הפועל תל אביב (כדורגל) מעדיפה לעצום עינים

לא חבל לבזבז את המשבר?

אתמול טרחתי והתבוננתי במשחק של האדומים מתל אביב נגד היריבה מדרום המדינה, הפועל באר שבע. הפועל תל אביב היתה מצויה בצמרת הטבלה עתה, אילו היו מחלקים נקודות לפי אחוזי החזקה בכדור. אתמול בניגוד למשחק מול מכבי תל אביב, הפועל גם הגיעה למצבי כיבוש מסוכנים. אך ישנה בעיה קטנה לאדומים מתל אביב, כרגע לפחות מעניקים נקודות לפי הנתון הפחות מעניין, ובטבלת הכיבושים בסוף המשחק מסתבר, שבעוד שבאר שבע כבשו שלושה שערים, הפועל תל אביב הסתפקו בכיבוש אחד. נדמה לי שאם היו מחלקים נקודות על משקופים, גם אז הפועל היתה מנצחת, אכן הרבה סיבות להרגיש צודקים ומאוכזבים אצל האדומים.

*

בסוף המשחק נשמעו טענות מוכרות, שחקנו מצויין, לא נגיד כלום על השופט אבל… ועוד ועוד. מזכיר קצת את נבחרת ישראל בתחילת הקמפיינים באירופה, אך השאלה היא ברורה, למה הפועל מסתפקת בלהראות טוב במגרש?

אנחנו כולנו יצורים של הרגלים. ההזדמנות היחידה לשנות את ההרגלים היא בעיתות משבר. אם אדם היה מציע בדיקות קפדניות לפני טיסות בארצות הברית בשנת 2000, הוא היה מאושפז מידית בבית חולים לחולי נפש. ב11 לספמטמבר הכל השתנה. רן בן שמעון מעדיף את הדרך בה הממשל האמריקאי מתמודד עם הזמנים הכלכליים החדשים באמריקה, משבר? איזה משבר? אתם מסתכלים על הנתונים הלא נכונים. מה זה חשוב הנקודות, הנה תראו אנחנו מניעים כדור ממש יפה.

הבעיה היא שהמשברים אמורים להוביל אותנו לשינוי התנהגות, אפשרות אחרת היא להכחיש את המציאות, ומסתבר שהפועל תל אביב מתמחה בהכחשה, במקום להתמודד עם המציאות. נשרקו הרבה פנדלים נגד הפועל? זו אשמת השופטים, נגד מכבי בחיים לא היו שורקים את הפנדלים האלה (ברור, לא שרקו כאשר הכדור פגע לשרן ייני ביד, רק נגד הפועל שורקים פנדלים כאלה). צריך מעט מאוד התקפות כדי להבקיע נגד הפועל, זה בגלל חוסר מזל, שופטים, או השד יודע מה, זה בטוח לא בגלל משחק הגנה מחורבן של הפועל. הפועל לא מצליחים לחזור מפיגור אף פעם, זה שוב בגלל כל העולם ואשתו, מה הקשר לאדומים בכלל.

*

מי שמתכחש למשבר, עושה דבר אחד בלבד, הוא בועט בפחית במורד המדרון, ומחכה למשבר חריף יותר כדי להתמודד עם המציאות. למציאות יש דרך משונה לפגוש אותך בסוף, היא לא מתחשבת בדעתך או בריגשותיך, היא לא משתנה לפי דרישת הקהל, היא לא מתאימה את עצמה אלינו, היא כופה עלינו להתאים את עצמינו אליה, השאלה היא רק שאלה של זמן.

בהפועל מתכחשים למצב הקבוצה. גם המאמן מתכחש, וגם הדבר הזה שכאילו מנהל את הפועל (אי אפשר לקרוא לשום גוף הנהלה בהפועל, דרך אגב גם בקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב אין אורגן שנקרא הנהלה בקבוצה, יש הרבה שמתקראים מנהלים). הפועל מעדיפים לעצום עיניים, המציאות תמשיך לרדוף. אני עדין ממש לא בטוח שיהיו יותר משני דרבים תל אביביים בכדורגל השנה, וזה ממש חבל לנו אוהדי הקבוצה בצהוב. אם ימשיכו לעצום עיניים בהפועל, ייתכן ולא יהיו דרבים תל אביביים בכדורגל בכלל בשנה הבאה, אולי עדיף לפקוח עיניים?

download (1)

לא לפטר!
אל תתפטר, תשתנה - יניב פרנקו

35 Comments

פח 31 בדצמבר 2013

כל מילה.
כל התגובות שיצאו מאז המשחק אתמול פשוט מביכות ולא מתאימות למועדון בסדר גודל של הפועל ת״א.
לא ראיתי אפילו תגובה אחת כנה שאומרת פשוט שלא שיחקו טוב, לא ניצלו את המצבים שהיו ושההגנת פאזל שרב״ש משנה בכל שבוע פשוט לא מתאימה לרמות האלה.
הפועל ממשיכה את אותו קו ההתנהגות שהיה אחרי הדרבי בו מנסים להתעסק בכל דבר חוץ ממה קרה באמת על המגרש בתקווה שככה אולי אנשים ימשיכו לחשוב שזו באמת קבוצה ולא אוסף משונה של שחקנים טובים יותר ופחות ומאמן גנב דעת שמפיל את האשמה על כל העולם חוץ מעל עצמו.

טרנטה 31 בדצמבר 2013

ששש שלא תעיר אותם. שימשיכו בדרך שלהם.
אגב – גם אני קצת ראיתי אותם אתמול ובאמת שהם היו טובים והשופט דפק אותם. הזכיר לי קצת קבוצות תחתית קטנות כאלו ששולטות במשחק אבל מקבלות גולים נאיביים ובסוף מגיע השופט ודופק אותם.
ואחרי הפרובוקציות – אני חוזר ואומר: הקישור של הפועל מהחלשים בליגה. אבוטבול גם בשיאו לא היה יותר משחקן בינוני, סאשה יכול לשחק במדינת הכדורגל וגילי ורמוט שבאופן אישי אני די מחבב נראה די מסכן.
אני לא חושב שהם מועמדים לירידה כי יש קבוצות חלשות יותר. אבל – אם ימכרו שם שחקנים ויחליפו מאמן הם יכולים למצוא את עצמם בסחרור מסוכן. ואם הם יסתבכו – אני לא רואה מי יציל אותם.

שגיא 31 בדצמבר 2013

כשטובים ומפסידים, אז מפסידים 1-0 קטן בדקה ה-80, לא 3-1 מהדקה ה-70.
גם נגד סכנין הם החזיקו 65% מהזמן בכדור וקיבלו 4-0.
גם בדרבי.
מי שמשחק טוב – לא מקבל תבוסות. נקודה.

ישי 31 בדצמבר 2013

מי יציל אותם? בטח שייע :-)

מושיק שוויצר 31 בדצמבר 2013

רן בן שמעון מדבר על תהליך ודרך מתחילת העונה, אז למי שלא שם לב, מהלך השער הראשון של באר שבע הוא העתק של השער של מכבי בדרבי. הכדור באגף ימין נשלח לבור שבין הקישור להגנה, ברדה מקבל את הכדור ואז אבוטבול רודף אחריו בהיסטריה ומנסה לבצע עבירה (לדעתי מבצע), אבל ההבדל הוא שברדה הבין שהוא מחוץ לרחבה והצליח לא ליפול ומעביר את הכדור לגבאי.
אז… התהליך עובד ומיושם ויש הפקת לקחים.
הייתי שמח לרגל יום העצמאות השלישי בלי נמני, לקרוא איזו התייחסות על כך שהוא הפך למועמד המוביל לאימון הנבחרת בהתאחדות ובתקשורת. לא מספיק לשמוע אותו "מפרש" תוך התעקשות לעשות זאת במשחקי מכבי דווקא, עכשיו הוא הולך לגדל בבונים בהתאחדות, די להזיה הזו.

ערן 31 בדצמבר 2013

במידה ויגיע להתאחדות (לא נראה לי הגיוני שזה יקרה): האם לדעתך יזיק פחות למכבי מכובעו הנוכחי כסוכן (למשל של דאבור) ופרשן "אובביקטיוי" ברוב משחקי מכבי?

מושיק שוויצר 31 בדצמבר 2013

אני חושב לאור התנהלות העבר שלו, הרי שבחירתו למאמן הנבחרת היא יותר "הגיונית" ממה שנדמה לך, אני כבר למדתי לא לזלזל במעגלי הכוח שהאדם בונה סביבו (איך בדיוק הוא הצליח להיות הסוכן של עטר, לוגסי דאבור), החזות התמימה ובחירת המילים הזהירה (טפלון או לא), שלא יטעו אותך. זה התחיל בשיחה תמימה לאחר אחד ממשחקי הנבחרת כמדומני, המשיך מאחורי הקלעים תוך רתימת ערוץ הספורט לאג'נדה (פתאום, באחד מתוכניות יציע השבת, איינשטיין מציג קליפ שערכו לכבוד המלך נתיניו היקרים), והשיא, אתמול ביציע העיתונות, פשוט חוצפה מהלכת.
אגב, אני חושב שהוא עדיין לא ויתר על המלוכה במכבי, אבל כרגע הוא מבין שכדאי לו לקחת צעד לכיוון אחר וניקרה באמתחתו ההזדמנות לאגף לכיוון הנבחרת. אני מצטער שאחד מהשחקנים הגדולים של מכבי, מעורר בי כל כך הרבה אנטגוניזם. הוא לבדו גרם לי לאבד שנים רבות של אהדה, ועל כך אני לא אסלח.

איתן מסוארי 31 בדצמבר 2013

זאת הסיבה שאני מתגעגע אליו. הוא כלכך ייצג את המכביזם…
הרי גם בלי מיץ' מכבי יכולה הייתה להיות חזק למעלה כל השנים האלו.

איך אפשר לשכוח את הטרור שהוא עושה מבחוץ לדגו ולנמני כשאלה מצעידים את מכבי לאליפות… ודופק את העסק לשנים אחר כך.

אתם מבינים… בהפועל המון דברים יכולים לקרות. אבל לא כדבר הזה. ב"הפועליזם" אין מישהו שהוא מעל למועדון. אין.

ערן 31 בדצמבר 2013

נמני זה מכביזם? קשקוש.
מיץ׳ וג׳ורדי בונים אימפריה. זה מכביזם.
נימני (למעט כשחקן צעיר) זה ההיפך ממכביזם. זה ביביזם. לתועלתן האישית בלבד, ועל חשבון מכבי.

ערן 31 בדצמבר 2013

עוד 4 ימים חוגגים בשעה טובה 3 שנות עצמאות

טרנטה 31 בדצמבר 2013

למושיק שוויצר היתה בעיטת תותח!

אריק האחר 31 בדצמבר 2013

בהפועל כמו בהפועל
כולם אשמים .
בהפועל חושבים שכול העולם אשם במה שקורה להם.
כל העולם חושב שרק אנשי הפועל אשמים.
העולם צודק.
עוד קצת העולם יפסיק להתעניין בהפועל.
סכנין וכעת באר שבע הם הסיפור .
רמון לא יעזוב עד שהכול יהיה מרוסק.
חבל לי באמת על הפועל כי הם כן חשובים לליגה ולכדורגל בישראל.
בקצב הזה ישארו לנו אוהדי מכבי רק הרחמים.

צהוב בדם 31 בדצמבר 2013

סקופ חדש!
הפועל איינשטיין(רצו בהתחלה הפועל אריק אבל זה יכול לבלבל עם אריק שרון ה"ימני") הולכת לקום שנה הבאה, אחרי שחיים רמון יהרוס אותה סופית כמו ששאול אייזנברג עשה בכדורסל.

תגידו, בנושא אחר לגמרי
לא סגרו לנו את בלומפילד לאיזה חודש כדי "לשזרע" את מצב הדשא?
כי הוא נראה כמו אחרי הופעת איחוד של Led Zeppelin

ירושלמי 31 בדצמבר 2013

זה בסדר, בהפועל אוהבים לחלק לעצמם גביעים ואליפויות שלא היו ולא נבראו.
למרות שעכשיו אפילו תואר "אלופת החורף" נלקח מהם.
אז נסתפק בתואר "אלופת מחזורים 5-7" (לא כולל משחקים ששחוקו בימיי ראשון ושני).

צור שפי 31 בדצמבר 2013

הכל נכון רק שארי שמאי כתב את זה קצת יותר מפוקס ומחודד היום (למרבה הצער באכסניית התועבה של ONE).

ומכיוון שמפלטם של החלשים הוא בהומור אסביר שהפועל, כמו מאהב סבלן, משקיעה רבות בעיסוק במשחק המקדים וזה בא על חשבון החדירה.

גיל שלי 31 בדצמבר 2013

כמעט הצלחת לגרום לי להכנס לONE כדי ללמוד, כמעט אך לא. עצם זה שאתה נכנסת לאתר זה מצדיק חשבון נפש מצדך. אני אשתדל ללמוד להתפקס ולחדד, אך כנראה לא אצליח לעולם

אר 31 בדצמבר 2013

כל הפוסט שלך והפוסטים של טב"י נראים לאחרונה כמו כל הטובקים של אוהדי מכבי ב ONE. אוננות עצמית ושמחה לאיד. אתם מדרדרים את דה באזר.

גיל שלי 31 בדצמבר 2013

תודה על הביקורת הכנה

טרנטה 31 בדצמבר 2013

די תפסיקי תמשיכי

צור שפי 31 בדצמבר 2013

טיעונים להקלה בעונש: שלחו לי לינק.

גיל שלי 31 בדצמבר 2013

לקוראים החדשים של דהבאזר. לכבוד חגיגות שלוש השנים לעצמאות קבוצתנו הצהובה האהובה, אני מביא את הפוסט שכתבתי בבוקר לפני שנמני פוטר, חגיגות הפיטורים נערכו בתגובות לפוסט
http://debuzzer.sport5.co.il/shely/archives/2822

צור שפי 31 בדצמבר 2013

טקסט נבואי

צור שפי 31 בדצמבר 2013

לצערי

איתן מסוארי 31 בדצמבר 2013

מי מתכחש למציאות?
תשאל כל אוהד הפועל וגם את רב"ש (בארבע עיניים ובטן אחת) מה המצב… והתשובה תהיה:
בעיות קשות בהגנה הכוללות איטיות וטעויות מביכות.
משחק התקפה טוב המייצר מספר מכובד של מצבים אבל חוסר חדות בתוך ה – 16.

מעבר לכך המצב מצויין (כן… לא אמרתי כלום…).

למה עכשיו להתפלסף על כן משבר או לא משבר… הקבוצה עם תקציב מאוד גבוה ובמקום השביעי. המצב לא טוב. נקודה. כולם יודעים. לא צריך את שגיא כהן בשביל להבין את זה.

תקופה לא נחמדה. אבל יהיה בסדר. עברנו את תקופת סיני השחורה של תחילת שנות ה – 90 ואת את שאול אייזנברג בכדורסל אז נעבור גם את זה.

קבוצה נמדדת ברגעי משבר. בזה אנחנו יותר טובים מהצהובים, שרק אחרי 10 שנים ו 400 מליון של מיץ' התגברו על משבר נימני נגד המועדון.

יואב 31 בדצמבר 2013

ברור, בהכל אתם יותר טובים מהצהובים. בטח מ-1980.
גם בשיכתוב ההיסטוריה וההווה.

צהוב-כחול-לבן 31 בדצמבר 2013

עזוב, הבן אדם הזה לא מסוגל לכתוב תגובה אחת על הפועל מבלי להזכיר את מכבי. ממש אובססיה.

צריך להבין, כשבית"ר או חיפה לוקחות אליפות או נותנות עונה טובה אז אוהדים כמותו מתנחמים בהישגי עבר ומסורת. ואז באה מכבי, הוותיקה, הגדולה והמצליחה ביותר בהסטוריית הכדרוגל הישראלי, וצריך להמציא דברים להשען עליהם. כי אחרת זה פשוט כואב מדי…
אז ממציאים… "אוהדים טובים יותר", "יותר נשמה" ועוד שטויות.

ד"א זה 400 טריליון, לא מיליון.

איתן מסוארי 31 בדצמבר 2013

חלק ניכר של אוהדי מכבי שמגיבים למעלה מתיחסים למכבי. כמו כן כותב הפוסט. אני לא רואה סיבה למה לי אסור. אני לא מנבל את הפה, לא מדבר בשפה נמוכה ומתיחס רק ב – 10% מהתגובה למכבי. לא אמרתי שאתם "טינופות" או כל מיני "ברכות" אחרות שנשמעות כאן מידי פעם על ידי מכביסט חדש או ותיק.

איזו הסטוריה שכתבתי?
400 מיליון? טוב אז 300. טוב אז לא 300. הרבה כסף. בסדר?

להלן התגובה ללא התיחסות לקבוצה העירונית השניה (שמא אחטא ואזכיר את השם):

מתכחש למציאות?
תשאל כל אוהד הפועל וגם את רב"ש (בארבע עיניים ובטן אחת) מה המצב… והתשובה תהיה:
בעיות קשות בהגנה הכוללות איטיות וטעויות מביכות.
משחק התקפה טוב המייצר מספר מכובד של מצבים אבל חוסר חדות בתוך ה – 16.

מעבר לכך המצב מצויין (כן… לא אמרתי כלום…).

למה עכשיו להתפלסף על כן משבר או לא משבר… הקבוצה עם תקציב מאוד גבוה ובמקום השביעי. המצב לא טוב. נקודה. כולם יודעים. לא צריך את שגיא כהן בשביל להבין את זה.

תקופה לא נחמדה. אבל יהיה בסדר. עברנו את תקופת סיני השחורה של תחילת שנות ה – 90 ואת את שאול אייזנברג בכדורסל אז נעבור גם את זה.

קבוצה נמדדת ברגעי משבר. ובזה אנחנו טובים.

צהוב בדם 1 בינואר 2014

אני כל הזמן שומע את אוהדי הפועל אומרים כמה הם טובים בלצאת ממשברים…

תזכיר לי כמה אליפויות יש לכם בעשרים שנה האחרונות? ובניגוד למנהגי, אני אפילו אתן לך להחשיב את אליפות הקיזוז במתנה.

עכשיו תלך לפה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%99%D7%92%D7%AA_%D7%94%D7%A2%D7%9C_%D7%91%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C

ותספור כמה לנו.
בוא נסכים שבאותם 20 שנים לא חסכו מאיתנו משברים(הרציקוביץ,פיטורי קשטן, אברם, נמני)

אז בוא תסביר מאיפה אתה מביא את המסקנה שלך שאתם "יותר טובים מאיתנו מהצהובים בלצאת ממשברים"?
אתם מדברים כאילו הקבוצה "המדהימה" שהייתה לכם(שזכתה באליפות שלא בצדק כן?) כולה הייתה בנויה על שחקני בית ולא על שחקנים שטביב הביא בצורה לא חוקית(לכאורה) מכפר סבא…

ומנמני לא לקח לנו 10 שנים לצאת, לקח לנו 3. הוא פשוט הרס אותנו 7.
ואם נראה לך שמפריע לנו שהוא הוציא 400 מליון, אז אני אגיד לך שכל אוהד צהוב אמיתי היה רוצה שהוא יוציא אפילו 500. אנחנו בטח לא הולכים להתנצל על זה, ולפי ההתעסקות שלכם במקסימוב(מה שלמו דרך אגב?) הייתם מתים לאחד כזה…

הרצקוביץ' מעופף 31 בדצמבר 2013

שימשיכו להתבכיין חבורה של בכיינים.
או כמו שאומרים: "הכלבים מתבכיינים והשיירה משתינה עליהם"

הרצקוביץ' מעופף 31 בדצמבר 2013

השיירה הצהובה לייתר דיוק

אריק האחר 31 בדצמבר 2013

איתן
אתה צודק בדבר אחד באופן מוחלט דיון לא צריך להתנהל בקללות ועלבונות.
לגופו של עניין.
לא באמת משנה כמה הושקע במכבי.
התהליך נכון ואם עובדות לא ניתן להתמקח.
עצום את העניים ותדמיין שבא משקיע אמיתי להפועל.
לא רמון!!!
משקיע אמיתי .
כמה הוא שם כדי להרים את הפועל ?
הרבה.
כמה הרבה?
לא פחות ממה ששמו במכבי.
יותר .
כל יום שעובר מגדיל את הפער.
תראה כמה שמו על שכטר .
תחשוב כמה שם שחר במצטבר.
לפני שהוא התחיל למכור שחקנים ולהרוויח .
גם במכבי יתחילו להרוויח בסופו של דבר .
כתבתי כמה פעמיים שהפועל קבוצה חשובה
לכדורגל הישראלי כרגע נראה שהיא בכיוון
הלא נכון.
זהו בלי קללות ובלי ליכלוכים רק להסתכל על הטבלה
לראות תהליכים ולהסיק מסקנות.

אריק האחר 31 בדצמבר 2013

איתן
אתה צודק בדבר אחד באופן מוחלט דיון לא צריך להתנהל בקללות ועלבונות.
לגופו של עניין.
לא באמת משנה כמה הושקע במכבי.
התהליך נכון ואם עובדות לא ניתן להתמקח.
עצום את העניים ותדמיין שבא משקיע אמיתי להפועל.
לא רמון!!!
משקיע אמיתי .
כמה הוא שם כדי להרים את הפועל ?
הרבה.
כמה הרבה?
לא פחות ממה ששמו במכבי.
יותר .
כל יום שעובר מגדיל את הפער.
תראה כמה הפועל שמו על שכטר ותראה כמה עוד
יצטרכו לשים כדי להצליח.
תחשוב כמה שם שחר במצטבר
לפני שהוא התחיל למכור שחקנים ולהרוויח .
גם במכבי יתחילו להרוויח בסופו של דבר כי
השקיעו הרבה אבל מצאו את הנוסחה המנצחת.
כתבתי כמה פעמיים שהפועל קבוצה חשובה
לכדורגל הישראלי כרגע נראה שהיא בכיוון
הלא נכון.
זהו בלי קללות ובלי ליכלוכים רק להסתכל על הטבלה
לראות תהליכים ולהסיק מסקנות.

איתן מסוארי 31 בדצמבר 2013

לגבי מכבי – זה בדיוק מה שאמרתי – כאן ובמקומות אחרים. הם אחרי המשבר. גולדהאר כמו מקצוען אמיתי הבין תוך שנה או שנתיים עם מי יש לו עסק והביא את הכי טובים שהוא יכול לניהול. אין מה להשוות היום בין הניהול של מכבי לאחרות.

לגבי מצבה של הפועל, אני מסכים, הוא לא טוב. וזה בדיוק מה שאמרתי למעלה. ברור שהכיוון לא נכון. וברור שיש פער (גדול מאוד בין ההשקעה לתוצאה הנוכחית).

אבל גיל טוען שההנהלה והמאמן עוצמים עיניים. אני מנסה לומר שהם לא. זה נראה לי מעט לא רציני להתלות במה שהם אומרים בתקשורת.
יש אוירת פאניקה רבתי. אני אומר שלא צריך להתרגש. תזכורת קטנה, ואני לא משכתב היסטוריה – זו עובדה – גוטמן הצטרף כשהיינו במקום האחרון.

עכשיו לאן? לעשות את המכסימום עם מה שיש. אי אפשר להחליף את כל השחקנים. לפטר מאמן שכבר טעה בבניית הסגל לא ישנה את המצב, רק יחמיר. לפחות יש לו דרייב לנסות להוכיח שהוא לא טעה.

בשביל לקחת אליפות צריך להתקרב לסכומים של מכבי ולשפר את רמת הניהול והתרבות הארגונית. עד אז, נשיר את (לפי השיר של רון שובל):
"לפעמים יש אכזבות והפסדים
אבל קבוצה, לא מחליפים"

אריק האחר 31 בדצמבר 2013

100%
כשיודעים מה הבעיה זה חצי פתרון.
למכבי זה לקח עשור.
הבעיה של הפועל ושל רוב הליגה שמכבי בקצב שלה
פותחת פערים שהפעם לא יסגרו בקלות.
זה לא שחקן זה או מאמן שיוחלף.
במכבי הפעם מתבצע תהליך מלמעלה למטה בכול ההיבטים.
אני חושב שהיחידי שמפנים את זה הוא שחר.
אני בטוח שהוא יקבל החלטה די מהר לאן פני חיפה מועדות.
מי שלא יתנהל בקצב של מכבי ישחק בשאריות שמכבי תשאיר.
תבדוק את ההבדלים בין העונה הנוכחית לקודמת.
בעונה הבאה זה יבוא שוב לידי ביטוי בפערים בין מכבי לליגה.
זה לא חלום זאת המציאות.
ושוב אני מסכים איתך בדבר אחד .
אהדת קבוצה לא מחליפים בגלל כשלון או הפסד.
היה לי עשור קשה בנידון.

איתן מסוארי 1 בינואר 2014

אני אוהב את השורה "יתנהל בקצב של מכבי". כי זה באמת עניין של ניהול ברובו. נכון שבכדי להביא מנהלים טובים נדרש המון כסף, אבל לא בהכרח.

באר שבע עומדת על כרבע או שליש מהתקציב של מכבי (לא סגור על המספר)והפער בסה"כ הוא 4 נקודות. לא היסטרי אחרי סיבוב אחד.
ההבדל הוא עומק הספסל. מכבי תסתדר טוב מאוד גם בלי זהבי. באר שבע לא תסתדר בלי ברדה. וזו הסיבה שב"ש לא מועמדת להתחרות על הכתר. אבל עונה באירופה וב"ש משדרגת תקציב ומעמיקה ספסל… איך היא תתפקד אז, זה תלוי בניהול. מחזיר אותנו לפיסקה הראשונה.

אני חושב שמה שקורה בכדורגל שונה ממה שקורה בכדורסל. מכבי תל אביב תביא את שאר הגדולות להשתדרג ולהשתפר בהשקעות ובמנהל איכותי יותר. היא לא תהפוך ל"אלופה נצחית" כמו בכדורסל. ובינינו, לקבוע אליפות מדינה על סמך פיינל פור זה לא נחשב – מכביסל דה-פקטו היא אלופה נצחית.

הסיבות שהכדורגל שונה מהכדורסל הן:
1. בכדורגל אין טורנירים מושחתים כמו היורוליג עם חוקים מוזרים ולא ספורטיביים. מי שטובה מעפילה ומרוויחה כסף. לכן, מספר שנים רצופות בצמרת יכול להביא קבוצה להתנהלות עם תקציב נאה. כך שהמרחק ממכבי הוא לא במונחים של פי שמונה או פי עשר כמו בכדורסל.
2. למתחרות של מכבי יש קהל דומה מבחינת כמות וגם אצטדיונים שווים ברמתם.
3. מכביסל יכולה לרכוש את הכי טובים באירופה – מה שנותן לה יתרון ענק בליגה המקומית. בכדורגל, עדיין הליגה הישראלית לא אטרקטיבית לדרג הראשון של השחקנים באירופה. בנוסף אין למיץ' תקציב כלכך גבוה להביא שחקן ברמה של זלטן. הוא יביא שחקנים מצויינים כמו פריצה +, אבל זה עדיין לא הפער בין סופו למקומיים של הפועל או מכבי חיפה.
4. כמו שציינתי לעיל, מהר מאוד יתחיל לחץ להידמות לתרבות הניהולית של מכבי תל אביב בכדורגל.

לסיכום, עם כל הציניות, מה שקורה במכבי תל אביב הוא טוב לכדורגל הישראלי. זה ימשוך את הקבוצות האחרות להשתפר ולסגור פערים עם אירופה.

Comments closed