לקראת הנצחון מול באזל

אני מבקש, אנא תקפו את השער שקרוב ל4,5 במחצית הראשונה בבלומפילד, כל השאר יסתדר מעצמו

רבים מכם התבלבלו מהפוסט לקראת הנצחון מול פלזן, טעיתם לחשוב שאני מדבר על המפגש בבלומפילד, ולא העל התוצאה במפגש הכפול, לכן אני נותן לכם הזדמנות שנייה.

*

הפרט החשוב ביותר לקראת המפגש הכפול מול באזל, הוא בחירת השער אליו תוקפים במפגש בבלומפילד. לקצרי הזכרון, גם הדרדלה של קומיסטי, וגם היד של שרן, היתה בתוך חמש עשרה הדקות הראשונות של המפגש, ובשער שנמצא קרוב לשערים 4,5 בבלומפילד. מכבי בדרך כלל תוקפים במחצית הראשונה אל השער הזה, ובמחצית השנייה אל שער 11. משום מה גם בהפסד הנורא לגרסהופרס, וגם בתיקו 3 מול באזל, שונו סדרי עולם, חובה שערן זהבי לא יחזור על טעות קולוסאלית זו, ויבחר לתקוף אל עבר שערים 4,5 במחצית הראשונה במשחק בבלומפילד. לא יכול להדגיש עד כמה זה קריטי.

*

אגב, גם מול פלזן תקפנו אל עבר שער 11 במחצית הראשונה, כלומר באמת מדובר בדיני נפשות.

*

מכבי של לפני שנתיים הפסידה 1:0 מול באזל בשוויץ במפגש הראשון. פריצה פספס שער בטוח, וסוזה עדיין חשב שעמרי אלטמן ויואב זיו הם שחקני הרכב לגיטימיים. זהבי עדיין לא היה זהבי, עובדה סוזה הוציא אותו במפגש בבלומפילד בדקה ה70. כלומר, מכבי השנה טובים יותר לעומת הגרסה ההיא, ובאזל סביר שתהא טובה פחות, או נכון יותר, אני תקווה שהיא טובה מעט פחות מהקבוצה ההיא.

*

כמה פעמים אפשר להפסיד לקבוצות שוויצריות במפגשים אירופיים? זה חייב להגמר מתישהוא, לא? מכבי הפסידה לבאזל יותר מכפי שארצה לזכור, הפסידה לגרסהופרס בפליאוף, באר שבע  הפסידה השנה לקבוצות שוויצריות, זה חייב להגמר, לא סתם מכרנו להם את מואנס.

*

שלמה שרף קבע נחרצות שלא רואים את היד של המאמן במכבי. ייתכן, אני בכל מקרה ראיתי טביעות אצבעות של מאמן גדול במפגש הכפול מול הצ'כים. הוא הצליח לגרום להגנה לשחק משחק מרוכז (הגנה שכוללת את עמב"ה, מדובר בהישג שדורש פרס נובל, לא פחות) בצ'כיה. הוא גרם לשחקנים שלו להאמין שיש להם סיכוי מצוין למרות הפסד הבית לפלזן, למרות ההפסד למלטזים בשלב הקודם, הוא הגיע עם תכנית משחק מעולה. בקיצור, מדובר במאמן רציני, כזה שיודע להערך למפגש כפול, כזה שקיבל מספיק זמן וידע כדי לנסות ולנצל את החולשות השוויצריות, כזה שידע אולי לנצל את המעט זחיחות שניתן לצפות שהשחקנים מבאזל יגיעו מצוידים בה.

אחרי שהחברים מבאזל שחקו מול ריאל מדריד וליברפול בעונה שעברה, קשה להניח שהם יגיעו דרוכים במאת האחוזים מול הקבוצה מישראל, לעומתם אין ספק שמכבי יגיעו כאשר כל מחשבותיהם ומרצם ממוקדים במשחק הזה, ראינו כבר במשחק מול קריית שמונה, שמכבי חושבים רק על המשחק מול באזל.

*

בקיצור, יאללה, לנצח, ואסלח לכם על המסעות לאצטדיון סמי וסוסו בשלב הבתים.

 

דרוש - חלוץ
תהליך

174 Comments

אסף THE KOP 18 באוגוסט 2015

גיל,
כבר שנתיים שאתם יריבת האימון של באזל לפני קמפיין ליגת האלופות שלהם.
על איזה ניצחון אתה מדבר ?

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

להזכירך, היית מאוד פסימי לגבי הסיכויים שלנו בבית בליגה האירופית, לאחר התיקו מול אפואל בבית, לא למדת כלום מאז?

יואב 18 באוגוסט 2015

הוא גם היה פסימי אחרי פלזן בית. נו שויין,אז היה.

אסף THE KOP 18 באוגוסט 2015

עוד בליטא היית פסימי.

אסף THE KOP 18 באוגוסט 2015

הייתי

אסף THE KOP 18 באוגוסט 2015

מי שלא למד את הלקח הוא דווקא אתה.
נשארת יהיר.

לא משנה, הכותרת של הפוסט שלך היא הפרצוף של הכדורגל הישראלי.

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

ככה זה שמאלנים, מה לעשות

אסף THE KOP 18 באוגוסט 2015

האמת צודק.
בסוף המציאות תמיד טופחת על פניכם…

תקשיבו לימין.

אילן 20 באוגוסט 2015

מה עכשיו?

אדם 18 באוגוסט 2015

לא הכדורגל הישראלי, אוהדי מכבי :)

תומאס נוימן 18 באוגוסט 2015

השילוב בין מכביסט ושמאלני הוא יותר מידי – overflow של יהירות.

גורביץ' 18 באוגוסט 2015

+1

שלומי 18 באוגוסט 2015

שנתיים? פגשנו בבאזל פעמיים, אבל שתיהן היו בשנה אחת.

יואב 18 באוגוסט 2015

גם ב3-0 על פאו תקפנו לשער 11 בחצי השני.
גם ב4-0 בדרבי, וגם 3-2 בדרבי ״הערןזהבי״.

מקסימום הציפיה שלי היא שהמשחק השני יהיה חי, אחרי מחר.
חושב שהליגה האירופאית תפורה על מידותינו בשלב האבוציונאלי שבו אנחנו נמצאים. אשמח לטעות כמובן(:

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

בדרבים זה היה משחקי חוץ, לא נחשב.
אני מדבר פה על דברים מדעיים, ואתה מתקן אותי עם אנקדוטות, אני מתפלא עליך יואב, אני מוכן לצמצם את הכלל לקבוצות שוויצריות בלבד.

רועי 18 באוגוסט 2015

דווקא היה נשמע שהוא חיזק אותך…
וה 0-4 היה בבית.

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

כן אתה צודק, יצאתי מטומטם, לא מפתיע

גיסנו 18 באוגוסט 2015

4-0 היה משחק בית

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

הנה עוד כאלה שמתקנים אותי, מה יהיה אתכם, תגידו לי, אסור לתקוף לשער 4,5 במחצית הראשונה, נקודה

רועי 18 באוגוסט 2015

וגם בתגובה הזו יצאת לא משהו.

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

טוב רועי, למה לסובב את הסכין?

אבי 19 באוגוסט 2015

גם נגד פרנקפורט ב 2:4 תקפנו לשערים 4 ,5

ניינר / ווריור 18 באוגוסט 2015

השאלה היא אם שלמה שרף ראה את המשחק בכלל לפני שקבע נחרצות.
בכל מקרה בהצלחה, באמת הגיע הזמן לתת בראש לאיזה קבוצה שוייצרית

גל ד 20 באוגוסט 2015

הדבר היחיד ששרף רואה זה את הדופן הפנימי של המעי הגס שלו.

אזי 18 באוגוסט 2015

מהטקסט שלך עולה שיואב זיו הוא לא שחקן הרכב לגיטימי.
אשמח לשמוע שם של מגן שמאלי אחד יותר טוב ממנו ששיחק במכבי תל אביב בחמש השנים האחרונות (לא כולל שרן ייני).

זה שהוא לא שחקן טוב, לא אומר שיש לנו שחקנים יותר טובים.

מסכים עם הניתוח הטקטי שלך. חשוב שנתקוף לצד הנכון!
כל השאר הטקטיקה של יוקאנוביץ' כבר תסתדר מעצמה…

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

לגמרי צודק אזי, אם יואב זיו הוא הבחירה הטובה ביותר שיש לנו למגן שמאלי, ג'ורדי צריך לעשות משהו בקשר לזה

אזי 18 באוגוסט 2015

ג'ורדי צריך לעשות הרבה דברים…
שיעשה אותם כבר! יש לי לב חלש…

D! פה ועכשיו 18 באוגוסט 2015

יצאתי מבולבל עד בלי קץ מהפתיחה שלך. לאן תקפנו מתי? ולאן בדרך כלל? למה שונו סדרי עולם?

אני מסכים שאסור לתקוף לשם בהתחלה. בקבוק השמפניה שהברחתי מול גרסהופרס עדיין מוחבא ביציע ומכסה חלקים מהלב שלי.

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

מכבי תמיד תוקפת לעבר שער 11 במחצית השנייה, כאשר הקבוצה האורחת מצליחה לבחור את השער אליו מתקיפים, אנחנו בבעיה

D! פה ועכשיו 18 באוגוסט 2015

אהה… וואו, איזה סיבוך. זה רעיון טוב בשביל לגור.

העיקר שעכשיו הבנתי. יאללה!!! לעשות בונקר התקפי ולצאת משם עם אחד אחד קטן.

B.Goren 18 באוגוסט 2015

הפוסט שלך היה נפלא גם אם לא היית מזכיר כאן את שלמה שרף.

MOBY 18 באוגוסט 2015

לא סמי וסוסו (זה כלכך תל אביבי….)
אצטדיון סמי בורקס!!!
ואתם לא מוזמנים

holden 18 באוגוסט 2015

סמי בורקס זה כל כך תל אביבי או בעצם יפואי מיפו,
מה רע בבורקס העגלה?
אם להתקטנן אז: בורקס העגלקטיקוס

holden 18 באוגוסט 2015

כל הסימנים וכל הכובים בשמיים כותבים את התוצאה ומכתיבים הפתעה קטנה:
למכבי סיכוי גבוה לעבור במפגש כפול את באזל.
מסכים בהחלט עם האימרה : כמה כבר אפשר להפסיד לאותה הקבוצה?
גם במשחקי מזל ושאר חישובי הסתברות הסיכוי הפעם נוטה למכבי תל אביב, המפתח הוא לא להפסיד מחר, תיקו תהיה תוצאה מופלאה,
תיקו 1-1 יעלה את מכבי לשלב הבתים.

מכבי תופסת את באזל שהיא בחילופי שחקנים וחילוף האיש שעל הקווים, לא צריך להתרשם מהנצחונות שלהם בליגה המקומית,
מכבי חייבת להיזהר מהשחקן הצעיר האפריקאי.
סיכויים באחוזים למעבר במפגש הכפול:
באזל-45
מכבי-55
עם כל החוסר התלהבות שלי ממכבי של קרויף אין לי התנגדות שהם יעפילו לצמפיונס ליג, מה רע לראות בסמי עופר קבוצות מאריות היבשת?
זה משחק שכל תוצאה תשמח אותי, ווין ווין סיטואיישין

אחד 18 באוגוסט 2015

*בלומפילד

גיסנו 18 באוגוסט 2015

שימוש קלאסי בטקטיקת שרף-את-פרימו

holden 18 באוגוסט 2015

מהי הטקטיקה? להנמיך ציפיות או להאדיר אותם?
פרימו סתם ז'
שלמה שרף אולי לא איש שיחה נעים הליכות, אבל האיש יודע כדורגל, בתור המאמן שהעלה את חיפה לגדולות קשה לי שלא לחבב אותו.
הייתי שותף לאימונים שלו במגרש הדשא הקטנטן סמוך לאצטדיון בקרית אליעזר, שלמה התעקש שכל שחקן שהעיף כדור מעבר לגדרות יהיה חייב לרוץ ולהביא אותו.

עם כל הכבוד לגוטמן ולגיורא שפיגל היהיר המאמן היחיד שאימן בחיפה והביא תוצאות וקבלות היה שלמה שרף.
שלמה שרף לחיפה = דוביד שוויצר לתל אביב

מכבי אכלו מספיק קש מבאזל, אם אני צריך לשים כסף על המשחק הכפול אני שם מעל מכבי תל אביב

גיסנו 18 באוגוסט 2015

– שנה שעברה באזל החליפה מאמן וכמה כוכבים, והגיעה לשמינית גמר הצ'מפיונס.
– באותו פרק זמן שבו מכבי פגשה את באזל 4 פעמים, לקראת מפגשים 5-6, מכבי חיפה פגשה את מכבי ת"א 9 פעמים ולא ניצחה פעם אחת.
– הפעם האחרונה ששלמה שרף אשכרה עשה משהו בכדורגל ולא רק חרחר עליו, הייתה ב 1999. כמו במקרה של מכבי חיפה 2002 – מה שהיה פעם כבודו במקומו מונח, זה לא מעיד כלום על ההווה.
– מבחר קבוצות שלפי דירוג אופ"א נמצאות מתחת לבאזל, שמדורגת במקום ה 16:
מנצ'סטר סיטי, סביליה, מנצ'סטר יונייטד, מילאן (מזכיר שוב שישראליות אכן ניצחו את מילאן ויונייטד, אבל בשנים 2001 ו 2002, ראה הסעיף השני), שחטאר דונייצק, אתלטיק בילבאו, פיורנטינה, סלטיק, מארסיי. האם לשיטתך מכבי ת"א הייתה יכולה להיות פייבוריטית מול מי מהקבוצות הנ"ל במפגש כפול, גם אם אחרי שני הפסדים במפגשים כפולים? לא שייתכן ומכבי תעבור, אלא שלשיטתך הסיכויים מעל ל 50%.

ולכן – שיטת פרימו את שרף: נכריז שקבוצה X פח ללא כל קשר למציאות. אם מכבי עוברת – נו ברור, הקבוצה השניה פח (ואז מה אם היא יותר טובה ואפילו בהרבה). אם מכבי מפסידה – פחחחח איך מכבי לא עברו את הפחים האלה. ובמקרה של התמודדות כמו מול פלזן, מקבלים אפילו שניים במכה ולא צריך להתנצל!

holden 18 באוגוסט 2015

באזל מועדון מסודר ומאורגן ובטח לא קבוצת פח.
עדיין אני סבור שלמכבי יש סיכוי מולם,
היה כאן מי שכתב שאם מטילים קוביה אלף פעם אז הסיכוי זהה שבפעם האלף ואחת שוב לא יפול המספר הרצוי שלא יצא באלף הפעמים הקודמות, זו שטות מוחלטת.
ככל שמספר רצוי לא נופל לאורך מן כך ההסתברות שאותו מספר כן יפול בפעם הבאה היא גבוהה יותר.
מכבי לא חייבת להביס את באזל, הם צריכים לבוא ממוקדים ולסגור טוב בהגנה , יום טוב בקישור האחורי וצמצום מרווחים ומכבי תצא עם תיקו, אם מכבי יגנבו גם שער אחד זה בכלל יהיה הישג,
תיקו 1-1 או 2-2 והם בפנים חזק, זה לא בשמיים, אני לא מתייחס בכובד ראש לדירוג אופא, אתה לא באמת מאמין שבאזל כשרונית ממנצ'סטר סיטי?

לבוא מפוקסים ולא מפוחדים, להשתדל לא לספוג במחצית הראשונה ומכאן הם יוכלו לראות את שלב הבתים

גיסנו 18 באוגוסט 2015

הטלת קוביה היא ניסוי בלתי תלוי לחלוטין.
אם אתה משווה כל משחק להטלת קוביה אזי בכל משחק בין כל שתי קבוצות ברחבי הגלובוס, היסכוי לתיקו, נצחון בית או נצחון חוץ הוא 1/3 תמיד לכל אחד, בלי קשר לזהות הקבוצות ועוד שאר משתנים שבד"כ משפיעים על הסיכוי של כל קבוצה.
דירוג אופ"א לא מבוסס כשרון, הוא מבוסס הצלחה במפעלים האירופיים בלבד, ושם באזל מקדימה את סיטי בשנים האחרונות. נכון, עם קצת מזל בהגרלות לפעמים, בכל זאת לא קיבלו את ברצלונה אף פעם – אבל לאורך מספיק זמן כדי שזה לא יהיה מקרי.
מסכים איתך שעם לא מעט מזל והמון ריכוז מכבי יכולה לסחוט תוצאה שתשאיר אותה בחיים לגומלין. ועדיין באזל פשוט יותר טובה. מכאן ועד להכריז שלמכבי 55% סיכוי לעבור המרחק עצום.
הסיכוי היחיד לעבור הוא להכיר בעובדה שבאזל הרבה יותר טובים.

holden 18 באוגוסט 2015

אסתפק בזה שאני ואתה סופסוף מסכימים על משהו, זו כבר התקדמות ביחסים, מי יודע עוד בסוף נצעד שלובי ידיים לכיוון האופק וכתוביות קיטשיות ירדו על פני המסך הגדול

בלייק 18 באוגוסט 2015

אני לא סטטיסטיקאי, אבל תיאוריית הקוביה שגויה לדעתי. לא משנה באיזו הטלה ומה ההיסטוריה, הסיכוי שיצא מספר מסוים בכל הטלה הוא 1:6, זאת לא בחירה מותנית (כלומר שסיכוייה תלויים גם בהיסטוריה).
ולגבי ההתמודדות, גיסנו כבר כתב שברור שיש למכבי סיכויים, אבל 55%? לא מנסה לפגוע, אבל ברור שזה מגוחך. יותר מזה, הטענה שבגלל שמכבי הועפה על ידי באזל פעמיים הסיכויים של מכבי גוברים היא בניגוד למובן מאליו שבאזל קבוצה טובה יותר ולכן צפויה להמשיך לנצח). בנוסף הטענה מתעלמת, ואפילו בניגוד לדברים שכתבת לפני הטענה, מכך שבאזל קבוצה שונה לגמרי וגם מכבי קבוצה שונה. מאמנים אחרים, הרבה שחקנים אחרים, תקופה שונה, מומנטום אחר וכו.

סטיב 19 באוגוסט 2015

תודה לאל שיש אותך ועוד כמה צדיקים (יואב בלייק וכו..) כדי להתווכח עם הירוקים שחושבים שהשמש זורחת מישבנם.
עייפתי מהדבילים הללו

קפטן קוקי 18 באוגוסט 2015

"לא מדובר באחת מהאריות של אירופה; אפשר וצריך להעיז ולשחק התקפי;אפשר לחשוב מי זה באזל, מה, ון-ניסטלרוי משחק שם?"

holden 18 באוגוסט 2015

ברור שבאזל לא מהאריות של אירופה, התכוונתי שאם וכאשר מכבי יעברו אותם נוכל לראות בסמי עופר את האריות של היבשת,
הכל פתוח לקראת ההתמודדות נגד באזל

יריב 18 באוגוסט 2015

אמנם אני מסכים בעקרון עם קביעתו של דיוויוד יום, לפיה לא ניתן לקבוע מהעובדה שכל פעם שעושים X קורה Y שכך יקרה גם בעתיד. עם זאת נראה לי שלגזור מכך שבכל פעם שנעשה X קרה Y שבפעם הבאה שייעשה X לא יקרה Y זה קצת מוגזם.

איציק 18 באוגוסט 2015

אתה ממש הורס שמחות… אנשים בונים תאוריות… ומה אתה עושה… לא חבל ;)

איציק 18 באוגוסט 2015

עד כמה שאני מבין מהניסיון של השנה, כדי להבטיח עליה, חובה להפסיד במשחק הראשון. כל השאר זה פיקנטריה.

D! פה ועכשיו 18 באוגוסט 2015

איציק, אחת מהיותר טובות שלך.

thomas 18 באוגוסט 2015

אליבא דטרי פראצ'ט, הסיכוי שלנו לעבור את באזל הוא 100%

thomas 18 באוגוסט 2015

הסבר בקצרה: פראצ'ט מביא אותה בחישוב מתוחכם ומכליל שהשורה התחתונה שלו אומרת שאם הסיכוי שמשהו יצליח הוא כ"כ קטן ושואף לאפס, אז הסיכוי האמיתי להצלחה הוא 100%

נץים 18 באוגוסט 2015

סוג של דרקונים שקיימים רק אם אתה מאמין בקיומם…

יריב 18 באוגוסט 2015

הסיכוי של מכבי תל אביב לעבור את באזל הוא הרבה יותר מאחד למיליון, גם לפי סר טרי זה לא הולך לקרות.

גל ד 20 באוגוסט 2015

צריך להתחיל לפצוע שחקנים. או לצבוע אותם בסגול.

איתן מסוארי 18 באוגוסט 2015

גיל, המונח "כמה ופשר להפסיד וגו'" שוגה מבחינה מדעית. שכן משחק כדורגל הוא ארוע בלתי תלוי. כלומר, אם תזרוק קוביה (חוקית, לא מהקזינו של שלדון) אלף פעם ולא יצא נניח 4. גם בזריקה הבאה ההסתברות להוציא 4 היא 1 ל – 6. פחות או יותר הסיכוי שתעברו את באזל.

גיל שלי 18 באוגוסט 2015

העלבת אותי, לימדתי את זה בקורסים להכנה לפסיכומטרי שהעברתי, את לא באמת חושב שאני לא מודע לכך?

holden 18 באוגוסט 2015

עם כל הכבוד למרצה הנכבד, בהנחה שהסיכוי של מספר 4 לצאת הוא ביחס של 1 ל6 אז נניח אם נטיל קוביה 1200 פעם הסיכוי וההסתברות של המספר 4 לצאת הוא בערך 200 פעם, נכאן שאם ב1000 הטלות המספר 4 לא יצא ולו פעם אחת הסיכוי האקראי של המספר 4 לצאת גדול מהמספר 5, אולי זה לא מקובע במדעי המחשב אבל לפחות בחישוב מהבטן זה עובד ככה

בני 18 באוגוסט 2015

שטויות

יוני 19 באוגוסט 2015

אין דבר כזה חישוב מהבטן. מהבטן אפשר לעשות קולות, לא לחשב.

איציק 19 באוגוסט 2015

אתה יותר מידי כבול למוסכמות!!!

holden 18 באוגוסט 2015

אולי זה שטויות, אבל בפרקטיקה שלי זה ממש לא שטויות, בוא אפרק את הסוגיה:
קודם כל אין מצב שאם אשליך קוביה 1000 פעם אפילו לא פעם אחת לא יצא המספר 4, בעצם יש סיכוי אבל הוא זניח, אם משליכים 1000 פעם יש סיכוי של 166 לכל אחת מהפאות לצאת למעלה,
נניח מתוך ה-1000 נפל ככה:
200 פעם -1
199 פעמים-2
207 פעמים -3
225 פעמים -5
169 פעמים-6
לדעתי הסיכוי של המספר 4 לצאת בפעם ה1001 הרבה יותר גבוה מאשר לדוגמא המספר 3
אבל זה רק אני

בלייק 18 באוגוסט 2015

אתה יכול להמשיך ולהתעקש, אבל זה יישאר 1:6 בכל הטלה חדשה.
ו״חישוב מהבטן״ הוא לא חישוב, זה סתם קלקול קיבה.

בני 18 באוגוסט 2015

לא משנה איך אתה מפרק את הסוגיה אתה עדיין טועה. הסתברויות הם פונקציה של תחזית עתידית אין להם שום ערך ביחס לעבר. ברגע שדבר קרה כבר אין להסתברויות שום דבר מה לומר עליו (כשאני אומר עתיד ועבר אני מדבר ביחס לידיעה או אי ידיעה, לא בקשר לקו זמן קשיח) ההנחה שלך שההסתברות שמתוך 1200 זריקות של קוביה 200 מהם יצאו 4 היא חסרת משמעות אחרי שהטלת את הקוביה 1000 פעמים. מבחינת ההסתברות של ה200 הבאות זה עדיין אחד מתוך 6. לחוקי הטבע ששולטים על הקוביה ומביאים לכך שתורת ההסתברות פועלת אין זכרון, ולא משנה להם מה קרה בפעמים הקודמות

איציק 18 באוגוסט 2015

איפה רומן כשצריכים אותו?

שי פרנסיסקו 18 באוגוסט 2015

נחנק מהכובע של פלזן

holden 18 באוגוסט 2015

אם זה ככה בני ולהסתברות אין " זכרון" אז יש לי סוגיה עבורך ,אשמח שתעזור לי
נניח אני עומד במרחק של 10 מטרים מ שלוש דלתות, ידוע לי שמאחורי אחת הדלתות יש מליון דולאר אוקיי?
בוא נאמר שאני החלטתי בראשי ללכת על דלת מסויימת מהשלוש, התקדמתי מטר לעברה, אז כמעשה פלא יוצאת דמות מאחת משתי הדלתות שבהם לא תכננתי לפתוח ואומרת לי: הכספת בוודאות לא בדלת שממנה יצאתי, בהנחה שאותה דמות לא משקרת, האם כדאי לי להמשיך לאותו כיוון שבחרתי מלכתחילה או לשנות את מסלול הליכתי ובעקבות השינוי לבחור את הדלת השלישית?

holden 18 באוגוסט 2015

אם זה ככה בני ולהסתברות אין " זכרון" אז יש לי סוגיה עבורך ,אשמח שתעזור לי
נניח אני עומד במרחק של 10 מטרים מ שלוש דלתות, ידוע לי שמאחורי אחת הדלתות יש מליון דולאר אוקיי?
בוא נאמר שאני החלטתי בראשי ללכת על דלת מסויימת מהשלוש, התקדמתי מטר לעברה, אז כמעשה פלא יוצאת דמות מאחת משתי הדלתות שבהם לא תכננתי לפתוח ואומרת לי: הכספת בוודאות לא בדלת שממנה יצאתי, בהנחה שאותה דמות לא משקרת, האם כדאי לי להמשיך לאותו כיוון שבחרתי מלכתחילה או לשנות את מסלול הליכתי ובעקבות השינוי לבחור את הדלת השלישית?

בני 18 באוגוסט 2015

התשובה לשאלה שלך תלויה (אני מניח שאתה מתייחס לניסוי השעשועון המפורסם שרבים לא מבינים אותו). אילו הדמות הזאת היתה יכולה עקרונית לצאת מכל דלת (כולל הדלת שאותה בחרתי) והיא יצאה בצורה ראנדומנלית לחלוטין, אז אין שום הבדל בין הדלת שבחרת לבין הדלת שנשארה, היחס בין שניהם נשאר 50-50. בניסוי השעשועון, המנחה שפותח את הדלת לא יכול לפתוח את הדלת אותה בחרתי, ברגע שדבר כזה קורה ישנו שינוי פרמטרים של הידיעה לגבי הדלת אותה לא בחרתי, דבר שלא קורה בדלת שבחרתי שהיחס שלה נשאר דומה. במקרה כזה כדאי לי לשנות את הבחירה, פשוט כי התווספה לי ידיעה אותה לא ידעתי קודם

holden 18 באוגוסט 2015

סיבכת אותי
מההתחלה:
אני החלטתי לפתוח את דלת 1 אוקיי? בשלב הזה ההסתברות שאזכה היא:33 אחוז ,
במהלך הליכתי יצא גמד מדלת מספר שתיים והצהיר שהכסף לא אצלו,
כעת נותרו " כביכול" רק שתי אופציות: דלת 1 שאליה תכננתי ללכת מלכתחילה ודלת 3 שעליה בכלל לא חשבתי, לשיטתך שלהסתברות אין זכרון, למה כדאי לי להחליף דלת בעקבות המידע החדש?

בני 18 באוגוסט 2015

עוד פעם. אילו הגמד יוצא מהדלת בצורה ראנדומלית אין שום סיבה שתחליף. ההסתברות היא כעת 50-50 בשתי הדלתות בשווה

holden 18 באוגוסט 2015

אבל אבל בני, לא כתבתי בצורה ראנדומלית, כתבתי במפרש שהוא יוצא רק מאת משתי הדלתות שאותם לא בחרתי,
השאלה אם הוא יצא מדלת 2 האם הגיסוי שווה וזהה בין דלת מספר 1 שעליה תכננתי וזממתי מלכתחילה או דלת מספר 3? לי יש תשובה, אבל אשמח לשמוע את דעתך

בני 18 באוגוסט 2015

אילו אותו הגמד לא היה יכול לצאת מהדלת אותה בחרתי אלא רק משתי הדלתות אותם לא בחרתי, שווה לי להחליף. אני לא מבין למה זה קשור לזיכרון של חוקי הטבע, אבל ההגיון של ההחלפה הוא פשוט מאוד.
כאשר בחרתי בדלת הסיכוי היה 1 מ3. העובדה שיצא מדלת שניה גמד ואמר לי שאין מאחוריה כספת לא משנה דבר לגבי הדלת אותה בחרתי, מכיוון שלא התווספה לי עליה שום ידיעה. גם לפני שיצא הגמד מהדלת ידעתי שאחד משתי הדלתות האלו היא בלי כספת. מה שכן קרה הוא שביחס לדלתות אותם בחרתי כן השתנתה הידיעה, כי אני יודע באיזה מהם ודאי אין כספת, מה שמעלה את הסיכויים של הדלת שלא נפתחה.

לסיכום: בשליש מהפעמים בהם בחרתי נכון בדלת ההחלפה של הדלת תוביל אותי לכשלון. מה שאין כן בשני שליש מהפעמים בהם לא בחרתי נכון, שווה לי להחליף דלת בגלל שעכשו אני לא סתם בוחר דלת, אלא אני בוחר בדלת שלא נפתחה. ובכל אחד מהפעמים אני אזכה. מדובר בבחירה חדשה. מה שאין כן בדלת אותה בחרתי שלגביה לא השתנה כלום

holden 18 באוגוסט 2015

הסבר מניח את הדעת בני, נחה דעתי,
ההסבר שלי לקוח מהרחוב ולא מהאקדמיה הוא די זהה :
בהתחלה היה לי סיכוי של 2 מתוך 6, בשאר הדלתות כקבוצה נפרדת היה סיכוי של 4 צתוך 6 , זה שההוא יצא משאיר מבחינתי עדיין את ה 4 מתוך 6 בקבוצה השנייה(דלת 2 ודלת 3) ועל כן אשנה החלטתי ואלך על דלת 3

גיסנו 19 באוגוסט 2015

הולדן, חוקי הסתברות הם לא תמיד טריוויאליים או מסתדרים עם אינטואיציה אבל הם איכשהו נכונים.
קוביה והטלת מטבע הם דוגמאות קלאסיות להסתברות בלתי תלויה: כל קוביה וכל מטבע שתזרוק זה כאילו זרקת קוביה או מטבע בפעם הראשונה. אלא אם אתה ג׳ורג׳ הוטרינטור מהפרלמנט, העובדה שזרקת מטבע ויצא ״פלי״ לא משפיעה בשום צורה על הזריקה הבאה, שמתקיימת כאילו הזריקה הראשונה לא קרתה מעולם. בדוגמה שהבאת יש תלות – ברגע שדלת אחת נפתחה, זה משנה את הסיטואציה כמו שבני הסביר, כי הדלתות שנותרומלא חיות במין ״ואקום״ הסתברותי כמו הקוביות או המטבעות.
בכדורגל באופן כללי אף משחק הוא לא ב״ואקום״ שכזה – אבל העובדה שקבוצה x הפסידה כבר לקבוצה y לא מגדילה בהכרח את ההסתברות שלה לנצחון.

איציק 19 באוגוסט 2015

אני חושב שכל הדיון הזה של השפעת ניצחון או הפסד של קבוצה X לקבודה Y קצת גדול על המידות שלכם (וגם שלי כמובן). אם אתם רוצים דיון ראוי, פורה, מעמיק ומעניין בנושא זה, אז צריך להפנות זאת לשרף ופרימו. שם תקבלו את כל מה שנחוץ לכם, במקום הדיונים הפסאדו-מדעיים שלכם.

גיסנו 19 באוגוסט 2015

צודק
לא התייחסנו להסתברות לקבלת סמס באמצע השידור…

אלעד כץ 19 באוגוסט 2015

רק תיקון קטן, אין קשר לידיעה. כל עוד הגמד יצא מדלת אותה לא בחרתי ואין בה את הפרס בין אם בצורה רנדומלית או לא הסיכוי שהפרס יהיה בדלת השלישית הוא שני שליש.

holden 19 באוגוסט 2015

אז אתה מחזק את טענתי:
בתחילה הסיכוי שהפרס יהיה בדלת-1 היה 33 אחוזים, בקבוצה השנייה דהיינו דלת 2 ודלת 3 היו שאר האחוזים:66 אחוזים, זה שיצא מישהו מדלת 2 ואמר שהכסף בוודאות לא בדלת 2 עדיין משאיר את ה-66 אחוזים בדלת 3

בני 19 באוגוסט 2015

לא נכון

אלעד כץ 19 באוגוסט 2015

אשמח אם תשכנע אותי אחרת, אבל אני לא בטוח שזה הזמן והמקום המתאים

בני 19 באוגוסט 2015

גם אני לא בטוח, אז אני אנסה פעם אחת בקצרה. בהנחה שאני מבין על מה חוסר ההסכמה. בוא ניקח את זה למספרים גדולים, שם האינטואיציה מסכימה עם ההסתברויות.
בוא נניח שיש מליון דלתות, מאחורי אחת מהם יש כספת ואני צריך לבחור אחת מהם. בחרתי דלת ולפני שפתחתי אותה הגיע אחד שיודע מה יש מאחורי הדלתות, ופתח 999,998 דלתות ריקות. הוא יודע מה יש מאחורי הדלתות והוא לא יפתח את הדלת הזו. במקרה כזה, בכל 999,999 הפעמים שבחרתי לא נכון, מעבר לדלת שלא נפתחה תהיה הבחירה הנכונה. כך שהפכתי את סיכויי הזכיה לסיכויי אי הזכיה במעבר.

בוא נניח את אותו המקרה אבל בבן אדם שפותח בבחירה ראנדומלית 999,998 דלתות וכולם ריקות. האדם שפותח את הדלתות עושה את זה בצורה ראנדומלית ובאותה מידה יכול היה להיפתח הדלת עם הכספת והמשחק היה נפסק, כמובן. קודם כל, הסיכוי שכזה מקרה הוא 1 מ500,000. בגלל שבמקרה הזה או אני או הוא עלינו על הבחירה הנכונה וזכינו בלוטו הלכה למעשה. בכל 499,999 הפעמים האחרות המשחק הופסק על ידי פתיחת דלת. הסיכוי שאני בחרתי את הבחירה הנכונה הוא אחד למליון והסיכוי שהוא בחר את הדלת הנכונה (על ידי אי פתיחתה) הוא אחד למליון. אין שום סיבה לשנות את הבחירה, בשני המקרים הסיכוי יהיה 50-50

יואב 18 באוגוסט 2015

גלן,
עונה לך כאן כבקשתך.
1-מנהל וולמארט. לא בדיוק. אנחנו מדברים על אחד האנשים העשירים בעולם. לא חנווני.
2-מכבי כבר שלוש שנים עובדים עם מיכשור שמנטר תוצאות. מאד בסיסי. רק עכשיו זה חדר לארץ.
3-כל צעד של מיטש מתוכנן והיעד ברור. רמי לוי היה מת למערכת השיווק של מכבי. ולעוד הרבה דברים שקיימים במערכת.
שדמי צודק בנקודה אחת-מכבי מושכת את העסק קדימה. אף אחד לא התעניין או ניסה לחקות את שחר שמה שהיה לו להציע זה רק רב סוכן. מכבי בשלוש שנים ייצרה יותר משחר בחמש עשרה. כי מיטש זאת ליגה אחרת.

גלן 18 באוגוסט 2015

יואב, וולמרט זה דימוי שבא להראות שגם אם הוא מנהל על ואושיית ניהול ספורט, בסוף הוא בא לנהל סופרמרקט בשכונה. אבל עזוב, סתם דימוי.
1. המון מאמנים מתחלפים, רייכרט , פואד, בלומפילד. אתה יכול לכוון למעלה הכי שתרצה אבל יש נסיבות והן פשוט מחזירות אותך לאותו מקום.
2. יש צורך להגדיר מטרות וזה מאד פשוט. הן צריכות להיות ברורות ולא פלצנות 90000 מילים של דגנרט מודר מתפקיד משמעותי בחברה בה הוא חי. אני לא קונה תרוצים. ג'ון פנסטיל בהיסטוריה ובמעש של הכדורגל העולמי יותר משמעותי מערן זהבי. בינתים גם הישג השיא של הקבוצה שלכם איתו, לוני ודגו. אם בטווח כזה של כמה שנים ראינו את מכבי ואת הפועל ואת חיפה במקום אחר לגמרי מאיפה שמכבי נמצאים עכשיו אז על מה אנחנו מדברים?

התרוץ שלכם- הכדורגל כולו חלש פה (מה שנכון) אבל מיטש עושה קפיצת מדרגה (מוניטורים) וחכו תראו מה יקרה. זה יתפוס אם נראה פה קבוצה שיש לה כח אירופאי סביר. שיחזור לפחות למה שהיה פה.כל השאר חרטוט. אני לא חושב שמכבי היום במקום יותר טוב אירופאי ממה שהיה הכדורגל הישראלי לפני 6 שנים. לא חושב שהכדורגלן הישראלי במצב יותר טוב.

3. על מסחור אני מוכן לשמוע. על מקסום רווחים גם. ועדיין גם הרווח הכי גדול יהיה בשבילו בוטנים.

4. מה נמשך בכדורגל הישראלי קדימה ממכבי? קריית שמונה נראו באירופא כמו כלום. הכלום הזה מועמד לצמרת. תון , שרלואה בחייך? כלום לא זז פה ברמה.הדברים שזזים טוב (אצטדיונים) בוודאי לא קשורים אליו ולמכבי. ואם אכן מחקים את מכבי זה חשוב? זה חשוב אם זה מוצלח וזה אידיוטי
אם זה מוביל לשום מקום. הוא
5. הכי אני אוהב את עניין שמכבי נותנת לשחקנים מערכת שמחקה את הכדורגל האירופאי ככה שלא צריכים לעבור הלאה. זה שטות של אנדר אציברים. אחרי שבוע במוניטורים של מיטש, היא נותנת להם בסוף טיולים לרמת שרון, רעננה, טדי או קריית שמונה. הם רואים שם את המהירות שתון ושרלואה ראו. שום דבר אחר.אני דיי משוכנע שהמסלולים בשבתות יהיו דומים עוד עשר שנים. שום דבר שמריח כדורגל אירופאי.

גלן 18 באוגוסט 2015

ואגב שיהיה לכם בהצלחה. באמת השוויצרים מעצבים. זה לא בציניות. וגם לקאריק שימשיך כך…

גלן 18 באוגוסט 2015

מעצבנים

יואב 18 באוגוסט 2015

חובת ההוכחה עלינו גלן. לא בשביל ביקור ספוראדי ביבשת, אלא כדי להיות שם קבע. והרמה פה והגבלת הזרים אלו משוכות קשות.
מיטש יגיע ליום בו מכבי לא תיהיה תלויה רק בו כלכלית. זה החזון, לא רווחים אליו.

גיא זהר 19 באוגוסט 2015

הקטע עם מגבלת הזרים לא מובן לי? מתי מכבי עלתה עם חמישה זרים באירופה בהרכב? יש מגבלת זרים מהקהילה האירופית במפעלים האירופאים? רוצים מכבי לשחק עם 11 זרים כמו אפועל באירופה מישהו מפריע להם?

משה 18 באוגוסט 2015

כל מילה גלן.

בלייק 19 באוגוסט 2015

לא לגמרי מבין אותך, גלן. אתה מדבר על "כוח אירופאי סביר. שיחזור לפחות למה שהיה פה". היה פה כוח אירופאי סביר ואני לא שמתי לב??
אתה מתיחס להעפלה לליגת האלופות כפסגת ההצלחות של קבוצה ישראלית (לפחות עד היום. כמובן שאפשר גם לחדד את זה להשתתפות הראשונה של מכבי חיפה בליגת האלופות, והמקרה היחיד של קבוצה ישראלית שסיימה במקום השלישי בבית במפעל הזה), אבל 4 העפלות מקריות, כולן עם הגרלות קלות באופן יחסי (החזקה מכל הקבוצות שישראליות התמודדו איתן היתה ר.ב זלצבורג, שגם חיפה וגם הפועל עברו. קבוצה שבאותן שנים נכשלה שנה אחרי שנה אחרי שנה) הופכות את ההצלחה הזאת להיות הצלחה עם הכדורים בהגרלות.
אם באזל תדיח את מכבי, אז כן, הקבוצה במקום ה- 16 מבחינת הישגים באירופה בשנים האחרונות תדיח את מכבי. באזל היתה לפני שנתיים, ועדיין היום הקבוצה הכי חזקה שמכבי יכלה לקבל בהגרלה (לא רק בתחושות, גם מבחינת הישגים וניקוד באופ"א).
אגב, אותה חיפה שהזכרתי קודם, לא לקחה אליפות בישראל. כלומר, היא לא היתה הקבוצה הטובה בישראל באותה עונה.
למעשה, אתה מבסס את הקריטריונים שלך להצלחה על מקריות ומזל.
ג'ון פנטסיל? אותו אחד שנתן לבאיירן את הניצחון בר"ג? זה שפתח את עונת ליגת האלופות על תקן מגן צעיר על סף פריצה, וסיים אותה במחליף של קובי מוסא?? אם סופרים רק ליגת האלופות, אז אולי אתה צודק. לפי זה, גם אייל ברקוביץ' למשל הוא פחות מפנטסיל, דגו ואבו סיאם.
אין בזה היגיון, אלא קריטריון שאתה החלטת (ושוב, לפי הקריטריון הזה אבו סיאם וגל ניר יותר משמעותיים בהיסטוריה ובמעש של הכדורגל העולמי מאייל ברקוביץ'). אחד הדברים המעניינים שאוהדי מכבי שמים אליהם לב בשנים האחרונות הוא שקריטריונים לבחינת ההצלחה של מכבי משתנים מעת לעת, בהתאם לעמדת הדובר ואהדתו. בכל פעם שמכבי עומדת בקריטריון, אז הקריטריון משתנה.
אתה לא חושב שיש כאן משהו טוב? זכותך. אין ספק שמכבי של היום שווה למכבי חיפה, בית"ר ירושלים ועירוני אשדוד. אין לי בעיה שזה גם יישאר ככה, כל עוד מכבי היא זאת שמנסה להעפיל לליגת האלופות כל שנה. שלא יובן לא נכון, אני לא חושב שמכבי מציגה כדורגל מעולם אחר, שלא ראינו פה אף פעם. המהפיכה (או התהליך או כל שם אחר שמישהו ירצה לקרוא לזה) היא לא טקטית ולא מקצועית. היא בראש ובראשונה ניהולית (כמובן שלמהפיכה ניהולית יש ויהיו השלכות גם לגבי המאמן והשחקנים). בעיני, ניהול הוא הבעיה מספר אחת בכדורגל הישראלי, ולכן נכון למכבי לבצע מהפיכה ניהולית. אתה חושב שזה יחשב להצלחה רק אם מכבי תעפיל לליגת האלופות? אלפי אוהדי מכבי מתקופת לוני, מאנה,ושניידר חושבים אחרת. לרובנו יש סבלנות ומוכנים לחכות לרמה האירופאית הבינונית (ועל הדרך להשתתף בשלבי בתים אירופאיים ולקחת אליפויות), כי אנחנו כבר מבינים שאין קיצורי דרך. גולדהאר יכול להביא 5 זרים ב- 3 מיליון יורו לשחקן. נניח שמכבי תעפיל בזכות זה לליגת האלופות – איך זה יקדם את הכדורגל הישראלי? בדיוק כמו שההעפלות הקודמות קידמו – לדרג 4.

גלן 19 באוגוסט 2015

בלייק הפוך, בניון, איגביני מאיפה הם באו? ולמה משם לקחו אותם? מאיפה פנסטיל הלך לווסטהם? הכל מיקרי? פישונט מול צ'לסי או מול פארמה זה מזל? עונה אחרי עונה ולא רק קבוצה אחת אומר משהו. ולא רק באלופות. מצידי שהיה אז ניהול ברדק. כזה ברדק שגדלו בו אוחנה וברקוביץ או בניון. כאלו שעלו לאוניברסיטה.
הבעיה שלכם היא שאתם חושבים שזה אישי. אז בשבילך אסכם. המכונית של מכבי אולי הכי מתקדמת שהיה פה. הכבישים, הם עדיין הכי איטיים שהיו מזה שנים. אין לי שום בעיה עם הכסף שמושקע (וזה בעיני לא מעניין והאמת נקודת שלילה לאלו שלא אוהדים את מכבי), אין לי גם בעיה עם סופרלטיבים על מאמץ ותכנון. הבעיה עם הסופרלטיבים על התוצאה כי היא מה שקובעת, לפחות בכדורגל. בגלל זה אגב כיף לי לקרוא את גיל שלי ולהתנגד ברמה אידיאולוגית למה שהוא כותב על הניהול בספורט בכלל ומכבי בפרט.

בלייק 19 באוגוסט 2015

בניון לא שיחק בליגת האלופות עם מכבי חיפה. הוא הגיע מדימונה או הפועל ב"ש. אייגביני הגיע מניגריה. לקחו את בניון כי הוא היה נחשב להבטחה גדולה, ואת אייגביני כי זהבי מקושר ורוצה כסף. פנטסיל הלך לווסטהאם מהפועל ת"א. לקחו אותם כמו שלקחו את יצחקי או את שכטר. ראו פוטנציאלו במקרה שלהם זה הצליח (במיוחד בניון ואייגביני, אבל גם פנטסיל).
לא, לא הכל מקרי. ההעפלה של חיפה (פעמיים), הפועל ומכבי לליגת האלופות היתה די מקרית. שתי קבוצות היו די בינוניות אפילו ברמת צמרת הכדורגל הישראלי (מכבי וחיפה שבפעם השניה). אם ההעפלות האלה לא היו מקריות, אז היינו רואים את אותן קבוצות חוזרות מידי פעם לליגת האלופות. רק חיפה הצליחה פעם אחת אחרי לא מעט שנים. אגב, זה באמת שיקף יתרונות ניהוליים שהיו באותן שנים לחיפה.
כן, אוחנה, ברקוביץ' ובניון "גדלו" בברדק. הכישרון האישי והאישיות שלהם לקחו אותם לגבהים כאלה, שלחלקם הברדק כבר היה נראה כמו נקודה, וההתרסקות בחזרה היתה בלתי נמנעת. אתה חושב שהם גדלו ככה בגלל הברדק? או אולי שאם היה אז סדר הם היו מגיעים אפילו רחוק יותר? אוחנה, אחד מגדולי כדורגלנינו, כמה עונות טובות היו לו באירופה? כמה שערים הוא הבקיע? 10 במכלן ו- 3 בבראגה.
אין סופרלטיבים על התוצאה. אני מאוד שמח משלוש האליפויות הרצופות כמובן, ואת ההצלחה (או חוסר ההצלחה) באירופה אני מחשיב כמעט מעל הציפיות שלי. יכול להיות שהציפיות שלי נמוכות יותר מההערכות שלך. אבל מקבוצה שלא צומח בה דשא, כמעט בלי ניקוד באירופה, בתוך 3 שנים להעפיל פעמיים לשלב בתים בליגה אירופית (נניח שבאזל תנצח), לפחות פעם אחת להעפיל ממנו. אם נגיע לליגת האלופות בטעות, זה לא אומר שהקבוצה ברמה של צ'לסי או ריאל. זאת תהיה חווייה מהנה וחד פעמית, לפחות עד שיוכח אחרת. אני אשמח אם זה יקרה, אבל אעדיף שזה יקרה 4 פעמים ב- 7 שנים, גם אם זה ייקח עוד 5-6 שנים להגיע לרמה כזאת. ושוב, זאת רמה שבעיני לא היתה מעולם בשום קבוצה בישראל.
דרך אגב, אני לא חושב שזה אישי. אישי כלפי מי? כלפי? כלפי גולדהאר? קרויף? נראה לי שהם מספיק חזקים להתמודד עם הביקורת שלך, גם אם היא אישית. ואותי אתה לא מכיר, אז למה שתטען נגדי באופן אישי? אני מבין את התפיסה שלך. מוזר לי שאתה לא מבין את התפיסה שלנו. אני לא קובע שהיא צודקת יותר, כולנו פרשנים בכאילו. לא כל כך מבין מה אכפת לך שאוהדי מכבי (נניח שיואב ואני מייצגים אותם כאן) שמחים ומפרשים את מה שקורה במכבי כתהליך נכון ובריא שאת תוצאותיו רואים כבר עכשיו, אבל למטרה הסופית נגיע בהמשך הדרך, גם אם היא תתארך קצת?

גיסנו 19 באוגוסט 2015

אוחנה יצא לאירופה ב 1987.
ברקוביץ' יצא לאירופה ב 1996.
בניון יצא לאירופה ב 2001.
איגביני ב 2002.
פנטסיל ב 2006.
פישונט מול צ'לסי ופארמה קרה ב 2001.

ישראל הצטרפה לאופ"א ב 1993. במשך כמה שנים צמצמה פערים, עד 1999 בערך. משם והלאה אנחנו בערך עומדים במקום, מתקדמים אולי קצת, ושאר היבשת טסה קדימה. נבחרות שפעם צחקנו עליהן היום מסתכלות עלינו מלמעלה.

מתי פעם אחרונה שחקן ישראלי יצא מכאן ישירות לפרמייר ליג, וגם הצליח להשאר יותר מכמה חודשים? אולי טל בן חיים הבלם. והוא יצא ב 2003.

הייתה תקופה נחמדה שבה אכן הפועל ת"א ומכבי חיפה חיו בהצלחה יחסית באירופה. שמרו על דירוג והגיעו לשלבי בתים בגביע אופ"א/ליגה אירופית די בקלות. מכבי ת"א די היתה בשפל בשנים האלה ועדיין הצליחה להשתחל לצ'מפיונס בזכות מזל בהגרלה (כמו כל ישראלית שהגיעה לצ'מפיונס עד עכשיו). ונשאלת השאלה – מה איתן עכשיו? האם הן ניצלו את זה כדי לבסס שליטה אמיתית? הגיעו ליציבות כלכלית ומקצועית? שוחות בצמרת עם עיניים פתוחות בתוך המים? שנינו יודעים מה התשובה, וזה בדיוק מה שמכבי מנסה להמנע ממנו – צלילה חזרה לתהומות אחרי שמצליחים כבר לטפס.

מכבי ת"א החדשה, זו של קרויף, בינתיים ב 2 מתוך 3 עונות אירופיות הגיעה לשלב בתים, אנחנו עדיין לא יודעים אם השנה זה יהיה לצ'מפיונס או לא (גם אם הסיכוי נמוך). כשעל הטעויות שנעשו שנה שעברה לצד נסיבות בעייתיות כאלו ואחרות כבר דשו מספיק, ועדיין אפשר גם לומר שמכבי הייתה מרחק קורה של זהבי מעליה לשלב הבתים של האירופית (אבל זה לחטוא לאמת). כדי לדעת אם הדרך הזו נכונה ואם מכבי תצליח להגיע בסופו של דבר למחוזות שיריבותיה לא הגיעו אליהם – לפחות לא באופן חד פעמי אלא שמירה על עקביות – נצטרך לחכות עוד כמה שנים טובות.

ואגב, להציג את גולדהאר כאחמ"ש של סופר שכונתי כשבפועל הוא הקים רשת של מרכזי קניות פתוחים על בסיס הזכיון לוולמארט בקנדה, ושווה מעל ל2 מיליארד דולר – כמה נמוך אתה עוד תנסה לרדת בשביל להשמיץ?

בלייק 19 באוגוסט 2015

לא השלמתי את התשובות לכל השאלות שלך, אז הנה עוד כמה תשובות:
פישונט מול צ'לסי ופארמה זה הרבה מזל.
אני לא בטוח מה הפואנטה של כל השאלות, אבל אם אני בכיוון אז מאיפה טב"ח הגיע לאירופה? מאיפה מאיוקה? מה הם עשו עד אז באירופה? מי הצליח עונה אחרי עונה? העפלה לליגה האירופית זאת הצלחה? כי זה הדבר היחיד שהצליחו לעשות כאן עונה אחרי עונה (נדמה לי שהפועל שיחקה 5 שנים רצוף בליגה האירופית). אז הנה, מכבי כבר שם. למה זאת לא הצלחה בעיניך?
ושוב, השורה התחתונה היא שאתה מעדיף ברדק אם יצמחו כדורגלנים כמו ברקוביץ' ואוחנה, ואני מעדיף ניהול מסודר שיגלה את הברקוביצ'ים והאוחנות וימקסם את היכולות שלהם, אבל כזה שידע גם לקחת דור אפרפר יחסית ועדיין להעפיל לשלבי בתים אירופאיים. שנה אחרי שנה.

גלן 19 באוגוסט 2015

בלייק, אין לי הרבה מה להוסיף על מה שאמרת בשורה התחתונה כי גם בה פספסת . אז נחדד,עד שתבין. אני מעדיף הצלחות, נקודה. כל השאר פחות חשוב.
גיסנו, פגשתי את מיטש שלוש פעמים אצל חברים . האחרונה לפני מספר שבועות וכלן מחוץ לישראל. איש יוצא מהכלל וחביב מאד. אם זה חשוב לך, תן לי ציונים. זה היופי בדהבאזר. אחרי היורם שפטל השמאלני הזה שכותב בשבילכם 90 אלף מילים, מה זה כבר ביני ובינך השטויות הללו.

בלייק 19 באוגוסט 2015

זה בסדר להעדיף הצלחות. נראה לי טבעי. כדאי להגדיר מהי הצלחה קודם. כתבת שהצליחו כאן שנה אחרי שנה. אז את הקריטריון הזה מכבי השיגה בתוך 3 עונות. אתה לא קורה לזה הצלחה. למה?
עוד נקודה חשובה היא איך להגיע להצלחות. אל תדאג, אתה יכול להחזיר את ההתנשאות לנרתיק, הבנתי את עמדתך, שזה לא משנה ברדק או ניהול "אירופאי" כל עוד יש הצלחות. מכבי שגודלהאר/קרויף לקחו היתה קבוצה כושלת ולא מצליחה. נראה לי שהיום היא מצליחה יותר, לא?

סטיב 19 באוגוסט 2015

קשקשן

סטיב 19 באוגוסט 2015

גלן כמובן

גלן 19 באוגוסט 2015

סטיב, אני חושש שטעית בכתובת. הפוסט הנוכחי שהוקצב לטרולים באתר הזה קרוי תהליך.

Bad Boy 19 באוגוסט 2015

קשקוש.
הניצחון על פלזן היה הבלחה חד פעמית.
4:0 היום לבאזל (חלק וקל)
2:1 לבאזל בתל אביב
וחוזרים למציאות.

מאיר (חדש בשכונה) 19 באוגוסט 2015

יכול להיות ואולי סביר אבל גם יכול להיות שלא, ואז מה

אילן 20 באוגוסט 2015

הנביאים לא עזבו את ארצנו מעולם. בוא נוסיף אותך לקנון.

holden 19 באוגוסט 2015

הרבה מילים נכתבו, הרבה מילים כבר נאמרו , אפילו נערכו חישובי הסתברות והטלת קוביה, כעת זה זמן המעשים:
הימים הם ימי קדם שלהי אוגוסט, אוגוסט השנה היה חם ולח מהרגיל, האטמוספירה הכללית במדינה היא לא משהו, האטה ניכרת במשק, חפירות ותלוליות עפר ואבק שנישא ברוח בכרך הגדול, פסטיבל שלם שנערך סביב פיצוץ או הקרסת " גשר- מעריב" , על- פי העבודות עד כה הבאגרים הורסים בקצב משביע את עמודי התמך של הגשר הפריק שנבנה כאן מזמן, בסוף הפיצוץ יהיה פיצוצון קטן וסימבולי, מצד שני זה שינוי מרענן לעומת הקיץ שעבר, בקיץ שעבר התותחים רעמו ועדיף רעש של מחפרונים.

כל ישראלי ובטח כל אוהד כדורגל שפוי צריך לקוות להתקדמות במשחק הזה, בשנים האחרונות הכדורגל כאן מדשדש, יש הבבלחות מדי פעם אולם זה עדיין לא זה, זה ריקוד של צעד קדימה ושניים לאחור,
אין לי הסבר רציונאלי, אין לי את רשימת ההרכב הפותח הערב של המאמן הסרבי, כן יש לי הרגשה טובה, נכון שעם הרגשה טובה לא הולכים למכולת, אבל ההרגשה הזו גרמה לי על הבוקר לסמן איקס ברזל על המשחק הערב, ליתר דיוק הלכתי גם מעל :1-1 ולחיזוק סימנתי גם :2-2,
המפתח לחזרה משוייץ עם תוצאה טובה זה להעביר איכשהו את 30 הדקות או בעצם את המחצית כולה בלי לספוג שער, זה לא בשמיים, הגיע הזמן שהבלם מבולטון יתאפס על עצמו, שיחזור לכוון בשאגות את חבריו לקו ההגנה ויראה סמכות ובטחון,
הגיע לעזעזל הזמן שקברינטי ואוהדי באזל ישתמשו בוולטרן או לחלופין ברטלין שמייצרת נותנת החסות של קבוצתם:
Novartis.

היו שמועות שמכבי תל אביב רואה בבאזל דמות אם או קבוצה לחיקוי, הגיע הזמן שיעקצו אותם, כאמור בכדי לחלוף על המשוכה הזו בשני משחקים אפילו לא חייבים לנצח פעם אחת, מה שכן חייבים לתת גולים, הכדור חייב לגעת ברשת של באזל לפחות פעם אחת,המשחק הערב זה כמו לוליין על חבל דק, חייב הסתגרות מושכלת בהגנה, משחק טוב של הקישור האחורי וגם להיות עם יומרות התקפיות, הבנתי שלזהבי כבר יש נעליים ורודות כמו של לוליין בקרקס אז הכל מוכן אם כך להצגה הגדולה,
הפרשי רמות יש על הנייר, אבל הכדורגל גם המנטליות משחקת תפקיד, אולי ההפסד באלוף האלופים העיר את השחקנים,
אני אישית מחזיק ידיים למכבי, לא אכפת לי לראות בחיפה קבוצות טובות בצ'מפיונס, אין לי שום מניעה והתנגדות שמכבי יותשו במהלך העונה הסדירה וסופסוף יהיה יותר מתח ועניין בליגה .
הישג של מכבי בשלב הזה יעניק גם בעקיפין רוח גבית למשחקי הנבחרת בתחילת ספטמבר ומי יודע אולי מבאזל שוב תבוא הבשורה והגאולה למדינת-היהודים.
מה שבטוח אם מכבי תבקיע היום שער משמעותי בתור עורך מדור הספורט הייתי מציב ומציג תמונה של הכובש בפוטו מונטא'ז מהצילום הנצחי של תיאודור הרצל על המרפסת המפורסמת.
אולי מבאזל 2015 הכדורגל הישראלי יקום מהתרדמת שלו,
בכל מקרה הלילה נהיה חכמים הרבה יותר

Matipool 19 באוגוסט 2015

יצאת תותח !

פאןפאן 20 באוגוסט 2015

קשה לי לכתוב אבל ממש יצאת בינגו. ביג ביג ריספקט על התחזית! :-)

שי פרנסיסקו 20 באוגוסט 2015

אם אפשר לקבל טור על ההרגשות שלך לפני משחקים באופן קבוע + טיפים למהמרים, 10% מההכנסות מובטחות כתרומה לדה-באזר :)

סולי 20 באוגוסט 2015

פשש…..מפחייד….הנפילה היחידה הייתה בטל בן חיים הבלם- הפוך ממה שאמרת- ועדיין התחזית הכי מדוייקת שראיתי..מקווה ששלחת טופס

BadBoy 19 באוגוסט 2015

10 דקות בתוך המשחק ספרתי כבר 5 החמצות של באזל
ההבדלים במהירויות מדהימים..
באזל מהירה ממכבי פי 2.5 לפחות.
נראה מה יהיה

duncan 19 באוגוסט 2015

בישראל טכניקה זה היכולת לכדרר. לכן שחקנים שמנים לעיתים נקראים טכניים.
טכניקה טובה זה לעשות הכל טוב ומהר.דגש על מהר.

עופר כהן 19 באוגוסט 2015

סיכום המחצית:
השער של זהבי מזכיר בצורה מדהימה את שער הניצחון מול פלזן.
הפנדל באזל, מלבד שזה היה כל כך צפוי, כל כך צפוי שיהיה פנדל וכל כך צפוי שזה היה טל בן חיים. אבל האשמה היא כרגיל עמב"ה שלא סגר את לאנג, ועד שריקן הגיע הוא שחרר כדור מדויק להחריד, טב"ח הבלם האיטי נאלץ לפנדל.
אם צריך לבוא זר זה מגן שמאלי, כ"כ חשוב!
שמישהו יסביר לי למה טל בן חיים טוב מרמי גרשון? או שפשוט את השני אי אפשר היה להביא?

duncan 19 באוגוסט 2015

אתה מזכיר לי איך אחרי כל הפסד של ישראל, שואלים למה זה שיחק ולא ההוא. כולם איטיים. לפחות לטב"ח יש קצת נסיון

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

כן אבל איפה הנסיון שאתה תוקע את הרגל מול שחקן שהולך לרוחב באמצע הרחבה?

duncan 19 באוגוסט 2015

מה אתה חושב שאין בלמים שלא עושים טעויות?
גרשון לא היה עושה טעות הערב?

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

א. לא יודע מה גרשון היה עושה או לא. במכבי הוא לא משחק.
ב. ברור שכולם עושים טעויות, אחרת כמעט ולא היינו רואים גולים במשחקים.
ג. טב"ח הרחיק לא מעט כדורים בצורה מסוכנת עד עכשיו.
ד. כל הרעיון של ניסיון זה לעשות פחות טעויות לא?
ה. דוגמא מצויינת שקרתה עכשיו, אלברמן קונה פאול ופוסל גול.

duncan 19 באוגוסט 2015

אין לי מושג וגם לך מושג אם עם גרשון מכבי לא היו חוטפים היום.
אין לי מושג אם הוא יותר טוב מבן חיים.
בן חיים סביר היום. הכל יחסי לכדורגלן ישראלי. כלומר הוא גרוע כמו כולם. אבל לא באופן חריג.

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

סבבה אנחנו מסכימים! אגב אני לא אמרתי כלום על גרשון, נראה לי אתה מתבלבל עם עופר.

duncan 19 באוגוסט 2015

כן. לא ראיתי את השם של המגיב

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

החוכמה, השקט והמשחק בנגיעה שמיטרוביץ' מוסיף לקישור צריך להבטיח לו מקום בהרכב.

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

איזה חמודים השווייצרים האלה, מודעים על החילוף אפילו בעברית :)

duncan 19 באוגוסט 2015

2-1. שליטה מלאה של באזל.
מצב אדיר של בן חיים הצעיר שהתמזמז קצת והחטיא.
היה צריך להיות 3-1. שריקה דפוקה לביטול שער של באזל

duncan 19 באוגוסט 2015

אז איגיבור בזבז מלא זמן. חטף צהוב. השופט מחזיר את הזמן הזה בדקות שלקבוצה אין אוויר.
היה שווה לבזבז זמן איגיבור??

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

הייתי אומר שכן!

אנדר 19 באוגוסט 2015

בחיי ששמתי את הכסף שלי על התסריט הזה, בדיוק כשנדב דיבר על זה. הוא המנחס הגדול בהיסטוריה (והפעם לבאזל)

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

ישששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש!

duncan 19 באוגוסט 2015

לא ייאמן. זהבי הזה מדהים. פשוט מדהים.
הייתי בטוח שזה בדרך ל3-1

איציק 19 באוגוסט 2015

סיכום משחק:
אם נחמיא לו, אז נומר שלא התעלה לרמה בינונית.
מכבי לא ידעו מה עושים עם הכדור ולכן החזירו אותו כל הזמן משויצרים, רק ניסו לשרוד בהגנה.
בן חיים המגן המהולל כרגיל שווה לפחות שער ליריבה בכול משחק. לידיעת המאמן, מכבי חייבת להבקיע שער בבית, כי בן חיים יתרום אחד לשויצרים.
כמו כל קבוצה ישראלית, מכבי קיבלה שער טיפשי בדקות הסיום; להבדיל, היא גם החזירה.
היו למכבי 3 התקפות כל המשחק. שתי התקפות לסיומת של זהבי ואחת לסיומת בן חיים החלוץ. מצאו את ההבדלים.
מכבי צריכים ללכת עם המזוזות שלהם לכל מקום לא רק בגלל שני השערים של זהבי כי אם כי קיבלו מהפריירים השויצרים רק שתי בונבונירות ברשת.
בהצלחה בגומלין

עופר כהן 19 באוגוסט 2015

+1
מה שלא מובן זה למה השוויצרים נראו ככה? הם היו ממש לא חדים. גם החילוף של דלגדו היה תמוה.

אריאל גרייזס 19 באוגוסט 2015

ראיתי רק את החצי השני אז יכול להיות שבחצי הראשון דברים אחרים, אבל אני ראיתי משהו אחר לגמרי. בחצי השני השוויצרים לא הצליחו לעשות כלום, למעט אותו גול ואותו גול בנגיחה שנפסל (אם דיברנו על שער הנגיחה נגד ליברפול השבוע שנפסל, זה היה הרבה פחות) הם פשוט לא התקרבו לאיים על השער. מכבי שיחקו משחק חוץ בדיוק כמו שצריך לשחק משחק חוץ. הם לא עשו הרחקות סתמיות, לא ישבו עשרה שחקנים בתוך הרחבה אלא ריווחו את המשחק, ידעו להעביר את הזמן ולצאת למתפרצות (טל בן חיים היה צריך להבקיע באחת מהן בדקה ה-80 כזה) וסגרו את כל הנתיבים לשוויצרים. ראו שם עבודת אימון מצוינת

אנדר 19 באוגוסט 2015

+1

סיכום קצת יותר הוגן

איציק 19 באוגוסט 2015

ראינו את אותו המשחק, השויצרים היא סתמיים לחלוטין אבל לפחות בהתקפה. אימפוטנטים לחלוטין. מכבי אולי ניסתה לא להרחיק סתם אך כל כדור עף חזרה לשויצרים. מכבי היתה יעילה בהגנה אבל לא היתה מסוגלת לעשות כלום כשהכדור הגיע אליה (כתבתי, משחק בינוני מחמיא למשחק, קבוצה אחת לא מסוגלת לתקוף יעיל והשניה לא מסוגלת בכלל לצאת להתקפה). טל בן חיים היה צריך להבקיע, וזה אחד משני המצבים היחידים שהיו במחצית השניה ועוד אחד במחצית הראשונה. מכבי הבקיע 2 מתוך 3 שזה יפה, רק ש-3 זה מעט מאוד, בטח מול האנמיות של בזל.
אני רואה משחק פעם בשנה, ומשחק כזה גורם לך להצטער שראיתה גם את המשחק הזה, ועדין אני מקווה שמכבי תעבור.

אריאל גרייזס 19 באוגוסט 2015

מכבי לא היתה צריכה לעשות כלום בהתקפה. היא משחקת במשחק חוץ, התוצאה 1-1, היא את שלה עשתה. זה בדיוק מה שקבוצות אירופאיות תמיד עשו לנו – גול קטן בחוץ משום דבר ואז עוברים לעיקור ההתקפה ואתה מסיים את המשחק והמאמן אומר "היינו יותר טובים, היינו צריכים להבקיע שלושה לפחות". זה שהשוויצרים היו אימפוטנטים לא הגיע סתם. מכבי סגרה את המשחק.
אני לא ידוע כאוהד מכבי, אבל היא עשתה בדיוק את מה שהיא היתה צריכה (והגול בסוף באמת היה דובדבן על הקצפת) ומגיע לה כל הכבוד על זה. היה משחק ברמה לא גבוהה? לא מדויק? למי אכפת?

איציק 19 באוגוסט 2015

אריאל, תבדיל בין שני דברים שונים. מכבי את שלה עשתה. כל הכבוד לה על התוצאה. במבחן התוצאה היא עמדה בגדול. במבחן הצופה שיושב לראות כדורגל, זה היה כדורגל רע. נכון טקטית אבל הכדורגל היה רע משני הצדדים במיוחד מצד מכבי. מכבי באה לעשות משחק מכוער (וכנראה בצדק) והצליחה בזה. כצופה, לא היה מה לראות. במשחקים אחרים של השלב הזה היה הרבה יותר. אולי בשבוע הבאה יהיה מעניין יותר, אבל לא סביר, כנראה שוב מכבי יבואו ליבש את המשחק כשיש להם שני שערי חוץ ברזרבה. אולי זה יהיה מוצדק, אבל מאד משעמם.

אריאל גרייזס 20 באוגוסט 2015

אני די בטוח שלאוהדים של מכבי לא היה משעמם בכלל.
דרך אגב, לפני שבועיים פילזן הגיעה עם יתרון ממשחק חוץ כדי ליבש את המשחק וזה נגמר לה רע מאוד. אם מכבי תחשוב שהיא יכולה לדגור כמו שהיא עשתה היום, היא תעוף מהר מאוד.

איציק 20 באוגוסט 2015

טוב, אני לא אוהד מכבי. אני סתם צופה שרוצה תמיד בהצלחת הקבוצה הישראלית, ומקווה בנוסף גם להנות מהרמה. הפעם יצאתי רק עם חצי תעותי…

אנדר 20 באוגוסט 2015

אם אני אתפוס את מי שלקח לך את החצי תעותי השני אני אפוצץ אותו מכות !

זה טעים, אגב, התעותי הזה ?

איציק 20 באוגוסט 2015

אין לי מושג, מחצי אחד אי אפשר לדעת, ואת החצי השני לקחו לי…
כשיהיה לי אחד שלם, אספר חויות ;)

אנדר 20 באוגוסט 2015

:) אם יש משהו שלמדתי על החיים האלה זה שלרוב לחכות לשלם עם החצי ביד, הרבה יותר מרגש מלנגוס בו

איציק 20 באוגוסט 2015

זה לא כואב?

אנדר 20 באוגוסט 2015

מאוד כואב לעיתים. אבל אני לא יודע מה כואב יותר, להחזיק עם השלם שמאבד את ערכו או לקוות לחצי שערכו רק עולה ועולה. בטח יש איזה נוסחה או שביל זהב שצריך למצוא

איציק 20 באוגוסט 2015

אנדר, אם לקחת על עצמך אתגר לתפוס אותי על טעויות כתיב, לצערי לקחת אתגר קל ומשעמם במיוחד. תצטרך מהר מאד לחפש אתגרים חדשים בחיים. בכול אופן הצהרתי עדיין עומדת, לכשיהיה בידי אחד שלם, אדווח…

אנדר 20 באוגוסט 2015

ממש לא, בעצמך אמרת – אין פה אתגר. זה פשוט קפץ לי לראש ואתה יודע איך זה… מה גם שהגבת בהומור אז הערכתי שלא לקחת קשה, בכל מקרה.. מתנצל אם נפגעת :)

איציק 20 באוגוסט 2015

ממש לא נפגעתי, פשוט היה לי חבל עליך שתשתעמם עד מות ;)

מאנו 20 באוגוסט 2015

החולשה של באזל במשחק בית הייתה מדהימה לדעתי. הם שיחקו רע, בלי אינטנסיביות, בלי לחץ, בלי לסכן את השער כמעט. לא מבין ממש את ההתלהבות של הפרשנים מהמשחק של באזל (טוב, בוני לא גאון כדורגל גדול). זה הזכיר לי קצת את המשחק של מכבי חיפה בזמנו נגד זלצבורג. חולשה מביכה של קבוצה שעושה לחץ סרק ושליטה אימפוטנטית בכדור, וכאילו מזמינה את היריבה (הישראלית) לעקוץ אותה.
שאפו למכבי שהצליחה לנצל זאת.

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

אריאל הוצאת לי את המילים מהמקלדת.

יוקנוביץ' קלט מצויין במחצית, הוציא את בן בסט והכניס את מיטרוביץ'. משם מכבי עברה לשחק משחק חוץ מול קבוצה עדיפה, שני שחקנים בכל אגף מגינים, מתפרצות חכמות ( שוב, מיטרוביץ' היה אחראי על פתיחת הפקק באמצע, שמירת הכדור ואי איבוד הראש ). את הגול באזל נתנו במשחק מעבר משהו, שההגנה לא הייתה מאורגנת, שפונגין שובר את הנבדל וטב"ח איטי מדי להגיב. בחצי הראשון מרכז השדה לא ראה כדורים כמעט, ההגנה הייתה עסוקה באו להעיף קדימה או להעביר לח"פ שיעיף קדימה, והזמינה לחץ.

לדעתי המשחק הזה נתן חותמת סופית על למה להביא מאמן זר. הוא אפילו לא התמהמה, ובשנייה שספגנו את השני, הופ, דור מיכה נכנס.

לירן 19 באוגוסט 2015

לפעמים, כשממש מקנאים – עדיף לא לכתוב כלום. זה מביך.

איציק 19 באוגוסט 2015

מקנאים במי?
אני מאוד רוצה שמכבי תעלה, רק כדורגל לא היה היום, וזה עוד מהקבוצה הכי טובה בארץ ביי-פאר.

לירן 19 באוגוסט 2015

מקנא בהצלחה של מכבי, זה ברור שאתה לא אוהד הקבוצה וזה כואב לך. אם פתחת את המשחק הזה כדי להנות מכדורגל – אז כנראה שלא ראיתי את השלבים האלו בחייך. אין משחקים יפים , רק טקטיים. ומכבי שיחקה מצוין מבחינה טקטית מול קבוצה שעדיפה עליה בהרבה. לכן רמת המשחק היא עניין בכלל ואין מה לציין אותה. אם בכל המלל שלך לא מצאת משהו חיובי – זה מוכיח את טענתי.

איציק 19 באוגוסט 2015

זה רק מוכיח את חוסר החוכמה שלך, בלשון המעטה. ראה איזה משחקים אחרים היו בשלב זה, ותבין כמה הטענה שלך על רמה מופרחת. כנראה גם בהבנת הנקרא אתה מתקשה כי במפורש אני מציין שאני רוצה בהצלחת מכבי, אז אין פה שום שאלה של כאב. נסה פעם הבאה לכתוב משהו יותר רציני בתגובה.

לירן 19 באוגוסט 2015

לפני שניה רשמת שאתה רואה משחק פעם בשנה ופתאום ראית 5 במקביל. ראיתי אתמול את באטה בוריסוב – אותו דבר. דרך אגב – להגיד שאתה רוצה שמכבי יעלו ואז לרדת עליהם – לא נקרא פרגון.

איציק 19 באוגוסט 2015

אם כבר בזבזתי זמן על כדורגל אז ננצל כמה שיותר. כדורסל לא היה, שחייה גם לו, אתלטיקה היה קודם. לרצות שיעלו זה דבר אחד, לומר את האמת שהמשחק גרוע כי זה מה שהיה, זו האמת. ראית את סלטיק נגד מאלמו? ראית את ולנסיה? אותו שלב, אבל איזה הבדל. אז אין קשר בין לפרגן לתוצאה לבין לפרגן לרמה שלא היתה קיימת. היתה משמעת וניצול מעולה של הזדמנויות 2 מ-3, ושום דבר מעבר. משעמם, עצוב, ועדיין אני רוצה שהם יעלו גם עם משחק עצוב.

לירן 19 באוגוסט 2015

לא ראיתי כי ראיתי מכבי וכנראה שגם אתה לא ראית אם ראית מכבי, אתה סתם מתווכח וממציא טענות סותרות בתוך מה שאתה כותב.

איציק 20 באוגוסט 2015

תכנס לאתר של ערוץ הספורט ותראה 7 דקות תקציר של סלטיק. בוא נראה אם תוכל ליצור יותר מ-4 דקות תקציר מלהיב של המשחק הזה? תראה את התקציר של ולנסיה בורדו. תגיד לי כמה תוכל לייצר מהרמה הזו במשחק של מכבי מול בזל. תמיד אומרים שבתקציר אפשר לדחוס אירועים כדי שיראה טוב. במשחק הזה יש חמישה אירועים בסך הכל, 4 שערים והחמצה של בן חיים וזהו, חוץ מזה הכל יבש.

לירן 20 באוגוסט 2015

אה… למה לא אמרת קודם, מהתקצירים למדת על שאר המשחקים. הייתי מבין שזאת רמת השיחה הייתי חוסך את הכתיבה לאחד כמוך והולך לישון.

איציק 20 באוגוסט 2015

לילה טוב

אנדר 19 באוגוסט 2015

10 דקות אני יושב עם פרצוף חמוץ וחושב איך אני כותב 'שונא כדורגל' ועכשיו אני כותב 'אוהבבב כדורגל'
וזה הקסם של הכדורגל

דמוסתנס 19 באוגוסט 2015

+10000000000

אנדר וויגין בעצמו לא היה אומר את זה טוב יותר!!!

אנדר 20 באוגוסט 2015

אבל לוק, דמוסתנס או אולי בין היו :)

דמוסתנס 20 באוגוסט 2015

(-:

Matipool 19 באוגוסט 2015

איזה כיף להיות ערן זהבי . זהב טהור .

סינטוב 19 באוגוסט 2015

יאפ!

עופר כהן 19 באוגוסט 2015

איזה כושר גופני מדהים יש למכבי, מלחמה על כל כדור- מטורף!
זהבי- כל גול כזה רק עושה אותי יותר דואג לגרוע מכל ושזהבי יפצע חס וחלילה טפו טפו טפו.
אגב אפשר להכריז רשמית שטב"ח הבלם זה הגלן ג'ונסון של מכבי?

שי פרנסיסקו 19 באוגוסט 2015

+1 על טב"ח

דמוסתנס 19 באוגוסט 2015

לא לגמרי מסכים, לטעמי הוא היה בינוני מינוס.

D! פה ועכשיו 19 באוגוסט 2015

מדהים.

דמוסתנס 20 באוגוסט 2015

יש לציין לטובה את הפרשנות שלטעמי הייתה טובה ומוסיפה בלי כל זיוני השכל המיותרים.

הרגע הזה במחצית שמראים את האיצטדיון של הjaguars ומודי בר און מתלהב שאפשר לראות הום ראן.

התשובות של מאמן מכבי, פרייסלס!

ועל ערן זהבי כל מילה מיותרת. פשוט להגיד תודה שיש לישראל שחקן כזה. לנו נותר רק להנות.

מה לא היה במשחק הזה, בשביל זה המציאו כדורגל!

איציק 20 באוגוסט 2015

מה שסיפרו לך על טל בן חיים המגן, מזה אם לא ז… שכל?

דמוסתנס 20 באוגוסט 2015

אי אפשר הכול, ממך ציפיתי לדעת שלפעמים צריך להאחז בחצי (-:

איציק 20 באוגוסט 2015

:-)
1+

שי פרנסיסקו 20 באוגוסט 2015

האמת לגבי פרייסלס והשידור, את המשחק ראיתי בערוץ שוויצרי, ולמרות שאני לא מבין מילה בצרפתית, את השקט באולפן מיד בתום המשחק היה אפשר להבין גם אם אתה דובר רק סינית ברברס. פרצופים נפולים, אכזבה קשה ומשהו שהיה נראה לי כמו תרוצים של "היינו יותר טובים והם כבשו 2 גולים ממצב וחצי" נחמד להיות בצד השני היום, גם אם יהיה לנו רק שבוע לשמוח מזה, זה שבוע מצויין!

נולי 20 באוגוסט 2015

הייתי במשחק. היה מדהים! מכבי במחצית השניה שיחקו לא רע בכלל ולטב"ח החלוץ היה מצב של 100%. אין מה להשוות למשחק ההפסד 3-0 של לפני שנה. כל הכבוד למכבי וכל הכבוד לזהבי שלא מפסיק להילחם ולדרבן את כולם. תוצאה כזו מול באזל בחוץ היא בגדר נס, בהתחשב בהבדלי הרמות בין שתי הקבוצות. יאללה מכבי!

תרנגולת 20 באוגוסט 2015

ישוכפלו אבי ריקן וגל אלברמן לאלתר .

אלון 20 באוגוסט 2015

מכבי לא התחזקה הרבה הקיץ אבל אם יש סיבה שהם שוב ידרסו את הליגה זה הכושר הגופני שמעל כל הליגה ב2 דרגות. כאילו לא שיחקו 120 דקות לפני 4 ימים. קבוצה ישראליץ אחרת מתפרקת גופנית לפני שנכנסים לעניין טקטי או מנטלי.

מגיע להם כל הכבוד על התוצאה. שיחקו משחק אירופאי חכם מול קבוצה עדיפה.

שלו 20 באוגוסט 2015

התכוונת שבמשך 120 דקות לפני ארבעה ימים הם לא שיחקו…

אילן 20 באוגוסט 2015

כל הכבוד, עוד שנתיים, שלוש וברצלונה תרעד כשמכבי תגיע לקמפ נו.

שלו 20 באוגוסט 2015

העונה שבפתח:
יהיה קמפיין אירופאי בליגה האירופאית או אולי בליגת האלופות.
המשמעות הגופנית של זה ששיא הכושר צריך להיות עד סביב ינואר פברואר.
הסיבה המרכזית שקבוצות ששיחקו באלופות הפסידו את האליפות לא הייתה שנשארו על האדים של הדלק לסוף העונה.
כי אם שלא סיימו את סיפור האליפות עד פברואר.
איבוד נקודות לא מחוייב למציאות תוך כדי העונה הוא החשש שצריך ללות את הקבוצה.
ברור שצריך שני זרים, לפחות. יש שלוש עמדות בהן מכבי מאוד חלשה, אפילו בהקשר הישראלי.
המגנים, והחלוץ.
בהנחה שברק יצחקי לא יפצע, דסה ישתלב, ברמת הליגה המצב נסבל.
אבל לקמפיין אירופאי חייבים שני מגינים מהירים ושיודעים לעשות הגנה.
אני לא יודע מה הסיכוי להחזיר את קרלוס לכושר, אני לא מבין עד כדי כך.
אבל אולי מעבר לשלושה בלמים ומגנים כמיכה וטב"ח II יכול לפתור את עניין המהירות.
* * *
קראתי אתמול בחטף את הראיון העיתונאי עם עומרי אלטמן.
לא העמדה כנגד מכבי (שיצרה כותרת, ובכתבה ברור שלא זאת הייתה הכוונה) משכה את תשומת ליבי.
אלא הקביעה שמעט שחקני נוער משתלבים במכבי.

ראיתי את המשחק אתמול בדיליי.
ראיתי דור מיכה (מעט מידי), ראיתי דור פרץ.
דור מיכה כבר מספר שנים מתניע לאט, החלק הראשון של העונה שלותמיד בצל של סיומה.
דור פרץ מראה כבר מספר שנים שגדל פה קשר אחורי עם ביצים מברזל.
אני לא יודע מה יש עוד בקנה, אבל אם כל שנה שנתיים ישתלב שחקן אחד מהנוער, מספיק לי.

Comments closed