ג'ורדי חוגג את יום האמנספציה בהחתמת בוס

חגיגה ראויה ג'ורדי אירגן לנו לכבוד יום השנה החמישי לאמנספציה של מכבי

היום הוא יום חג. ב4.1.2011 מיטש גולדהאר התקשר לאבי נמני, הודה לו על שירותו, והודיע לו על פתיחת העידן החדש במכבי תל אביב. ג'ורדי קרויף החליט לחגוג את היום הזה בהחתמה שמסמלת את כל מה שהשתנה בקבוצה מאז ועד היום, אכן מודעות היסטורית יפה של ג'ורדי.

*

אולי באמת כדאי להזכר בנמני כמנג'ר ולהשוות לג'ורדי קצת, ולו כדי שריינוס מיכלס המגיב המפורסם שגם אימן את בוש (בוס) יקבל קצת פרופורציות. אבי נמני מינה תחילה את רן בן שמעון למאמן, ודאג ליצר מצב בו האחריות מועברת לכתפי המאמן במהירות האפשרית. נמני גם לא ממש חשב על סביבת עבודה נוחה למאמן, בכלל הוא לא האמין בקונספט המוזר הזה של מבנה לקבוצה. אצלו הרי כידוע, הקבוצה נועדה לשרת את האינטרסים של הפרט, פרט בשם אבי נמני. לאחר פיטורי בן שמעון, נמני הביא את יוסי מזרחי, ויצר מערכת יחסים מופלאה נוספת. מזרחי הגיע עם הצלחות יחסיות בקבוצות קטנות, אך יתרונו הגדול בעיני נמני היה כמובן עובדת היותו נטול אגו, כלומר מוכן לשרת בנאמנות את האגו של בעליו. עד היום לא ממש ברורים השיקולים בהחתמת השחקנים בעידן נמני, אך נדמה לי שאפשר לקבוע בוודאות שלא היה גורם במכבי עם אינטרס המנוגד לאינטרס של סוכן השחקנים שייצג את המוחתמים. בקיצור, מכבי היתה אוסף אקלקטי של פרטים, אשר אין מסביבם שום מסגרת, רק נוכחות מלחיצה ופוגעת של המנג'ר האגדי עם קשריו בקהל.

*

ההחתמה של בוש מראה את המסגרת הקיימת כיום. לאחר שנשפכו קיתונות של רותחין על ראשו של ג'ורדי לאור העובדה המזעזעת שיוקאנוביץ' לא שקל להתגייר ולבצע עלייה, אלא בא כפרוייקטור עם מטרה אחת בלבד, לעלות לליגת האלופות, ג'ורדי הצליח להחתים במכבי מאמן של קבוצת צמרת הולנדית, כזה המחשיב עצמו פוטנציאל לאימון בקבוצות גדולות. שימו לב גם לעיתוי ההחתמה. בשבוע הבא יש לנו משחק מול הקבוצה שאיפשרה את כל הטוב הזה, הירוקים מחיפה. זהו בהחלט משחק טוב להתחיל בו, שכן למכבי יש יתרון מובנה כיום במשחקים מול האחות הקטנה מחיפה, זו שמתמוססת עם המגע בצבע הצהוב.

יש למאמן סיבוב משחקים שלם כדי לגבש את הקבוצה, עד למשחק מול באר שבע, הקבוצה היחידה שבאמת יכולה לאתגר את מכבי, ולא לנצל את החולשה שלה. בכל מקרה, כפי שלמדנו אצל ג'ורדי, המסגרת הצהובה בימינו כה חזקה, עד שדמות המאמן, היא רק דמות של קבלן ביצוע, דמות שיכולה להתחלף בקלות בלי להשפיע על המסגרת בצורה מהותית.

*

עם כל ההחתמות המוצלחות יותר ופחות של ג'ורדי, לא ניתן להתעלם מהצלחה יוצאת דופן של האיש. מכבי הפכה להיות מועדון לגיטימי עבור מאמן צעיר אירופי השואף להתקדם. בכך ג'ורדי מגשים את חזונו של מיטש גולדהאר, וכמובן שגם לארנק של גולדהאר יש בכך חלק חשוב. אך בסופו של יום, נמני לא היה חושב להביא איש מקצוע רציני המאפיל עליו, וגם לו היה יכול היה לקבל עשרה מליון אירו תקציב למאמן, לא היה מצליח להביא למכבי בזמנו שום דמות בעלת יכולת מבחוץ. זו הקפיצה האדירה שהקבוצה ביצעה בחמש השנים האחרונות, או נכון יותר, מאז שג'ורדי הגיע למכבי. נמני קיבל תקציב של 100 מליון ש"ח ובזבז אותו בדרך שכנראה גם עזרה לאינטרסים של משפחת נמני. ג'ורדי לוקח תקציב דומה, ומצליח ליצר מועדון אמיתי, מסגרת אירופית מושכת דיה כדי למשוך את מאמנים רציניים זרים. כלומר, לא הכל כסף.

כאן המקום להודות ליואב שנטע את הרעיון לפוסט זה.

ושוב כבכל יום שנה, הפניה לפוסט ההוא

http://debuzzer.com/shely/2822/

 

יתרון ירושלים
כדורגל פשוט

117 Comments

צור שפי 4 בינואר 2016

בוס ממפא"י? הוא בן 52 ורק שם זה נחשב צעיר.

גיל שלי 4 בינואר 2016

צודק, צעיר מלשון – לא תחנה אחרונה לקראת הפרישה

צור שפי 4 בינואר 2016

ושלא יובן לא נכון, נראית לי החתמה מרשימה ביותר.

יואב 4 בינואר 2016

תודה גיל.
כמה תובנות:
1-כשיוקאן הוחתם, ההודעה הרשמית כללה רק את תגובתו של מיטש. היום, גם יורדי וביין מתווספים. ניכר לראות שמכבי חושבת שנחתמה הזאת היא שיחוק.
2- כדאי לקרוא את תגובתו של מיטש בעיון. מבעד לאלגנטיות והקלאס, הוא בעצם אומר-מאמן ישראלי לא יכול לממש כרגע את השאיפות שלנו.
3-בוס בא בהרבה מאד כסף(אין דרך אחרת למשוך מאמנים כאלה לכאן).נהדר שמכבי לא הרכינה ראש ונכנעה לכל מי שניסה לדחוף לה מאמן ישראלי. מיטש, ברור וחד מתמיד פשוט לא חפץ בזה. נכון לעכשיו. גם במחיר השקעה גדולה. ניכר שגובשו יעדים וכרגע מאיישים את העמדה על פי זה.
4-בוס עשה לויטסה יוקאנוביץ ומכבי עוד הרוויחה קצת על המהלך. ובכלל, מאמן צמרת הולנדי נחשב מגיע לליגה האסייתית הזאת ועוד בינואר. כבוד ליורדי ולכל העוסקים במלאכה.
5-אין לדעת מה יוליד יום בכדורגל אבל בשאיפה שהוא ישלים פה את החוזה-קיץ הרבה יותר עיניני וממוקד מצפה לנו.
6-ביום פיטורי נמני, בשיא החשיכה, פה אצל גיל, הבעתי התפעלות ואופטימיות מהמהלך. סברתי שזה הסימן הכי גדול לרצינות של מיטש. חמש שנים עברו. זהו כבר מועדון אחר לגמרי וזה רק הפור פליי. חיוך גדול((:

יואב 4 בינואר 2016

7-נ.ב-
זה כמובן לא אומר בהכרח שיש לנו שאיפות על פי מספר מגיבים. סתם שורדים כמו כולם((((:

מנחם 4 בינואר 2016

יותר סביר בעיני שכולם מגיבים כדי להראות שהחלפת המאמן באמצע העונה לא מעידה על משבר/זעזוע מערכתי, מאשר בגלל גודל ההחתמה דווקא (אבל זו כמובן ספקולציה).

yaron 4 בינואר 2016

כשהודלפה הפגישה שלהם בבית קפה היה לי חשש גדול שהוא בכלל מתראיין לתפקיד המנהל המקצועי בשנה הבאה…
הסיבות לכך הן שקרויף לא ניסה להסתיר את המגעים איתו בשום צורה ושהוא כבר ביצע את התפקיד בעבר. היתה לי הרגשה שקרויוף רוצה לשתף אותו בזהות המאמן הבא לפני שהוא סוגר עסקה.
אבל מרגע שהוא הוכרז כמאמן התחושה שלי היא שקרויף לא מתכנן לעזוב אותנו בקיץ.
הוא מביא מאמן שהוא מיודד איתו באופן אישי ומתעקש שיחתום לשנה וחצי. סביר להניח שאלא אם תבוא הצעה מאוד מפתה גם קרויף ממשיך איתנו לעוד שנה וחצי :-)

יואב 4 בינואר 2016

זה החוזה של יורדי. לעוד שנה וחצי. אולי תיהיה הצרחה בקיץ הזה(:

yaron 4 בינואר 2016

גם ליוקאנוביץ' היה חוזה…
לא רואה את גולדהר עוצר את קרויף אם תגיע הצעה מאוד מפתה.
מה שאני כן רואה זאת הצהרת כוונות של גולדהר, קרויף ובוס.

יואב 4 בינואר 2016

ירון,
את הצהרת הכוונות האמיתית מיטש עשה כבר לפני חמש שנים בדיוק. פיו וליבו שווים.

yaron 4 בינואר 2016

יואב, אתה משכנע את המשוכנע :-)
כל מה שהתכוונתי להגיד זה שאחרי ההחתמה הזאת הסיכויים שקרויף יסיים את החוזה שלו גבוהים יותר.

מאיר (חדש בשכונה) 4 בינואר 2016

אם וכאשר יחלו בבניית אצטדיון במימון מיץ' זו תהיה הצהרת הכוונות הטובה ביותר ולמעשה כמעט ביטוח חיים לקבוצה.

ירושלמי 4 בינואר 2016

השאלה היא האם המאמן יביא שינוי ובמקום לעלות בהרכב עם זהבי כשחקן מוביל הוא יעלה עם ערן.

יואב 4 בינואר 2016

השאלות עמוקות יותר. אבל זאת כבר הבעיה של אוהדי הקבוצות האחרות.

ירושלמי 4 בינואר 2016

באמת?
הרי כל הררי הטורים, הבלוגים, הפוסטים, הפרשנויות והצעקות ביציע לא ישנו שום דבר.
מכבי כנראה תקח אליפות גם השנה (אבוי לה אם היא תרדם וב"ש תתגנב), ושינוי משמעותי לא נראה פה בחצי השנה הקרובה, בכל זאת, גם אם מגיע שינוי לא נוכל לזהות אותו אחרי עוד 5-0 על קרית שמונה או 4-0 על עכו.

אז הולד יור הורסס.
חכו עם הכל עד לתחילת שנה הבאה ואז נראה איך מכבי נראית במוקדמות ליגת האלופות.

יואב 4 בינואר 2016

ירושלמי,
לא הבנתי מה אתה רוצה. כל השאר לא מעניין אותי כלל. המועדון שלי עושה צעדים נכונים כראות עיני ואני וואלה מבסוט מזה. הסוסים שלי הם שלי ואני אשלוט בהם איך שאחפוץ. עד הקיץ הבא אלוהים גדול. אני לא חוזה את העתיד אבל סומך על האנשים שבראש המערכת שהם מתכוננים לכך כמיטב יכולתם. כן, גם אם לא ניקח אליפות כל המערכת עם המנועים קדימה, שנות אור מהשאר.

מאיר (חדש בשכונה) 4 בינואר 2016

לא מבין איך אתה כל כך בטוח שמכבי תיקח אליפות השנה. או אולי זה סתם ניחוס….

פרילי 5 בינואר 2016

בתור אוהד מכבי, אחרי 3 אליפויות + ליגת אלופות אני יכול להגיד שזה לא יהיה כזה נורא אם האליפות תלך לברקת, מאור בוזגלו, מליקסון, ברדה וראדי.

ניב 5 בינואר 2016

זה יהיה נורא, רוצים עוד ועוד ועוד.

גורביץ' 4 בינואר 2016

מסכים עם הפוסט למרות העקיצה על חיפה.. זה הכל ג'ורדי.
he did it again, ב"ש צריכה נס עכשיו כדי לקחת אליפות השנה (נס=לשחק כדורגל ממש טוב ולהיות ווינרית, לא יקרה)

רועי 4 בינואר 2016

למה צריכה נס ?
ב"ש קבוצה טובה, לא מאבדת נקודות גם במשחקים לא טובים שלה, יציבה ומאמינה בעצמה.
זה שהפער של מכבי מהליגה גדול, לא אומר שהפער של ב"ש משאר הליגה לא גדול אף הוא.

גיל שלי 4 בינואר 2016

חובת ההוכחה על בכר. שנה שעברה הוא הוביל את קרית שמונה לאותו מקום באותה תקופה. בואו נראה אם באר שבע תחזיק מעמד עד לסוף הסיבוב השני בואך שלישי. אם כן, אז אין ספק שהם שיחקו אותה עם החתמת בכר.

רועי 4 בינואר 2016

נכון, שנה שעברה מכבי עלתה לראשונה למקום הראשון במחזור ה 19, אבל מבחינה אישית לי היתה הרגשה שק"ש תעצר ושהסגל שלה לא עמוק מספיק. השנה אין לי את אותה תחושה לגבי ב"ש.

גיל שלי 4 בינואר 2016

למעשה הסגל של באר שבע לא הרבה יותר עמוק מזה שהיה בקריית שמונה, אם בכלל

שגיא 5 בינואר 2016

דווקא עמוק למדי הסגל של ב"ש. היום מליקסון ואוגו לא שיחקו ולא ממש הרגישו בחסרונם (ב"ש היתה בינונית כרגיל).
על הספסל יושבים גם ארבייטמן וסהר.
בהחלט סגל מספיק בשביל להתמודד עם מכבי עד הסוף.

מעניין רק לראות איך בכר ישלב את כל ה"הכוכבים" ביחד בהרכב. בתחילת העונה כשכולם היו כשירים, עפו שם הרבה ריקושטים על העניינים האלה.

בלייק 4 בינואר 2016

נכון לעכשיו המירוץ פתוח בין שתי הקבוצות. כמו גיל, גם אני בעמדה שחובת ההוכחה על בכר (וגם על ב"ש בכלל).
ההחתמה של בוס היא גדולה, בלי קשר להצלחה שלו במכבי. כמובן שאם הוא יצליח זה יעשה טוב לו ולמכבי.

קפטן קוקי 4 בינואר 2016

אני עם רועי. לב"ש סגל מרשים ומאוזן מאוד, שרובו רץ ביחד כבר כמה זמן ויש להם כמה שחקנים מנוסים ובוגרים מאוד. זאת כבר לא הקבוצה של בוזגלו וברדה, יש שם את מליקסון, וואקמה, ראדי. הובאן, אוגו, צדק – אלה שחקנים בוגרים שכבר היו במקום לקחו אליפות או היו במקום שני. שלא לדבר על המאמן.
אפשר להשוות לק"ש מבחינת הכשרון, לא מבחינת העומק, הנסיון והבגרות של הסגל.

איציק 4 בינואר 2016

איך לא מעבדת נקודות, רק היום איבדה שתי נקודות.

yaron 4 בינואר 2016

בתור אוהד מכבי לא ברורה לי זחיחות הדעת הזאת לפני שראינו אפילו משחק אחד תחת המאמן החדש…
ושלא יובן לא נכון, אני מבסוט שיוקאנוביץ' עזב ומהמינוי החדש.
א ב ל, ב"ש של השנה נראית יותר טוב מב"ש של השנה שעברה וחובת ההוכחה עליה אבל לדעתי גם עלינו.

יואב 4 בינואר 2016

אין זחיחות. רק סיפוק מהמהלך נכון להיום. מדובר באיש מקצוע טוב והכי חשוב-זר. שיבנו כבר כנסייה בקריית שלום(((:

yaron 4 בינואר 2016

שוב יואב, אין לנו ויכוח.
גם אני מאוד מרוצה מהמהלך הזה וכמו שכתבתי כבר, אני מרגיש שיוקאנוביץ' עשה לנו טובה שהלך עכשיו.
מה שמוזר זה שכולם סגורים על עוד אליפות של מכבי ואני חושב שב"ש השנה יותר מסוכנת מב"ש וק"ש של השנים האחרונות.
בכל מקרה כמו שכתבת, גם אם לא ניקח אליפות זה לא סוף העולם. המערכת עובדת היטב וזה מה שחשוב.

מאיר (חדש בשכונה) 4 בינואר 2016

לא סוף העולם??? סוף היקום וגם זה המקביל. קודם כל הלחם, אחר כך החמאה.

אריק האחר 4 בינואר 2016

לא יודע למה אבל ברגע שיצא ההודעה על
ההחתמה שלו חשבתי על גיא לוי מהפועל.
לראות איזה פער בלתי נתפס בין מכבי להפועל
בכול תחום והכול בחמש שנים.
מדהים

צור שפי 4 בינואר 2016

אוף, מדכא כמה שאתה צודק.

שלו 4 בינואר 2016

קראתי עכשיו את התגובות של אז (עוד פעם),
חלק מהמגיבים אוהדי חיפה טענו שאותו ניצחון טוב בעיקר לחיפה, וכמה כיף לנצח את מכבי תל אביב.
איזה דרך ארוכה עשינו מאז.
החלפת תפקידים מושלמת.
מעולם לא היה ניצחון חיפני עלינו שהיה כל כך חד וחשוב בהיסטוריה שלנו ושלהם.

יניב 4 בינואר 2016

האמת שהשנה גולדהר וקרויף בהחתמה של השוער ועכשיו של המאמן הוכיחו לכל מי שפנטז וחשב על איזשהי תחרות בליגה שהם באמת 5-10 רמות מכל אחד אחר בכדורגל הישראלי ולכל המפנטזים שחיפה או ב"ש יוכלו לתת פייט אז צר לי לאכזב אותם הליגה סגורה עד הודעה חדשה(שבה גולדהר יחליט לעזוב).האירוניה שבעוד מכבי בכדורגל הופכת להיות מכבי מהכדורסל,מכבי מהכדורסל הופכת להיות מכבי ת"א של הכדורגל לפני עידן גולדהר.

גורביץ' 4 בינואר 2016

א – להזכירך אתם שלוש נקודות מבאר שבע
ב – מה היה כזה גדול בהחתמה של ראיקוביץ' ?
כשמכבי תתחיל להחתים שחקני שדה בקליבר של קבוצות כמו באזל (כי את התקציב כבר יש לה), ולא את השוער הכי טוב בעולם לגילו, אז יהיה אפשר לסגור את הבסטה, בינתיים היא מצליחה לשכנע רק את המאמנים להגיע לכאן (ז"א ג'ורדי מצליח).

עומר 4 בינואר 2016

ב- זו החתמה שמלמדת על שאיפות, לדעתי.

יניב 4 בינואר 2016

קודם כל אני בכלל לא אוהד מכבי ת"א דבר שני לגבי ההחתמה של ראיקוביץ אז עומר כבר ענה לך ומעבר לזה עוד לא היה דבר כזה שמשלמים על שחקן 3 מיליון אירו ואם זה לא הצהרת כוונות אז אני לא יודע מה כן.דרך אגב ההחתמה של ראקיבויץ יכולה לפתוחצ הרבה דלתות למכבי בהחתמת שחקנים מצויינים ממדינות יוגוסלביה לשעבר,כי אמנם זה נשמע שאתה קצת מזלזל בו אבל ברחבי סרביה הוא נחשב שם מאוד גדול ומוכשר ואם שחקן כזה מוכן להגיע למכבי אז גם שחקנים יותר מוכחים ממנו בשוק הזה יהיו מוכנים להגיע אליה.
אתה באמת מאמין שב"ש מסוגלת לדגדג את מכבי? במקרה הטוב הם ייתנו להם פייט טוב עד המשחק בינהם בסיבוב השלישי ואז זהו (הלוואי ואתבדה אבל לא רואה את זה)

yaron 4 בינואר 2016

הלוואי ותתבדה, אבל זאת אפשרות ריאלית.ב"ש של השנה בהחלט מסוגלת לתת פייט רציני.

יניב 4 בינואר 2016

אני לא רואה את זה קורה,וגם אם כן זה לא ישנה איך שאני רואה את זה מתוך 10 אליפויות הבאות מכבי תזכה בלפחות שמונה(הכל בהנחה שגולדהר ממשיך והמבחן האמיתי של מכבי יהיה ברגע שקרויף יעזוב)

-גיסנו- 4 בינואר 2016

א – ויש עוד כמעט 60 בקופה. ב"ש מצויינת השנה אבל זה עדיין תלוי בעיקר במכבי. לעולם אזכיר את יונייטד 95/6 ופיגור 10 נק' שלה בקריסמס.
ב – מתי לאחרונה שחקן שכל עתידו לפניו העדיף קבוצה מישראל על פני קבוצה כלשהי בבונדסליגה, אפילו מהתחתית? ועוד אחד שגם אם התקשורת הפריזה בתיאור שלו, לא ניתן להכחיש שהשם שלו מופיע שלא מעט פנקסי סקאוטים באירופה? גם אם לא של ריאל או בארסה?

ג – לבאזל תקציב יותר מכפול מאשר מכבי. שלא לדבר על הרבה יותר מסורת באירופה. ב 2013/14 כשבאזל הדיחה את מכבי פעמיים, היא מכרה בלם לדינמו קייב בכ 10 מליון יורו ואת מוחמד סלאח לצ'לסי ב 15 מליון יורו. שני אלה ביחד מהווים את כל התקציב השנתי של מכבי. שוויו של בריל אמבולו לבדו מוערך גם כן בכ – 15 מליון יורו.
לשים את מכבי ואת באזל באותה שורה ומעמד זה די ליצני. ולשאלתך – כן, מכבי עברה את באזל – כמו שהפועל וחיפה עברו קבוצות מסדר גודל כזה בעבר – עם תכנית טקטית נכונה ולא מעט מזל.

סמובר 4 בינואר 2016

איך כתבת פסקה שלמה לפרובוקטור הזה.. ממש מעניין אותו עובדות או מספרים. חבל על המאמץ.
כבר כמה פוסטים שהתגובות שלו בולטות לי בעיניים ברמת הזלזול ההגזמה והפרובקטוריות שלו. כל פעם אני מתחיל לרשום תגובה הגיונית, עוצר את עצמי ומבין שחבל על הזמן.
נקסט

יואב 4 בינואר 2016

זה הכימיכלים סמובר

-גיסנו- 4 בינואר 2016

יש בי צד שאוהב לענות לטרולים למרות שאני יודע שזה חסר תועלת. שאל את רומן

גורביץ' 4 בינואר 2016

גיסנו יקירי,
א – לא היה שום דבר פרובוקטיבי במה שרשמתי, נהפוך הוא, שצריך לפרגן מפרגנים גם כשמפסידים (ועם המינוי של בוס כול מי שנגד מכבי הפסיד), ופירגנתי לג'ורדי ולמיץ'
ב – לא שאלתי איך מכבי עברה את באזל
ג – אני מגיב בפוסטים של בלוגרים אוהדי מכבי, שאני מכבד ומעריך את כתיבתם ודעתם כמו גיל שלי וטל בן יהודה, גם אם אני לא מסכים עם דבריהם, כמו שקורה בדר"כ, אני אף פעם לא ארשום משהו שלא יכבד את כותב הפוסט, אתה לא כתבת אף פוסט בחייך, ואליך אין לי כבוד. אתה יותר ממוזמן לא לקרוא ולא להגיב לתגובות שלי, הם לא מכוונות אליך.
ד – אני הליצן, כן ? אני זה שכתבתי שהייתה הוראה מלמעלה של ג'ורדי ומיץ' לשחק כמו שמכבי שיחקה באלופות בשביל לראות איפה מכבי עומדים ביחס לאירופה למען העתיד, כן בגלל זה אפשר לספור את כמות הפעמים שמכבי הגיעו למצבים בקמפיין הזה על כף יד אחת, בגלל זה יוקנוביץ' החליט לעזוב, כן בטח.
במילה אחת פחחחחחחחחחח, ליצן

גיסנו 4 בינואר 2016

את ב' כתבתי פשוט כי ידעתי בדיוק מה תכתוב אם לא אציין את כל זה, אתה פשוט נורא צפוי. מהתגובה שלך לב' והתוספות המלבבות אחרי אני יודע שצדקתי, תודה לך.

יואב 4 בינואר 2016

אותו תקציב כמו באזל? פחחחח.
תגיד, זה עוד יחמיר?

ניב 4 בינואר 2016

חיפה קרובה לתקציב של מכבי בהרבה מאשר מכבי לבאזל.

Lord Anthony 4 בינואר 2016

התקציב של חיפה בעונה שעברה היה זהה ( אם לא יותר גבוה) לזה של מכבי.

גורביץ' 4 בינואר 2016

לא אמרתי שלמכבי יש את התקציב של באזל, תעבוד על הבנת הנקרא שלך.
אמרתי שלמכבי יש תקציב להביא שחקן / ים בסדר גודל שבאזל מביאים. אני לא יודע בכמה באזל הביאו את אמפולו וסאלח אבל זה בטח לא היה בסכומים שהם שווים היום, אלא בסדר גודל של הרכישה של ראיקוביץ'. זאת הייתה הכוונה.

יואב 4 בינואר 2016

אז אתה טועה. באזל מביאה באהלן אהלן שחקנים של מליוני יורו. התקציב שלה הוא בערך כפול שלש ממכבי, עם איצטדיון גדול ומסורת.
מכבי יכולה לצאת להרפתקה כלכלית פה ושם. זה הכל.

יואב 4 בינואר 2016

הבנת הנקרא שלי מעולה, ממש כמו הבורות שלך.

גורביץ' 4 בינואר 2016

http://www.transfermarkt.com/mohamed-salah/profil/spieler/148455
ההעברה של סאלח לבאזל בפחות ממה שעלה ראיקוביץ'.
בניגוד אליך אני מגבה בעובדות.
שלום לך טמבל ולילה טוב :)

גיסנו 4 בינואר 2016

באותו האתר שציטטת ניתן לראות ששווי הסגל של באזל גבוה קצת יותר מפי 2 מזה של מכבי, מה שלא מפריע לך לזרוק שיש להם אותו תקציב, היות ואתה אדם שעובדות כה חשובות לו

קפטן קוקי 5 בינואר 2016

להביא שחקן X בשווי Y יעלה לבאזל פחות מאשר יעלה למכבי. זאת עובדה בשוק ההעברות העולמי. עם כל העובדות שהבאת, לא נראה לי שתוכל לחלוק על זה.
זה הדבר החשוב. מכבי יכולה להביא ראיקוביץ אחד, וזה יהיה עם הרבה מאמץ. באזל יכולה להביא 5-6 כאלה (מבחינת עלות ומבחינת שאיפות ספורטיביות).

גורביץ' 5 בינואר 2016

לא חולק,
הנקודה שלי היא שברגע שמכבי יצליחו להביא שחקני שדה בתקציב של 2-3 מיליון לשחקן, ויש להם את התקציב להביא לפחות שניים כאלה, ראיקוביץ' עלה למכבי ככה, ושני ישראלים "בכירים" עולים ככה ביחד, אז אין סיבה לא למקד את התקציב בזה, יהיה אפשר לסגור את הבסטה בליגה הישראלית, ואולי מכבי ייראו כמו קבוצה אם הם יצליחו להעפיל לאלופות עוד פעם.
כרגע מכבי מתמקדים בלפזר את התקציב שלהם על שחקנים כמו עדן בן בסט, אבי ריקן, אלי דסה ושלומי אזולאי, ועובדתית נכון להיום יש לה אפס שחקני שדה כאלה, לעומת באזל שיש לה איזה 5-6 כאלה (לא בדקתי, לא יודע) שהם מטפחים ומוכרים ביוקר, בניגוד לכל המתלהמים והמפזרי מחשבות לא מבוססות למעלה (לא אתה), שטוענים שבאזל קונה שחקנים ב-10 מיליון ומעלה.
לא צריך את התקציב של באזל בשביל להביא שחקנים בסקאלה של סאלח הצעיר, צריך תקציב של 2-3 מיליון השקעה בכל שחקן כזה, ואת זה יש למכבי.

יואב 5 בינואר 2016

מה זאת אומרת מפזרת את התקציב שלה? מכבי צריכה סגל עמוק. דסה, ריקן ואזולאי הם קניות מעולות.
לא הבנתי-צריך להביא שלושה זרים בטונה כסף ולהיות בסגל של שש עשרה איש? לא הוכחת כלום בלינק. סליחה, הוכחת שאני צודק.
3 מילון לשחקן שווה תשע מיליון לשלושה. כמעט חצי תקציב. לא ככה בונים סגל אדוני.

-גיסנו- 5 בינואר 2016

אגב, אף אחד לא אמר שבאזל קונה שחקנים ב 10 מליון יורו, רק שהיא מוכרת בסכומים האלה. כשאתה מוכר בכל עונה שחקנים בסכומים כוללים שנעים סביב 20 מליון יורו בסה"כ (=כמעט כל התקציב של מכבי לפני הכנסות נוספות) אתה נמצא בסקאלה אחרת לגמרי.
מתי לאחרונה יצא שחקן מישראל בסכום העברה שמתקרב בכלל ל 9 מליון יורו? הכוונה לישראלי או זר שיצא מליגת העל לאירופה, ודמי ההעברה הישירים. לא דמי העברה ששולמו עליו אחרי מס' שנים באירופה (כמו דמארי, בקרוב דאבור, או אפילו איזה אדריאן סילבה ששיחק פעם בחיפה ועכשיו נמכר ב 10 מליון יורו).

funfun 4 בינואר 2016

אכן חגיגת הבסטליה שלנו :-)
גם אני פרסמתי בשמחה בפייסבוק שהזכיר לי את זה בנייר מתוק של סוכריה. יום גדול גם ללא ההחתמה של ההולנדי
לי נראה שזוהי רק ההתחלה של חודש נהדר – החתמות מעניינות ומפתיעות הולכות ליפול עלינו בקרוב מאוד
התותחים רועמים אומנם בגבול הצפון אבל גם בקרית שלום :-) (1000 אלפי הבדלות)
ג'ורדי התעורר מהתרדמת , מיץ' שחרר את הניצרה, ולנו כל מה שנותר לראות זה את העיתונאים האומללים מעתיקים את הפוסטים מהאתר והאפליקציה של מכבי :-))))))

MOBY 4 בינואר 2016

רגע, אז גוטמן לא היה מועמד?

בלייק 4 בינואר 2016

הוא עדיין מועמד

Lord Anthony 4 בינואר 2016

גוטמן יהיה המאמן הבא של מכבי

גיל שלי 4 בינואר 2016

משהו בסגנון המשיח של ליבוביץ' – גוטמן לעולם יהיה המאמן הבא של מכבי

רומן 4 בינואר 2016

האחות הקטנה?
נו באמת..
כדורגל בישראל קיים רק מצומת פרדיס וצפונה.
להביא מיליארדר אמריקקי שיקנה את כל מה שזז ולא, זו לא ממש חכמה גדולה.
יש לכם תקציב של קבוצה אירופית מכובדת ואתם שולטים בליגה הישראלית ההכי חלשה שאני זוכר ( ב 25 שנים האחרונות). הידד!!
בבמה האמיתית הושפלתם ככה שבקושי היה כח לזחול חזרה למחילה.
תן לי את התקציב שלכם , אני ממנה את הבן שלי ( נסיון עשיר בצפיה בסופר סטרייקה) ולוקח אליפות ב 10 נקודות פער לפחות.

-גיסנו- 4 בינואר 2016

זה יפה שתמיד אפשר לזהות אצלך פרצים של רגשי נחיתות

עומר 4 בינואר 2016

אין עליך יא רומן!
עלה והצלח!
אחחח ה"אמריקקי" הזה… כמו לחזור הביתה!

רומן 4 בינואר 2016

הבנאדם לא מבין למה משחקים על דשא ואיפה הדיסקית.
כמה התלהבות יש לכם מכל הג'ורדי שמיץ' הזה, חטפתם השפלה בליגת האלופות, שם היה המבחן האמיתי היחיד של קבוצה בתקציב שלכם, שברתם את שיאי הבזיון של המפעל, ביישתם את הכדורגל הישראלי, העיקר שיש לכם דרך ואוטואמנסיפציה ושם יודע מה.
שורה תחתונה אתם פשוט קונים כל שחקן ישראלי טוב וזהו, באמת אתם נהנים מזה? ממש לא צריך להיות גאון בשביל זה, מספיק דוד אמריקקי עם אינטרסים לא ברורים ועם כיסים אינסופיים, וכל אחד יכול לעשות את מה שג'ורדי עושה (לוקח אליפויות בארץ ומושפל באירופה)
אני שומע שמועות שגם אחמד אעבד בדרך אליכם עכשיו, כי באמת חסר לכם שחקני התקפה. את בן בסט לא תחשבו לשחחר לדוגמא, למה לכם? יש בעל בית שמוכן לשלם אז בוא נחזיק אותו על הספסל ונשפיל אותו.
יעקב שחר בשנות ה90 בנה אימפריה משחקני בית, וב 2001 העמיד קבוצה שגם בחלומות ההכי פרועים שלכם לא תתקרבו אליה במרחק צפיה במשקפת.
איזי שירצקי אוסף מציאות בליגות הנמוכות בצפון ומתחזק קבוצה מצוינת בתקציב 0, אלה דוגמאות לקבוצות שיוצרות הזדהות ואהדה, ומה יש לכם? אבא עשיר.. כבוד גדול!!

עומר 4 בינואר 2016

אבא עשיר ואמריקקי, אני מבקש.
לא מתאים רומן, לא מתאים.

-גיסנו- 4 בינואר 2016

שכחת לחתום ב"אנדריי שבצ'נקו הוא הצדק"

ניב 4 בינואר 2016

כדורגל בישראל קיים רק בקייב.

רומן 4 בינואר 2016

פעמיים על ה0 קיבלתם?

yaron 4 בינואר 2016

ההדחקה הזאת של התקציב הכמעט זהה של מכבי חיפה זה משהו מעניין…
אני יכול להבין אוהדי ב"ש / ק"ש שהיו מתלוננים על התקציב שלנו אבל אוהדי מכבי חיפה???
אמיתי רומן, אתה מתלונן על התקציב שלנו?
היתרון הגדול של הקנדי שלא מבין כלום זה שהוא יודע שהוא לא מבין כלום בכדורגל מקצועני ופועל בהתאם להבנתו הדיי גדולה בעסקים.
לעומתו אצל הטייקון מחיפה שאין ספק שהוא גם מבין משהו בעסקים זה מתחיל ונגמר באגו. הוא לא יוותר על התענוג של להיכנס לחדר ההלבשה ולהתערב לאנשי המקצוע בהחלטות המקצועיות…

רומן 4 בינואר 2016

בעיני אין לנו זכות להעביר ביקורת על שחר.
הוא נתן לנו כל כך הרבה רגעי אושר, כל כך הרבה השפלות של הצהבת, את ברקוביץ', את פראליה את עטר את יעקובו את קנדאורב את ז'וטא, בנה קבוצות שיזכרו לדורות.
מי יזכור את הבינוניים הצהובים? אולי חובב הסטטסטיקה של הקבוצות העלובות בהיסטוריה האירופאית.
שחר עובר שנים לא קלות, אבך בעזרת השם שיהיה בריא ושיחזיר אותנו למקום הטבעי.

yaron 4 בינואר 2016

בכיף בכיף, אבל מה זה קשור לתלונות שלך על התקציב של מכבי?
בקשר לבן בסט, מה עם כל קבוצת המנודים שאתם מחזיקים, משפילים ומסרבים לשחרר, זה בסדר נכון?

Ljos 4 בינואר 2016

התכוונת בנה אימפריה משחקני הבית של הפועל פתח תקווה, לא?

בלייק 4 בינואר 2016

בית זה בית!

שלו 4 בינואר 2016

מצטער לא ראיתי כשהגבתי שמשהו כבר הגדיר את שחקני הבית קודם…

שלו 4 בינואר 2016

בנה אמפריה משחקני בית, רק שהם היו של הפועל פתח תקווה…

יואב 4 בינואר 2016

שלו,
ונתניה(רוני לוי, גלאם, אלעד קורן).

מתן גילור 5 בינואר 2016

משה גלאם אכן שחקן בית של נתניה – בית"ר נתניה :)
את האליפויות הראשונות מכבי לקחה עם 9 שחקני בית בהרכב (תודות לארמלי ומרילי). לא צריך לזלזל בזה.
הביטוי של גיל הוא הומוריסטי ועוקץ במידת הטעם הטוב. לא מבין מה התלהט דיון שלם על המשפט הזה.
ההם אומרים "אחות קטנה" ההם אומרים "ר.ב.י.מ."
מזה ועוד קרב מהלומות?
גם ככה אנחנו עולים בבלומפילד בלי מגן ימני וחלוץ. מקווה שימירו למשחק נוער (למרות ההפסד התקווה הערב).

יואב 6 בינואר 2016

מכבי של 95 96 לקחה בק טו בק עם שישה שבעה שחקני בית. רק אומר.
וכן, האליפויות הראשונות של חיפה היו עם שחקני בית. דור נדיר.

-גיסנו- 6 בינואר 2016

שאלה אמיתית – לכמה קבוצות באייטיז לא היה רוב מכריע של שחקני בית בהרכב?
בכל זאת, זה היה טרם עידן הבעלות הפרטית ובכללי בעידן של הרבה פחות העברות.

אלון 5 בינואר 2016

אני חושב שיש לך טעות גדולה.
הוא קנדי

סמובר 4 בינואר 2016

הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אבל אין ספק שאתה משעשע.

סמובר 4 בינואר 2016

מכוון לרומן מעלי

יואב 4 בינואר 2016

רומן,
זה בשבילך מהאתר הרשמי שלכם(((((((:
חברים במכבי החליטו שהגיע הזמן לשנס מותניים ולעלות, על אפם וחמתם של עסקנים צרי עין. אביגדור הרשקוביץ , מהעסקנים הצעירים נסע מדי יום א' לתל-אביב ובאחת הנסיעות הגיע ל"שוק השחקנים" של מכבי תל-אביב בקפה "נגה". הוא דיבר על לבם של אנשי הקבוצה וביקש תגבורת של שחקנים שמופיעים אצלם רק לאימונים. לבסוף נענה וקיבל ארבעה שחקנים, נעמן, נסים, קאשי והרצל ליפשיץ, לימים אסטרולוג מפורסם.

1962- מעמד הגביע הראשון בו חיפה זכתה

מחשש שהחבר'ה התל-אביביים "ישתוללו" שיכן אותם הרשקוביץ בביתו לפני כל משחק. מכבי חיפה נתקלה רק ביריבה רצינית אחת, הפועל נתניה. כל השאר לקו ב"פחד במה" וחלקן העדיפו להישאר בבית ולא להופיע. כדוגמא אפשר להביא את משחקה של מכבי חיפה נגד ברית פועל ארץ ישראל. תוצאת המחצית הורתה על שיטפון (0:9) ואורחיהם החליטו כי מספיק להיום והלכו הביתה. אותם דברים אמורים לגבי הפועל כפר-אתא שפיגרה 4:0 כבר בדקה ה- 20 מפתיחת המשחק.

מכבי תל אביב עזרה לא רק בשחקנים. מאמנה, אגון פולאק, מגדולי השחקנים בהכח וינה המהוללת, נאות להושיט יד ופעם בשבוע הגיע להעביר אימון לחיפנים. המאמץ השתלם, חיפה עלתה ללאומית והפרס שניתן לשחקניה הסתכם ב… משחק ידידות מול מכבי תל-אביב שהסתיים בתיקו מכובד (3:3).

יואב 4 בינואר 2016

על סף ייאוש מחוסר היכולת להתרומם לכוון הצמרת, החלו במכבי חיפה לחפש דרך אחרת. בראש ה"מחפשים" עמד שוב חבר ההנהלה הותיק והמנוסה, הקבלן אביגדור הרשקוביץ. את פעילותו החל באמצע שנות הארבעים. שיחק בקבוצת הנוער "הצבי" והיה "מלך השערים" שלה. במשחק אחד אף כבש 13 שערים מול מוסד "אהבה" אבל כוכבים לא יצאו מהקבוצה הזאת.

ההכרות הראשונה שלו עם אלי פוקס הייתה ביציעי אצטדיון המכביה בתל-אביב. הכדורגלן הותיק, בשלהי הקריירה הפעילה שלו, ישב נעלב מאי הכללתו בהרכב נבחרת ישראל. הרשקוביץ אזר אומץ וניגש לפוקס כדי לשאול אם יש מניעה שיגיע לאמן ולשחק במכבי חיפה. הוא ביקש שהות לחשוב ואחרי מספר ימים שוב הגיע חבר ההנהלה החיפני לעיר הגדולה ונפגש עם פוקס, הפעם בביתו. הוא נדהם לראות כי כוכב במעמדו עובד בסוכנות המובילה אח"מים משדה התעופה ליעדם וגם התפלא באלו תנאים הוא גר עם רעייתו ובתו.
פוקס נתן תשובה עקרונית חיובית וכעת צצה הבעיה מהיכן מממנים את הרכישה היקרה ?

ימים אפורים בליגה הארצית. הקבוצה של 1978 צילום: מימל

באותם ימים מכרו את "בית מכבי" ברחוב בלפור והקבלן חיים אלוני בנה בנין ברחוב מוריה 112 בחיפה. הרשקוביץ התיישב בבניין ובמשך שבוע "הדפיס כסף" בכתב ידו, בדמות שטרות של חמש, עשר, חמישים ומאה לירות. את השטרות האלה הוא תכנן להפיץ בין האוהדים. האוהדים היו ספקנים, כי עבורם אלי פוקס נחשב לשחקן מכוכב אחר, אבל הרשקוביץ מיהר להרגיעם ואמר כי במקרה ולא יגיע מסיבה כלשהי, הכסף יוחזר במלואו.

וכך היה. אלי פוקס הגדול הגיע לחיפה, מכבי חיפה רכשה עבורו דירה וכל חבריו ממכבי ת"א עלו לרגל לעיר הכרמל כדי לראות מקרוב כיצד חברם לשעבר גר בדירת פאר, יחסית לאותם זמנים.

בסופו של דבר, אלי פוקס הביא את המפנה הגדול. עונת 1954/55 היוותה מהפכה של ממש. מקבוצת תחתית מובהקת הפכה חיפה לקבוצה ששיחקה כדורגל מבריק ולבסוף דורגה במקום החמישי. הרגע הגדול של מכבי חיפה ואלי פוקס הגיע ביוני 1955 כאשר מכבי חיפה ניצחה את מכבי תל אביב 1:2 ב"באסה" היפואי (היום בלומפילד), לראשונה בתולדותיה.
פוקס היה המאמן הראשון שהנהיג במכבי חיפה חצי מקצוענות. השחקנים קיבלו שכר והקבוצה נהגה לצאת לבית מלון, ערב משחקים, כבר ביום חמישי.

בעיקר באה לכלל ביטוי העונה השניה של פוקס. אם בעונה הראשונה הובא רק הקפריסאי, סאבא ג'ורג'יוס, גם הוא על ידי הרשקוביץ, בעונה השניה הביאו חלוץ בשם שלמה לוי, מכונת שערים. ההוצאות החיפניות החלו להכביד על הקופה החיפנית שממילא לא הייתה שופעת. גם לכך מצא הרשקוביץ פתרון מבריק. כיו"ר איגוד הקבלנים פתח חשבון בנק, הדפיס קבלות והחל ל"חלוב" את הקבלנים שהגיעו למשרדו. 200 לירות, 500 לירות, 1000 לירות – אלה היו התעריפים שהקבלנים התבקשו לשלם. במשך הזמן התעורר חשדו של אחד מהם והוא התלונן ואמר שאי אפשר להיכנס ולדבר עם הרשקוביץ מבלי להשאיר סכום מכובד. כשנשאל האחרון לפשר הדבר סיפר לאן הולך הכסף וכולם נרגעו, כי הם היו שוחרי כדורגל.

בתיאבון רומנל׳ה

MOBY 5 בינואר 2016

טוואאאוווב
אבל לא כמו
"חזרנו מחיפה עם…"

אריק האחר 4 בינואר 2016

יואב
ענק,תודה

איציק 4 בינואר 2016

סתם תהייה, האם זה לא זלזול והעלבה של ג'ורדי בזה שאתה מקדיש פוסט שלם, ולא הכי קצר כדי להסביר למה הוא עדיף על נימני? האם בכלל צריך פוסט כדי להסביר זאת?
האם היתה מקדיש פוסט שלם כדי להסביר למה GS טובה יותר מפילדלפיה? או למה ירושלים טובה ממכבי תל-אביב כדורסל?

גיל שלי 4 בינואר 2016

צודק

איציק 4 בינואר 2016

:-)

קפטן קוקי 5 בינואר 2016

זה קצת כמו מצוות "והגדת לבנך ביום ההוא". זה מובן מאליו, מוכר וידוע, ועדיין – חשוב להזכיר כל שנה איפה היינו ואיפה אנחנו היום.

שניר 5 בינואר 2016

הדבר הכי חשוב בהחתמה שלו זה שהוא מאמן שמשפר שחקנים, במכבי יש הרבה שחקנים כישרוניים שהתחושה לגביהם היא שעם קצת הכוונה של מאמן הם יתפתחו לשחקנים ברמה אירופאית מינוס (דסה, מיכה, אזולאי, בן הרוש, איגיבור, פרץ) . מאמן מהולנד זה הדבר האמיתי בכל הקשור לזה.

פורנוהוליק 5 בינואר 2016

לאור הפיסקה השלישית, אין לי ספק שמכבי חיפה תיקח נקודות בבלומפילד.

רינוס מיכלס 5 בינואר 2016

זה שאני מבקר את יורדי על בחירות הרכש שלו , לא אומר שאני לא מבין כמה טוב מצבו של המועדון לעומת מה שהיה עד שהוא בא

אני פשוט עושה את ההפרדה הברורה בין היכולת האירגונית שלו ( להקנות ערכים , אופי וסדר מערכתי/אנושי/משמעתי מקצועניים במועדון )

לבין היכולת הגרועה בזיהוי רמת ביצועים וחשיבותם למשחק ורמתו

אז נכון שלא היו מנהלים מקצועים במכבי תל אביב עד לסרטן , ומאז מינויו לתפקיד המנהל המקצועי , רק הוא ויורדי היו , כך שכביכול רק ביניהם יכולת להשוות , אבל ההשוואה ביניהם ממש לא נכונה

כדי לעשות השוואה בין יורדי למנהל מקצועי אחר , אתה צריך להשוות למישהו שחשיבתו היא לטובת המועדון ולא לטובת עצמו ,
זה בסיס המדידה

לכן המועדון היה זקוק ונואש ( כמו אוויר לנשימה ) ליכולת האירגונית של יורדי ( שפירטתי אותה קודם ) עוד הרבה לפני יכולת זיהוי ביצועי שחקנים והבנת חשיבותם לקבוצה

אני לא צריך את הטור הזה כדי לקחת את כל העניין של יורדי במידתיות , כל הביקורת שלי על יורדי היא עקרונית , ולא תלויה ( וגם לא תהיה תלויה ) בשום תוצאה כשלעצמה כזו או אחרת

ואני אפילו מעריך את הקיים יותר ממכם , כי אני בניגוד אליכם , רואה את העתיד ( רוב הסיכויים ) של המועדון אחרת ( הלוואי ואתבדה )

וגרמת לי לקצה של חיוך כשהזכרת את הסרטן כדי להראות את טיבו של יורדי

אז אומנם לא היה דה באזר בשנת 1997 , ואין ארכיון שאני יכול להוכיח ( ולהתגאות ) כמה שצדקתי בסופו של דבר , אבל אני את הסרטן הזה ראיתי עוד הרבה לפני שכולם אפילו לא העזו לעלות בדעתם מחשבה " כופרת " עליו

רואה משחקים ברמת גן ובאצטדיונים אחרים , רואה ולא מוכן לקבל את העובדה הזאת בשטח …

שחקן שלא רודף ( פשוט עומד במקום ומלווה במבט ) אחרי היריב כדי לחלץ כדור גם כשהיריב מטר ממנו במרכז המגרש , שחקן שנותן הוראות עם הידיים לכל שאר השחקנים ובא אליהם בטענות למה זה לא עובר דרכו , שחקן שכל הזמן מפעיל לחץ על השופט באיומים ואף יותר מזה תוך כדי יכולת להסתיר את גודל השתלחות הרסן וההתפראות מן המצלמות והקהל , שחקן שמשחק בהילוך איטי כצעד הפגנתי/נוכחותי בהתקפה שבמקרה והכדור לא עובר דרכו , שחקן שמשתמש בקהל ( לפני , אחרי ותוך כדי המשחק ) ככת מאמינים צבאית , כדי להעצים את כוחו על חשבון השחקנים האחרים והקבוצה

כל זה ראיתי כבר ב-1997 , מאז חזר גרנט לכהונה השנייה ( אפשר היה לראות את ניצני הניצנים גם קצת לפני 1997 , אבל קשטן בעונת שני התארים עוד הצליח להחזיק איזושהיא מסגרת קבוצתית ומשמעתית ) ופשוט סירבתי לקבל שיש שחקן שהוא חושב שהוא לפני המועדון

מאז , אני זוכר איך אחרי כל דקה ודקה , רמת השינאה שלי אליו פשוט פרצה והגיעה מהר מאוד ( כבר בשנה שלאחר מכן – 1998 ) למסקנה שהוא – ס – ר – ט – ן

כך שתבין עם מי יש לך " עסק " ,
אני רואה דרך לפני תוצאות

אז נכון שבשורה התחתונה התוצאות הן אלו שקובעות , אבל גם הטובות שבתוצאות לא יסגרו את עיניי למציאות ( כן כן , גם כשזה בכיוון ההפוך )

רינוס מיכלס 5 בינואר 2016

וכל זה כשעוד לא הזכרתי את האיומים ( שהחליפו את ההוראות שהיו בשנים הקודמות ) בפרצופים ותנועות ידיים של בן אדם אחוז טירוף , על כל שחקן ( בעיקר הצעירים תוצרת המועדון ) שהעז לא למסור או עשה טעות קטנה ככל שהייתה ולא הייתה לרוחו – מאז 2000

וגם לא את פעולות השלמת הכת הצבאית שלו ( על ידי אימוץ הקשרים עם הכת וראשיה דרך האירועים המשפחתיים שלהם ) , כשליטה בנעשה במועדון והאיש החזק בו – גם מאז 2000 בערך

כי אלו כבר לא היו ניצנים ,
אלא ה – ס – ר – ט ן בהתגלמותו

גיל שלי 5 בינואר 2016

מסכים עם כל מילה על הסרטן.
אתה בטוח שאתה לא מכביסט ותיק בכינוי חדש :-)

רינוס מיכלס 5 בינואר 2016

כבר פעם שניה שאתה שואל אותי את השאלה הזאת גיל ☺

אני זה לא הוא
ואני גם יודע למי אתה מתכוון ( למרות שפה בדה באזר , לא זכור לי שראיתי אותו ) , הוא פשוט היה ( בתקופה של לפני כמה שנים אחורה ) מגיב בכמה אתרים

את התגובות שלו אני זוכר מאתר גלובס , ואני לא מבין איך אתה משווה אותי לדפוק הזה ( באמת שלא מבין )
הבן אדם היה שחצן יהיר ומתנשא ( מתנשא בקטע של אוהד מכבי תל אביב , לא בקטע של אחד שמתיימר להיות חכם ) ורק מחפש להקניט את כל שאר האוהדים של הקבוצות האחרות כמו איזה ילד בבית ספר יסודי

גם בשנים שהייתי מהשרופים והייתי " מושפע " ברמת האהדה שלי , לא זכור לי שהייתי משתחצן ומתנשא על אוהדים של קבוצות אחרות

וכבר שנים שאני רואה את דרך האהדה כשונה מבעבר , בטח ובטח כשהתבגרתי , בעיקר תודעתית

גיל שלי 5 בינואר 2016

לא התכוונתי להעליב, חשבתי שאולי הוא חזר בתשובה או משהו, הוא פשוט אהב את נמני בערך כמו שאתה אוהב.

רינוס מיכלס 5 בינואר 2016

לא נעלבתי זה בסדר ☺

פשוט לא הבנתי על מה הייתה ההשוואה , ועכשיו הבנתי

צהוב כחול 47 5 בינואר 2016

תודה על מאמר חשוב ,חובה לקריאה לכל אוהד מכבי ת"א
ועוד דבר- בכל מועדון אחר תופעה כמו נמני הייתה הורסת את המועדון עד ליסוד

ניב 5 בינואר 2016

הוא פירק את מכבי עד היסוד. הקרדיט לתקומה מגיע לגולדהאר ולא למכבי. תחשוב חולצות שחורות (אימאל'ה, מזל שאנחנו לא שם).

קפטן קוקי 5 בינואר 2016

לפעמים אני חושב שאנחנו פחות רחוקים משם ממה שאנחנו חושבים.

אביטל 5 בינואר 2016

קשה לי להבין את כל השנאה הזו לנימני,אחד מגדולי שחקני מכבי בכל הזמנים, לדעתי היא מיותרת ובטח מוגזמת.

האם הכישלון של נימני(ואין חולק עליו כמובן) כמנג'ר לא בא פשוט כיוון שאינו מוכשר לכך מספיק בתוספת חוסר ניסיון שהיה לו?

האם כל הרכישות שלו כמנג'ר היו עד כדי כך מופרכות?(ישראלביץ, ראלדס, אילייב, מדוניאנין,ניבאלדו, יצחקי, קולאוטי, זיו,סבן, אלברמן, עטר כדוגמא, לדעתי כולן היו רכישות לגיטימיות לאותה עת. בטוח שהיו עוד כמה כושלות ששכחתי אך יש כאלה בכל קבוצה ויותר). האם אתם באמת מאמינים שהכל היה אינטרס? לי זה נראה קצת מופרך. אני חושב שנימני מאד רצה להצליח במכבי וזו היתה מטרתו היחידה אז. הוא פשוט לא ידע איך עושים זאת לא היה לו מושג. החתמת רב"ש ויוסי מזרחי היו הרבה פחות מופרכות אגב מהחתמת איווניר שבא אחרי נימני.

לדעתי נמני כשל כמו שכושל כעת הצמד אפרתי+ כבירי וכמו שכשלו אוחנה וסיני בתחילת דרכם. אין לייחס לו תיאוריות ואגדות שסתם מעצימות את יכולותיו למה שהן לא.

השבר הגדול של מכבי בא בגלל הניהול של לוני(אחת מהן זה מינוי נימני למנג'ר) ולא בגלל נימני, בטח לא השחקן

אני לא מחסידי נימני , שמחתי מאד כשפוטר(כיוון שנכשל)אני יושב בשער 13 ושורק בוז לכל שיר הלל לנימני (מגיעים לו שירי הלל כשחקן אך התחושה ששרים זאת האולטראס כהתרסה נגד מיטש)ובכל פעם ששרים טועמה מחבל או מקללים את מאהרן ראדי(הגדול). עדיין לא מבין את הצורך לקשור לכישלונו אינטרסים וקונספרציות שלא הוכחו בשום מקום.

-גיסנו- 5 בינואר 2016

לנמני היתה אחיזה חזקה מאוד במועדון ובקהל מעבר למה שקורה על המגרש. הבעיה עם הרכש שהביא הייתה יותר הסכומים שנזרקו לאוויר (ולפח), כאשר היו לדעתי מספיק הוכחות לכך שהסיבה העיקרית לניפוח השכר ודמי ההעברה של לא מעט שחקנים היא עמלות נסתרות שעברו לנמני עצמו בתור המנג'ר (עוד לפני שנהיה סוכן-פרשן).
וזה עוד לפני שמדברים על חלקו ("לכאורה") בהפעלת אוהדים למחאות כאלו ואחרות. לפרטים: חיים שדמי.

נולי 5 בינואר 2016

לא יאומן הנס שקרה למכבי עם גולדהאר. צריך להעריך וליהנות כל יום ממה שיש ולא לקטר גם אם הקבוצה לא דורסת את הליגה וגם אם המערכת לא תמיד מתקתקת כמו שעון שוויצרי ונעשות טעויות (כמו הוויתור על דאבור, ראדי ופריצה והבאת שחקני חילוש במקום שחקני חיזוק).
גם ההופעה הלא מוצלחת בבתים של ליגת האלופות היא זהב טהור לעומת מצב הריקבון של הקבוצה בתקופת נמני השחקן והמנג'ר.
ההווה מצוין והעתיד נראה ורוד ומבטיח. נקווה שלא נתעורר מהר מהחלום הזה.

יואב 5 בינואר 2016

לא נאלץ להתעורר. מיטש פה להרבה זמן. ומיטש פה כדי לנצח.

Gil - Zimbabwe 5 בינואר 2016

ראדי זה לא הפסד. הוא היה חלש בשתי עונות האחרונות שלו במכבי. גם בב"ש התקשורת עושה ממנו יותר ממה שהוא באמת, על מנת להראות שג'ורדי טעה ששיחרר אותו.
מה שכן שהוא שיחק הוא תמיד נתן הכל אבל לא בהצלחה.

השמן 5 בינואר 2016

+100

גיל שלי 5 בינואר 2016

אהבתי את ראדי מאוד מאוד. עדיין, לא היה לו מקום במכבי השנה, ואני גאה שמכבי שחררה אותו לבאר שבע. למען האמת, במשחק בבלומפילד הוא באמת גבר על אלברמן בקלות במאבקים הפיסיים, עדיין הוא לא מתאים לעמדה של אלברמן, והוא לא היה מצליח להשתלב כקשר פותח באף אחת משתי העמדות הקדמיות יותר, בעיקר בגלל האיטיות שלו.

נולי 5 בינואר 2016

נכון שזה מאד יפה וספורטיבי שמכבי שחררה את ראדי לב"ש, אבל קצת כואב לראות אותו תורם מבחינה התקפית לב"ש. במיוחד כאשר במכבי איגיבור ופרץ לא מהווים כמעט פקטור התקפי ומחמיצים החמצות מסמרות שיער כשהם מצליחים לא להחליק באזור רחבת היריב וכשמיטרוביץ לא עושה כלום מבחינה הגנתית.
לטעמי, ראדי היה שחקן יותר מגוון, סוג של "מנוע" בדומה לאלברמן, אבל עם איכויות התקפיות טובות יותר (בישול והבקעה), למרות האטיות.
בקיצור – לי הוא חסר.
וגם פריצה חסר. הוא באמת הולך למכבי לוזון פ"ת?

-גיסנו- 5 בינואר 2016

קצת חסר, בעיקר חשבתי שיישאר במכבי עד הפרישה וישתלב במועדון. דמות חיובית מאוד ואחלה שחקן.
אבל כבר לא מתאים להיות באנקר בהרכב במכבי. יש לי הרגשה שגם בב"ש הוא יתחיל לדעוך לקראת סיום העונה, כי אמנם שנה שעברה הוא סיים את העונה טוב, אבל לא שיחק כמעט בחלקים נרחבים ממנה.
אז הוא רצה ללכת למקום שבו יהיה באנקר, וזה בסדר.
אני חושב שכשאזולאי כשיר או כששמים את ריקן כקשר קדמי הם עושים עבודה לא פחות טובה.

פריצה חסר במיוחד כי לא הגיע אף אחד ראוי במקומו. אם יגיע עכשיו חלוץ מטרה ראוי נרגיש פחות בחסרונו. אני עדיין חושב שהדיבורים על מכבי פ"ת זה בעיקר ספינים, אחת הסיבות העיקריות שהוא עזב זה כדי להיות עם המשפחה בשבדיה. לא חושב שהוא התחבר למדינה ברמה כזו שהוא יעזוב אותם שוב עבור משחקים מול 200 צופים בקבוצת מרכז טבלה שגם לא תשלם לו יותר מדי. זה לא שהוא ישב עכשיו בבית חסר קבוצה…

נולי 5 בינואר 2016

אז יאללה, שיחזירו את פריצה למכבי לחצי השני של העונה. הוא אוהב את משחקי המאני טיים נגד ב"ש :)
אוזולאי באמת עושה רושם של שחקן טוב. ריקן פצצת אנרגיה אבל לטעמי פחות מלוטש. ראדי הציג חבילה יותר מלאה של כישורים. מקווה שיצליח גם בב"ש (אבל בלי לקחת תואר אליפות…) כי הוא באמת חיובי ונחמד ותרם למכבי המון. אולי הוא עוד יחזור לצוות האימון.

קפטן קוקי 5 בינואר 2016

יש לי הרגשה שהוא עוד יחזור, בטח אם ג'ורדי עוד יהיה במכבי כשזה יהיה רלבנטי אבל גם מיטש בוודאי ירצה להחזיר אותו.
לגבי פריצה – היה לו ראיון לא מזמן עם אורן יוסיפוביץ ושם זה נשמע שהוא רק מחכה לטלפון מג'ורדי. לפי מה שהוא אומר שם הוא מאוד התחבר למכבי ולישראל. לא ברור למה המשפחה שלו לא נשארה בארץ, אני מניח שזה בגלל שהוא פה זמנית והוא העדיף שהילדים יתחילו ללמוד בשבדיה אם ממילא בתוך שנה הוא עוזב את ישראל, אבל יש לי הרגשה שאם הוא היה יכול להישאר פה לתקופה ארוכה הוא גם היה מביא את הילדים.

ערן (המקורי) 5 בינואר 2016

קלטתי באיחור שלא שלחתי בסוף את תגובתי לפוסט זה…
בקצרה: הוצאת נימני מהמועדון היא המהלך החשוב ביותר במכבי מאז המהלך (הנורא) של זריקת קשטן אחרי דאבל.

Comments closed