקד במה שחשוב, חצי מהשיח הוא על תנועה שצריך להיות אידיוט מוחלט כדי לראות בה התגרות.

איציק 9 בנובמבר 2014

כספי במשחק האחרון של סקרמנטו קינגס עשה פיו-פיו וכיבל 20,000$ כנס, כיוון שזה סיכן את האוהדים. אם הפיו-פיו היה פוגע לאוהד בעיין א ב… זה יכל לגרום לו נזק בלתי הפיך. אז אל תגיד לי שפיו-פיו זה בסדר… זה לא!!!
:-) :-) :-)

גיסנו 9 בנובמבר 2014

אם מיכה יעזוב ויקבל יחס כמו שזהבי קיבל גם מהמועדון וגם מהאוהדים, שיעשה כמה פיו פיו שהוא רק רוצה.

הפיו פיו זו התגרות, זה נכון. אז מה? ילדים בני 5 מתגרים ככה אחד בשני והולכים הביתה חברים. אתם החלטתם לנפח את זה מעבר לכל פרופורציה ולעשות מזה משהו שזה לא, סתם כי אתם לא מסוגלים להתמודד עם זה שהוא משחק עכשיו כ"כ טוב, ושהעובדה שהוא במכבי ולא בהפועל היא בעיקר אשמת המועדון ואוהדיו.

אז החליטו שזה לא ראוי ושמגיע לו צהוב, שהוא קיבל. ועכשיו לשאלה הגדולה – האם אתה מצדיק פריצה של אוהד למגרש ותקיפת שחקן במהלך משחק? לפי התגובה שלך, בהחלט כן.

אורן 9 בנובמבר 2014

גיסנו,
אם התכוונת אלי-אז הנה אני עונה.
נחמד שאתה מכתיב לי מילים.האוהד עשה מעשה חמור וכמעט חסר תקדים..
המעשה הזה חמור מאד אבל לבקש מכל הקבוצות להזדהות עם שחקן מתגרה שטוען שימשיך להתגרות-אני חושב שאפרש לוותר לכמה קבוצות.

יוני ק. 9 בנובמבר 2014

אני מצטרף לשורה האחרונה שלך אורן.

אריק האדום 9 בנובמבר 2014

בושה להזכיר את רוי קין עם כל חדלי האישים האחרים שמוזכרים בכתבה. כולל גוסי בניון (אגב, לא סתם זהבי רצה להיות כמוהו, שני ערסים)

דני המאמן 9 בנובמבר 2014

אין מה לחשוד בא באבוטבול שהוא תמים, אבל טיפש בודאי כמו רוב הכדורגלנים הישראלים למרבה הצער.
בניון הוא זה שהחמיר את פציעתו רק כדי לקבל זימון לנבחרת מה שכמובן לא קרה, עוד גאון.
אין מה לחשוד באף אחד מהמעורבים שיש להם עודף אינטליגנציה ובודאי לא אבוטבול הפושטק.

משה 9 בנובמבר 2014

אני לא חושב שמישהו היה צריך לחתום על המכתב ואני לא אוהד של אף אחת מהקבוצות האמורות. זו לא סולידריות, זו הדרך של אוהדי מכבי לאנוס את כולנו לחשוב שהצדק בצד שלהם. היום יחתמו על מכתב כזה בעד זהבי, מחר נגד הכשלה ברחבה ומחרתיים נגד הורדת חולצה. אסור ששחקני כדורגל יהפכו להסתדרות שמתאגדת נגד שופטים ולכן זה תקדים הרסני ומגוחך. כמו שאמרו לפניי הטור שלך רק מראה כמה אתה אוהד מכבי חסר איזון לחלוטין.
אם כבר אני מחכה לשחקן הראשון שיהיה "גבר" ויגן על חבר לנבחרת מפני מטר הקללות, היריקות והחפצים בדרך לחדר ההלבשה. הייתי רוצה לראות את ורמוט (אחד השחקנים הכי חסרי אומץ שיש) מחבק את זהבי כשהוא יורד מהמגרש ויורד איתו לחדר ההלבשה לוודא שלא זורקים עליו כלום.

גיסנו 9 בנובמבר 2014

אתה באמת שם הורדת חולצה ותקיפה של אוהד באמצע משחק באותו לבל? עד מתי גניבת דעת?

הדבר הכי נכון בטור הזה הוא שהסיפור הזה לא צריך להיות הפועל נגד מכבי, זה הרבה מעבר, וכולם בראייה צרה ומטומטמת מתעלמים מהאמת הברורה לכל עין.

אז יאללה, בוא נמשיך להסתכל על זה בתור בעיה של זהבי ושבוע הבא כשאוהד ב"ש יחטוף עצבים על זה שבניון חתם בחיפה ולא חזר לב"ש ויתקוף אותו באמצע משחק, נתעלם ונגיד שזו רק בעיה של חיפה ולא של אף אחד אחר.

משה 9 בנובמבר 2014

גניבת דעת זה לקשור בין הבחילה מכל האירוע לאדום של זהבי. זהבי קיבל אדום כטעות של שופט (טיפש, הזוי, מיותר אבל טעות ), להפוך אותו למרכז ולהרים אותו על כפיים זו עמדה שאתה דורש מאוהדים או שחקנים אובייקטיבים לקחת ומה לעשות, אנחנו לא רוצים. הפועל צריכה להיענש, מכבי צריכה להיענש (פחות ) והשופט צריך להיענש. עניין האדום שולי בכל הסיפור בדיוק כמו תוצאת המשחק ואיכשהו אוהדי מכבי מתעקשים לסחוב את כולנו לדיון עליהם.

רועי 10 בנובמבר 2014

הסולידריות היא לא על הכרטיס האדום השערוריתי, היא לכך ששחקן הותקף ע"י אוהד על כר הדשא, ועולם הכדורגל שותק.

משה 10 בנובמבר 2014

החתימה היתה על ביטול האדום, אני לא מבין מהטקסט עליו הם רצו להחתים אותם שמדובר במה שאתה מציין.

ויקטור מורוז 10 בנובמבר 2014

כי הוצאת אדום היא פרס למתקיף, ולמעשה אוסרת על השחקן להגן על עצמו.

אחד שמבין 10 בנובמבר 2014

מי שותק ?? על מה אתה מדבר ? יש משהו אחר באתרי ספורט מאז הדרבי ?? עשרות טורים ומאות כתבות נכתבו על זה. לזה אתה קורא עולם הכדורגל שותק ?? גם ביבי ואובמה לא התקשרו להזדהות עם זהבי אז יאללה תרגעו כבר.

אהד 10 בנובמבר 2014

ויקטור, הטענה היא לא שהיה מוצדק להרחיק את זהבי. להפך. אבל מרגע שהוא הורחק בשל טעות שופט, לא ברור לאוהדי יתר הקבוצות מדוע צריך לארגן קמפיין לביטול הטעות שבוצעה דווקא נגד זהבי. רוצים לארגן מכתב תמיכה בזהבי – יפה. רוצים לבטל דווקא את ההרחקה שלו – פחות יפה, לפחות מבחינת יתר האוהדים.
סתם לדוגמא, במשחק של הפועל שבוע שעבר נגד מכבי נתניה, השופט גרינפלד המציא פנדל לטובת הנתנייתים והרחיק את בלם הפועל, טוקורה. אף אחד אצלנו לא ביקש מייני ומשאר הקפטנים שיעזרו לבטל את האדום ההזוי. פנו לבית הדין בבקשה שיבטל את ההשעיה וזהו (כמובן שזה לא עזר).

גיסנו 10 בנובמבר 2014

שחקן שקיבל אדום על טעות של שופט שראה משהו לא נכון, כנראה לא יהסס לעשות את אותה הפעולה בעתיד כדי לנסות למנוע שער מהיריבה. הנזק הוא ספורטיבי.

שחקן שאוהד פורץ למגרש ותוקף אותו צריך להתחיל עכשיו לחשבן בראש מה הוא צריך לעשות? צריך לדבר עם האוהד עם הידיים מאחורי הגב ולחכות לראות מה יקרה? אתם באמת לא מבינים מה ההשלכות של האדום הזה על אוהדים דפוקים ושיכורים וחמומי מוח ברחבי הליגה?

האדום של טוקורה למשל לא מבוטל – מבחינת האוהד חמום המוח השופט בן זונה. אולי הוא יחכה לו אחרי המשחק ביציאה כדי לקלל אותו, אבל במונחי רווח והפסד חוץ מלקלל אותו אין הרבה מה לעשות.

האדום של זהבי לא מבוטל – האוהד חמום המוח יבין שאם הוא יתקוף שחקן יש מצב שיצא לו מזה אדום לשחקן המותקף. והרי האדום לא יבוטל, והשחקן חייב לקבל עליו את הדין – אז בעצם איפה ההפסד פה? הוא גם יצא גיבור בעיני הקהל שלו בתור אחד שהקריב למען הקבוצה ומקסימום יקבל איזה עונש מגוחך (אני עדיין לא סומך על בית המשפט שיעשה לאידיוט את מה שמגיע לו באמת).

שחקנים במכבי קיבלו אדומים מוצדקים יותר ופחות לאורך השנים ומעבר לויכוחים הרגילים אף אחד לא ביקש גיבוי, אולי ביקשו לבטל ונענו בשלילה כמו תמיד אבל זה לא היה הסיפור.

האדום הזה לזהבי שונה במהותו וזה בכלל לא בגלל שקוראים לו זהבי. ביום שאני מקווה שלא יגיע, שאוהד של מכבי למשל יחליט לתקוף את ורמוט באמצע משחק – אני אהיה באותה הדעה בדיוק. מקווה מאוד שהפארסה של זהבי לא תעודד איזה אהבל משער 11 לבדוק את התיאוריה הזו.

אהד 10 בנובמבר 2014

מצטער גיסנו, לא קונה את זה. אתה באמת חושב שיש אוהד שפוי שחושב שעדיף לו לשבת בכלא כדי שאיזה שחקן יחמיץ משחק ליגה? נשמע לי מופרך לגמרי. ואם כבר האוהד מטורלל, למה שיעצור בלגרום לשחקן היריב לקבל אדום? למה שלא ישבור לשחקן את הרגל? הרי ממילא הוא יישב בכלא, אז למה לא למקסם תועלת?

גיסנו 10 בנובמבר 2014

אוהד שפוי לא. אבל לא חסרים אוהדים לא שפויים. שמבחינתם לשבת בכלא למען הקבוצה זה איזושהי הגשמה עצמית עליונה. כמו במאפיה. רגע, האידיוט ההוא לא ידע שהוא ייעצר על הפריצה הזו למגרש? ידע גם ידע. עדיין לא עצר בעדו.

ואם אתה שואל אותי זו הייתה המטרה הראשונית של אותו אידיוט, לשבור רגל או משהו בסגנון. הוא פשוט היה בהלם כשלפתע הוא מצא את עצמו מול זהבי מכ"כ קרוב ובלי אף אחד שמפריע לו בכלל לעשות מה שבא לו.

פילוסוף רדום 9 בנובמבר 2014

זה לא רק שחקני כדורגל – אין מספיק אנשים שאומרים אמת אם היא מתנגשת עם משהו או מישהו אחר.

צור שפי 9 בנובמבר 2014

אלון – כל מה שכתבת סביר, אבל אף מילה על קרנבל העידוד שהאוהדים מתכננים הערב לגארסיה ולשורה? מילא, לעודד את זהבי אני מבין, הוא הותקף והורחק על לא עוול בכפו, אבל למה מגיעה הסולידריות הצהובה לשני אלה שהפגינו התנהגות לא ספורטיבית? למה התיחום הצר והחד צדדי של גבולות הגיזרה?

גיסנו 9 בנובמבר 2014

מאותה הסיבה שהקהל של הפועל יעודד הערב את אבוטבול הסכסכן ואת ורמוט הפחדן. מעניין אם ישרקו בוז לדני עמוס על זה שהוא העז ללכת לזהבי בחדר ההלבשה ולהתנצל על מה שקרה (ההימור שלי: בהחלט).

ד"א, אני יכול להראות לך הרבה קטעי וידאו של 4-5 שניות ולומר לך מה קורה שם, אבל אם תראה קטע ארוך יותר פתאום תגלה שהאמת שונה לגמרי.

האם זה אומר ששורה וקרלוס נקיים? אני עוד לא יודע. צריך לראות קונטקסט קצת יותר רחב כדי להבין. אני כן חושב שאי אפשר לשפוט כל מה שקרה מרגע שאוהד פרץ למגרש כדי לתקוף שחקן בכלים רציונליים ולפי התקנון היבש. מי שעבר עבירה שנחשבת לפלילית – פריצה למגרש או השלכת חפצים למגרש – צריך להיענש ע"פ חוק, משני הצדדים. וזה כולל את זהבי, קרלוס, שורה, אבוטבול וברקוביץ'.

אורן 9 בנובמבר 2014

כמובן שזה לא קרויף ,זה היה האח התאום שלו שם.

צור שפי 9 בנובמבר 2014

גיסנו, מה שאתה מתאר זה התנהגות של אוהדים, של טריבונה, של עדר. באכסניה הזו כדאי שננסה לראות את התמונה יותר רחבה, כותב הפוסט והמגיבים. בגלל זה הרגיזה אותי ההתמקדות בארבעת הפחדנים. ומה שאני חושב על האדום של זהבי וההתנהגות של אבוטבול כתבתי במקומות אחרים, כולל בתגובה אחרת בפוסט הזה, ככה שאני לא רק נאה דורש…

יוסי מהאבטיחים 9 בנובמבר 2014

כל עניין המכתב הוא מגוחך לגמרי.
למה לעזאזל צריך קפטן לאשרר ביטול אדום ומשחק חוזר? למה הוא צריך להמליץ על זה בכלל? מי שמו? אם אני בעלים של קבוצה שהקפטן שלה חתם על זה, אני בועט אותו ליציע. יש אלף דרכים להראות סולידריות בלי להתערב בעונשים והחלטות שיפוט של קבוצה אחרת.
רוצים מכתב להרגעת הרוחות, תנסחו אחד כזה באמת, ולא מכתב שמנקה לאחרים את הידיים.

מבחינתי חתימה על מכתב בניסוח הזה פשוט מעידה על קפטנים שלא מבינים מה התפקיד שלהם. וזה בטח לא לבקש משחק חוזר

מעיין אוהד מכבי 10 בנובמבר 2014

התפקיד של שחקני כדורגל הוא בין היתר לגלות סולידריות לקולגות שלהם ולהתנגד לאלימות.

העובדה שהאדום לא בוטל, וגם הסירוב של חלק מהקפטנים לחתום על המכתב, היא שערורייה שרק נתנה פרס להתנהגות אלימה מצד אוהדים ותעודד אלימות עתידית (מה יימנע עכשיו מאוהדים לפרוץ למגרש ולתקוף את כוכב היריבה? יתגונן – יקבל אדום, לא יתגונן – ייפצעו אותו).

יוסי מהאבטיחים 10 בנובמבר 2014

לא הבנתי מה הקשר בין סולידריות ובין חתימה על מכתב שיבטל אדום ויבקש משחק חוזר.
סולידריות צריכה ואף חייבת להיות מובעת, אבל עם המצב השערורייתי בו אוהד תוקף שחקן. מה זה בכלל קשור לזהבי ולאדום?
תשביתו את הליגה כאות הזדהות, תודיעו שעד שמישהו לא לוקח אחריות לשלומכם אתם לא מוכנים לשחק. תבקשו מעופר עיני עוד עצות, הוא חזק בזה.

יש הרבה דרכים למחות חוץ מלבקש משחק חוזר. באמת שאני לא מבין איך משחק חוזר קשור לקפטן של בני סכנין או הפועל פ"ת.

מעיין אוהד מכבי 10 בנובמבר 2014

הנוסח הסופי של המכתב התייחס רק לאדום, ועל נוסח זה אכן חתמו כולם למעט שחקני הפועל.

טרנטה 9 בנובמבר 2014

מצחיק אותי שהקהל עדין הנפש שנעלב מפיו פיו הוא זה שהביא לנו את הבובה של ייבגני. אני בטוח שאם פואד היה תוקף את שורה זה היה יותר כואב לו.

מרקוביץ 9 בנובמבר 2014

רוצים למחות על תקיפת שחקן ע"י אוהד – אהלן וסהלן. תנסו לפחות להסתיר שכל האינטרס שלכם זה שערן זהבי ישחק נגד נתניה ולשים בצל את ההתנהגות הבזויה של כל המערכת של מכבי תל-אביב (שחקנים, צוות ואוהדים)

הייתי גם מוסיף מחאה של 11 שניות על כניסות שיכולות לגמור קריירה לקולגה רק כי אכלו לי שתו לי.

כן אתם הכי מעניינים בעיקר את עצמכם אבל עזבו אותנו בשקט עם כל המריבות המבחילות בינכם.

פיו פיו או מה שתמציאו מחר.

בלייק 9 בנובמבר 2014

רוצים שיורידו למכבי נקודות בבית הדין כדי להאריך את מראית העין שיש מאבק על אליפות (ואולי להאריך את הכהונה של סטנוייביץ׳ בעוד חודשיים)? אהלן וסהלן. תנסו רק להפסיק להגיד שאתם נגד אלימות ובעד התאחדות של השפויים כדי להקיא את החוליגנים, ולשים בצד את ההתנהגות הבזויה של כל המערכת שאחראית כאן על כדורגל: ההתאחדות, איגוד השופטים, בתי הדין, קבוצות שמנסות לתפוס טרמפ כדי להשיג רווח ספורטיבי.
אם היינו מוחים 11 שניות על כל כניסה שיכולה לגמור קריירה רק כי אכלו לי שתו לי, כנראה שעדיין היינו עומדים על דרבי ״בוא נשבור לזהבי רגל כי הוא יותר מידי טוב בשבילנו״ מלפני שנתיים.
וכנראה שאנחנו והמריבות המבחילות בינינו כל כך לא מעניינות אותך שהחלטת לקרוא גם את הטור ה- 200 בנושא וגם להגיב בו (ועוד באופן כל כך מתנשא ומיותר)…

מרקוביץ 10 בנובמבר 2014

ברור שהתגובה שלי מתנשאת ומיותרת כי אתם מכבי ומי אנחנו.
הדבשת שלכם כל כך גדולה שאולי אתם יכולים להגיד שאתם לא רואים אותה אבל המשקל שלה מלא בהתחסדות שמקריסה את היכולת שלכם להטיף מוסר.

אני נגד הורדת נקודות/רדיוסים/קנסות על התנהגות של קהל – לאף קבוצה אין יכולת לשלוט בפואדים שלה אבל במקרה של מכבי בדרבי יש עניין מורכב כי תופעת פואד זלגה לשחקנים שהתסיסו ושורה אובארוב (אישיות מדהימה ללא ציניות) נהג בצורה מבישה (אז נכון הסרטון לא מוכיח כלום אבל הרי הוא הודה בקולו)

גם אם יורידו למכבי נקודה או שתיים אין חשש כי מכבי תהיה אלופה גם השנה וגם ב2030.

amitpros 9 בנובמבר 2014

יוסי בניון אמר בריש גלי כבר ביום הדרבי עצמו, שהשיפוט היה שערורייתי ,והאדום של זהבי חייב להיות מבוטל. קצת סותר את התיאוריה עליו. בכל מקרה, אני לא זוכר הרבה שחקנים שיוצאים בצורה הזו כנגד החלטת שופט. אפשר כמובן להגיד שזה בגלל שהוא פצוע ואלוהים יודע מתי הוא יחזור,ואפשר גם להגיד שזה בגלל שהוא בניון ויש לו מעמד מיוחד בכדורגל שלנו. בשורה התחתונה בניון דיבר בעניין מייד.

ואני עדיין חושב שזו שערורייה שזהבי לא משחק היום, ואני מאוד מקווה שאף קבוצה לא תענש בהפחתת נקודות. לא רואה שום סיבה לזה בעיקר שהפאשלה היא של חברת האבטחה שקיבלה כסף טוב כדי לעשות את העבודה שלה.כדורגל משחקים במגרש,
ולמרות האירועים מסביב,זה לא מצדיק הפחתת מקודות.

והאמת, שזהבי אולי שחצן, אבל זו זכותו.ככה זה.לאוהדים מותר לקלל אותו ולו מותר לחגוג כל עוד הוא לא מקבל על החגיגה אדום.ומספיק כבר עם הקשקוש הזה שזה פוגע במישהו.
הפרחח האמיתי במכבי תל אביב הוא כמובן טל בן חיים, שחקן בלתי נסבל שהולך כל הזמן ע להרגליים בצורה סופר מכוערת.הוא היחיד שהייתי מרחיק על סמך צילומי טלביזיה. אם קרויף ופאקו לא ירגיעו אותו, מישהו יכנס בו בחזרה.

orimor2212 9 בנובמבר 2014

אבוטבול הוא חבר של אותו פואד. זה דיי מסביר הכל.

אזי 10 בנובמבר 2014

זה מדהים אבל עוד לא שמעתי על אף אוהד הפועל שהוא לא חבר של פואד

אדם 10 בנובמבר 2014

אני לא חבר של פואד!
ד״א, סביר להניח שפואד וזהבי קיללו ביחד את מכבי בקריאות האצה לפני אי אלו שנים.

יואב 10 בנובמבר 2014

שמעון גרשון שתק כמו דג וקיבל רימון משער 5(שפספס את מטרתו).
טועמה התגרה והשתיק את 11, גם דאגלס, גם תמיר כהן(לשם האיזון).
הפיו פיו הוא תירוץ ושטויות.
אוהדי הפועל לא יכולים לשאת את ההצטיינות של המוזהב. וכידוע, יש להם עקרונות.
פחחח

פה איתמר 10 בנובמבר 2014

אלון,
זה פשוט נכון. רוב השחקנים פחדנים. גם במכבי במקום לגבות את בן רייכרט, בן חיים התפתל מול האוהדים ועוד קיבל חיזוק חיובי מהתקשורת על על שלא יצא גזען כמו שחשבו כנגד ראשי אלא סתם מוג לב ולא קוליגיאלי. אבל כמובן שיזכר לדיראון יוסי אבוקסיס שחטף חזיז מ"אוהד" הפועל שכוון לשמעון גרשון שעזב לבית"ר ובמקום לתבוע או לכל הפחות להוקיע פומבית או לכל הפחות להביע סולידריות עם הקולגה גרשון, אמר אבוקסיס "אני סולח כי זה אוהד הפועל".
ומה נגיד על נמני, אז שחקן בית"ר וקפטן הנבחרת שהמשחק בידי לא נקף אצבע כנגד קריאות גזעניות מ" אוהדי" הנבחרת לעבאס סוואן.
חדלי אישים!

גיסנו 10 בנובמבר 2014

לפעמים אומרים ש"צריך לבחור את הקרבות שלך".

ברגע שבא עיתונאי שמסלף את דבריו בעריכה מגמתית ומגעילה נטו במטרה לפגוע – מבחינת שאר השחקנים זה יותר קל ומתאחדים בחזית אחידה נגד אותו עיתונאי. אני בטוח שרייכרט ובן חיים סגרו את העניינים, ולפי איך שרייכרט נראה על המגרש כשהוא כבר עולה – הוא מבין למה שורקים לו בוז ומנסה לקנות את דרכו ללב האוהדים דרך הדשא. לערן זהבי זה עבד לא רע.

trailblazer 10 בנובמבר 2014

אני חייב לציין שבתור אחד שלא כ"כ מעורה בנעשה בכדורגל הישראלי,ולא ממש הבין מה זה בכלל "פיו פיו",לאחר שביררתי מה זה,מסתבר ששני הצדדים דבילים ברמות קשות

משה 10 בנובמבר 2014

פעם אחת ולתמיד בעניין ההתססה:
גם שמחה "סתם" (בלי פיו פיו) מול יציע הקבוצה היריבה זו התססה ומעשה שמחייב כרטיס צהוב!
למה חייבים להגן על כל מעשה פסול רק כי הוא נעשה ע"י שחקן בקבוצה האהודה עליך?
חייבים לומר: זהבי שחקן עצום, ואיש מאד קטן. עדיין כמובן זה לא מצדיק שום מעשה תקיפה, אבל לא חייבים להזדהות עם המעשים שלו…

רועי 10 בנובמבר 2014

והוא אכן קיבל צהוב, ואף אחד לא בא בטענות על כך.
עצם זה שאתם מתחילים כל דיון בנושא בתנועה של זהבי, נותנת הצדקה לתקיפה, אפילו שאתם אומרים בקול רפה כדי לצאת ידי חובה "כמובן שזה לא מצדיק…".
אגב, אני זוכר קולות שוד ושבר כשהשחקן שלכם טוטו תמוז קיבל צהוב על שמחה והתססה מול קהל הקבוצה היריבה. אלופי המוסר כפול.

יוני צהובי 10 בנובמבר 2014

משה,
אני מבין שאתה מכיר את זהבי באופן אישי?

יוני צהובי 10 בנובמבר 2014

במקום לקשקש תקראו את האודיסיאה של שדמי. יעשה לכם סדר

כסיפוביץ 10 בנובמבר 2014

מצאת לך חתיכת דוגמא…

אזי 10 בנובמבר 2014

אנסה לסכם מה מותר ואסור.
למען הסר ספק – אני אוהד מכבי.
לערן זהבי (או כל שחקן אחר) אסור לחגוג בצורה מתריסה לכיוון אוהדי הפועל.
הבעיה פה היא לא היריות. הבעיה פה היא ה"לכיוון אוהדי הפועל".
אסור לו לירות עליהם. אסור לו למחוא להם כפיים. אסור לעמוד מולם ולהניף ידיים באוויר.
העונש על זה הוא כרטיס צהוב (ולא מכות, כמו שאבוטבול חושב שמגיע ואוהדי הפועל נוטים להסכים איתו).
כן מותר לו לחגוג באיזו דרך שהוא רוצה שלא לכיוון אוהדי הפועל.
מותר לו לירות על אוהדי מכבי, מותר לו לירות על דור מיכה. מותר לו לעשות בורג כפול על עיגול האמצע.

לפני שתתפרצו על המשפט "אוהדי הפועל נוטים להסכים שלזהבי מגיע מכות". כל עוד אתם אומרים שהוא התריס נגד אוהדי הפועל ובגלל הוא חטף מכות אתם מסכימים שמגיע לו מכות (ועל הדרך שפואד לא צריך לקבל שום עונש).

פואד התחיל את הבלאגן בבלומפילד והשופט המשיך אותו.
פואד צריך לקבל את העונש המקסימלי שאפשר לתת לו.
כל מה שקרה אחרי שהשופט הוציא אדום, לטעמי, צריך לקבל עונשים מינימאלים.
למה? כי זה הגיע למצב שאי אפשר לשלוט בעצמך.
בדיוק כמו שאי אפשר להאשים את זהבי שלא ברח מפואד. כשאתה חוטף פתאום מכות באמצע מגרש כדורגל והדופק שלך גם ככה בשמיים, אי אפשר לדעת איך תגיב.

טל בן חיים הוא שחקן אלים.
אנחנו אומרים את זה הרבה לפני הדרבי וכל משחק שהוא משחק אני מתחנן שלא נסיים בעשרה שחקנים.
לא – לא צריך להעניש אותו בצורה מיוחדת ולא צריך להתנער ממנו.
כנ"ל חאלד חליילה. שחקנים אלימים מדי יקבלו יותר אדומים. זה העונש שלהם.

אם שורה וקרלוס יורשעו שעשו מה שעשו, הם צריכים לקבל כל עונש שיתנו להם. גם מהאיגוד וגם ממכבי.
זה לא אומר שעד אז אוהדי מכבי לא יעמדו מאחוריהם.
שוב – כי מרגע האדום – אף אחד במגרש לא הצליח לשלוט על עצמו.

בנוגע למכתב.
אני חושב שאם המכתב היה רק על האדום של זהבי. אולי יותר קפטנים היו חותמים.
מה שהפריע להם זה בטח המשחק החוזר.

מעניין איך הם יגיבו אם יום אחד גם הם יחטפו מכות באמצע משחק.

אבל באמת, באמת באמת, שאם כל הרציונאל שעומד מאחורי הדברים שכתבתי, עם איך שהפועל תל אביב מנסה להפיל את המקרה הזה על מכבי תל אביב. דורשת להעניש את זהבי, דורשת ניצחון טכני, צועקת שכולם אשמים ורק הם לא.
אתם קבוצה מגעילה. אתם בכיינים. אתם דוחים. ואין לכם שום יכולת ביקרות ובקרה עצמית.
אתם בטוחים שהעולם מגיע לכם.
שחוקי היקום צריכים להתישר לפי מה שאתם חושבים.
בחיים לא תשרקו בוז לאוהדים שלכם כמו שאוהדי מכבי עושים.
כי אין לכם בעיה עם קריאות השואה, עם הקללות, עם הירידות לחיים האישיים.
אוהדי מכבי שורקים בוז כשהאולטראס שרים על טועמה.
אוהדי הפועל סוגרים עיניים כשהאולטראס מרימים שלט ענק SUPER UDENRAT ועושים צלבי קרס עם הידיים.
מגיע לכם כל גועל נפל שנופל עליכם.
וגם אם תקבלו את הניצחון הטכני על הדרבי, אתם תהיו מועמדים לירידה ואנחנו נהיה מועמדים לאליפות.
אבל קודם כל. אני אדע שאני בנאדם.
ואני אדע שאתם לא.

אדם 10 בנובמבר 2014

אזי, היחידי שלקח אחריות מכל המעורבים הוא ברקוביץ אז בבקשה, טול קורה. ומה שעצוב שבמקום לקבל פרס רמון שוקל להעיף אותו על זה, ביזיון.

רועי 10 בנובמבר 2014

לקח אחריות ? פחחחחח
אנחנו מדברים על אותו ברקוביץ' שלאחר שזהבי הותקף ומכבי רצו שהמשחק יסתיים, בא לג'ורדי ואמר לו באלה המילים "be a man, be a man", אבל ברגע שהאוהדים של מכבי פרצו למגרש הוא הראשון שהוריד את שחקניו מכר הדשא ?
אופורטוניסט קטן ועלוב.

אזי 10 בנובמבר 2014

ברקוביץ' הוא איש אלים בעצמו עם נטיות הרסניות שרק רוצה לצעוק.
לסגור את הכדורגל! לעצור את הליגות!
העיקר לצעוק.
הנה אני כאן! תשמעו אותי!

אדם 10 בנובמבר 2014

אתה צודק, ברקוביץ׳ אכן כל אלה ובגלל זה זה ממש עצוב שהוא היחידי שמסוגל היה להגיד ״טעינו, סליחה״. לא בצעקות, לא בהתלהמות.

גיסנו 10 בנובמבר 2014

עם כל הכבוד, אני גם לא קונה את דמעות התנין שלו.

לי זה נראה שכפי שציינו מעלי הוא ניסה להגיע למצב שלא כל האשמה תיפול על הפועל. בהתחלה הוא אמר ש"לשתי הקבוצות מגיע עונש כבד" כדי שלא רק הפועל תחטוף בראש כפי שהיה נראה בהתחלה. מהר מאוד הוא הפך לאויב הקהל האדום (כי לא העז לומר שהפועל חפה מכל אשמה ונקייה וזכה וטהורה וקורבן ושאר ירקות), ומהר מאוד הספין שלו תפס וגם הוא הפסיק לדבר כמו שדיבר בהתחלה אלא רק האשים את זהבי ונבהל מייני החנון שאמר לו "אתה אינטרסנט" עם הידיים מאחורי הגב. כנראה שכח את ג'ון הארטסון.

אדם 10 בנובמבר 2014

גיסנו, אתה ראית את מסיבת העיתונאים?
הוא אכן אמר בה גם שטויות אבל בנוגע לעונשים הוא אמר בפירוש, כמה פעמים, שהפועל מוכנה לספוג את העונש אם זה יגרום לכך שיהיה ברור מה עכשיו והלאה מה הם העונשים ועל מה נענשים. או בקיצור, שמישהו יעשה משהו.
יתרה מזאת, הוא אמר שהפועל אחראית כמארגנת האירוע. ד״א, לשיטתו באמת אם להפועל מגיע עונש כבד אז גם למכבי. הוא לא אמר אותו עונש בשום שלב.

לרגע לא אטען שברקוביץ׳ נקי או משהו כזה ועדיין, הוא היחידי שלקח אחריות בכל העסק הזה. אם זו לא נקודת שפל של כל המעורבים אני לא יודע מה כן.

יוני (המקורי, מפעם) 10 בנובמבר 2014

אזי, אני אוהד הפועל פ"ת. מאוד לא מסכים איתך לגבי זהבי. מותר לו לחגוג מול אוהדי הפועל. מותר לו לעשות פיו פיו. זה פאקינג מותר. זה מעצבן, סבבה. שיעצבן. זו לא אלימות, ולא הסתה. מותר להתגרות באחר.

לאף אחד לא מגיע מכות. אולי רק לטל בן חיים :)

אזי 10 בנובמבר 2014

אני אישית לא נפגע אם שחקן יריב יתגרה בי.
אבל אני מבין את הבעיתיות.
אם איגוד השופטים, או ההתאחדות, החליטו שהתגרות בקהל יריב זה צהוב – זאת החלטה לגיטימית שכל שחקן צריך לדעת אותה.
בדיוק כמו שאני לא רואה את הבעיה עם להוריד חולצה, אבל אסור אז אסור.

אנשים שרצים במהירות של טל בן חיים לא פוחדים שמישהו ירביץ להם :)

כסיפוביץ 10 בנובמבר 2014

אני חייב לשאול מי זה פואד..?

אזי 10 בנובמבר 2014

אלרועי ידעי.
הראשון שפרץ לדשא והרביץ לזהבי. הוא מכונה פואד.

כסיפוביץ 10 בנובמבר 2014

תודה.

D! פה 10 בנובמבר 2014

תכלס באותו היום התפרסמו קלטות של אולמרט והוא קיווה שפואד יפטור לו איכשהו את בעיית הכותרות בעיתונים. רק שהעוזרת החדשה לא סגורה על כל הקשרים שלו וטעתה בפואד.

S&M 10 בנובמבר 2014

אני לא אוהד מכבי ולא אוהד הפועל.

אם הייתי אוהד הפועל, הייתי סותם את הפה כי שום דבר ממה שקרה בדרבי לא נוגע לי. הוא נוגע רק למי שהשתתף במעשה.
כאשר אוהד הפועל לא אומר את זה, ומוצא צידוקים או טענות הגנה (נורא נעלבנו מהפיו-פיו, למשל), הוא הופך את עצמו לאחראי, כחלק מהעדר, למעשים של פואד ההוא.
אני לא מבין איך אתם מחפשים בכוח את הפוזיציה הזו של האשמים. פראיירים.

תומאס נוימן 10 בנובמבר 2014

רבותיי, זה ספורט. משחקים שהתחלנו כילדים, וכל מי שלוקח חלק בזה עדיין מתנהג באופן ילדותי גם כבוגר – הן שחקנים והן אוהדים. זה מה שכיף בספורט. אדם מבוגר מבקיע גול ורץ "כמו ילד" בתנועת אווירון.

אז זהבי עושה "פיו-פיו" ליציע של הפועל – מה קרה? רג'י מילר עשה תנועת חניקה 5 מטר מאוהדי ניו-יורק השרופים ביותר, בדיוק אחרי שהקבוצה שלהם אכן "נחנקה". כולם קיבלו את זה ברוח טובה, כחלק מהמשחק, חלק מהשואו.

זה אשכרה לא יאומן שעושים סיפור מה"פיו-פיו". אני מתבייש לכתוב את המשפט הזה, עצם השימוש במילים "פיו-פיו" הוא על גבול האינפנטילי.

תנועות ההשתקה של שחקנים כמו טועמה או תמוז – לעבר קהל שנהג לקלל אותם בקללות גזעניות – זה לא רק חלק מהמשחק, יש לזה אפילו צידוק.

יש מקום בספורט גם לחגיגות מתריסות מול יציעי אוהדים. בדיוק כמו שיש מקום בספורט לטראש-טוק. האוהדים לא אמורים להיות אנשים עם רמה שכלית של בני 3, ואם יש כאלה, והם עד כדי כך "נעלבים" שזה דוחף אותם לפעולות אלימות – אז שייכנסו לכלא.

המכתב של תובע ההתאחדות לפני שנה על זה שמדובר ב"התרסה" המחייבת כרטיס צהוב – הוא מכתב אנטי-ספורטיבי מאדם שלא מבין ספורט מהו. העיקר מינו אותו לתובע ההתאחדות.

לצערי כנראה לא נראה יותר חגיגות כאלה בכדורגל הישראלי, בגלל כל הטרראם שנהיה אחרי הדרבי האחרון, בחסות אוהדי הפועל ופרשנים אידיוטים בתקשורת.

היחיד שיצא גבר זה זהבי עצמו, במסיבת העיתונאים – "מה אתה בן 3?" ו – "אחגוג איך שאני רוצה". לצערי, באווירת "הנמכת הלהבות" (וכנראה לאחר הוראה של גולדהאר) נראה לי שהוא לוקח כעת צעד אחורה.

רועי 10 בנובמבר 2014

זו הגדולה שלהם, שזה הפך להיות השיח, ולא העובדה שאוהד תקף שחקן במגרש.

כסיפוביץ 10 בנובמבר 2014

אל תתבייש לכתוב.
אכן מדובר באלפי אנשים אינפנטילים

Luke 10 בנובמבר 2014

לבקש מהשחקנים בבייתר/הפועל/מכבי לגנות את האוהדים שלהם זה כמו לבקש מדורפן לדרוש שישראל היום יעבור לחלוקה בתשלום.

אז גם דורפן פחדן?

אסף THE KOP 11 בנובמבר 2014

מה שמדהים בכל הסיפור הוא הידיעה שכדורגלנים אשכרה מסוגלים לחתום את שמם.

Comments closed