דאבור – מכבי – נמני

8 זה בעבר, והוא לא שייך להווה, וזה בסדר גמור

אתמול באתר ערוץ 5 הופיעה הידיעה, עוד לפני שמכבי שיחררה אותה לפייסבוק של המועדון, מואנס דאבור יעבור לגראסהופרס לשלוש עונות וחצי. לפעמים ספורט 5 אכן מביא ידיעות מדויקות ובלעדיות כאשר מדובר במכבי תל אביב כדורגל, זה כנראה קורה כאשר מדובר בשחקנים שקשורים לסוכנות השחקנים נימגרופ.

*

מיד עם החתמתו של בדש, הופיעה ידיעה בספורט 5, שספק אם מואנס דאבור יסיים את העונה במכבי תל אביב. ישנם אוהדים רבים של הקבוצה אשר באים בטענות לאבי נמני בנושא. אני חושב שמדובר בטענות מגוחכות. אמנם עושה רושם שג'ורדי קרויף באמת מאוכזב מהתזמון של ההעברה, ובעיקר מכך שלא הצליחו לסגור עם דאבור חוזה ארוך שיבטיח למכבי הכנסה יפה על מכירה לאירופה, אך מדובר כאן בשיקול עסקי קר. האינטרס היחיד שצריך לעניין את נמני הוא האינטרס של מואנס דאבור. במידה ולא הצליח להשיג לו הסכם ארוך טווח במכבי לפי הפרמטרים שחשב שאפשר להשיג אותם, הוא פעל נכון כאשר מצא חלופה טובה לשחקן.

אכן ייתכן שמכבי הולכה קצת שולל בעניין, והאמינה שהחוזה ייסגר, בזמן שנמני חיפש חלופות, אך גם במצב זה לא צריכות להיות טענות לקבוצה מקצוענית כמו מכבי. אני בטוח שג'ורדי יודע שחוזים נסגרים רק בחתימה, ומן הסתם חדש שכל עוד חתימתו של דאבור לא מתנוססת בתחתית הנייר, העניין לא סגור.

*

אוהדי מכבי שעדין מאמינים בנמני כחלק אינטגרלי מהקבוצה, לא רואים את המציאות. עצוב שיש אוהדי מכבי שממשיכים להכות בסוס המת הזה. נמני כבר מזמן הוא חלק מההיסטוריה של המועדון, לא חלק מההווה שלו, וגם למרבה המזל, לא חלק מהעתיד שלו. קרויף נהג נכון כאשר שחרר את דאבור מידית גם תמורת סכום כסף נמוך יחסית, ולא התעקש על השארת השחקן בקבוצה עד לסוף העונה. השדר לכל השחקנים הוא פשוט, מכבי דואגת לעתיד המקצועי שלכם (ולא נלחמת בשחקנים כמו מכבי אחרת צפונית וירוקה יותר), אנחנו מצפים שכל עוד אתם פה, תתנו לנו את אותה מידה של כבוד.

במידה ואכן הובלו בכחש על ידי סוכנות השחקנים של דאבור, אני מניח שמכבי לא תחתים שחקנים שסוכנות זו תציע בעתיד, אך אין בכך כדי לשלול את זכותו של סוכנו של דאבור לנקוט בכל הצעדים כדי להשיג לו את החוזה הטוב ביותר. להיפך, מרשים לראות את נימגרופ מישכנה את העתיד שלה בישראל עבור דאבור, אם כך אכן נהגה.  זאת כמובן, במידה ואכן האינטרס של דאבור הכריע כאן, ולא הרצון של שחקן עבר ומנהל עבר במכבי להראות מי כאן קובע. אם האפשרות השנייה נכונה, עצוב לי בשביל מואנס, אך אני בטוח ששאר השחקנים ידעו מי דואג לאינטרסים שלהם, ומיד דואג לאינטרסים גדולים וחשובים יותר.

בכל מקרה ציריך רחוקה מבאזל מרחק של פחות משעה ברכבת, דאבור יוכל לבוא לראות אותנו עוברים עוד שלב באירופה ב27.2, אני אהיה שם להגיד לו תודה ושלום.

200px-Grasshoppers_Club_Zürich_Logo.svg

ראשונים - אמיר אשכנזי
הכי לא גאיידמק - יניב פרנקו

143 Comments

ניינר 5 בפברואר 2014

התופעה הקרוייה אבי נמני ראוייה למחקר אקדמי מעמיק.

ילדיסקו 5 בפברואר 2014

הייתי קורא למחקר: קללת תותנמניאמון מבלומפילד .
עיון באתר של החלילן מעלה עתיד קודר אף יותר..
http://www.nim-sport.com/players.aspx
סהכ רשימה די מרשימה ,
נראה שבנימנגרופ משקיעים בסקאוטים, רוב השחקנים צעירים עם 'פוטנציאל'.
וזו רשימת בני הערובה שלנו,
טיבי, אלברמן, מיכה (המוקש הבא ?) , אייבינדר, בן הרוש, ב.לוי, ריף, לוגסי..
אם הבנתי נכון מכבי החתימה את בן רייכרט לעונה הבאה. גם הוא ברשימה.

החלילן עושה עבודה טובה בקריירה של אחרי נסיון האימון הקצר, המנג'ריות שהיה קצת ארוך מדי וכמעט הטביע את גולדהאר בחוזים המופרכים שחילק לכל עבר.
(אבי סטרול- הוחזר מבלגיה על קביים לחוזה של 300K יורו בעונה ושיחק שני משחקים בשלוש שנים, זה משהו שלא עובר לי, מהלך זה היה שיא ההפקרות הכלכלית)
העניין הוא שהוא לא מאפשר להיפרד ממנו כבר, הפרשנויות המעצבנות במשחקים כשרובנו מתחלחלחים מהצביעות המילולית,
העקיצות שנכאב מדי פעם כמו זו של דאבור ובקרוב זו של מיכה…
הוא לא יעזוב אותנו, הוא קללת לנצח.
הוא קללת תותנמניאמון שלנו ..
ושיא הייאוש עוד לפנינו,עוד עשר שנים כשהוא יחזור ויקנה את מכבי ממישהו שבא אחרי גולדהאר כשמאחוריו אימפריה עיסקית בסגנון של פיני זהבי שבאה לשקם איי חורבות כלשהם.

פאןפאן 5 בפברואר 2014

ילדיסקו אתה מפחיד אותי כי יש סיכוי שאתה צודק :-(
עצוב אבל כנראה שקשה להוציא את הפגע הזה מהדי. אנ. איי. של המועדון ואנחנו אכן צפויים לאכול קש ממנו
אלא אם הקנדי ישלב להילוך גבוה וייכנס בו חזיתית ותכליתית

ערן 5 בפברואר 2014

אם הקנדי יאבד ענין, אני בספק (ואני גם מוטה- עצם הרעיון מזעזעז מבחינתי)בנוגע לתרחיש בו הקבוצה תעבור דווקא לידי התמנון שצמח כאן. מקווה שאז הוא יהיה במקומות אחרים. שייפול / יעבור לאירופה / יצמח ומכבי תהיה קטנה עליו.
אם ייכנס ראש בראש עם גולדהאר, יגלה מה ההבדל בין ישראל הזעירה לקנדה הגדולה. גם כריש ישראלי הוא דג רקק לעומת מיץ'.

דור בלוך 5 בפברואר 2014

בום

אזי 5 בפברואר 2014

עצוב מאוד.
כנראה הפאדיחה העסקית הראשונה של קרויף מאז שהגיע.
לא הצליח להחתים את מונס על חוזה ארוך יותר עם סעיף שחרור כבד יותר וחבל.
אני מניח שנמני עשה מה שטוב כלכלית למונס, כי מה שטוב כלכלית למונס טוב כלכלית לנמני. השאלה אם זה גם טוב מקצועית.
מבחינה כלכלית הוא מרוויח משני כיוונים.
1. ההעברה עכשיו משלשלת כסף לכל מיני כיסים.
2. אם מונס יצליח שם, הוא ימכר בהמון כסף הלאה. אם לא יצליח, הוא ימכר בהמון כסף חזרה לארץ בתור ליגיונר חוזר.
ווין ווין לנימגרופ.

אותי מצער שכבר שיכנעתי את עצמי במחשבה שמונס דאבור בדרך להיות הקיצוני השמאלי של מכבי במקום טב"ח ואלטמן שאני לא אוהב את שניהם.
עכשיו, מחשבתית, נתקעתי בלי שחקן.

ועוד קטנה לסיום.
זה גורם קצת לחשוב בקשר לכל מיני דיבורים על שחקני בית וציביון ישראלי לא?
שנה שעברה יוגב אוחיון עשה תרגיל למכבי סל.
השנה מונס עושה תרגיל למכבי רגל.
אייל גולסה כבר כמה שנים משחק עם יעקב שחר תופסת.

הבו לנו ליגיון זרים!

אלון רייכמן 5 בפברואר 2014

אזי, מסכים לגמרי עם הפסקה האחרונה שלך.
פעם, שחקני בית היו מנסים למצות כל אופציה אפשרית בקבוצה הנוכחית לפני שהם בכלל חושבים לפזול לכיוון אחר. היום, אין סנטימנטים בשיט.
המקרה של אוחיון אגב, השאיר צלקת אצל לא מעט אוהדים של מכבי סל שמתקשים לסלוח לו. לא שהוא שחקן בית, אבל דחילק – עשה תרגיל מסריח.

סניור 5 בפברואר 2014

ברדה. על אף היותו אח למיליון

אילן 5 בפברואר 2014

כולם שכירי חרב. לחלק יש ת.ז כחולה אבל זה לא משנה כלום חוץ מאשר לכמה פנאטים לאומנים.

רועי 5 בפברואר 2014

אני חושב שהשנה הציביון הישראלי שודרג לציביון צברי-יהודי-נימול.
נכון טל ?

טל בן יהודה 5 בפברואר 2014

אכן

יניב 5 בפברואר 2014

יוגב אוחיון שחקן בית?

גל ד 5 בפברואר 2014

לא, רק שחקן סוג בית.

איש הפח 5 בפברואר 2014

איזה פאדיחה?!
הסיבה שבדש הוחתם היא מכיוון שקרויף הבין שדאבור לא מתכוון להאריך את החוזה שלו. לדיוני הארכת חוזה שנמשכים כל כך הרבה זמן יש רק משמעות אחת – השחקן מעוניין לקבוצה רק כאופציה אחרונה.
אם השחקן לא רוצה להישאר יש מעט מאוד דברים שניתן לעשות (ע"ע גולסה).
בהתאם לכך ההחלטה למכור את דאבור עכשיו ולקבל קצת כסף עדיפה על האפשרות שהוא יעזוב את הקבוצה בקיץ ואז לא יקבלו עליו אגורה.

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

+1

אזי 5 בפברואר 2014

אולי פאדיחה היא מילה קשה
אבל הכוונה שלי היא לזה שקרוייף לא הצליח להשאיר את דאבור, להוציא ממנו יותר כשחקן ואז להוציא ממנו יותר כסף.

איציק 5 בפברואר 2014

זה בילתי אפשרי כאשר נימני הוא הסוכן שלו.

ערן 5 בפברואר 2014

+1 , איש הפח.
ג'ורדי להערכתי רכש את בדש בין היתר כי הבין שזה עלול לקרות.
אגב גם אני חששתי מזה תקופה ארוכה, כשראיתי את הדיבורים על פערים וכו.
משא ומתן כשיש רצון הדדי לא אמור להימרח כך. אם כי, אני חייב לציין שהפרסומים בשבוע האחרון על או-טו-טו חתימה הקדימו אותי…

בלייק 5 בפברואר 2014

האמת שסוגיית נאמנות שחקני בית בימינו היא מעניינת, אבל בדוגמאות שנתת אין שחקני בית, לא במובן האמיתי של המילה. גולסה ודאבור עברו בגיל נוער, וכנראה שזה יותר מרמז על אופיים ויחסם למושג שחקן בית. אני לא מתכוון לזה באופן שיפוטי, זאת זכותם כמובן.
ויותר חשוב מזה – מישהו יכול להסביר מה התרגיל שדאבור או נימני עשו כאן למכבי? כולנו יכולים לדבר צנציפרית ולהגיד שעשו למכבי בית ספר, אבל זה מוזר לי שבכל מצב אחר כששחקן מנצל סעיף יציאה כדי לעבור שחקן לא שמעתי על תרגילים ובית ספר, וכאן כן.
כפי שאני מבין את הדברים לדאבור סעיף יציאה נמוך (שזאת השגיאה האמיתית של מכבי, אבל זה טרום ג'ורדי), מכבי הציעו לדאבור הצעות יפות מאוד, בוודאי ביחס למשכורות בארץ. הוא לא רצה, כנראה בעיקר בגלל מחלוקת על סעיף השחרור החדש, והתקדם כלכלית ומקצועית לשווייץ, כאשר מכבי הרויחה סכום נחמד על השחקן. מה רע בזה? את מי תולים הפעם? ולמען השם – מי לעזאזל מנהל את מכבי?

אלון רייכמן 5 בפברואר 2014

אוקי, נתחיל מהסוף – אתה נוסע למשחק בבאזל? גדול.
שנית, יש כאן תחושה ששני הצדדים קצת הפסידו בסופו של דבר.
מכבי, שבאמת ובתמים לא ברור לי למה לא שיתפה יותר את דאבור – גם בעונה שעברה. אני זוכר שכבר אחרי המחזור הראשון בעונה שעברה, כשדאבור כבש צמד מנצח במשחק פתיחת העונה מול מכבי חיפה, חשבתי לעצמי שזו צריכה להיות העונה שלו – והוא צריך לבסס את עצמו כשחקן הרכב. גם העונה – סוזה יכל להעניק לו יותר הזדמנויות – ולכן גם ההחתמה של בדש קצת תמוהה בעיניי, כאשר דאבור מתייבש על הספסל.
מצד שני – דאבור יכול אולי להתקדם ולפרוץ בגראסהופרס – אבל הוא יכל לעשות את זה גם במכבי. הוא עלה מהנוער שלה לבוגרים, השתלב במערכת וקיבל אהבה מהאוהדים, ועם קצת יותר תמיכה מהמאמן והמערכת יכל לצמוח ככוכב במדי מכבי – בטח כשהיא משחקת גם במסגרת האירופית.
איכשהו, ולא משנה כרגע מי צודק או מי קיבל טפיחה לאגו – יש כאן תחושה ששני הצדדים קצת הפסידו.

גיל שלי 5 בפברואר 2014

אני, שנים מהילדים ואבא שלי.
יש לי תחושה שמכבי החתימה את בדש אחרי שהבינה שכבר לא תחתים את דאבור, בעיקר על בסיס הידיעה המודלפת לאתר הבית של נימגרופ. דווקא דאבור שיחק הרבה גם בשנה שעברה וגם השנה (השנה אפילו יותר מדור מיכה), כך שאני לא רואה בעיה פה.

B. Goren 5 בפברואר 2014

הסחבת בהחתמת דאבור לא בישרה טובות. גם הצטרפותו של ברק בדש לא ממש בישרה טובות לדאבור ואין לי רבע טענה אליו. אני מקווה מאוד שהוא יצליח שם לא רק להעשיר את חשבון הבנק שלו אלא גם להתקדם מקצועית ולא יחמם את קצה הספסל כמו כמה שחקנים ישראלים אחרים בחו"ל.

רועי 5 בפברואר 2014

אני גם מקווה בשבילו.
אי אפשר שלא להעיף מבט על אלירן עטר בריימס… פשוט עצוב (בלי קשר לזה שהוא לא במכבי).

ויקטור מורוז 5 בפברואר 2014

טוב, אין מה לכעוס על דאבור, כי אין טעם. זו הבחירה שלו ושיהיה לו בהצלחה.
מעניין אם קרויף ינסה להביא חלוץ. לדעתי אין בכך צורך, מתוך מחשבה שהולכים בקיץ בכל הכוח על חמד ו/או בן בסט.

רועי 5 בפברואר 2014

גם אין יותר מדי זמן, 14 שעות.
האופציה היחידה הנראית לעין היא… טוטו תמוז.

אלון רייכמן 5 בפברואר 2014

למה לעזאזל שקרויף יביא חלוץ? פריצה, יצחקי, בן חיים, בדש, וגם זהבי שמשחק חצי חלוץ וכובש יותר מכולם – לא יספיקו לו עד סוף העונה?

רועי 5 בפברואר 2014

חסר מישהו בצד שמאל.
אני חושב שטל בן חיים לא ממלא את התפקיד הזה טוב, חסר אינטילגנציית משחק, פשוט לא מתאים.

אסף ינקו 5 בפברואר 2014

מרבאל אמור לסגור את החור הזה כשמשחקים עם 3 בלמים.

ויקטור מורוז 5 בפברואר 2014

בן חיים, יצחקי וזהבי לא חלוצי 9. יש 2 כאלה, השאלה היא אם קרויף וסוזה מבסוטים מזה. לטעמי, אם מצליחים להביא בקיץ חלוץ ישראלי בכיר, אין טעם בהחתמה נוספת.
האבידה המצקועית הגדולה ביותר מעזיבת דאבור היא שחקן אחד שיכול לשחק בארבע העמדות הקדמיות בצורה טובה.

ויקטור מורוז 5 בפברואר 2014

אפשר לנסות מלצוא חלוץ יהודי מאיפשהו…

רועי 5 בפברואר 2014

הספיק לנו מהיהודי פידלף.

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

אני חושב שיתנו לדור ג'אן את ההזדמנות

טרנטה 5 בפברואר 2014

קצת חבל שזה מה שדאבור בחר. לא יודע כמה הציעו לו במכבי, אבל זה בטח לא הרבה פחות ממה שקראתי שיקבל בשוויץ. אני מאמין שהחשיפה האירופית שדאבור היה יכול לקבל במכבי היתה גדולה ואיכותית יותר מזו שיקבל שם. מהבחינה הזאת באמת ששני הצדדים הפסידו.
מצד שני הרווחנו לא מעט בסיטואציה שאליה הגענו: קצת כסף, קצת כבוד והרבה יוקרה בעיני שחקנים שרואים שמילה של ג'ורדי זו מילה.
התגובה של ג'ורדי שווה זהב. מצד אחד נתן מילה טובה לדאבור והשאיר את הדלת פתוחה ומצד שני טרק את הדלת בפרצופו של סוכן השחקנים שהוליך אותו שולל במשך מס' חודשים. אני גם מאד שמח שלא עשו לו "גולסה" ונתנו לו לשחק.
והרווח העיקרי לדעתי הוא שעכשיו ידעו בדיוק כל אלו שעדיין 8 זה אצלם בדם שהאדון עושה כתמיד מה שטוב בשבילו ולא מה שטוב למכבי.
אז שיהיה לדאבור בהצלחה ולנו יותר.

ערן לוי 5 בפברואר 2014

על ייבוש השחקנים של יעקב שחר ידברו בעונות הבאות, על חוסר הכבוד למקצוע שלו דווקא, לא של עמאשה וגולסה והשניים הנוספים שבילו ביציע. בעל עסק הוא האחראי לעובדים ולתוצרת, לא השחקן הסורר, ודרכו של קרוייף יוצרת דווקא הזדהות ואמינות, גם אם בעיני המתבונן מהצד העסקה לא טובה למועדון.

ערן 5 בפברואר 2014

טרנטה, על איזו טריקת דלת של ג'ורדי אתה מדבר? אני מקווה שאתה צודק, אך לא ראיתי עד כה כל סימן לכך. אם יש, אנא הפנה את תשומת ליבנו…
בקשר לצבא של מספר 8 – לפי תגובות אני רואה שהגרעין הקשה – אני לא יודע מה גודלו, אך אני מקווה שהוא מתכווך עם הזמן – לא מושפע מזה. קצת מזכיר לי בוחרים של מפלגות מסוימות בכנסת שככל שהמפלגתם תדפוק אותן כך יגבירו את נאמנותם. לגמרי רגשי ולא ראציונלי.
לגבי אוהדים אחרים שזכרו לו חסד נעורים, אני מקווה שזו תזכורת טובה בנוגע למעלליו של נאדם המזיק ביותר למכבי מבפנים בעשורים האחרונים (ומן הסתם אי פעם).

טרנטה 5 בפברואר 2014

״התאכזבנו מהעיתוי שבו הגיעה ההצעה״ – זה אנדרסטייטמנט. אני מבין מזה (רוצה לפחות) – ״ימשכת אותנו באף ועבדת עלינו״. ככה אני קורא את דברי הג׳נטלמן.
אגב – כשחקן נימני היה מדהים ומאד אהבתי אותו. זה לא גורם לי להיות עיוור לנזק שהוא וחברו אברם ג. גרמו לקבוצה.

רני 5 בפברואר 2014

קרויף לא דביל והבין שיש סיכוי מצויין שדאבור לא מתכוון לחתום על חוזה עם סעיף יציאה גבוה. הרי "המשוואה" בכל מה שקשור לחוזי שחקנים צעירים פשוטה: הקבוצה מבטיחה לשחקן שכר (שגובהו בהתאם למעמד/יכולות שלו) לכמה שנים ובמקביל אם קבוצה אחרת בחול תרצה להחתים את השחקן לפני תום החוזה תאלץ לשלם לבעלת החוזה סכום גבוה.

שחקן שרוצה לצאת לחול לא יסכים לחתום על חוזה כזה כי זה הופך את היציאה לחול להרבה יותר יקרה ופחות אטרקטיבית לקבוצות האחרות.

צריך להסתגל למצב החדש ששחקנים צעירים מוכשרים יכולים לצאת לחול בזול, בדיוק כמו שמכבי/חיפה/הפועל יכולות להביא צעירים ישראליים לשחק אצלהם בזול (ע"ע דאבור…)

עמית פרוסנר 5 בפברואר 2014

קודם כל מסתבר באופן הלא מפתיע שגם במכבי תל אביב הכל עניין של כסף. כשנותנים שם חוזים כמו לזהבי או ליצחקי, כולם באים לחתום, כשמתחילים להתעקש, אז לא.
שניץ-לא ברור לי מה הקשר למכבי הירוקה שלנו, גולסה הלך לשחר הביתה ובקש להאריך חוזה, שחר הסכים וגולססה התחרט במעמד החוזה.אני מאוד מאוד מקווה שהוא לא יראה יותר ולו גם דקה אחת אצלנו.
בקשר לשאר השחקנים , זכותו של בנאדו להחליט את מי הוא רוצה אצלו בקבוצה, וכל השחקנים קיבלו הודעה שהם לא רצויים ויכולים לחפש קבוצה, היו כאלה שהלכו כמו דגני, היו כאלה שהתעקשו כמו עמאשה. אף אחד מהם לא היה נפגע בשכר אם היה עוזב. ואף אחד מהם לא נפגע בשכר אם נשאר.

גיל שלי 5 בפברואר 2014

עמית – אני בטוח שגולסה עצבן את שחר מאור. אני גם חושב שקבוצת השחקנים ביציע גורמת לתחושה של מלחמה בין מכבי חיפה ובין שחקנים שלה. אני שמח שלא הושיבו את דאבור ביציע עד שיחתום על הסכם, למרות הנסיון עם נמני

גורביץ' 5 בפברואר 2014

בטח שעצבן את שחר מאד, וגם את האוהדים.
בתקופה שהוא היה על משכורת חייל, שחר דאג לו ולמשפחה שלו אוף דה רקורד בהרבה דרכים, וציפה להגינות בסיסית בחזרה. אל תתפוס אותי בפרטים, אבל דיברו על קניית דירה לאמא שלו בחיפה והרבה עזרה לאח שלו בשיקום (שהגיע לחיפה כנדוניה עם אייל), וסה"כ הרבה כסף. אין מה להוסיף על פרשת לאציו, אבל גם אחרי שיישרו את ההדורים ועשו את כל המאמצים להחזיר אותו לקבוצה מכל הבחינות, שחר עשה את מה שהוא היה צריך לעשות כדי לקבל תמורה על ההשקעה וזה להגיד לגולסה או חוזה ארוך טווח או כלום.הילד קקה הזה, במקום להגיד כמו גבר שלא מתאים לו שיחק משחקים עד שהיה מאוחר מדי, עכשיו, שישלם את המחיר.

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

אז אתה אומר שיענקלה שחר עיוות את החוק ועכשיו הוא מתלונן שלא מכבדים הסכמים?

גורביץ' 5 בפברואר 2014

אני אומר שיש כללי מוסר וכבוד בעולם הזה. איזה חוק שחר עיוות ? הדבר היחיד שהוא ציפה מגולסה זה שלא ינסה למצוא פרצות בחוזה שלו ולברוח בלי תמורה – גולסה עשה את זה.
אחרי זה, המעט שהוא ציפה, ברגע שהוסכם על שני הצדדים, שהילד קיבל עצות אחיתופל מה"מקורבים" לו, זה שגולסה יבין שלחבל יש שני צדדים, ושני הצדדים צריכים להרוויח, משמע – חוזה ארוך טווח עם סעיף שחרור ריאלי. גולסה חשב שהוא יוכל למשוך עוד קצת ועוד קצת ועוד קצת בלי להחליט, זה לא הולך ככה.

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

את העניין של משכורת החייל. זה מוסרי לשלם לחייל בדרכים עוקפות כשאסור לו להרוויח סכום מסוים?

yaron 5 בפברואר 2014

גורביץ',
החוזה בין גולאסה לשחר לא נחתם בדיוק בגלל ששחר שינה את סעיף היציאה לסכום לא ריאלי… אז נכון שלחיפה מספיק כתבי חצר שיהפכו את הילד ל"קקה", וגם מספיק אוהדים שיאמינו לסיפור הזה, אבל אי אפשר מצד אחד להציע שכר בינוני למס שנים ומצד שני לבקש מליון וחצי יורו על שחרור.

אילן 5 בפברואר 2014

אחיתופל הזה "מקורב" להרבה מאד שחקנים.

מתן גילור 5 בפברואר 2014

גיל, ברשותך קצת סדר לעניין מכבי חיפה שהזכרת:
1. מבחינת שחר, כל מי שהוא משלם לו משכורת שיהיה בסגל. הוא לא אוהב לשלם כסף ולא לקבל כלום בתמורה. זה נכון לעמאשה ואיציק כהן עכשיו וחן עזריאל לפני כן. המהמה, יש מאמן. והמאמן מחליט מי בסגל ומי לאו. עכשיו, אפשר להעביר ביקורת על שחר שהוא לא כופה על בנאדו להחזיר את השחקנים האלה לסגל (למרות שאז היו מבקרים אותו שהוא כן כופה, אבל שוין…), אבל הוא בטח לא "מקפיא" אותם או כל ביטוי אחר. להפך, הוא עושה את המרב שימצאו קבוצה אחרת לשחק בה, בין היתר כדי שלא יצטרך לשלם להם שכר לבדו.
2. אייל גולסה זה המקרה היחיד ששחר החליט להוציא מהסגל שחקן שמבחינתו רימה אותו. נראה לי סביר מאד וכבר כתבתי 2 פוסטים על הנושא.

זה הכל. לצייר את המצב כאילו יש מדיניות של הבוס במכבי חיפה לפיה מי שלא חותם על הארכת חוזה מושהה מהסגל לא מתיישר על המציאות. לראייה, יש לא מעט שחקני סגל פעילים שמכבי רודפת אחריהם שיחתמו על הארכה ואף אחד מהם לא מוקפא ולא מאוים בהקפאה.

ולעניין מונס דאבור – כתבת: "קרויף נהג נכון כאשר שחרר את דאבור מידית גם תמורת סכום כסף נמוך יחסית" קרויף לא נהג נכון או לא נכון. לא היה לו כל שיקול דעת. יש סכום שחרור ופעם שקבוצה שמה אותו על השולחן לקרויף פשוט לא היה סיי בנושא. השפעתו היתה דומה להשפעתי, כלומר אפס.

רועי 5 בפברואר 2014

שאלה מתן,
אני לא יודע מה קורה בחיפה,
האם עמאשה התאמן עם הקבוצה או לא ?

מתן גילור 5 בפברואר 2014

שלילי. בנאדו לא היה מוכן שהוא (ועוד כמה שחקנים) יהיה חלק מהקבוצה, לרבות אימונים עם שאר הסגל. זאת למורת רוחו של שחר, שבניגוד לדעה הרווחת לא נוהג להתערב בשיקולים של המאמן שלו, אעפ"י שהם לעתים בניגוד לדעתו.
אבל יש מחיר למאמן חסר ניסיון. את המחיר אנחנו משלמים בפן המקצועי העונה ו"המנודים" משלמים על בסיס יומי.
אני יכול לומר לך שמבחינה אישית לי זה מאד חבל שבמכבי חיפה יש שחקנים מושהים מהסגל, זה לא ראוי (למעט גולסה, שאם זה היה תלוי בי היה נכנס למשחקי הקבוצה רק אם היה משלם מחיר כרטיס מלא וגם במקום שחר הייתי דורש ממנו פירעון מיידי של כל ההלוואות שהועמדו לו ולמשפחתו).

ירוק 5 בפברואר 2014

מתן – מסכים איתך מאה אחוז.

הבעיה (ואולי זה מה שגיל ניסה להעביר בפוסט) היא הרוח שנושבת. אני מסכים איתך שזה לא באשמת שחר ושזה ראוי להערכה שהוא לא מתערב לבנאדו בשיקולים. אבל יש מציאות ומה שקורה בפועל, ובפועל זו בעיה, במיוחד השנה. שחקנים ישראלים מסתכלים צפונה ורואים (ועושה רושם שזו אשמתו של בנאדו לצערי) את הדברים האלו. וזה יכול לפגוע ברצון שלהם להגיע לחיפה.

יניב 5 בפברואר 2014

היה לו שיקול דעת.
הוא יכל להחזיק אותו עד סוף השנה .
מצד שני השוויצרים שילמו פה פרמיה על השחרור בינואר – כפול מסעיף היציאה.

מתן גילור 5 בפברואר 2014

להבנתי החוזה אמר שבאמצע השנה זה מחיר כפול, כלומר שעדיין לא היתה לו יכולת התנגדות.

יניב 5 בפברואר 2014

את זה לא הבנתי- אבל עדיין יכל להחזיק אותו עד לסוף שנה ביציע או במגרש.
בכל מקרה כמובן שהרבה מרחב תמרון לא היה לו.
מצד שני קרויף זכה פה באליפות ,רץ יפה באירופה ומועמד לאליפות שניה- ככה שמבחינת לא מעט גורמים- כל פעולותיו השונות הם בגדר פעולות נכון.

yaron 5 בפברואר 2014

לדעתי לא היה לו מרחב תמרון, והוא עשה בחוכמה שגם נתן לו ללכת עם חיוך ובלי טריקת דלתות. המסר לשחקנים הוא שמכבי לא תמנע מהם התקדמות לאירופה וגם שהיא לא תכריח אף אחד לשחק בשבילה.
לגבי נמני – לא מבין על מה הטענות, הוא מחוייב לשחקנים שלו ולא למכבי תל אביב. הוא התנהג במקצועיות כשדאג לאינטרס של דאבור שהיה לצאת לאירופה. בלי קשר, דאבור לא קיבל מספיק דקות כדי שיהיה לו כדאי לדחות את ההזדמנות המעניינת שקיבל.

רועי 5 בפברואר 2014

אז זו בעיה באמת,
כמובן ששחר לא צריך להתערב לבנאדו מי בסגל למשחקים ומי יושב ביציע.
אבל אני חושב שכל החשקנים צריכים להתאמן עם הקבוצה (אולי פרט לגולאסה שכפי שאמרת המקרה שלו שונה משאר ה"מנודים").

רועי 5 בפברואר 2014

נכתב בתגובה למתן*

יניר 5 בפברואר 2014

ג'ורדי עשה נכון ששיחרר – גם עשה קצת כסף ( כפול מסעיף השחרור) וגם תדמיתית יצא מצוין
נימני הוציא קליינט שלו לאירופה בשכר גבוה.
ורק דאבור שדרג עצמו כלכלית אך הקטין את הסיכוי להתקדם מקצועית. מאז רוני רוזנטל אני לא זוכר אף שחקן שיצא לליגה משנית והצליח להתקדם לליגה גדולה

מתן גילור 5 בפברואר 2014

מאור מליקסון…

יניב 5 בפברואר 2014

מחמוד סאלח

D! בארץ הקודש 5 בפברואר 2014

אולי כשסאלח ייכשל באנגליה הוא יחזור למכבי בחוזה גבוה להחריד

שגיא 5 בפברואר 2014

שחוזר לארץ בעונה הבאה. הצלחה גדולה, אין ספק.

אזי 5 בפברואר 2014

דרך אגב, למה גראסהופרס שילמו מחיר כפול מסעיף השיחרור?

גיל שלי 5 בפברואר 2014

אם הם היו מחכים לסוף השנה, הם היו משלמים חצי, באמצע השנה הם נדרשו לשלם כפול לפי החוזה

פאןפאן 5 בפברואר 2014

אני מקווה שאחרוני אוהדי נימני קלטו מי האיש – ואם לא שיסעו יחד עם דאבור לשוויץ
עם כל הכבוד לחרגולים השוויצרים בעיניי דאבור שווה יותר! הוא מחורר שערים שאילולא פציעות קטנות בתזמונים לא נוחים והתנהלות כוחנית מצד הסוכן שלו , היה משחק הרבה יותר וגם מגיע למספרים מרשימים יותר כבר במכבי.
אל תשלו את עצמכם – היווני וההולנדי יודעים טוב טוב עם מי יש להם עסק וזו זכותו של דאבורנימני לא להסכים למה שהציעו לו.
חבלבל, יכל לתת עוד עונה במכבי, אינשאללה באלופות, ולהגיע לליגה טובה יותר, בשל יותר.
מאחל לו בהצלחה כמובן
האם מישהו יודע למה לא מביאים מגן ימני למכבי??? ואל תגידו לי שירן ייני כי זה שחקן אחד (שאני מת עליו) וגם הוא מוגבל אפעס

רועי 5 בפברואר 2014

נראה לי שעכשיו שהביאו מגן שמאלי, ייתכן שיואב זיו ישחק יותר כמגן ימני.

yaron 5 בפברואר 2014

אני ממש לא אוהד נמני, אבל אני לא מבין מה רוצים ממנו… הוא הסוכן של דאבור והמחוייבות שלו היא כלפי השחקן ולא כלפי מכבי. דאבור רצה לצאת לאירופה ונמני דאג לעניין, מה לא בסדר עם זה?

צהוב כחול 45 5 בפברואר 2014

נמני הרס 15 שנה כל חלקה טובה במכבי ,חובה לתת את החולצה מספר 8 לשחקןמהסגל,לנמני יש בבונים ביציע ובולדוגים בתקשורת אבל תודה לאל על גולדהר וקרוייף

עכו"ם 5 בפברואר 2014

אתם באמת לא מבינים שנימני הוא גאון ושמכבי חשובים לו יותר מהכל?
הוא הבין שההשפעה שלו על מכבי הרסנית, לכן הוא מנסה לנתק את עצמו מאהדת הקהל.
מלך!

תולעת 5 בפברואר 2014

לא הבנתי מה אתה רוצה מנמני. מכבי פיטרה אותו ואתה חגגת ברחובות יחד עם המכביסט הותיק. עכשיו אתה מצפה שנמני ימשיך להיות מחוייב רק לאינטרסים של מכבי (שבה הוא לא עובד) ולא לאינטרסים של השחקנים (עבורם הוא כן עובד)? דאבור רצה לצאת לליגה שכנראה יש בה יותר חשיפה לאירופה והשוויצרים שילמו את סעיף השחרור המגוחך שלו לפי חוזה שנחתם בתקופת בושינסקי ושעיה. מה יש להאשים את נמני ברצונות של דאבור או את קרויף בהחלטות גרועות מהעבר?
אם האלטרנטיבה היא להתייחס לשחקנים כמו שחיפה מתייחסת אליהם (בצדק מוחלט כמובן כי דברי שחר על גולסה כמו על כל דבר אחר הם אמת קדושה וטהורה) אז נדמה לי שעדיף כך.
מבחינה מקצועית זו אבידה גדולה למכבי.

גיל שלי 5 בפברואר 2014

איה – אני לא רוצה כלום מנמני ונדמה לי שהבהרתי את זה בפוסט. אני עדין אמשיך לחגוג את יום השחרור מהעריצות שלו במכבי בלי שום קשר

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

הדבר היחידי שבעייתי בעניין הזה הוא שנמני החתים את דאבור בתור מאמן/מנהל מקצועי על החוזה שאותו הוא ירש בתור סוכן.
וזו לא בעיה קטנה, במיוחד לא כשאתה שומע ש"נמני עשה בית ספר לג'ורדי".

רועי 5 בפברואר 2014

אבל למה לצטט את ההזיות של צנציפר…

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

כי זה לא רק הוא וזה מייצג

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

הדבר היחידי שזה מייצג זה את הבינוניות והמוגבלות של העיתונות בארץ.

תולעת 5 בפברואר 2014

דאבור חתם על החוזה הנוכחי ביוני 2011.

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

אז מתקן, זה מה שהופיע בתקשורת.

אבישי (הרמתגני) 5 בפברואר 2014

איה, אני מסכים עם מה שכתבת למעט המשפט האחרון. כן מדובר באבידה, לא בהכרח באבידה גדולה. המשקל של דאבור במכבי היה קטן בהרבה מהמשקל של אלירן עטר.
יחי הרוטציה!

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

אני לא חושב שזו בכלל אבידה, נכון שכלכלית ייתכן שיכולנו למכור אותו ביותר כסף אבל לא בטוח שהוא היה מתפתח להיות באמת שחקן ברמה גבוהה.
נכון הוא מדי פעם נתן משחק טוב אבל הוא לא היה באמת חלק משמעותי באליפות והוא בטח לא היה משמעותי העונה, בכל פעם שהוא משחק נדמה לך שפריצה/יצחקי/מיכה היו עושים את זה יותר טוב.
לדעתי יש לדאבור מגבלות פיזיות שימנעו ממנו להפוך לשחקן ששווה הרכב במכבי לכן אני חושב שהמהלך הזה הוא טוב גם למכבי וגם לדאבור.

yaron 5 בפברואר 2014

סוף סוף מישהו שמבין שנמני התנהג כמקצוען ודאג לאינטרסים של הלקוח שלו. דאבור רצה אירופה עכשיו והיה לוחוזה שאיפשר את זה. וברור שעדיף לתת לדאבור ללכת עם לחיצת יד ובלי דרמות מיותרות. המסר לשחקנים חשוב לא פחות – לא נמנע ממכם להתקדם, וגם לא נכריח אף אחד לשחק במכבי.

פאןפאן 6 בפברואר 2014

לדעתי אי אפשר לקבל את זה ביותר נאיבי :-)
אתה ממש מצטט את הדובר של מכבי…
שיהיה לך ברור שהיה כאן מאבק מתמשך מתחילת העונה
וכן, דאבור הוא אבידה בקנה מידה ישראלי ואתה תבין את זה בקרוב מאוד אגב
ולמרות הכל – לא סוף העולם. פשוט חבלבל

שגיא 5 בפברואר 2014

לא מאמין שזה יפגע בסוכנות של נמני, גם לא בהמשך עבודתו מול מכבי. מדובר כאן בעסקים וכל אחד מהצדדים יודע את זה.
רק השבוע מכבי "השלימה" עם שירצקי בשביל להעביר את בדש. אותו שירצקי שיצא על מכבי בכל מקום אפשרי ולקח אותם לבוררות. כשמכבי רצו שחקן והוא רצה למכור, הם ידעו טוב מאד להשלים ולסגור עסקה.
כך יקרה גם במקרה הבא בוא מכבי תרצה של שחקן של נמני ואותו שחקן ירצה להגיע. תיסגר עסקה, גם אם נמני יאלץ להתנצל בפני מכבי (למרות שאני לא רואה שום בעיה בהתנהלות שלו).

חבל שכולם מתעסקים בנמני ובקרויף במקום להתעסק בכך שעוד חלוץ ישראלי צעיר ומוכשר הולך לפגוע לעצמו בקריירה במהלך נמהר של יציאה לא מוצדקת לחו"ל.
דאבור הוא אולי החלוץ הישראלי הצעיר המוכשר ביותר, אך גם הבוסר ביותר שיש כיום. היה חייב להישאר לפחות עוד שנתיים בישראל ולנצל את זה שהוא בקבוצה טובה, לצד שחקנים טובים, שרצה באירופה ונאבקת על אליפות כל שנה.
בעונה הבאה פריצה כנראה לא יהיה ומכבי היתה יכולה לשדרג את דאבור לעמדת החלוץ המוביל שלה ואז הוא היה יוצא לאירופה לאחר עונה מלאה בהרכב עם 15+ שערים. זה היה יכול להיות מקפצה הרבה יותר טובה לקריירה אירופאית מוצלחת מבחינתו.

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

אלירן עטר ושכטר יצאו אחרי עונות שיא, לא עזר להם יותר מידי…בעיקרון הבחירה של שחקן צריכה להיות לצאת כמה שיותר מהר, גם ממכבי תל אביב. הליגה השוויצרית חזקה יותר, שוויץ מדינת כדורגל מתקדמת יותר. אין סיבה שדאבור לא יתקדם שם יותר ממה שהיה מתקדם במכבי.

רני 5 בפברואר 2014

קר שם ואין אוכל של אמא

yaron 5 בפברואר 2014

זה נכון גם אחרי עונות שיא :-)

עדידס 5 בפברואר 2014

בתור אוהד צהוב – שלא מחבב את נימני עוד מימי "אני אלך באמצע המגרש ואחכה לכדור" אני חייב לומר :
א. כל הכבוד ובהצלחה לדאבור.
ב. כל הכבוד לנימני.
ג. מזל טוב למכבי, לא אהבתי את דאבור.

ויקטור מורוז 5 בפברואר 2014

למה סעיף ג?

עדידס 5 בפברואר 2014

תשמע מקצועית אני יודע שהוא טוב…
הרבה בזכות איה אני גם מצליח להבין מה סוזה מוצא בו.
אבל…תמיד היה לי נראה כאילו הוא יש בו משהו לא מחובר, לא בשל, לא מהוקצע…שוב זוהי דעתי הפרטית ואין לי מספרים מאחוריהם פשוט הרגשה כזו. יתרה מכך, היו מספר פעמים רב שהחזקתי עצמי בדיונים פה, מלכתוב שאני לא אוהב אותו כי מקצועית אין שום דבר שעומד מאחורי זה.
פשוט הרגשה.
לא אהבתי אותו.
אבל ! שיהיה לו בהצלחה והלוואי שאני טועה ושיצליח להוכיח אחרת.

ויקטור מורוז 5 בפברואר 2014

אולי משהו בתנועות הגמלוניות שלו… בכל מקרה, שחקן כ"כ צעיר מוכשר שמנפק מספרים טובים ביחס לכמות הקדות שמקבל יכול רק להשתפר, בטח תחת צוות אימון טוב.

עדידס 5 בפברואר 2014

תשמע אני מסכים איתך בכל הנוגע לסטטיסטיקה…
לילד יש מספרים עם פוטנציאל מצויין.
אבל…הרגשתי היא – ושוב הלוואי ואני טועה, אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם – שהוא קרוב למיצוי של יכולותיו.
אני שמנמן ומשחק בימי שישי כדורגל, משחקים איתי לפחות שלושה אנשים עם תנועות מהוקצעות בהרבה משל דאבור.
כשהיינו קטנים תמיד ניסינו כולנו לחקות את התנועה במלואה, עם הלשון בחוץ בדרך לטבעת, עם התנועות של רומאריו, ריבאלדו ורונלדיניו.
לדאבור (בעיניי)פשוט יש משהו מעצבן בתנועה שמונע ממני להתחבר אליו.
אני לא נהניתי בקרוב ל70% מהזמן שהוא היה על המגרש.
בלי ציניות – בהצלחה שיהיה לו :)

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

עדידס אני מסכים איתך.
לא יודע לא מסתדר לי ששחקן שרץ ככה עם תנועות מוזרות יכול להיות שחקן כדורגל בכיר וגם הוא לא הראה לי בשום משחק שהוא איזה שחקן גדול.
אני לא חושב שייצא ממנו יותר מאוהד קדוסי לדוגמא

אילן 5 בפברואר 2014

יש תיאוריות שלמות על זה ששחקנים עם מראה ותנועה משונים לא מגיעים לאן שהם יכולים להגיע בגלל הדברים האלו. במאניבול, אוקלנד אייז עשו מזה קבוצת אליפות.

חדש בשכונה 5 בפברואר 2014

הכל בסדר אבל למה לא אהבת את דאבור? גם שחקן שיוצר וגם ילד טוב.

עדידס 6 בפברואר 2014

קרה לך שהסתכלת על מישהי, שידעת שהיא חכמה, שהיא נדיבה, מקצוענית טורבו במה שהיא עוסקת, אוהבת ואולי אפילו עשירה……אבל לא נמשכת אליה?…
ככה זה אם דאבור – אני מבין את המספרים שלו ואת הסטטיסטיקה שהיתה לילד בגיל שלו, אממה לא עושה לי את זה :)

ולמרות שלא עשה לי את זה (בתור שחקן כמובן), אני מקווה שיצליח בטח ובטח, בתור שחקן שיצא ממחלקת הנוער הצהובה.

עמית פרוסנר 5 בפברואר 2014

איה, את יכולה לא להאמין לשחר לשום דבר, וזה בסדר.
אבל עניין גולסה נטחן כאן הלוך ושוב, ובכל זאת. גולסה הגיע לבית של שחר ובקש להאריך חוזה. זה לא סיפור וזו לא המצאה. גולסה היה מושעה מאימונים, וחזר להתאמן.אבל אחרי שהיה שוב סיפור, שחר התעצבן, ובצדק.
אני מצטרף לכל אוהדי מכבי כאן שקוראים לשחר ללכת לבחור הזה ולדרוש ממנו חזרה את כל העזרה שהוא קיבל.
כדורגל זה ביזנס, וכל שחקן מנסה למקסם לעצמו את הקריירה ואת המשכורת, וזה לחלוטין בסדר גמור.
אבל יש איזה גבול מסוים, איזו רמה מינימלית של הגינות בסיסית בין בני אדם.

תומר חרוב 5 בפברואר 2014

עמית, אני לא בא להצדיק את גולסה אבל צריך להבהיר משהו: גולסה לא קיבל "עזרה", הוא קיבל משכורת בדרך אחרת, עוקפת את הדרך החוקית. והוא קיבל כי הוא שחקן בעל פוטנציאל להחזיר את ההשקעה.

דרור 5 בפברואר 2014

יעקב שחקן שילם לטובוק על גולסה ואחיר סכום של מליון וחצי שקל (כ400 אלף דולר בערך) אחיו פרק בעקבות פציעה קשה וגולסה המשיך לשחק
משפחתו קיבלה משחר עזרה כללית בדיוק כפי ששחר עוזר להמון שחקני נערים א ונוער אם פוטנצייל+בעיות כלכליות קשות של המשפחות במכבי חיפה זה מאד נפוץ ששחר עוזר כללית לשחקנים צעירים
גולסה סירב לחתום על חוזה חדש?זכותו המלאה גם רוברט לבנדובסקי לא חותם על חוזה חדש ואף אחד לא משפיל אותו או לוחץ עליו לחתום על חוזה חדש ואם לא! הוא לא ישחק ויגמורו לו תקריירה פשוט בושה שככה חיפה מתנהל ואני אומר את ה בתור אוהד!
מכבי חיפה תקבל דמי השבחה מימנימלים של 600 אלף דולר כלומר 200 אלף דולר יותר ממה מהסכום ששחר רכש אותו מטוברוק וזה דמי השבחה מינימלים במידה ותהיה קבוצה מליגה גדולה יותר מדובר על סכום של מליון 100 דולר אז די לחזירות!

תולעת 5 בפברואר 2014

לי אין מושג מה היה בפגישה ואני רק יכולה לנחש שהקוזק הנגזל שרק רצה לעזור למשפחת גולסה (במקרה ממש התברר שאחד מבניה הוא כוכב כדורגל שכל חייו חלם לשחק במדים הירוקים), דרש סעיף יציאה גבוה וגולסה רצה סעיף נמוך יותר. לא חושבת שזה כשלעצמו מעיד על חוסר הגינות. אם זה בעיניך מצדיק ייבוש שחקן ביציע – בסדר גמור, לגיטימי. בעיני לא. יכול להיות שאם חלילה הייתי אוהדת חיפה הייתי מרגישה כמוך.

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

נראה לי שהראייה של אוהדי חיפה על כל העניין הזה היא קצת לא מציאותית.
בארץ ישנו את עניין משכורת החייל שאני מניח שלא קיים בעוד מקומות בעולם כלומר גולסה הרוויח כמה אלפים בודדים בחודש.
אם לגולסה היו קוראים אחמד לא היו לו את ההגבלות האלה וסביר להניח ששחקן שהיה עם ביקוש כזה היה מרוויח בסביבות ה150-200 אלף דולר נטו.
כדי לגשר על חוסר שיוויון הזה אפשר לתת משכורות בצורת מענקים ובכמעט כל צורה אחרת חות ממשכורת, ה"עזרה כלכלית" שניתנה למשחפתו של גולסה היא לא יותר מאשר משכורת בתחפושת אשר גולסה היה מקבל בכל מקרה אם לא היה את עניין המשכורת חייל.

אילן 5 בפברואר 2014

אחמד או מואנס דאבור. סתם דוגמא.

קורא 6 בפברואר 2014

אתם קצת מתעלמים מאירוע לאציו ומכל ההתנהלות, וההתנהלות במקרה הזה היא הכל. גולאסה היה יכול מהרגע הראשון להגיד שהוא רוצה סעיף שחרור נמוך ושחר היה מתמודד עם זה, אבל הוא בחר למרוח ולשקר לאורך כל הדרך.

אני אישית מאוד אשמח אם הוא יגיע בסוף למכבי תל אביב, שחקן בינוני לגמרי.

yaron 5 בפברואר 2014

עמית, סחתיין על התמימות, אבל החוזה לא נחתם כי שחר החליט להעלות את סעיף היציאה ממליון יורו למליון וחצי… זה שגולאסה שומר על פאסון ולא מלכלך בניגוד לקבוצה שעושה לא רצח אופי לא משנה את העובדות

רועי 5 בפברואר 2014

לא קשור לנושא הפוסט.
יש לי כמה שאלות לא במטרה להתריס,
אני רואה הרבה תגובות, גם שם אוהדי חיפה, שטוענים שאייל גולאסה, בנוסף לחוזה חייל שהיה לו, קיבל הטבות בשווי מאות אלפי שקלים.
א. האם זה המצב ?
ב. האם זה חוקי ?
ג. האם כל הקבוצות נוהגות כך כדי לעקוף את עניין חוזה החייל ?

מתן גילור 5 בפברואר 2014

רועי,
א. למיטב ידיעתי, הוא קיבל הלוואות בלבד.
ב. כמו רכב או מכשיר טלפון נייד, גם פה יש הטבה מגולמת (בהנחה שלא הוא שילם את הריבית המינימלית לפי פקודת מ"ה – והוא לא שילם). אם נזקף בגינה (הריבית שלא שולמה) שווי מלא, בהתאם לסעיף 3ט' לפקודת מ"ה, אזי שזה חוקי אם כל הטבה אחרת שזוקפים בגינה שווי (שוב, רכב למשל( חוקית).
ג. כמעט כל הקבוצות נותנות רכב, אז כן. לגבי הטבות אחרות לחיילים – אין לי מושג.

ד"א, אם שחר ימחל לגולסה על החוב (רגע, עצירה לצחוק אדיר…), אזי שיש הכנסה בידי החייב לצורך מס. הואיל והחוב נוצר במועד היותו חייל, ואעפ"י שרואים את מועד ההכנסה ביום מחילת החוב, אני מניח שיתעוררו שאלות קשות לגבי חוקיות המהלך וההשלכות שלו.
כל עוד נותנים הטבות כגון רכב, אני לא מוצא טעם לפגם בהלוואה שמוחזרת במלואה וכן נזקף בגינה שווי כל עוד החוב קיים.

דרור 5 בפברואר 2014

אייל לא קיבל שום עזרה ישירה משחר!
משפחתו קיבלה אכן הלוואת+מענק לרכשית דירה+כול מיני עזרות קטנות שמטעם צנעת הפרת לא אפרט
לכמות גדולה של שחקנים במכבי חיפה(גילאי נוער ונערים א)יש בעיות כלכליות כאלה ואחרות ושחר רוצה שהם יתרכזו רק בכדורגל ויצליחו אז הוא מרצונו החופשי והטוב עוזר למשפחות שלהם כלכלית שחר בחיים לא ביקש מאף שחקן גם כאלה שפרשו או לא משחקים במכבי היום(רוב השחקנים שהוא עזר להם בעבר היום הם לא שחקני כדורגל בכלל או כאלה בליגות נמוכות)החזר כספי התמיכה והצדקה שהמשפחות שלהם קיבלו!!!!!
למה שיבקש מגולסה להחזיר לו כספים ומאחרים שעזר להם לא?

חדש בשכונה 5 בפברואר 2014

ונדגיש ״כל עוד החוב קיים״-האם הוא יוחזר?

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

א. כנראה שכן
ב. זה בתחום האפור כלומר יש פה סוג של ישראבלוף ואם אני לא טועה יש על זה גם פסק דין, בכל מקרה העניין הוא שנוצר פה חוסר שוויון, אם לגולסה היו קוראים אחמד אז לא הייתה לו את ההגבלה הזו והוא היה מקבל משכורת הרבה יותר גבוה לכן ניתן לעניק מענקים/ להשכיר דירה/ רכב וכיביכול הלואות אבל שים לב, "ההלוואות חוזרות לקבוצה בצורת דמי מענק שמקבל השחקן ברגע שהוא משתחרר מצהל כלומר ההלוואה שניתנה לגולסה היא הייתה על חשבון דמי המענק שגולסה קיבל כאשר התשחרר מהצבא לכן זה בגבולות החוקי ומתעלמים מזה.
ג. בעיקרון כן אבל זה הכל עניין של ביקוש, יש הרבה שחקנים שבקושי גם את המשכורת חייל הם מקבלים.

דרור 5 בפברואר 2014

אין שום קשר למשכורת החייל כול שחקן מקבל מהמועדון רכב+ תשלום שכר דירה
בעניין משכורת החייל נהוג לתת לשחקנים שמסימים חוזה חייל מענק
(משכורת חייל זה שכר מינימום היום זה 4300 שקל)
גם שחקנים לא יהודים שלא עושים צבא מקבלים בגילאי 18-21 שכר מינימום מהקבוצות! במיקרים חריגים אז המשכורת עולה ל 7 אלף גג וזה גם אם השחקן פוטנצייל ענק גם אצל שחקנים שלא עושים צבא(מהמיגזר) נהוג לתת מענק בגיל 21
יעקב שחר מעולם לא ביקש מאף שחקן שעזר למשפחתו עזרה כלכלית בחזרה את הכסף הוא עוזר גם לשחקנים שהסיכוי שיהיו שחקנים מקצועיים בליגת העל או הלאומית נמוכים מאד ועדיין הוא משתדל לעזור ככה שהוא לא עוזר רק לפוטנצילים לבוגרים!

חיים הצהוב 5 בפברואר 2014

דרור זה לא נכון לגביי השחקנים הערבים המבוקשים, לאחרונה היה בדיוק מחלוקת בין הפועל לספורי שלא הסכים לקבל משכורת חייל, בסוף הפועל התקפלה

דרור 5 בפברואר 2014

וכמה בדיוק המשכורת של ספורי 7אלף נטו בדוק! ופה מדובר בפוטנצייל ענק מעטים הם השחקנים מהמיגזר שביגלאי 18-21 מרויחים יותר וחבריהם לקבוצה היהיודים או הדרוזים שבאותו זמן בצבא!

דרור 5 בפברואר 2014

די לפופוליזם במידה ונימני ודבור היו רוצים לדפוק את מכבי הם היו מסרבים לחתום על חוזה עד סוף העונה ואז דאבור היה עוזב ללא תמורה
מכבי תל אביב חתמה עם דאבור על סעיף שחרור בגובה מסוים הסכמים חובה לכבד מדוע מכבי לא לחצה על סכום שיחרור גבוה יותר?כניראה כי זה המחיר שדאבור שווה כרגע
בקיצור מכבי קיבלה 450 אלף דולר על שחקן שמסיים חוזה בסוף העונה

יואב דובינסקי 5 בפברואר 2014

זה מתבשל אצלי כפוסט נפרד, אבל משנתון 92' שזכה בדאבל בנוער של מכבי (ברק לוי, דור מיכה, לוגסי, דאבור, ריף פרץ) ותרם כל כך לאליפות הקודמת, רק מיכה נשאר כשחקן דומיננטית במכבי. לוגסי הושאל אחרי שיש 4-5 שחקנים על התפקיד שלו (באמת היה צריך את אייבינדר?), ברק לוי שעזר מאוד כשאניימה היה באליפות אפריקה ולקח פנדל מכריע גם בקושי משחק, ריף פרץ פישל בגביע והושאל, דאבור עכשיו עזב. זה מאכזב.

רועי 5 בפברואר 2014

ומרגוליס שהלך לאיבוד.

רועי 5 בפברואר 2014

אני לא רואה בעיה עם ההשאלה של ריף פרץ, לא חושב שזה קשור לפנדל מול אשדוד, הילד צריך להשתפשף.

אבישי (הרמתגני) 5 בפברואר 2014

ריף פרץ פישל בגביע????

לא פישל. זילזל.

יואב דובינסקי 5 בפברואר 2014

כל אחד יש סיפור מוצדק. ריף פרץ הושאל כי הוא בקושי משחק, לוגסי הושאל כי יש יותר מידי שחקנים על העמדה שלו, ברק לוי שוער שני ואין גביע הטוטו כדי להשתפשף, דאבור קיבל הצעה אטרקטיבית, גם על המשבצת של דור מיכה יש תחרות, הכל הגיוני. אבל התמונה הגדולה היא ששנתון הזהב הזה מהנוער הרבה פחות משפיע.

אבישי (הרמתגני) 5 בפברואר 2014

אתה באמת מצפה שמכבי תרוץ לאליפות עם חמישה שחקנים שגילם הממוצע 20?
הליגה הישראלית אמנם חלשה, אבל לא עד כדי כך.

RAMI 5 בפברואר 2014

אז הדור הזה ישפיע בעתיד.
כמה שוערים בגילו של ברק משחקים בקבוצה המובילה בליגה שלהם?
אני מכיר אחד. שצ'ני. הוא יחכה בסבלנות ואם יהיה מפסיק טוב יהיה השוער שלנו בעתיד.
ריף פרץ זה נחמד אבל אפילו לא מתאים בתור רוטציה.
דאבור לקח את עצמו לחול בלי יותר מדי הוכחות חותכות שהוא באמת שחקן שמתאים לשם, זכותו ושיהיה לו בהצלחה. הוא קיבל ממכבי הרבה מאוד (83 הופעות ב3 שנים בכל המסגרות זה כמות יותר ממכובדת) והיה שותף לאליפות של השנה שעברה, לחצי מזו שתהיה השנה.
לוגסי משחק בעמדה שלטעמי יש הרבה יותר משמעות (יחד עם עמדת שוער ובלם) לניסיון ואני לגמרי מבין למה ג'ורדי העדיף להביא את איינבינדר וסוזה העדיף לתת לו לשחק, ולא ללוגסי. כמו במקרה ברק לוי, יש מספיק זמן, השאלה הזו לחצי עונה זה התחלה, שנה הבאה צריך עוד השאלה לעונה שלמה, רצוי לקבוצה קצת יותר יציבה מבית"ר, ואז אם וכאשר יוכיח את עצמו הוא מוזמן לחזור ולהשתלב.
דור מיכה. בשנתיים וחצי האחרונות יש לו 99 הופעות בקבוצה, וזה המון, חלק כמחליף חלק בהרכב. יש סביבו הרבה מאוד תקוות ולטעמי טוב מאוד שלא זורקים עליו יותר מדי אחריות. המנטליות של השחקן הישראלי = שתן לראש כמה שיותר מהר.
כל ההחלטות לגבי כל אחד מהשחקנים יותר ממוצדקות.

אזי 5 בפברואר 2014

על פניו זה נראה שאתה צודק, אבל זה יותר מסובך מזה.
ריף פרץ לא הושאל כי פישל בגביע. ריף פרץ וברק לוי משחקים בתפקידים שאי אפשר לעשות עליהם רוטציה. אי אפשר לתת לשחקן להשתפשף בתפקיד של בלם או שוער אלא אם כן אין שום ברירה אחרת (כמו כשאנימה יצא לאפריקה).
לוגסי היה צריך להשאר במקום אייבינדר. בזה אתה 100% צודק.
כמו שרועי כתב, מרגוליס מקבל הזדמנויות בקבוצה ולא לוקח אותן בכלל.
ועכשיו דאבור עזב למרות שהציעו לו חוזה.

ככה שבעצם רק במקרה לוגסי אולי היה צריך לעשות יותר כדי להשאיר אותו. כל השאר עזבו מסיבות מוצדקות או שלא תלויות במכבי.

ויקטור מורוז 5 בפברואר 2014

זה המחיר שצריך לשלם על כך שיש קבוצה הישגית. אני חושב שאם ב"ש לא היתה מאיימת על מכבי, אז היינו רואים דקות משחק רבות יותר לצעירים.

לעניין איינבינדר – צודק.

תולעת 5 בפברואר 2014

נראה לי שקצת מוקדם לקבוע שהם לא יהיו שחקנים דומיננטיים, בטח לא כשהעמדות הם שוער ובלם שבהם הפריחה מגיעה בגיל מאוחר יותר. לוגסי צריך להשתפר בהמון אספקטים של המשחק (בפרט בקבלת החלטות – איינבינדר בנקודת זמן הזו מקבל החלטות יותר טובות בעיני).

יואב 5 בפברואר 2014

גאל ואלטמן הם גם חלק מקבוצת הדאבל.
ריף לא.

יואב דובינסקי 5 בפברואר 2014

בראיון לכלכליסט ניר לוין הזכיר את ריף פרץ כחלק מאותו שנתון: http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3619911,00.html

יואב 5 בפברואר 2014

אני חושב שניר לוין מתבלבל. יגיל, מנסור ואבו היו הבלמים.
ריף גדול מהם.

יואב דובינסקי 5 בפברואר 2014

ריף פרץ (יליד 91) היה בהרכב הניצחון על הפועל ב"ש בגמר גביע המדינה לנוער בשנת הדאבל. תסתכל על הוידאו בכתבה מYNET, הוא ולוגסי מתראיינים אחרי המשחק. גם ברק לוי, מיכה, דאבור ומרגוליס שיחקו באותו משחק.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4063753,00.html

יואב 6 בפברואר 2014

הייתי בגמר הזה.
לוגסי(גול דומה לגול שכבש מול בני יהודה) וקהת כבשו.
לא זכרתי את ריף. הוא היה בסגל הבוגרים בעונה הזאת וכנראה שותף בגמר כחריג גיל.

the bird 5 בפברואר 2014

באמת שאני לא מבין איך בתקשורת קוראים לזה "בית ספר לג'ורדי?"

עד אתמול כולם שאלו "למה הביאו את בדש?"

כולם קיבלו בפרצוף את הסיבה…

זה רק אני או שיש מעין רצון להכניס לג'ורדי/סוזה/אוסקר

מתי שרק אפשר רק כי הם זרים ומצליחים?

איציק 5 בפברואר 2014

שאלה של מישהו שלא מעורה בכל הפרטים: למכבי לא היו הרבה בררות, בסדר; מכבי עשתה קצת כסף, בסדר; נימני גם קצת תקע למכבי וגם עשה קופה בסדר; דאבור עשה ויעשה קופה בסדר; היכן, לכול הרוחות, השידרוג המיקצועי? הרי הוא לא עבר לליגה גדולה עם חשיפה הרבה יותר ממה שיש לו במכבי (כאשר מחשיבים גם את אירופה בפנים). לדעתי, אם הוא לא יבריק שם, הוא חוזר לארץ תוך שנה עם חוזה משודרג ואגו שרוט (זה לא כמו לחזור מאנגליה או ספרד). לדעתי, מיקצועית, וגם כלכלית בטווח הרחוק, לדאבור היה עדיף להישאר, ואחרי שנה וחצי לצאת לאירופה בשל יותר ולליגה טובה יותר. מבחינה זו, נימני מעל בתפקידו רק כדי לתקוע מקל בגלגלי מכבי.
אם זה יעזור לבאר-שבע, נימני את שלו עשה :-)

JOSH 5 בפברואר 2014

אני מסרב להילחץ.
גראסהופרס זה מועדון גדול ממכבי, יש להם ולליגה השווייצרית חשיפה גדולה יותר ומשם דאבור יוכל להתקדם לעבר הצעד הבא בקריירה שלו (מאחל לו רק הצלחה ויגשים את חלומו להגיע לארסנל), שאם הכל יתנהל כשורה אמור להיות באחת הליגות הבכירות. העולם פועל ככה.
מכבי נמצאת בתחילתו של תהליך של צמיחה, ובשלב מסוים היא אמורה להיות המועדון הזה שמהווה קפיצת מדרגה לשחקנים צעירים עם פוטנציאל, וכן מקפצה לעבר הליגות הבכירות בדרך קבע.

הדברים היחידי שבעייתי פה זה הסעיף שהיה לדאבור בחוזה (שנכתב, אם אני לא טועה, לפני שנמני הפך לסוכן והרבה לפני שקרויף דרך במכבי). סעיפים כאלה אין ממש במכבי ואם יש הם עומדים על סכום גבוה בהרבה או תנאים מגבילים (למשל זהבי שיש לו דד ליין קשיח לתחילת יוני אם אני זוכר נכון). מעבר לכך הכל בסדר וכולם עושים את עבודתם – מכבי משביחה שחקנים ולא עומדת בדרכם להצלחה, ונמני, הסוכן, מקדם את שחקניו.
למעשה יכול להיות ששיתוף הפעולה הזה עם נמני מצוין – הוא ידחף שחקנים טובים למכבי שאפשר להשביח ולמכור בעתיד בסכומים גבוהים, ויחד איתו המועדון יתקדם, כפי שהוא מתקדם בקריירה החדשה שלו (והוא מתקדם וצובר כוח גם באירופה).

D! בארץ הקודש 5 בפברואר 2014

יואב ד. – אולי המסקנה היא שלא צריך לזכות באליפות בנוער אלא לגדל שחקנים שיצליחו להשתלב יום אחד בבוגרים?
אם אני חושב שאם אחד ממחזור משתלב בסגל מיד עם עלייתו זה יפה אם עוד אחד חוזר אחרי סיבוב אחד או שניים של השאלה הז יפה מאד ויותר מזה נהדר.
זה ועוד שחקן שניים רכש בשנה סוגר את כל פינות שינויי הסגל הנדרשים בד"כ בין עונות בקבוצה שרצה

יואב דובינסקי 5 בפברואר 2014

גם ניר לוין מדבר על שנתון 92' כשנתון יוצא דופן. כמובן שכל שחקן נוער שמתפרנס אח"כ מכדורגל זו הצלחה, בין אם במכבי או בקבוצה שאליה הושאל/עבר. העניין ששנה שעברה השחקנים האלה השפיעו על האליפות והשנה פחות. גם אם לכל אחד מהם יש הסבר מאוד הגיוני.

D! בארץ הקודש 5 בפברואר 2014

ניר לוין מעולם לא הרשים אותי מספיק ביכולת האימון שלו.
שנה שעברה היו פחות שחקנים בסגל והייתה שיטת משחק שלטעמי יותר קל לשחקן צעיר (או זר) למצוא בה את המקום.
השנה, למרות הרוטציה, יש פחות מקום לשחק כי יש יותר שחקנים שצריכים לקבל דקות. אני חושב גם שלשחקן צעיר קצת יותר קשה למצוא את מקומו בשיטה. אם כי בן הרוש הרשים אותי בכל משחק שראיתי אותו ולא ברור לי למה בכלל יש משחקים בהם זיו עולה

יואב 5 בפברואר 2014

לנמני אין שום אינטרס ״להתלכלך״ עם יורדי או סוזה. ההפך. הם היום כאן, מחר הם יהיו שם ונמני ירצה להמשיך לעשות איתם עסקים. אסטרטגית, הם חשובים לו יותר מדמי העברה אחת.
ככל הידוע לי, סבו של דאבור היה מעורב מאד בעניין.
מכבי נהגה באצילות.
שיהיה לילד בהצלחה. הוא שחקן מאד מיוחד ואני צופה לו גדולות.

גיסנו 5 בפברואר 2014

הטענה היחדה שיש לי בסיפור הזה היא שההרגשה היא שכמו רוב הסוכנים בארץ, ״הרעילו״ את הראש של דאבור כדי שלא יחתום בהבטחה להצעות מדהימות מחו״ל. דאבור דרש סכומים לא ריאליים כרגע לשחקן במעמדו בארץ ולא רצה לסכן את עזיבתו בסעיף שחרור גבוה יותר. אם מכבי מחתימה אותו על מעל ל 200 אלף דולר בעונה בשביל סעיף שחרור של מליון יורו – זה כנראה יעלה יותר מאשר יניב. כך שאפשר להבין את מכבי שלא התקפלה, קצת כועס על הסוכנים של דאבור (יש האומרים שזה בכלל סבא שלו, ושנמני לא היה מעורב בעזקה ולכן לא קיבל עמלה – כך שהעדיף שדאבור יישאר במכבי כדי לגזור קופון שמן יותר).

אין לי טענות לנמני על מה שלכאורה עשה למכבי, יש לי טענות על כך שאני לא בטוח שבראייה לרחוק זה הדבר הכי טוב ללקוח שלו.

חבל לי שדאבור עוזב, קיוויתי שיישאר לפחות עד סוף העונה ואולי לעונה הבאה. מקווה שיצליח. מה שמבאס אותי זה שיש לא מעט בגרעין הקשה שמבסוטים שהוא עזב רק בשל. מוצאו.

דרור 5 בפברואר 2014

מה יש פה לכעוס על נימני שהוא סוכנו והמטרה היחידה שלו זה להשיג את החוזים הטובים ביותר למען השחקנים שהוא מייצג
כרגע החוזה הטוב ביותר שנימני הצליח להשיג לדאבור זה בגראסהופרס
מכבי תל אביב אשמה בכך שהיא חתמה על סעיף שחרור כזה נמוך(לכאורה לדעתי מדובר בסכום ריאלי לשחקן בגילו)
זכותו של דאבור לסרב להאריך את בחוזה ולנצל את סעיף השיחרור! בשביל זה בדיוק קיים סעיף שחרור!

גיסנו 5 בפברואר 2014

לא אמרתי שאני כועס על דאבור, סעיף שחרור זה סעיף שחרור וכמו שג'ורדי אמר ידיו כבולות. הוא קיבל את זה כנדוניה, ניסה לשנות את הגזירה ולא הצליח, זה מה יש.

אמרתי מה ההרגשה שלי שקרה מאחורי הקלעים.

הבעיה שלי עם נמני בסיפור הזה היא כמו הבעיה שלי עם רונן קצב ודודו דהאן וחבר מרעם. המטרה של סוכן היא לא רק להשיג חוזה גבוה אלא באופן כללי לנהל קריירה. וההרגשה ששלי היא שסוכנים (לא רק בארץ אלא בכלל) ממשכנים קריירות של שחקנים בשביל הפרמיה הקרובה, ולא מעט שחקנים בארץ עושים בחירות שגויות ביציאה לאירופה בשביל החוזה הראשון.

כמו שאני בטוח שחלק לא קטן מההתכסחויות של גולסה עם מכבי חיפה זה בשל עצות אחיתופל מסוכנים, מה שבינתיים די דופק לו את הקריירה. אז הקריירה של דאבור רחוקה מלהיות דפוקה ואולי עוד כמה שנים הצעד הזה יתברר כנכון, בנקודת הזמן הנוכחית אני חושב שמה שהיה יוצא טוב יותר לכל הצדדים היה שדאבור היה נשאר עוד חצי עונה או עונה במכבי. אבל בסכומים שהוא ביקש (שוב, זכותו אבל לדעתי חבל) זה היה לא ריאלי והמכירה שלו עכשיו היא יותר בגדר מזעור נזקים מרווח נקי.

חדש בשכונה 5 בפברואר 2014

חבל, אבל בלתי נמנע וצפוי בשלב זה או אחר. הוא ומיכה היו אמורים להוביל את מכבי בעולם נורמלי לאורך שנים. אני מאמין שיצליח, הוא שחקן נהדר שיכול ליצור לעצמו ולחבריו מצבים.

מאחל לו הצלחה רבה, בסך הכל סיימו בצורה יפה, כי ברגע שהחליט שהוא רוצה לשחק באירופה, כל הצדדים הרוויחו משהו מהעסקה.

עופר (השני) 5 בפברואר 2014

חייב להגיד: עוד לא קראתי את הפוסט, והכותרת בלבד מסכמת את מה שעבר לי בראש מאז שפורסמה הידיעה המצערת.

עכו"ם 6 בפברואר 2014

איזה קטע אם בסוף בדש ייתן יותר ממה שמצפים ממנו.
ההילה המשיחית סביב ג'ורדי תגדל…
תכל'ס דאבור שחקן נפלא, מאחל לו המון בהצלחה.
הלוואי ובמשחק הקרוב הקהל ישיר לראדי כל המשחק, גם כי מגיע לו, גם כדי לחנך את הקופים (בוז לקריאות מוות לערבים זה יפה, עכשיו צריך לקחת את זה עוד צעד קדימה).
שמתם לב שלקראת משחק העונה התקשורת חזרה להתעסק בזה? (אגב, זה בסדר גמור, זאת תופעה דוחה).

גיסנו 6 בפברואר 2014

לגבי הקריאות – גם אני לא אוהב את השירים האלה, אבל חשוב להבין משהו מרכזי – אחת השורות בשיר הזה היא ״אין אדומים אין פיגועים״, בתקשורת מפרסמים שהקהל שר ״אין ערבים אין פיגועים״. עם כמה שהייתי שמח לו השיר הזה היה נמחק מהרפרטואר, זה עדיין הבדל גדול מאוד.

דוני דארקו 6 בפברואר 2014

כיושב קבוע במשחקים וכמי שצועק בוז בזמן השיר, השורה היא "אין ערבים אין פיגועים, שער 5 הם מוסלמים". ראדי לא היה חוטף עצבים במשחק האחרון בשנה שעברה, נגד בני יהודה, אם השורה הייתה "אין אדומים אין פיגועים".
זה מרגיז ודוחה ואני מקווה שיום יבוא והוא יירד מהמגרש גם באמצע משחק.

מעיין אוהד מכבי 6 בפברואר 2014

אם היית יושב קבוע במשחקים, או אפילו טורח לבדוק ביוטיוב, היית יודע שהשורה הזאת, בעשר השנים האחרונות שהשיר הזה נשמע ברחבי בלומפילד, היא "אין אדומים אין פיגועים".

אפילו הכתב ה"מהולל" טוכמן פרסם הבהרה והתנצלות במעריב.

ראדי חטף עצבים במשחק האחרון מול בני יהודה כי היה שם מפגן "אנטי" והתרסה של שער 11 כנגד יתר הקהל. הביטוי שהמפגן הזה קיבל היה בדמות שירים גזעניים.

רוב הקהל שורק בוז לשיר הזה לא כי הוא גזעני אלא כדי למנוע מגולדאהר לברוח, ממכבי לקבל קנסות ומשחקי רדיוס.
זה השיקול המרכזי ומי שחושב אחרת לא מבקר כנראה במגרשים.

*הבהרה – אני חושב שצריך להפסיק לשיר את השיר הזה, הגם שבעיניי ההתייחסות לשורה "טועמה מחבל" כגזענות היא גזענית לא פחות מלשיר את זה (כי "אבוקסיס חולה סרטן" זה בסדר ו"פיני בלילי בן זונה" זה גם בסדר, אבל כשטועמה מחבל זאת גזענות?).
**מתנצל על השפה הבוטה. אני לא זה שחיבר את המילים של השירים.

גיסנו 6 בפברואר 2014

ראדי מתעצבן ובצדק כי יש בשיר הזה מספיק אלמנטים גזעניים.

אבל אני זוכר את השיר הזה עוד מימי כמנוי בשער 11 ב 2002. והשיר מאז ומעולם הוא "אין אדומים אין פיגועים".

ושוב – עדיף שיפסיקו וזהו – אבל זה פשוט לא "אין ערבים אין פיגועים".

Comments closed