ב4.1 שלוש שנים לאמנספציה (השחרור ממכבי נמני)

כמעט שלוש שנים לחזרת מכבי תל אביב מהשאול

בשבת יחול יום השחרור השלישי. מיטש גולדהר רכש את השליטה במכבי תל אביב מידיו של אלכס שניידר. לקצרי הזכרון שביננו, מיטש גולדהר חשב שקנה קבוצה בשם מכבי תל אביב, אך תוך זמן קצר התברר לו, שרכש למעשה קבוצה אחרת לחלוטין, הוא רכש אופציה שנקראית מכבי תל אביב, ובינתיים הוא שלט במכבי נמני. במבט לאחור די ברור שגולדהר רק תכנן כיצד לממש את האופציה במהירות, מיד לאחר שהבין את ההתנהלות תחת שלטונו של אבי נמני. הרכישות התמוהות, האימה שהוטלה על כל הסובבים, נראה שמנהל חכם כמו גולדהר הבין זאת מהר מאוד.

*

אז הגיע ההפסד המופלא למכבי חיפה ב3.1.2011. למחרת בבוקר כתבתי את הפוסט הזה – http://debuzzer.com/shely/archives/2822.

לאחר כמה שעות, הסתבר שאכן ההפסד לחיפה שימש את גולדהאר כתירוץ להכחדת מכבי נמני, וללידה מחדש של מכבי תל אביב. לכל אלה שמייחסים את ההצלחה במכבי בשנתיים האחרונות לכסף בלבד, אני מציע לקרוא את התגובות בפוסט למעלה. כפי שאני הבעתי דאגה לעתידה של הפועל תל אביב בליגת העל השנה, כך המגיבים (ברובם אוהדי חיפה) העריכו שאין שום וודאות שמכבי תל אביב תשרוד בליגת העל באותה שנה. אחרים השוו את הפיטורים של נמני לניתוח להסרת גידול סרטני, והעריכו ששלב הכימותרפיה יהיה ארוך, כמה שנים לפחות. היום שלוש שנים אחרי, מסתבר שהניתוח היה חד, ולא נדרש שום תהליך כימותרפי. מאחר והשחרור תוכנן בקפידה, הפרידה מהיישות ששלטה בקבוצה עברה בשלום וללא השפעות מיותרות מיוחדות, פרט למרד בחדר ההלבשה כאשר הקבוצה היתה מאומנת על ידי מוטי איווניר.

*

אם יש משהו שאני מבין היום, ולא יכולתי לדעת אז, זה התכנון המדוקדק והיכולת המרשימה של מיטש גולדהר, לתכנן ולבצע, בקיצור מיטש גולדהר הוא הבעלים האידיאלי שכל קבוצת ספורט יכולה לייחל לו. כנראה ששאלת הבעלות הינה שאלה מכרעת בגורלו של מועדון ספורט. כאשר מועדון נמצא בבעלות האוהדים, כמו הגרין ביי פאקרס לדוגמה, או הפועל אוסישקין בישראל, מאוד חשוב שהאוהדים יאפשרו למנהלים אמיתיים לנהל את הקבוצה, רק אז למועדון יהיה סיכוי לשגש. כמובן שאלת המשאבים חשובה מאוד, אך בעיני היא חשובה פחות מהיכולת להניח תשתית שתאפשר ניהול מוצלח של המועדון. לפרטים פנו לג'רי ג'ונס, דולאן, ורבים אחרים.

מיטש גולדהר ידע להניח את התשתית בצורה מסודרת, מתוכננת, ובעיקר להסתפק בהנחת התשתית, בחירת אנשי ניהול מתאימים, והקניית השקט הדרוש לקבוצה.

*

לאחר שלוש שנים כל שנותר לי הוא להודות שוב למועדון הירוק בכרמל, זה שאיפשר לגולדהר להוציא אל הפועל את האמנספציה החשובה של המועדון הצהוב. אכן באותו יום שתי הקבוצות נצחו, אך ההפסד הצהוב במגרש היה הנצחון החשוב ביותר של המועדון מאז תחילת האלף הנוכחי.

נ.ב – המגיב יואב היה החד מכולם אז (אולי נכון יותר כבר מאז), הוא ידע שמיטש גולדהר הוא הנסיוב שריפא את המחלה כבר באותו יום

download (2)

על השיפוט הגלוריוזי ב-NBA
לקראת טוטנהאם

70 Comments

דור בלוך 1 בינואר 2014

אמן

טל בן יהודה 1 בינואר 2014

הנה החוויה האישית שלי.

אני זוכר שזה היה לגמרי לא צפוי. אפשר להבין זאת מהתגובות בטור שנתת אליו לינק, כולם גיחכו לנוכח האופציה שזה בכלל יכול לקרות.

הידיעה יצאה. אסאמאסים ושיחות. כחצי שעה אחר כך, ירדתי לפיצוציה שליד העבודה לקנות דיאט קולה. אותה פיצוציה משמיעה במהלך היום מוסיקה דרך ערוץ הרדיו של YES.

בדיוק בשנייה שנכנסתי אליה, התחיל להתנגן השיר…
U2 – It's a Beautiful Day

חייכתי, כי כמה פעמים כבר קורה שאתה נתקל בסיטואציה שכזו.
למרות שאני ממש לא אוהב את בונו ואת הלהקה שלו, לא יכולתי שלא להסכים עימם באותו היום.

נמני השחקן היה אחד ויחיד. אני עדיין מקבל צמרמורות מהסרטונים של הגולים שלו ביוטיוב. אבל לצערי, הדמות שהפכנו אותו אליה יצאה מכלל שליטה.

עדידס 1 בינואר 2014

לפני שלוש שנים לא הכרתי בקיומו של הדה-באזר.
(וחבל בשבילי)
אך זו היתה גם דעתי – אך לפי תגובות חבריי וסובבי, הרגיש לי כאילו אני צדיק בודד בסדום, בעיני הפרידה הראשונה מאבי "הכל נובל סביבי" נמני, היתה המכוננת – ולראיה בכלים המקצועיים המוגבלים שברשותו (ובאשמתו) כבר אז, ניר "הלוחם" קלינגר הצליח בעזרת אופי ואופי בלבד (בלי שום יכולת טכנית מעל הממוצע של שחקן שכונות עצלן) הצליח להביא לנו צלחת.
נימני היה שחקן טוב מאוד ועשה את כל סובביו, פחות טובים ויראים למקומם.
טוב לראות שישנם עוד שמפקפקים באמונתו העיוורת של ה"שמונה" להושיענו.
שמח שהוא סוכן שחקנים (בשבילו) – לא שמח שהוא גם פרשן(בשבילי).

מיצ' השפיצ' – תודה לך, רק בקשה קטנה – כשתלך תשאיר שדרת ניהול ונהלי עבודה מסודרים, כדי שהמועדון לא ימעד שוב לנימניאיזם.

עדידס 1 בינואר 2014

אך אחד מיותר במשפט השני.

childish 1 בינואר 2014

הייתי במשחק הזה אני זוכר איך שרנו לנמני תישאר תישאר אחרי ה 3-0 גם אנחנו ידענו שברגע שהוא עוזב יש למכבי סיכוי להתאושש
אה היו ימים

יואב דובינסקי 1 בינואר 2014

ועכשיו אבי נמני מועמד לאימון נבחרת ישראל. לא רוצים להתקדם פה.

ערן 1 בינואר 2014

גיל, כל מילה.
מי היה מאמין שתוך זמן קצר כל כך נהיה במקום שונה כל כך, בו ההרגשה בריאה, טובה ונורמלית.
התקופה החשוכה הארוכה – בה אשכרה נאלצתי להכריח את עצמי ללכת לבלומפילד, עד שבשלב מסוים נשברתי ולא חידשתי את המנוי בשל תחושת הגועל ממספר 8 וצבא הבבונים שהוא הקים – נראית עכשיו רחוקה יותר מ- 3 שנים. לשמחתי התחושות האיומות דאז- כשהיינו לא רק גרועים, אלא גם פאתטייים (בשלב כלשהו אוהדי הפועל וחיפה הפסיקו אפילו לרדת עלינו, כי הפכנו למעוררי רחמים)נשכחו עםן חזרתה של האימפריה הצהובה לחיים אחרי שהיתה על ערש דווי.
מסתבר שזכרונות נפלאים וטריים יכולים לטשטש במהירות את העבר הקודר הממושך.
ולמי שביקש שמיץ' ישאיר אחריו ארגון בריא כשילך:
במקום זה, נא לבקש שמיץ' יישאר הרבה זמן. סטייל יעקב שחר.
בשבילי, זה יספיק.

ערן 1 בינואר 2014

בטעות הגבתי ליואב, הכוונה שלי היתה תגובה עצמאית לגיל.

איציק 1 בינואר 2014

זה גאוני, כי אחריו יכול להיות רק טוב יותר, אלה אם יוחלף בברקוביץ', שגם זו אופציה.

מתן גילור 1 בינואר 2014

פעם מאמנים צעירים בישראל גדלו על דרכו של שלמה שרף שלא האמין בטקטיקה, עד שבאו אברם גרנט ובעיקר גיורא שפיגל ועם כדורגל מודרני יצרו דור חדש של מאמנים. לכן, ההישגים שלהם היו לטובת הכדורגל בארץ בכלל.
פעם העסקונה שלטה בכדורגל, עד שבא יענקל'ה. לכן, ההישגים של מכבי חיפה במשך 20 שנים קידמו את כל הכדורגל בארץ.
פעם הגיעו מיטשל וג'ורדי והראו לכולם איך בונים שדרת ניהול. לכן, ההישגים של מכבי ת"א היום יקדמו את כל הכדורגל בארץ.

כפי שאובדן האליפות של מכבי חיפה למכבי ת"א בעונת 1991/2 פטר אותנו ממאמנים דוגמת שלמה שרף וכפי שהשליטה של יענקל'ה במשך לא מעט שנים פטר אותם ממנהלים גרועים דוגמת לוני, כך מה שמיטש עושה היום טוב גם לנו. זה לא רק מבהיר לנו שהגיע הזמן לעשות קפיצת מדרגה, אלא נותן לנו לגיטימציה לא לקחת אליפות 3-4 שנים ולהערך כמו שצריך בכדי להכות אותם שוק על ירך, רק כדי שהם יכולו להיערך מחדש ולעשות לנו את אותו הדבר.

מי שחושב שגורל הליגה סגור ל-50 שנים חי באשליות. מכבי חיפה לקחה 5 מ-6 עד ארקדי ועוד 2.5 אחריו. וברגע שהגיע משהו יותר מקצועי, הדברים התהפכו.
אני מבסוט שיש מישהו כמו מיטש ללמוד ממנו ולהצעיד את הכדורגל קדימה. מה אתם חושבים שלאוהדים של מכבי ת"א לא מדגדג מהאצטדיון החדש שלנו? אנחנו רוצים ניהול יותר טוב והם רוצים מתקן משופר. בסופו של דבר, הרצון של 2 האימפריות בקני מידה ישראלי להיות הכי גדולות והכי טובות בהכל יזניק אותן קדימה. גם בפן השיווקי במאבק על כל אוהד פנוי.

כפי שכתבתי בתחילת העונה ואני עדיין עומד מאחורי נבואתי. תוך 3 שנים יהיה מדובר על 2 קבוצות שבאופן די קבוע מגיעות לשלבי הנוק-אאוט בליגה האירופאית. 2 קבוצות שלומדות ומחקות אחת את השניה בהרבה מאד אספקטים.

אז אוהדי מכבי ת"א, תחגגו עכשיו עד שנחזור במלוא הכוח ואז נחגוג עד שאתם תחזרו וכן הלאה.

הקבוצה שתישאר מאחור היא זו שתחטא בהיבריס ותסרב ללמוד מהשניה. שמעת, מר שחר? לעבודה!

איתן מסוארי 1 בינואר 2014

מסכים. אבל תהיינה יותר משתי קבוצות… :-)

איציק 1 בינואר 2014

לא היתה עובר מבחן פסיכומטרי/טכני :-)
באו גרנט ושפיגל ==> שרף צריך היה ללכת
בא שחר ==> הציקוביץ' היה צריך ללכת
בא גולדהר ==> שחר צריך ללמוד

נראה לי מוטעה. גם במקרה זה שחר יצטרך ללכת. לא ניראה לי שהוא מסוגל לשינוי. אולי מי שיחליף אותו זה הבן שיעשה את השינוי, אבל לא נראה לי שזה יהיה השחר עליו את דיברת.

יניב 1 בינואר 2014

דווקא מי שנכשל בפסיכומטרי זה חלק לא קטן של אוהדי מכבי .
מועדון קם מנקודת השפל הכי גדולה שלו ובתוך 3 שנים בלבד הוא חזק מאי פעם = התחרות הסתיימה ונעולה ל50 השנה האחרונות .

מעבר לזה איציק אני מסכים איתך בטענה בסיסית – לשחר קשה להשתנות ,אבל יכול להיות שמתם וצודק ותוך זמן לא ארוך יהיו פה 2 קבוצות חזקות – קחו בחשבון שהברבור השחור הוא בכלל אדום – עכשיו השאלה מי יהיה בעלים חזק יותר מול גולדהאר – שחר משופר או מיסטר איקס בהפועל .

איציק 1 בינואר 2014

יניב, כיוון שבכדורגל אני עם הפועל… באר-שבע, אז אני מקווה שהשני תהיה דווקא שנייה :-)

יואב 1 בינואר 2014

יניב,
קח בחשבון שמיסטר איקס של הפועל, צריך לשלם עשרים וחמש מיליון רק כדי לאפס את הקופה(תשלום לטביב פלוס הלוואות וגירעון). כדי להתמודד באמת, זה יעלה לו מאה לשנים הקרובות.
כרגע, זה לא באופק.

דגש 2 בינואר 2014

יניב, אין אף אחד שמדבר על חמישים שנה או קרוב. אלו שכן מדברים על טווחים מוגזמים לא מוגבלים לאוהדי מכבי, והם לא בהכרח מתכוונים למה שהם אומרים, ואלו שכן הם אנשים שפשוט מאמינים במה שהם רוצים שיקרה. ואתה צודק, הם לא יצליחו בפסיכומטרי. בערך כמו אלו שמאמינים שעד סוף יגיע מיסטר X להפועל שיצליח כמו גולדהאר.

יניב 2 בינואר 2014

ניתן לנצח את גולדהאר גם בהשקעות קטנות בהרבה.
אבל צריך מנהל.
לא יודע מי יהיה מיסטר איקס – יש אופציות גרועות מרמון והמבנה הנוכחי- אבל יש אופציה ריאלית שהקבוצה תלך לידיים טובות ויציבות.
יציבות היא מילת המפתח.

מתן גילור 1 בינואר 2014

חי בשלום עם ה-721 שלי, תודה רבה.
אור שחר כבר חזק בעניינים. מי שמצפה לראות את יענקל'ה שוטף את השחקנים באסיפת קבוצה גם עוד 5 שנים משלה את עצמו.

איציק 1 בינואר 2014

מתן, אל תפגע, פספסת את ה-:-)

יניב 1 בינואר 2014

שיהיה אור שחר , שתהיה אלונה , שיהיה אוליגרך מסתורי שיחזיר את בונדר הסמל לשבוע שבוע – רק שמישהו יקום ויתחיל לתת פייט .

מתן גילור 1 בינואר 2014

איציק, תיזהר, יש לי אנשים בב"ש…
ביום שאפגע ממך תקבל טלפון נזעם והקפה יהיה על חשבונך ;)

איציק 1 בינואר 2014

כאשר מתעסקים עם אנשים שמומחים בכספים (מכול צדדי המשפחה), אני מפחד לחשוב איזה קפה אתה מארגן… אפשר הלוואה, לא בריבית קצוצה ובתשלומים… תהייה קצת רחום :-)

דגש 2 בינואר 2014

יניב, אני גם רוצה שמישהו יגיע לתת פייט. מכבי לא תצליח לאורך טווח אם לא תהיה לה יריבה מקומית. סלטיק מאבדת את זה בלי ריינג'רס לצידה.

גם בכדורסל, כשמכבי הייתה בחמש השנים הטובות בתחילת המילניות הפועל ירושלים הגיעה לשיאה עם זכייה ביול"ב.

דגש 2 בינואר 2014

בכדורסל גם יש הרבה יותר משחקים באירופה, (29 אם מגיעים להצלבה) בכדורגל יש מעט (10 אם מגיעים לרבע הגמר). אנחנו חייבים יריבה בשביל להתקדם באירופה. יש מתנדבים?

מומו העבריין 1 בינואר 2014

איזה אנשים יש לך בבאר שבע?למה מי אתה?
תזהר ותצא מהאזור שלי זה עדיף על אצבעות כרותות

אזי 1 בינואר 2014

משעשע לראות את מצב הרוח האפוקליפטי שהייתי בו אז.
פחדתי שלא יעזוב. פחדתי שהקהל יתמרד. שמח שהתבדתי בהכל.
במסגרת השאלה "איפה אתה היית כשנמני פוטר", אני זוכר שהייתי אז בעבודה וחבר צלצל לספר לי שהוא פוטר. אני לא זוכר איך הגבתי באותה שיחה אבל אני זוכר שמאותו רגע הרגשתי שאפשר לנשום.
הייתה לו ממש אחיזת חנק עלינו, וגולדהאר שיחרר אותה.

אין ספק שבמבט לאחור, נראה שגולדהאר אולי עושה טעויות לפעמים, אבל הוא מבין מהר מאוד מתי יש בעיה שצריך לתקן מיידית ומתי הקבוצה בדרך הנכונה וצריך לתת לעוסקים בדבר לעשות את שלהם.

ואני עדיין לא מאמין שיוסי מזרחי אמר באותו במשחק שזיו עלה קשר שמאלי כי יש לחיפה התקפה מהירה!

רועי 1 בינואר 2014

אני לא אשכח את הכותרת הראשית בוואן:
"מיץ' גולדהאר פיטר את אבי נמני בטלפון"
כן, זה מה שחשוב כאן, שזה נעשה בשיחת טלפון.

גיסנו 1 בינואר 2014

כותרת מופתית לעומת "בלאט תתפטר" ו"גוטמן אם יש לך כבוד תסיר מועמדות לאימון הנבחרת"…

ערן 1 בינואר 2014

למען האמת, בשונה ממקרים אחרים בהם היא מגיבה מתוך בליל האינרסים האינסופיים שלה, הרי בפיטורי נימני אופירה נפגעה אישית ועשתה מזה סרט שלם. כמובן על הפיטורין בטלפון, ומי זה מיץ' שיעשה כזה דבר לסמל של מכבי. והיא כמובן ניסתה להגיע ללכלוכים אישיים ורמיזות מכוערות.
התגובה שלה היתה היסטרית כמו ילדה שאיבדה את הכרטיס להופעה של ג'סטין ביבר.
ובפעם הראשונה והאחרונה בחיי הקשבתי לתכנית שלה ברדיו, ונהניתי מכל רגע.
באמת זה היה יום חג.

יואב 1 בינואר 2014

קטע מהראיון של ג׳ורדי אתמול…

״גולדהאר לא מעורב ביום יום, אבל בכל החלטה רצינית הוא מעורב. בשיחה האחרונה שלנו דיברנו על שיפור בערכים שביקש. שלא יהיו התחזויות ותלונות לשופטים, דברים כאלה. הוא תחרותי אבל רוצה שבמכבי יהיו ג'נטלמנים וספורטאים למופת״

מיטשענק זה אנדרסטייטמנט.
לא יכולנו לדמיין או לבקש בעל מועדון טוב וראוי יותר.

ובהקשר לג׳ורדי ולתכנון ארוך הטווח של מיטשענק, אני זוכר שבתקופת המעבר של ניר לוין עד המינויים החדשים, אוהדי מכבי דיברו במושגים של להביא את צביקה שרף/רוזן שיעשו סדר במחלקה ויחזירו את המכביזם. מיטשענק כנראה מבין את המושגים האלה טוב מכולם ונתן שחמט אדיר, כמו שרק הוא מסוגל.

יואב 1 בינואר 2014

נ.ב
גיל,
איזה כיף לקרוא את הפוסט הנכון שלך מאז, ואת התגובות שלנו.

MOBY 1 בינואר 2014

לא להאמין שעברו כבר שלוש שנים.
לצערי, החולה התאושש מהר מהצפוי.
למזלם של הצהובים לא הצלחנו להוות איזשהו אלטרנטיבה שלטונית בשנים הללו ולכן לא התמודדתם עם חוסר הצלחה (תן קש לטובע).

אריק האחר 1 בינואר 2014

מתן כל מילה .
אני בטוח ששחר רואה בודק וינסה ליישם.
יש כיוון טוב גם בבאר שבע.
למרות שאני אוהד מכבי אני מוטרד ממה שקורה
בבית״ר כי שם נראה שהרחוב מנהל את הקבוצה.
ולא פחות מוטרד מהפועל שם רמון מנהל.
בניגוד לכול הבעלים של הקבוצות הבעלים של מכבי לא
מעורב בענייני התאחדות ומה שקורה מסביב.
מעניין אותו רק מכבי.
זה מעולה למכבי ופחות טוב לכדורגל הישראלי.
אבל אתה צודק בכללי ישנם קבוצות שלומדות כעת ממכבי
כולם ירוויחו מזה.

איתן מסוארי 1 בינואר 2014

ואו…. זה היה רגע עצוב לאדומים. כי פתאום הבנו שהעסק הולך להשתנות. זה הזכיר לי את הכישוף שגנדלף מסיר ממלך רוהאן. הוא פשוט לוקח את גרימא/נימני ומעיף אותו. עד אז זה היה מן עונג כזה לשמוע אוהדי שרים שירים לנימני שרק מענה אותם.

אבל היום באופן מוזר אני שמח. אם משהו יגרום לנו האדומים להשתפר ולסגור פערים אל מול אירופה זה זה עצירת סחף רמיסת הכבוד מצד היריבה העירונית.

ערן 1 בינואר 2014

וואללה, גרימא. אחלה דימוי…

הרצקוביץ' מעופף 1 בינואר 2014

כל אלה שמלכלכים על נמני צריכים להתבייש. זה שהיו כמה אדיוטים שהלכו אחריו כמו עיוורים לא אומר שלא מדובר באגדה צהובה.
בושה שלא נותנים לו תפקיד בהנהלה, זה הדבר היחיד שמפריע לי בהנהלה של מכבי כרגע.

איציק 1 בינואר 2014

אני חושב שהוא יכול להיות סקאוט… זה ישתלב נפלא עם המשך היותו סוכן שחקנים… בנוסף יהיה גם מאמן נבחרת. נקבל נבחרת שבה יהיו רק שחקני מכבי תל-אביב אשר הוא הסוכן שלהם.

הרצקוביץ' מעופף 1 בינואר 2014

עוד סמרטוט שמושפע מהתשקורת

איציק 1 בינואר 2014

1+

the bird 2 בינואר 2014

+1 לפלוס 1

א.ק 1 בינואר 2014

גיל,
יציאה ענקית הפוסט הזה. מאפשר לי לראות איך הרגשתי אז ומה היה הלך הרוח.
הייתי מאוד שמח אז מהמהלך אך מבולבל. רובנו ידענו שנפל דבר אך לא יכולנו לדעת את הכיוון המדויק (חוץ מיואב).
גרף השיפור של המועדון מאותו יום הוא פשוט מדהים. אנשים (כולל אוהדים של מכבי) שוכחים שלפני שלוש שנים הובסנו בכל כך הרבה מגרשים ובמיוחד בבלומפילד ע"י האדומים.
בקיצור אכן סיבה לחגיגה. הכי סמלי יהיה נצחון בשני,לא?

ערן 1 בינואר 2014

ובהזדמנות זו יש להזכיר את חיים שדמי שהיה עמוד האש בפני המחנה, בדרך לגאולה.

מושיק שוויצר 1 בינואר 2014

לדעתי, היום בו פוטר אבי נימני מהווה את ציון הדרך המשמעותי ביותר של הקבוצה אותה אני אוהד, מכבי תל אביב. ישנם רגעים בתהליכים היסטוריים, שהמשמעות שלהם גדולה כל כך, שרק במבט לאחור אני יכול לומר, שמבחינתי, הפעולה גדולה אף יותר מהקבוצה עצמה.
נולדתי וגדלתי לבית מכביסטי, אבי ז"ל גדל בת"א הישנה, וחבריו הקרובים היו גלזר ומרימוביץ מהכדורגל ושמלוק מהכדורסל, לא היתה לי ברירה אחרת (כמו שאתם מבינים). אישית, החוויה שלי הולכת אחורה לאליפויות של 77 ו-79 כאשר הייתי מתייצב בכל שבת במלון רמת אביב ז"ל לפגוש את השחקנים ואח"כ בקו 90 לבלומפילד, כבר למשחק הראשון בהצגה הכפולה.
לאבי נימני התוודעתי לראשונה באותו דרבי ב-91. ישבתי בשער 6, מוקף באוהדי הפועל (זה היה דרבי של הפועל), כן, פעם היה אפשר לעשות דבר שהיום נחשב להתאבדות, ואז פתאום אחרי גול עצמי של הרשליקוביץ, פצצה מ-16 מטר לפינה הימנית, ממש לידי, הקפיצה אותי על כמה אוהדי הפועל שישבו בשורה מתחתי.
אני לא אשכח לו את זה, אבל אני גם לא אשכח לו שהוא גנב לי את הקבוצה.
מאז אותם ימים כשהייתי בן-11, הסמל היחיד שגדלתי עליו היה הסמל של מכבי תל אביב, גם בשנות השמונים הקשות שישבתי בשער 11 כאשר שבתאי לוי וסיני היו מפגיזים את משה מרכוס, היינו מכביסטים, כעסנו על אובדן הדרך,אבל תמיד ידענו שעוד נחזור.
אבל איפוא שהוא באמצע שנות השמונים, קרה משהו, הסמל הוא כבר לא של מכבי, הסמל הוא נימני, לא הבנתי בהתחלה, לקח זמן להפנים, אבל תחושת אי השייכות, הגועל והבחילה, גרמו לי לאבד את הקבוצה, חשתי נבגד, חשתי שהיא כבר לא שלי, היא שלו. הפסקתי לעקוב, זה קשה, להתנתק מהעיתון של יום ראשון, מאיזה שהוא שידור ישיר פה ושם, ואז, כדי שיהיה יותר קשה, פתאום צצו ערוצי הספורט השונים.
למען האמת, הניתוק וחוסר האמון היה כה גדול שאפילו באליפות של קלינגר כמאמן, לא הלכתי לאף משחק, ראיתי בטלויזיה, שמחתי אבל לא הייתי שייך.
ואז, הוא שוחרר/הועף, ולראשונה זה שנים, בחשש מה, ניסיתי לחזור, עשיתי מנוי לליגת האלופות, את בלומפילד עוד לא יכולתי להכיל.
ואז הוא חזר, הרס, פרש ונשאר, ואני האמנתי שזהו, זה נגמר.
לא האמנתי שניתן יהיה לנתק את הגורמים העבריינים שהשתלטו על הקבוצה שלי.
בתקופת הזמן הזו, הפכתי לאב, ראיתי את בני גודל, חששתי באותו יום שבו הגיע לספר לי בשמחה שנרשם לחוג כדורסל בהפועל אוסישקין, הרגשתי מרוקן. הסברתי לו, כמו שמנסים להסביר לילד בן 6 מה המשמעות לגדול בבית של מכבי, היה לו קשה להבין. לבסוף, סיכמנו כמו שני ילדים, שכל פעם שהוא הולך לחוג, מתחת למדים האדומים, הוא ילבש תחתונים של מכבי, כדי לא לשכוח מאיפה הוא בא. ואז, שהלכתי לשוק, לקנות לו תחתונים, הבנתי שוב שמכבי זה נמני, הכל היה עם מספר 8 בלי סמל של מכבי, צבעים כן, ומספר 8.
אני לא זוכר את ההפסד לחיפה שגרם לפיטוריו, אני זוכר את הכותרות.
הדבר הראשון שעשיתי אחרי שהבנתי שגולדהר רציני היה לקנות מנוי אב ובן.
תודה לגולדהר, כן התכוון, לא התכוון, החזיר לי את הקבוצה, החזיר אותי לאותם ימים של 77, וכן, עדיין התהליך ארוך, אבל מעבר לגאווה המקצועית (תהליך המעבר משער השבת לכיוון ערוץ הקיבוץ), אני גאה מאד על כך שבמחצית הרבה משחקים, בלומפילד שר במחצית שיר אהבה לסמל, כן למכבי.
שלא נדע מצרות.

יואב 1 בינואר 2014

77, 79 היו שנים נפלאות. בכלל עשור השבעים היה המפץ הגדול לצהובים בשני ענפי הספורט המובילים.

דגש 2 בינואר 2014

"מיטש גולדהר הוא הבעלים האידיאלי שכל קבוצת ספורט יכולה לייחל לו."

אני חושב שזה קצת מוגזם. הניהול והשוק בליגה הישראלית הם כל כך פרימיטיביים שברגע שבא אדם מבוסס, הגיוני, יציב עסקית, עם סבלנות וחזון הוא ייראה גאון. ככה זה כשהמתחרים שלך הם אנשים כמו דמאיו (בני יהודה), בן זקן (אשדוד) ואף אחד (הפועל תל אביב).

שחר הוא בדיוק ההוכחה לדבריי, כי עם אותם הדברים הוא סידר לחיפה 7.5 אליפויות. זה שעכשיו מכבי חיפה במצב פחות טוב זה סיפור ארוך ואחר.

אני לא בטוח שגולדהאר יכול להצעיד כל קבוצה בשווקים יותר מפותחים. אולי הוא יכול, אבל ההצלחה שלו במכבי עדיין לא מוכיחה את זה.

יניב 2 בינואר 2014

דרך אגב עם גולדהאר לוקח את מחלקת הכדורסל – האם הוא יוציא יותר מהחבורה שמנהלת אותה כרגע?
אם הוא היה לוקח את ירושלים האם הוא היה משנה בתוך שנתיים את התחרות כמו שעשה בכדורגל.

חיים הצהוב 2 בינואר 2014

אבא שלי אוהד הפועל, היום שבו נימני פוטר זה היה היום העצוב בחייו.
הדבר הכי גרוע בנימני המאמן זה הסיפוק של אבא שלי ושאר אוהדי הפועל מכל שנייה שהוא עמד על הקווים. לשמחתי אני חש את אותו סיפוק מכל שנייה שחיים רמון/ חיים חג'ג'/שמעון מהמכולת/ חיים כץ/ בכור צבאן/ עמותת האדומים/ מנהלים את הפועל

יואב 2 בינואר 2014

דגש,
זה פחות חשוב מי יריביו. הוא רוצה ליצור מועדון אירופאי בינוני שבסופו של יום-יכלכל את עצמו בחלק גדול מהתקציב.
הוא בכלל לא חושב במושגי הארץ, הוא פועל כבר שנתיים כדי לתת למכבי את הפלטפורמה הראויה לעתיד האירופאי.
כשאוהדי מכבי רצו את צביקה שרף/רוזן, הוא כבר חשב במושגים אחרים לגמרי ויצר כאן בדיוק את ההפך ממה שהיה קודם. הפוך!
המודלים שלו הם אחרים, השאיפות גדולות והיישום מרשים מאד.
הוא צריך להימדד רק מול הסטאנדרט של עצמו.
רוב הקבוצות כאן התקשו לנסח מהו הסטאנדרט שלהם בכלל.
הרכבת שלו כבר יצאה מזמן מהתחנה כאן.

דגש 2 בינואר 2014

זה כן. בכדורגל קבוצות חייבות אתגר מהליגה המקומית כדי להמשיך להתקדם. זה לא קשור לבעלים ולשאיפות שלו. זה לא רלוונטי בכדורגל לבנות קבוצה רק בשביל המפעלים היבשתיים, 10 משחקים בשנה.

רונאלדיניו לבשיקטש זה דבר חשוב לגלאטסאריי. אין להם דרך לזכות בצ'מפיונס בלי שהליגה הטורקית תשתפר. כנ"ל מונאקו לפס"ז. סלטיק דועכת ותמשיך לדעוך אם לא תהיה לה יריבה ראויה בטורקיה. חייבים לפחות יריבה טובה אחת בליגה המקומית, (ועדיף גם לא יותר מדי, בליגה האנגלית התחרותיות פוגעת בהצלחה בצ'מפיונס) קבוצות תמיד ירגילו את עצמן למינימום שהן צריכות כדי להבטיח זכייה בליגה המקומית.

דגש 2 בינואר 2014

בטעות חשבתי שאתה מתכוון לתגובה שלי במעלה הדף, כך שהדברים לא רלוונטיים לדבריך.

עכשיו תגובה שכן תהיה רלוונטית:
זה נחמד אם מכבי תהפוך לקבוצה ראויה בדרג השני. אבל שני דברים:
1. זה עוד לא קרה. בינתיים הניצחון הגדול שלו הוא בליגת העל. מכבי של גולדהאר עוד לא השיגה משהו שמכבי חיפה לא השיגה.
2. אי אפשר לטעון שכל מי שבונה קבוצה ראויה בדרג השני "הוא הבעלים האידיאלי שכל קבוצת ספורט יכולה לייחל לו."

יואב 2 בינואר 2014

דגש,
לא הבנתי, הוא לא השיג מה שחיפה השיגה בשנתיים? נו אז? מה זה שנתיים?

דגש 2 בינואר 2014

שנתיים (ארבע וחצי) זה מה שיש. אי אפשר להסיק מהצלחה עתידית (על סמך החזון שלו) את היכולות שלו. כלום לא מובטח. מה שיש זה מדהים, אבל גם מכבי חיפה ראתה כבר דברים מדהימים עבורם.

לא במקרה אתה סופר שנתיים, זה הזמן שבו ג'ורדי הגיע. בו נראה את מכבי ממשיכה ככה שנה וחצי אחרי שג'ורדי הולך ואז יהיה מקום לומר שמיץ' הוא משהו שאף פעם לא היה בכדורגל הישראלי.

איציק 2 בינואר 2014

חיים הצהוב,
אבא שלך הוא סיפור הצלחה אדיר, אדום שיצא לו בן צהוב, ואווו :-)

חיים הצהוב 2 בינואר 2014

איציק הוא כל הזמן בוכה שזה הדבר היחידי שהוא נכשל בו אבל כשאתה גדל בהדר יוסף אין כל כך אפשרות לאהוד הפועל

יניב 2 בינואר 2014

חיים הצהוב אתה קולט שהדנ"א שלך אדום?
אתה מבין מה זה אומר?

דגש 2 בינואר 2014

עם זהבי זה עובד.

Amir A 2 בינואר 2014

מישהו יכול להסביר לי מה היה מהלך העניינים שהביא את אתר וואן לכתוב אחרי פיטורי נימני "…רעידת אדמה בתוך מועדון הצהובים, שהסמל הכי גדול של מכבי מפוטר בבושת פנים על ידי בעלים זר שהגיע בלי זיקה לכדורגל אבל עם הרבה כסף והחלטות מוזרות."?
האם מאז, ולאור ההישגים של מכבי תל-אביב, האתר שינה את התייחסותו לגולדהאר?

דגש 2 בינואר 2014

זה אתר גרוע. צהובון. לא עקבי. שטחי. חסר הבנה בספורט. חסר אחריות, מלא בפניות ופרוטקציות, נוטר טינה, לא הוגן. לא נכון. מיותר. מטופש. לא הגיוני ולא אתי.

דגש 2 בינואר 2014

למה אני כזה שלילי? לוח התוצאות שלו הכי טוב בארץ.

the bird 2 בינואר 2014

רק המילה צהוב כבר שווה שיהיה קיים (:

איציק 2 בינואר 2014

זה אתר מצויין ששומר בעקביות על הקו שלו ולא נותן, כמו לרבים אחרים, לעובדות לבלבל אותו. צריך לשבח אותו על זה ולא להשפיל. לא יפה, האתר מצפה להתנצלות.

משה 2 בינואר 2014

כאוהד מכבי 40 שנה היה עצוב לראות את מכבי בשנים שקדמו למיטש
הנאמנות הייתה תמיד לקבוצה אבל הלב דימם
ותודות למיטש אני חזרתי להאמין ולאהבה הגדולה הישנה והטובה שלי
המונח החבוט מכביזים חזר לחיים ושוב הלב מתרחב
מי שלא היה כאן בשנות השבעים והתחילת ה90 לא מבין את העוצמה של המילה מכבי וכמה כוח היה לה
שקבוצות השאירו את הנקודות כבר בדרך ליפו
תודה לאל חזרנו ואני מקווה להרבה מאוד שנים
תודה מיטש יהודי יקר.

מנטוס 2 בינואר 2014

פיטורים של אבי הם לא יותר מסמליים והם רק ציון דרך בהתבגרות של הקהל שקיבל את זה . לא ציון דרך בהתנהלות של מיץ' ( שנה אחרי זה במחצית משחק הוא ירד למגרש לדבר עם מוטי איווניר )

המפץ הגדול קרה ביום שמיץ' החליט ללכת עם האמת שלו עד הסוף , שנמאס לו מהחומר האנושי וכוורת הקשרים המסועפת והרקובה של פרסונות הכדורגל בארץ ושהחליט להביא צוות שכולו זר ומנותק מהישראליות החפיפניקית שכמו הרבה יהודים צפון אמריקאים הוא כנראה בז לה .

אם יש משהו סמלי זה שהזר הראשון שנחת במכבי ת"א בעידן קרויף היה קרלוס גרסיה , אותו שם כמו הסוכן צללים שלכאורה החזיק בכרטיסו של אבי נמני ושלחברת קש "בבעלותו" בגיברלטר הועברו כל שנה דמי השאלה ממכבי .

פאןפאן 2 בינואר 2014

+ 1

ערן 2 בינואר 2014

זכרתי שסוכן הקש היה גרסיה, לא זכרתי שקרלוס. שאפו על זכרון!
כבר כשחקן צעיר נימני היה בעצם סוכן (של עצמו). וגם נהג בחוסר יושרה. ודאג רק לעצמו. ועל הדרך דפק את מכבי.
פרשת גרסיה דאז היתה הפרומו לעשר השנים הרזות באמת…

פאןפאן 2 בינואר 2014

כפרה עליך גיל היקר שאתה מזכיר לנו את הארועים השמחים בחיינו כשהתקשורת בוחרת להבליט סיפורי אימה משום מה :-)
היינו שם אחי ואנוכי ביום הגדול ההוא וצעקנו במלוא גרוננו עם הקהל האמיץ מסביבנו.
הקול הלך והתחזק ופתאום זה לא רק 20 אנשים תמהוניים שקוראים בקול "תתפטר תתפטר"
ותחושת השחרור הזו – להעז ולמחות כך נגד הדיקטטור זה לא עניין של מה בכך..
ועכשיו הידיעות ההולכות ומתגברות , הגיוס ההמוני הזה בכמה ערוצי ספורט ותקשורת , הבן זוג עם השיער החפוף הייטב שרק שלשום השתיק כמו מוכר בבסטה את השרה בשידור חי…
המשחשבה מעוררת האימה ששניהם יהיו מאמני הנבחרת היא לא פחות מחוש הומור מעוות של אלוהי הספורט היהודי הנימול (אם יש כזה)
הבדיחה רבותיי היא על חשבון כולנו!
שני שחקנים ענקים(!) שהיו והינם מאמנים כושלים, עסקנים מצטיינים שקימבנו לעצמם משרה בהזדמנות הכי גדולה שיש לכדורגל הישראלי הלאומי לעשות משהו חיובי לשם שינוי ולהעפיל לטורניר כלשהו (מחוץ למדינתנו הקטנטונת)
אלף אלפי הבדלות אבל פעם שרו אנשים אמיצים "מאמי יא מאמי נדפוק כי נדפקנו השליטים שלך הם הטרגדיה שלנו"
באשר אבדנו אבדנו…
גיל – שוב תודה על התזכורת המשמחת :-)

מנטוס 2 בינואר 2014

בו נדייק
ה"תתפטר" הראשון והעוצמתי שחצי קהל היה מזועזע וחצי קהל צרח היה בהפסד לקרית שמונה בבלומפילד
שלקראת סוף המשחק אבי ויוסי מזרחי ישבו המומים על הספסל

רן 2 בינואר 2014

רק רציתי להוסיף
שברוב עוונותיו של אבא שלי הוא אוהד הפועל (אין מה לעשות משפחה לא בוחרים) אבל כבר הרבה לפני, באותו יום ששלה שרף התפוטר בעקבות ההתנגשות עם נמני אבי חזה את ההדרדרות של מכבי , ובאמת מאז העונה היחידה שהצלחנו בה הייתה העונה שנמני הורד לספסל והמושכות ניתנו לאחר (ברוך דגו)
גם אני גדלתי על אבי נמני של שנות ה 90 והוא תמיד יהייה סמל לשחקן מכבי
אבל גם מסמלים צריך לדעת להשתחרר ולהבין שהם לא גדולים יותר מהמועדון עצמו

JOSH 2 בינואר 2014

את היחסים בין אוהדי מכבי לנמני אפשר להשוות לסוג של איידס.
נמני הוא נגיף ה-H.Avi, אוהדי מכבי הם בחור שיצא עם הבחורה נשאית ה-H.Avi עד שקיבל שכל והלך להיבדק, ומיטש גולדהאר הוא האיש שגילה את התרופה למחלה הזו.
אז נכון, באוהדי מכבי יש עוד שאריות קטנות של הנגיף, אבל במינון לא מסוכן כ"כ, וכרגע רובם יודעים להעריך את היחסים עם הבחורה, תוך כדי שהם יודעים שאסור לצאת איתה שוב.

דגש 2 בינואר 2014

לא. אי אפשר להשוות את נמני לאיידס. אסור להשוות את נמני לאיידס.

Comments closed