במקרה ושכחתם

רציתי שבאיירן ינצחו את צ'לסי כי לא רציתי לראות את ג'ון טרי חוגג במסיבה הגדולה של הכדורגל האירופי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אביאל, פראלייה ועוד כמה שאני לא זוכר, על העננים עכשיו, ואני חושב שמגיע להם מברוכ מכל הלב.

מכאן, הם כבר לא יאהבו את מה שיש לי לומר ובצדק. כי אוהד לא צריך להתעסק בשטויות שרואים ממקום אחר. יותר מזה, לא מוסרי שאוהד יחשוב כמוני, כי לאוהד תפקיד ברור מעצם היותו כזה. לאהוב ולתמוך ולשמוח ללא גבולות ומחוץ לפרופורציות.

*

רציתי שבאיירן ינצחו את צ'לסי כי לא רציתי לראות את ג'ון טרי חוגג במסיבה הגדולה של הכדורגל האירופי.

לפני כמה חודשים היה לטרי מה לומר לאנטון פרדיננד, קולגה יקר, בעת משחק בין צ'לסי לקווינס פארק ריינג'רס. בעקבות כך הוחלט שטרי יועמד לדין פלילי.

אני לא מתמצה בנבכי מערכת הצדק הבריטית ולא ברור לי על מה מסתמכת ההחלטה. לא ברור לי למה דין פלילי ומדוע אין זה מעניינה של ההתאחדות לטפל ולהעניש אם יש צורך. אני גם לא חושב שטרי צריך להיות נדון במשפט בו אני, או כל מישהו אחר שאינו מוסמך לכך, יושב על כס המשפט. אני חושב, יחד עם זאת, שבהינתן תוקף לעובדות המעידות על התנהגותו של טרי כלפי פרדיננד, צילומים וקטעי וידאו שמראים בבירור כי לאו דווקא דרש בשלומו באותה תקרית, נכון היה מצד קאפלו לשלול ממנו את סרט הקפטן בנבחרת עוד בטרם מוצה ההליך הפלילי, ונכון מצידי, לרצות שייפול וישבור את מפרקתו. מטאפורית כמובן.

*

הסיפור של טרי עם החברה של החבר שלו והניסיון שלו לקנות את שתיקתה בכסף, מעלים לכל היותר גועל. אפילו אשתו סלחה לו, אז מי אני שאתערב. זה לכל היותר מעיד על מוסריותו אבל אני לא רואה בכך משהו שצריך להיות נדון בשום מסגרת מלבד חדרי חדריו ובינו לבין רעייתו.

אבל כששחקן שמתקל אותו, ואפילו בפראות, זוכה ממנו עקב כך להתייחסות שלילית הנוגעת לצבע עורו, עומד בפנינו מהלך שעלול, בנסיבות מסוימות ובקרב קבוצות אוכלוסין נבחרות, להיחשב כאקט של גזענות.

*

יכול להיות שטרי ייצא ממשפטו זכאי וצח כישבנו של תינוק. אך מכיוון שההתאחדות האנגלית  ראתה לנכון לבטל את טקס לחיצות הידיים טרום המשחק הבא בין צ'לסי ל – QPR  ואפילו לאחיו של הנפגע, ריו, ניתנה הזכות להתעלם מידו המושטת של הפוחח במשחק בין צ'לסי ליונייטד, אני בהחלט רואה עצמי רשאי לא לרצות לראות אותו זורח מאושר עם תואר כלשהו, בין אם היה שותף לזכייה בו, כמו הגביע האנגלי, ובין אם לאו, כמו גביע אירופה.

האיש עדיין לא נשפט, אני חוזר ומזכיר לעצמי חזור והזכר, אבל את הבחילה שהוא מעורר בי, הוא הרוויח ביושר.

*

אבל דרוגבה? תשמריני האל מלחשוב עליו רעות. וגם צ'ך. ואפילו טורס.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

כוכבי כדורגל
מות גיבור

37 Comments

רועי מ 21 במאי 2012

ואז יגיעו האחרים ושיאלו.
סוארז?
למרות שמבקרה שלנו זה מיל מול מילה בלבד.

בני תבורי 22 במאי 2012

נו, מה השאלה? אמר וחטף שמונה בחוץ.

שלו 21 במאי 2012

וכל זה יום אחרי שהנסיך שיחק את משחקו האחרון במדי הזברה.
אחד מהסמלים שירדו ליגה וסחבו את הקבוצה חזרה לליגה הבכירה,
שהיה שם בשבילה גם כשלא נאבקה על אליפות.
בסה״כ היה צריך להגיד לו שהוא רשאי להתאמן עם הקבוצה עד שיחליט שנמאס לו,
להגיד שבגברת הזקנה כל שחקן מרוויח את מקומו בהרכב אבל סמלים נשארים בבית ולא מראים להם את הדלת.
הוא יכל להיות למופת, כמי שקם מדי פעם מהספסל או עוזר לחנך ולטפח צעירים.
משהו שם כנראה חש מאוים.
אולי מגיע ליובה שחקנים כמו זלטאן או קנברו.
לפחות שנה הבא יש דרבי.

בני תבורי 22 במאי 2012

לא ברור העניין הזה, מאכזב מאוד.

אריאל גרייזס 22 במאי 2012

גם אני לא רציתי שצ'לסי תנצח, סתם כי אני לא אוהב את הקבוצה הזאת, אבל מה אני אגיד לך – אני אף פעם לא אתעייף מלראות גרמנים בוכים..

בני תבורי 22 במאי 2012

המחיר גבוה מידי.

ניתאי 22 במאי 2012

השם תשמרני?
הגם אתה?

פנדלוביץ 22 במאי 2012

כל הקטע הזה של להעמיד את טרי למשפט בגלל שקרא לפרדיננד "שחור" הוא בעיניי אחד ממקרי תפיסת השעיר לעזאזל המטופשים, צבועים, מתייפיפים ומקושקשים אי פעם.

מה שקורה על המגרש נשאר על המגרש. המרפק שוורלד פיס דפק להארדן הוא חמור בעיניי פי כמה ואני לא רואה את הארדן תובע את מאטה לדין.

אני מבין שזה נורא פוליטיקלי קורט לעשות עליהום על כל מי שקורא למישהו "שחור", וזה עושה הרגשה טובה מאוד לאנגלים שמאות שנים עשקו את כל העולם שהם מגינים על אנטון הממסכן או אברה המקופח קשות. אני מבין שזה מה זה מנפח את החזה לצלוב את טרי שקופת רשצים תלויה לו וסוף סוף להראות לו מה זה להיות לא נורמטיבי. אני מבין שלפעמים יש דראנטות כאלה שאחרי שנים מרגישים צורך לשכב על ספת הפסיכיאטר הפומבית ולחלוק עם העולם את הצלקות שהותיר בהם מסי כשקרא להם שחורים (כאילו שהם ירוקים או וורודים).

אבל הכל קשקוש ובלבולי שכל ובזבוז זמן. ולשים פה תמונה של טרי גם רקע של KKK זה האם אמא של התלהמות תקשורתית.

אזי 22 במאי 2012

רק אני חושב שהעולם השתגע ביום שבוא מישהו חושב שאדם נשוי ששוכב עם אישתו של חבר שלו זה פחות גרוע מלקרוא בשם גנאי למישהו שתיקל אותך?

הפוליטיקלי קורקט העביר אותנו על דעתינו

עפר ויקסלבאום 22 במאי 2012

צודק לחלוטין, אזי,
את הפוליטיקלי קורקט היה צריך לחסל בירייה בראש.
ג'ון טרי הוא מנהיג מלידה, בלם בחסד, אבל חלאת המין האנושי, שקופת שרצים תלויה על גבו:
נוסף על כך ששכב עם חברתו של וויין ברידג', וקילל קללות גזעניות את אנטון פרדיננד, הוא גם ערך סיורים ליליים, בתשלום, בסטמפורד ברידג', השכיר את הבוקס שקיבל בוומבלי – מתוקף היותו קפטן נבחרת – למרבה במחיר, ועוד ועוד.
בני, כמו שיצאת בזמנו נגד לוצ'יו, כך גם פראליה, מידיעה, לא גאה במעשיו של הקפטן שלו, אבל, כמו שציינת נכון, הוא אוהד, ואוהד צריך לשמוח.
לי באופן אישי היתה שמחה קטנה בלב כשצ'לסי ניצחה.
גם בשביל דידיה דרוגבה, מגדולי החלוצים באי הבריטי אי פעם, ואיש מיוחד במינו.
חבל לי שיסיים את הקריירה במועדון בשנחאיי בסין ולא אצל הבלוז.

תומר חרוב 22 במאי 2012

אני לא יודע אם זה פחות גרוע אבל זה לא משהו ששייך לעולם הכדורגל או למסגרת של חיי העבודה בכל מקצוע אחר. מדובר פה ביחסים בין אישיים וכמובן שהם מסובכים יותר מכפי הנראה לעין. בגדול, אני מעדיף להסתובב עם אנשים שלא מצייתים למוסד הנישואין מאשר עם גזענים אבל זה אני.

אזי 22 במאי 2012

ואני חושב, שכמו כל דבר, גזענות היא עניין מסובך.
השאלה היא אם הוא חושב ששחורים הם גזע נחות ממנו, או שהוא השתמש בזה כתיאור כי הוא יודע שזה פוגע.
הרי אם הוא היה קורא לרוני "גמד" אף אחד לא היה מתיחס לזה.
אבל הוא קרא "שחור" והנורמות אומרות לנו שזה נורא.
בדיוק כמו שאם הייתי מעצבן מישהו והוא היה קורא לי "יהודי", כנראה שהייתי מתעצבן, אבל ממה בעצם? אני יהודי… עצבנתי אותו, והוא ידע שזה יפגע בי, אז הוא פגע.

זה לא שהוא מסתובב ברחוב ומקלל אנשים שחורים כדי לפאר את עצמו… (אלא אם הוא כן, ואז כל התגובות שלי מיותרות מיוסדן)

אנשים שלא מצייתים למוסד הנישואים, הם גם שקרנים, גם רמאים, גם גנבים, גם חומדים, גם פוגעים ביודעין בהמון אנשים, וגם לא יכולים לשלוט בעצמם.

אנשים שמקללים הם לכל היותר לא שולטים באינסטינקטים שלהם. מקסימום טיפשים.

בני תבורי 22 במאי 2012

צור,
לא, ואני חושב שהבעתי את דעתי במשפט האחרון. לא דרוגבה, לא צ'ך ולא די מתיאו. אפילו לטורס סלחתי…
ואתה צודק לגמרי, אילולא הייתה הצביעות חוגגת במשרדי התאחדות האנגלית וטרי היה נענש אישית ומיידית, יתכן שהפוסט הזה היה מיותר.

בני תבורי 22 במאי 2012

אזי,
איפה בדיוק הבנת את זה מהפוסט שלי?

אזי 22 במאי 2012

כתבת שהבגידה זה משהו שצריך להיסגר בינו לבין אשתו, אבל בגלל שהוא גזען לא מגיע לו מגוון זכויות כמו לזכות בצ'מפיונס ולהיות קפטן וכו'.

אגב אני מסכים להדחה שלו מתפקיד הקפטן כאקט חינוכי, אבל במישור הפילוסופי, זה שאתה מתעסק בו (לא מגיע לו לזכות בצ'מפיונס הוא דיון פילוסופי), אני חושב שבגידה בחבר שלך ובאישתך (ואולי בכמה ילדים, אני לא מכיר את מבנה המשפחות שלהם) חמורה פי כמה מקללה שנזרקה על מגרש כדורגל..

בני תבורי 22 במאי 2012

אזי,
כתבתי שהבעיות שלו עם אשתו צריכות להיסגר בניהם, לא דירגתי את חומרת המעשה בעיני. גם לא אמרתי שלא מגיע לו לזכות בצ'מפיונס, רק אמרתי שזכותי לחשוב שהוא חרא של בנאדם ולרצות בכשלונו.

אזי 22 במאי 2012

נכון, אבל השתמע שזה שהוא בגד באישתו לא גרם לך לרצות שהוא יכשל, וזה שהוא קרא למישהו בשם גנאי כן גרם לך לרצות שהוא יכשל.

אם לא הבנתי נכון, אני מתנצל.
אם הבנתי נכון, אני לא מסכים איתך :)

שחר 22 במאי 2012

אני בטוח שהתאכזבת קשות אחרי שספרד זכתה ביורו ב 2008. הרי מדובר בקבוצה שהמאמן שלה – לא שחקן, אלא הדמות המובילה, המאמן! – קרא לשחקן מקבוצה יריבה חרא כושי:

Tell that negro de mierda that you are much better than him. Don't hold back, tell him. Tell him from me. You have to believe in yourself, you're better than that negro de mierda

אז רצית שגרמניה תנצח בגמר כדי לא לראות את לואיס אראגונס חוגג על הבמה המרכזית של אירופה, נכון?

עפר ויקסלבאום 22 במאי 2012

זה אראגונס?
הייתי בטוח שזה תרגום לספרדית של אחד, פרוספר אזגי…

בני תבורי 22 במאי 2012

לא.

שחר 22 במאי 2012

"לא" מה? לא התאכזבת כשספרד זכתה ביורו 2008? עודדת אותם למרות שהמהמאן שלהם גזען לא פחות ואפילו יותר מג'ון טרי?

בני תבורי 22 במאי 2012

לא התאכזבתי.

שחר 22 במאי 2012

אז כשמתחשק לך מקובלים עליך גזענים, וכשלא מתחשק לך אז לא? יש לזה שם בעברית: צביעות.

דודו פ. 22 במאי 2012

כואב הלב על כל השחקנים שלא נראה יותר בעונה הבאה. בבת אחת הפסדנו את דל-פיירו, סידורף, אינזאגי, נסטה, דרוגבה, ראול, גאטוסו. יהיה מוזר לא לראות אותם בשנה הבאה.

בתור אוהד יובה, אני מאוד מאוכזב ובכלל לא מבין את היחס הזה לדל-פיירו. הוא היה צריך, כמו מלדיני, להמשיך עוד שנה שנתיים כמחליף ולתרום את שלו לקבוצה (ראינו שעדיין יש לו כמה גולים לתרום בכל עונה) ומה שיותר חשוב מכשיר ומחנך את דור ההמשך לאהבת הקבוצה. לבוף הוא היה פורש ומקבל תפקיד מקצועי בקבוצה. ככה ייעשה לאגדות. פשוט לא מובן העסק הזה. כנראה יש שם משהו מאחורי הקלעים שאנחנו לא מכירים.

עפר ויקסלבאום 22 במאי 2012

גאטוסו?
באמת?
מתגעגע?
כנס לחינאווי

אריק 22 במאי 2012

בני. מה אנחנו באמת ידעים על טרי?
אני קצת שמחתי בשבילו, אני מודה.
הוא לא בא מהרקע שלך ולא קיבל חינוך כמו שלך, זה בעייתי לשפוט על פי רגע מקרי פה ושם.

בני תבורי 22 במאי 2012

אריק,
בחיי שאני לא יודע כלום, אבל גם לא שפטתי. הבעתי סלידה מהמעשה ומחוסר התגובה ואני חושש שאוטוטו יהיה מישהו שיגיד שזה מים מתחת לגשר.

צור שפי 22 במאי 2012

בני, אני חושב שאם בגלל טרי צריכים להיענש דרוגבה, צ׳ך, די מתאו והשאר אז העונש חמור מדי. יתר על כן, אני גם חושב שהעובדה שהתואר הושג בלעדיו היא עונש קשה עבורו ולבסוף אני חושב שכמו במקרה סוארז הוא צריך לחטוף עונש אישי כבד ולא יותר. כמו שעמית ציין, בשמים נכתב שהתואר הזה צריך ללכת לצ׳לסי והאופן שבו התפתח המשחק מעיד על כך.

בני תבורי 22 במאי 2012

צור,
התייחסתי לתגובתך, אבל איכשהו התגובה שלי עפה למעלה כתגובה לאזי…סליחה.

אביאל 22 במאי 2012

אני עד עכשיו לא הבנתי למה ג'ון טרי עומד לדין פלילי וסוארז נשפט ע"י ההתאחדות, האם זה רק בגלל שהשופט דיווח על סוארז ?

בקשר למקרה הספציפי, זה משחק שכל מי שראה אותו ראה שאטקניסון נתן אותו לק.פ.ר. במתנה עם פנדל והרחקה מפוקפקת (ההרחקה השניה, של דרוגבה מוצדקת כמובן), נמשיך בזה שק.פ.ר. ביזבזו טון זמן על שטויות ושיחקו בצורה מלוכלכת ובמזל הם לא חטפו שניים שלושה שערים מצ'לסי (קצת בגלל אנלקה), היה המון תסכול במשחק, זה כמובן לא בא להצדיק בשום פנים ואופן את הדברים של טרי, אך חשוב להבין את המסגרת (ובכלל את הלך הרוח באותה תקופה בצ'לסי תחת בואש). אני בכל מקרה לא חושב שג'ון טרי גזען, מספיק לראות אותו גוער או מחבק בכל שחקן, תמיד זוכה לכבוד מיתר השחקנים מול קבוצה אחרת.

אבל זה ג'ון טרי, זאת צ'לסי, זאת אנגליה והתקשורת האנגלית (בדיוק כמו עם סוארז), זה שבוסקטס קורא למרסלו קוף זה חולף מעל הרדאר ולא ראיתי אף אחד מזועזע שהוא הניף בשנה שעברה את הגביע יחד עם ברצלונה, נמשיך עם ארגואנס וההתבאטויות שלו. שוב אני מגנה כל התנהגות של ג'ון טרי בתור אוהד, אבל זה עדיין לא יגרום לי להרגיש רע שהוא מניף את הגביע כי זה שלו בזכות והרבה לפני הרבה מאוד אחרים בצ'לסי.

אביעד 23 במאי 2012

טרי עומד לדין פלילי כי אוהדים שראו את התקרית בטלוויזיה הגישו נגדו תלונה במשטרה. זה קרה בעבר עם סטיב פינאן שנוקה מכל חשד אחרי חקירת המשטרה.
לגבי "המסגרת והלך הרוח" – בולשיט. יש לא מעט משחקים שבהם שחקנים מרגישים שהשופט מכריע אותם ואיכשהו לא שמעתי על יותר מדי שחקנים שתחת הלחץ של שופט גרוע התחילו לקלל בצורה גזענית את היריבים.

אביאל 22 במאי 2012

ובקשר לאזכור כאן של דל פיירו, הלוואי שכל שחקן היה עושה מחצית ממנו בתור אדם, אני כל כך מקווה שיובנטוס תשאיר אותו.

סימנטוב 22 במאי 2012

מה קרה לbringing the game into disrepute
גם טבס צריך עונש על האלימות שהוא יצר בשלט אומלל ללא חרטה, החליפות מענישים על דברים פחותים יותר.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 23 במאי 2012

המעשה של טבז היה בהחלט דוחה וקיצוני. אני מקווה שמישהו בסיטי התייחס לזה כראוי.

בני תבורי 23 במאי 2012

למה אנונימי? זה אני.

פראליה 23 במאי 2012

בני, האמת שעכשיו אני בדיכאון אחרי השיא, מה יוכל להשתוות לתחושות השיא הבלתי נתפשות של שבת בלילה ביציע באליאנס. את הבום הגדול חטפתי כשנחתתי וזה נמשך עד עכשיו..

לגבי טרי, התחושה הכי קשה של ספורטאי תחרותי היא שברגע הכי גדול של המועדון שלו (גדל בצ'לסי מילדות) הוא לא על המגרש. את זה הוא יקח עד סוף הקריירה שלו והרבה אחרי שתסתיים ובכך קיבל את העונש שלו.

בני תבורי 23 במאי 2012

פראליה,
אני כל כך מבין אותך, לצערי לא חוויתי דבר דומה אצל אחת מקבוצותי האהובות, אבל שמעתי חוויות מאוהדי ליברפול שהיו באיסטנבול. לגבי טרי, זו באמת מכה קשה לא להיות במגרש במיוחד כשזו הזדמנות "לתקן" את ההחלקה מהגמר הקודם. באשר לפרשה עם פרדיננד, אביעד (חמש תגובות קודם) מבהיר לי מדוע העיכוב. מקווה שהפרשה תסתיים מהר.

Comments closed